0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.

Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.

80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.
Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.

Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.

Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.

Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum.


İsmail bey görüşleriniz için teşekkür ederim.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.

Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.

80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.
Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.

Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.

Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.

Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum.


İsmail bey görüşleriniz için teşekkür ederim.

Ben teşekkür ederim Nejat bey, Selametle
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.

Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.

80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.
Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.

Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.

Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.

Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum.


İsmail bey görüşleriniz için teşekkür ederim.

Ben teşekkür ederim Nejat bey, Selametle

Müsade ederseniz bir konuda da fikrimi söyliyeyim. Nozul.
Bu ilave parçalar gemilerde ve romorkörlerde teknenin karina yapısından kaynaklı oluşan sularını pervanenin sağlıklı alması için. Ancak şişme botlarda sadece  halat sarmaması için işe yarayacaktır. Ki gemilerde Rescue  botlarda bu amaçla kullanıyoruz.
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kötü havaya yakalandık.. günlerce.. gecelerce.. mazotu bitirdik.. üstüne tüm yelken dolabımızı paramparça ettik.. (ya da ıstralya kesti, direği devirdik) ve hala bir an durup kendimize “ben ne yapıyorum acaba?” diye sormadık.. bir de tutup açıktan kıyıya geldik.. ve şimdi kayalıklara düşmemek için ne yapacağız diye düşünmeye başladık öyle mi?
Ben olsam tam o anda “amatör denizci” kitabını bulur, ilk sayfadan okumaya başlardım..
Neticede bir yerden başlamak lazım..


 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Haklısınız, elbette bu kadar ekstrem bir durum içinde kalmışsak sorunun sebebini ve çözümünü başka yerde aramak gerek.

Ama rüzgarsız bir havada ana makinamda hemen gideremeyeceğim bir arıza olmuşsa ve akıntıyla sürüklenmeye başlamışsak, neler yapılabileceğini önceden düşünmek iyi olabilir...
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.

Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.

80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.
Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.

Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.

Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.

Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum.


İsmail bey görüşleriniz için teşekkür ederim.

Ben teşekkür ederim Nejat bey, Selametle

Müsade ederseniz bir konuda da fikrimi söyliyeyim. Nozul.
Bu ilave parçalar gemilerde ve romorkörlerde teknenin karina yapısından kaynaklı oluşan sularını pervanenin sağlıklı alması için. Ancak şişme botlarda sadece  halat sarmaması için işe yarayacaktır. Ki gemilerde Rescue  botlarda bu amaçla kullanıyoruz.



Estağfurullah İsmail bey, sizin görüşlerinizden ben de yararlanıyorum.


Dıştan takmaya nozul yaparken birkaç tane beklentim vardı.

-Muhafaza olarak, denize düşen veya yüzmekte olan insanlara pervanenin çarpmasını önlemek.

-Muhafaza olarak, pervaneye halat kaptırmayı önlemek.

-Muhafaza olarak, iskelesi olmayan yerlerde kıyıya çıkmak için yaklaşırken pervaneyi deniz zeminine vurmamak.

-“Nozul” olarak, tekneyi çekmek zorunda kalırsam, çok düşük hızda iyi su alamayan pervanenin itme kuvvetini çok kaybetmemek.

Nozulun bunu hangi şartlar altında ve nasıl yapabildiği buradaki konunun dışında olduğu için detaya girmeyeyim.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*

    Çevrimdışı Hakan Varal

  • * Gezgin Korsan
  • 311
    • Yaşadığı Şehir
  • Kocaeli / Hereke
    • Tekne Adı
  • ORFOZ KAPTAN2
Ahmet Korsanımın dediği gibi
- Demiri sonuna kadar salar ve birkaç yerden sağlamlarım. Kıyıya sürüklenirken illa bir yerlerde tutunacaktır. Yedek demirim var ise onu da salarım. Teknemin iyi tutunduğunu anladığımda. Yardım için gerekli haberleşmemi sağlarım. Yardım gelene kadar gerekli can güvenliğimi alıp. Beklemede kalırım. Gece ise işaret fişeklerimi vb. güvenlik ekipmanlarını el altında tutmaya çalışırım.
Demir koptu. Şişme botum parçalandı ise haberleşme cihazlarını sağlama alıp. Can yeleğini giyip. Hava dinene kadar kıyı eğer sivri kayalıklardan oluşuyor ise açıkta yüzer halde bekleye bilirsem beklerim. Tabii hipotermi olmazsam. (Suya girmeden önce eklem yerlerime gress yağı varsa sürmeyi unutmadan ) Hava dinince kıyıya yüzerim.
Cana geleceğine mala gelsin sözü burada işimize yarayacak zannedersem. 
ORFOZ KAPTAN 2 (Maxi68)
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet Korsanımın dediği gibi
- Demiri sonuna kadar salar ve birkaç yerden sağlamlarım. Kıyıya sürüklenirken illa bir yerlerde tutunacaktır. Yedek demirim var ise onu da salarım. Teknemin iyi tutunduğunu anladığımda. Yardım için gerekli haberleşmemi sağlarım. Yardım gelene kadar gerekli can güvenliğimi alıp. Beklemede kalırım. Gece ise işaret fişeklerimi vb. güvenlik ekipmanlarını el altında tutmaya çalışırım.
Demir koptu. Şişme botum parçalandı ise haberleşme cihazlarını sağlama alıp. Can yeleğini giyip. Hava dinene kadar kıyı eğer sivri kayalıklardan oluşuyor ise açıkta yüzer halde bekleye bilirsem beklerim. Tabii hipotermi olmazsam. (Suya girmeden önce eklem yerlerime gress yağı varsa sürmeyi unutmadan ) Hava dinince kıyıya yüzerim.
Cana geleceğine mala gelsin sözü burada işimize yarayacak zannedersem. 

Eklem yerlerinize değil, ayaklarınızın ayalarına, koltuk altlarınıza ve apış aranıza bolca gres.  Isının kaybolduğu yerlerdir. ama  en iyisi teknede gezdiğiniz kişi kadar immersion suit bulundurun.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 1.159
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
sürat teknesini ilk aldığımda ne kadar yakıt tüketeceğini bilmediğim için 25lt dolu depoyla bayağı bir gider sanıyodum 8hp yamahadan sonra. Sokakağzından çıktım Assos liman oradan kadırga ya gittim. Dönerken Sivriceyi döndüm motor sustu. Lan yepyeni motor nasıl bozulur kontaktan pompalıyorum çalışmıyo. Dıştaki sifona elimi bi attım boş. Depoda damla yok. Kürekler yer tutmasın diye kıyıda zaten olsada işe yaramaz ıskarmozlar alaksız bi yerde.Rüzgar az  meltem. maske şnorkeli taktım ipi belime bağladım Sokakağzı balıkçı barınağına kadar çektim. Sutopçu olmanın faydaları. Teknede 3 arkadaşım daha vardı onlar 5 er dakika çekip bıraktılar. Cep telefonu o zaman çekmiyordu. O yüzden evdeydi. Cahil cesareti küreksiz çıkmak tabi genciz  çekeriz yaa. Halbuki 8kg çapa var ipte var at bekle. Eninde sonunda birisi geçecek tekneyle.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Mehmet Sekmen

  • * Gezgin Korsan
  • 23
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • mavisim
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kötü havaya yakalandık.. günlerce.. gecelerce.. mazotu bitirdik.. üstüne tüm yelken dolabımızı paramparça ettik.. (ya da ıstralya kesti, direği devirdik) ve hala bir an durup kendimize “ben ne yapıyorum acaba?” diye sormadık.. bir de tutup açıktan kıyıya geldik.. ve şimdi kayalıklara düşmemek için ne yapacağız diye düşünmeye başladık öyle mi?
Ben olsam tam o anda “amatör denizci” kitabını bulur, ilk sayfadan okumaya başlardım..
Neticede bir yerden başlamak lazım..

onur bey deniz ve doga size oyle seyler yasatirki....
akliniz almaz!!!!
hadi canim boyle seyler,de olabilrmi dersiniz akliniz cikar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bence olaya alayci yaklasmaktan ziyade farz edip oteki denizciler gibi fikir uretin bence Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
denizlerde olusa bilicek her turlu olaylarda...
bir denizci oncelikle sukunetini koruyup panik yapmadan akilica neler yapcagini dusunup sakince uygulamali....
ismail beyde hakan beyde ne guzel gayet guzel yaklasmis olaya.....
yalniz nejat beyin dingi olayida asla pas gecilmesin..
benim basima geldi bu olay...
demir tutmadi tarayiyor surekli ama kiyiya fazla yanastigim icin dingiyle (burnunu kukanarak) teknemi aciga dogru iteleyip  tekrar zincir salarak tuturdum sonra telefonla alargada komsum olan arkadasimi aradim ve onun beni cekmesiyle alarga yerime geldim
bu olaydan sonra 25L bir bidon dolu sekilde yedekte durur teknemde.
yine tekrarliyorum bu ve benzeri yada farkli olaylarda onemli olan sukuneti koruya bilmektir...
gerisi aklica dusnup onu uygulamaya bakar...

not= onur bey amator denizcilerin kitabimi var?
varsa ismini soylermisiniz okumayi cok isterim bir acemi olarak......
« Son Düzenleme: Eylül 21, 2020, 14:56:14 Gönderen: Mehmet Sekmen »
*

    Çevrimdışı Hakan Varal

  • * Gezgin Korsan
  • 311
    • Yaşadığı Şehir
  • Kocaeli / Hereke
    • Tekne Adı
  • ORFOZ KAPTAN2
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet Korsanımın dediği gibi
- Demiri sonuna kadar salar ve birkaç yerden sağlamlarım. Kıyıya sürüklenirken illa bir yerlerde tutunacaktır. Yedek demirim var ise onu da salarım. Teknemin iyi tutunduğunu anladığımda. Yardım için gerekli haberleşmemi sağlarım. Yardım gelene kadar gerekli can güvenliğimi alıp. Beklemede kalırım. Gece ise işaret fişeklerimi vb. güvenlik ekipmanlarını el altında tutmaya çalışırım.
Demir koptu. Şişme botum parçalandı ise haberleşme cihazlarını sağlama alıp. Can yeleğini giyip. Hava dinene kadar kıyı eğer sivri kayalıklardan oluşuyor ise açıkta yüzer halde bekleye bilirsem beklerim. Tabii hipotermi olmazsam. (Suya girmeden önce eklem yerlerime gress yağı varsa sürmeyi unutmadan ) Hava dinince kıyıya yüzerim.
Cana geleceğine mala gelsin sözü burada işimize yarayacak zannedersem. 

Eklem yerlerinize değil, ayaklarınızın ayalarına, koltuk altlarınıza ve apış aranıza bolca gres.  Isının kaybolduğu yerlerdir. ama  en iyisi teknede gezdiğiniz kişi kadar immersion suit bulundurun.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Düzeltme için teşekkürler.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu kıyafetler yüzdürme özellikli değil mi? ismail korsanım biraz bilgilendirirseniz sevinirim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ORFOZ KAPTAN 2 (Maxi68)
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 749
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kötü havaya yakalandık.. günlerce.. gecelerce.. mazotu bitirdik.. üstüne tüm yelken dolabımızı paramparça ettik.. (ya da ıstralya kesti, direği devirdik) ve hala bir an durup kendimize “ben ne yapıyorum acaba?” diye sormadık.. bir de tutup açıktan kıyıya geldik.. ve şimdi kayalıklara düşmemek için ne yapacağız diye düşünmeye başladık öyle mi?
Ben olsam tam o anda “amatör denizci” kitabını bulur, ilk sayfadan okumaya başlardım..
Neticede bir yerden başlamak lazım..

onur bey deniz ve doga size oyle seyler yasatirki....
akliniz almaz!!!!
hadi canim boyle seyler,de olabilrmi dersiniz akliniz cikar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bence olaya alayci yaklasmaktan ziyade farz edip oteki denizciler gibi fikir uretin bence Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
denizlerde olusa bilicek her turlu olaylarda...
bir denizci oncelikle sukunetini koruyup panik yapmadan akilica neler yapcagini dusunup sakince uygulamali....
ismail beyde hakan beyde ne guzel gayet guzel yaklasmis olaya.....
yalniz nejat beyin dingi olayida asla pas gecilmesin..
benim basima geldi bu olay...
demir tutmadi tarayiyor surekli ama kiyiya fazla yanastigim icin dingiyle (burnunu kukanarak) teknemi aciga dogru iteleyip  tekrar zincir salarak tuturdum sonra telefonla alargada komsum olan arkadasimi aradim ve onun beni cekmesiyle alarga yerime geldim
bu olaydan sonra 25L bir bidon dolu sekilde yedekte durur teknemde.
yine tekrarliyorum bu ve benzeri yada farkli olaylarda onemli olan sukuneti koruya bilmektir...
gerisi aklica dusnup onu uygulamaya bakar...

not= onur bey amator denizcilerin kitabimi var?
varsa ismini soylermisiniz okumayi cok isterim bir acemi olarak......

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet Korsanımın dediği gibi
- Demiri sonuna kadar salar ve birkaç yerden sağlamlarım. Kıyıya sürüklenirken illa bir yerlerde tutunacaktır. Yedek demirim var ise onu da salarım. Teknemin iyi tutunduğunu anladığımda. Yardım için gerekli haberleşmemi sağlarım. Yardım gelene kadar gerekli can güvenliğimi alıp. Beklemede kalırım. Gece ise işaret fişeklerimi vb. güvenlik ekipmanlarını el altında tutmaya çalışırım.
Demir koptu. Şişme botum parçalandı ise haberleşme cihazlarını sağlama alıp. Can yeleğini giyip. Hava dinene kadar kıyı eğer sivri kayalıklardan oluşuyor ise açıkta yüzer halde bekleye bilirsem beklerim. Tabii hipotermi olmazsam. (Suya girmeden önce eklem yerlerime gress yağı varsa sürmeyi unutmadan ) Hava dinince kıyıya yüzerim.
Cana geleceğine mala gelsin sözü burada işimize yarayacak zannedersem. 

Eklem yerlerinize değil, ayaklarınızın ayalarına, koltuk altlarınıza ve apış aranıza bolca gres.  Isının kaybolduğu yerlerdir. ama  en iyisi teknede gezdiğiniz kişi kadar immersion suit bulundurun.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Düzeltme için teşekkürler.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu kıyafetler yüzdürme özellikli değil mi? ismail korsanım biraz bilgilendirirseniz sevinirim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Evet yüzdürücü ve sıcak soguktan koruyucu özelliği olan köpekbalığı kovucu sipre, flash, vb özellikleri olan bir kıyafet. gemilerde mürettabat sayısı kadar bulundurulması mecburidir. ancak kaba oldugu ıcın teknelerde yer kaplayabilir.