0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum.
İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum. İsmail bey görüşleriniz için teşekkür ederim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum. İsmail bey görüşleriniz için teşekkür ederim.Ben teşekkür ederim Nejat bey, Selametle
Kötü havaya yakalandık.. günlerce.. gecelerce.. mazotu bitirdik.. üstüne tüm yelken dolabımızı paramparça ettik.. (ya da ıstralya kesti, direği devirdik) ve hala bir an durup kendimize “ben ne yapıyorum acaba?” diye sormadık.. bir de tutup açıktan kıyıya geldik.. ve şimdi kayalıklara düşmemek için ne yapacağız diye düşünmeye başladık öyle mi?Ben olsam tam o anda “amatör denizci” kitabını bulur, ilk sayfadan okumaya başlardım.. Neticede bir yerden başlamak lazım..
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum. İsmail bey görüşleriniz için teşekkür ederim.Ben teşekkür ederim Nejat bey, SelametleMüsade ederseniz bir konuda da fikrimi söyliyeyim. Nozul. Bu ilave parçalar gemilerde ve romorkörlerde teknenin karina yapısından kaynaklı oluşan sularını pervanenin sağlıklı alması için. Ancak şişme botlarda sadece halat sarmaması için işe yarayacaktır. Ki gemilerde Rescue botlarda bu amaçla kullanıyoruz.
Ahmet Korsanımın dediği gibi - Demiri sonuna kadar salar ve birkaç yerden sağlamlarım. Kıyıya sürüklenirken illa bir yerlerde tutunacaktır. Yedek demirim var ise onu da salarım. Teknemin iyi tutunduğunu anladığımda. Yardım için gerekli haberleşmemi sağlarım. Yardım gelene kadar gerekli can güvenliğimi alıp. Beklemede kalırım. Gece ise işaret fişeklerimi vb. güvenlik ekipmanlarını el altında tutmaya çalışırım. Demir koptu. Şişme botum parçalandı ise haberleşme cihazlarını sağlama alıp. Can yeleğini giyip. Hava dinene kadar kıyı eğer sivri kayalıklardan oluşuyor ise açıkta yüzer halde bekleye bilirsem beklerim. Tabii hipotermi olmazsam. (Suya girmeden önce eklem yerlerime gress yağı varsa sürmeyi unutmadan ) Hava dinince kıyıya yüzerim. Cana geleceğine mala gelsin sözü burada işimize yarayacak zannedersem.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAhmet Korsanımın dediği gibi - Demiri sonuna kadar salar ve birkaç yerden sağlamlarım. Kıyıya sürüklenirken illa bir yerlerde tutunacaktır. Yedek demirim var ise onu da salarım. Teknemin iyi tutunduğunu anladığımda. Yardım için gerekli haberleşmemi sağlarım. Yardım gelene kadar gerekli can güvenliğimi alıp. Beklemede kalırım. Gece ise işaret fişeklerimi vb. güvenlik ekipmanlarını el altında tutmaya çalışırım. Demir koptu. Şişme botum parçalandı ise haberleşme cihazlarını sağlama alıp. Can yeleğini giyip. Hava dinene kadar kıyı eğer sivri kayalıklardan oluşuyor ise açıkta yüzer halde bekleye bilirsem beklerim. Tabii hipotermi olmazsam. (Suya girmeden önce eklem yerlerime gress yağı varsa sürmeyi unutmadan ) Hava dinince kıyıya yüzerim. Cana geleceğine mala gelsin sözü burada işimize yarayacak zannedersem. Eklem yerlerinize değil, ayaklarınızın ayalarına, koltuk altlarınıza ve apış aranıza bolca gres. Isının kaybolduğu yerlerdir. ama en iyisi teknede gezdiğiniz kişi kadar immersion suit bulundurun. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKötü havaya yakalandık.. günlerce.. gecelerce.. mazotu bitirdik.. üstüne tüm yelken dolabımızı paramparça ettik.. (ya da ıstralya kesti, direği devirdik) ve hala bir an durup kendimize “ben ne yapıyorum acaba?” diye sormadık.. bir de tutup açıktan kıyıya geldik.. ve şimdi kayalıklara düşmemek için ne yapacağız diye düşünmeye başladık öyle mi?Ben olsam tam o anda “amatör denizci” kitabını bulur, ilk sayfadan okumaya başlardım.. Neticede bir yerden başlamak lazım..onur bey deniz ve doga size oyle seyler yasatirki....akliniz almaz!!!!hadi canim boyle seyler,de olabilrmi dersiniz akliniz cikar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapbence olaya alayci yaklasmaktan ziyade farz edip oteki denizciler gibi fikir uretin bence Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapdenizlerde olusa bilicek her turlu olaylarda...bir denizci oncelikle sukunetini koruyup panik yapmadan akilica neler yapcagini dusunup sakince uygulamali....ismail beyde hakan beyde ne guzel gayet guzel yaklasmis olaya.....yalniz nejat beyin dingi olayida asla pas gecilmesin..benim basima geldi bu olay...demir tutmadi tarayiyor surekli ama kiyiya fazla yanastigim icin dingiyle (burnunu kukanarak) teknemi aciga dogru iteleyip tekrar zincir salarak tuturdum sonra telefonla alargada komsum olan arkadasimi aradim ve onun beni cekmesiyle alarga yerime geldimbu olaydan sonra 25L bir bidon dolu sekilde yedekte durur teknemde.yine tekrarliyorum bu ve benzeri yada farkli olaylarda onemli olan sukuneti koruya bilmektir...gerisi aklica dusnup onu uygulamaya bakar...not= onur bey amator denizcilerin kitabimi var?varsa ismini soylermisiniz okumayi cok isterim bir acemi olarak......
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAhmet Korsanımın dediği gibi - Demiri sonuna kadar salar ve birkaç yerden sağlamlarım. Kıyıya sürüklenirken illa bir yerlerde tutunacaktır. Yedek demirim var ise onu da salarım. Teknemin iyi tutunduğunu anladığımda. Yardım için gerekli haberleşmemi sağlarım. Yardım gelene kadar gerekli can güvenliğimi alıp. Beklemede kalırım. Gece ise işaret fişeklerimi vb. güvenlik ekipmanlarını el altında tutmaya çalışırım. Demir koptu. Şişme botum parçalandı ise haberleşme cihazlarını sağlama alıp. Can yeleğini giyip. Hava dinene kadar kıyı eğer sivri kayalıklardan oluşuyor ise açıkta yüzer halde bekleye bilirsem beklerim. Tabii hipotermi olmazsam. (Suya girmeden önce eklem yerlerime gress yağı varsa sürmeyi unutmadan ) Hava dinince kıyıya yüzerim. Cana geleceğine mala gelsin sözü burada işimize yarayacak zannedersem. Eklem yerlerinize değil, ayaklarınızın ayalarına, koltuk altlarınıza ve apış aranıza bolca gres. Isının kaybolduğu yerlerdir. ama en iyisi teknede gezdiğiniz kişi kadar immersion suit bulundurun. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDüzeltme için teşekkürler. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu kıyafetler yüzdürme özellikli değil mi? ismail korsanım biraz bilgilendirirseniz sevinirim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap