0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    i. t.

sevgili denizcilier
farz edinki kotu havaya yakalnadiniz aciktayken.
kendinizi zar zor kiyiya atiniz
lakin yelkenleriniz yirtilmis
yada seyir yapmanizi surdurucek durumda degil.
motorunuzunda yakiti tukenmis(bu durum motor yatcilar icinde gecerli)
sehre uzak bir kiyidasiniz....
ruzgar ve dalgalar sizi git gide sahile dogru savuruyor...
bu durumda sirasiyla siz olsaniz nasil davranir?
onceliklere gore sirasiyla neler yapardiniz...?
yada bu durumda neler yapilmali?


*

    C. İ.

Sahilin coğrafi tarifini de yapın. Knidos gibi, kayaların uçurum gibi denize kavuştuğu, 10 m. açıkta
20 m. derinlik mi var? Yoksa yavaş yavaş sığlaşan bir sahil mi?


*

    i. t.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sahilin coğrafi tarifini de yapın. Knidos gibi, kayaların uçurum gibi denize kavuştuğu, 10 m. açıkta
20 m. derinlik mi var? Yoksa yavaş yavaş sığlaşan bir sahil mi?

bence iki durumdada ayri ayri neler yapilmali olarak fikir yada tecrube aktarilirsa
cok faydali olucaktir.
mesela ilk once 
yavas yavas sigilasan bir sahil,mis gibi yorumlayin
sonrada knidos misali durumu yorum yapin...


*

    B. K.

Uğraşmam. Bu şansla fazla yaşamam zaten!


*

    B. K.

Çapayı atar telefona sarılırım

*

    A. Ç.

Demir atıp, demir zincirini veya halatını sonuna kadar bırakırım, verilen kalomaya göre tekne kıyıya veya dibe vurmayacak kadar uzakta kalacak şekilde önceden hareket etmek gerekir, en doğrusu kıyıya yaklaşmadan çok önce demiri atmaktır, bırakın kıyıya sürüklenirken çapa tutunacak bir yer bulsun. Çapa olarak bu gibi durumlar düşünülerek, çapanız tekne başında komşularınızın alay edeceği boyun biraz altında olsun önerisi yapılır.

Yelkenli bir teknenin direği kırılsa, yelkenleri yırtılsa bile her zaman hareket ettirilebilme şansı vardır, tekne içinde bulunan yangın battaniyesinden, üstünüzdeki tshirte kadar her şey yelken olarak kullanılabilir. Belki orsaya giremezsiniz ama apaz seyirle daha müsait bir yere gidebilirsiniz, kıyıya yaklaşmadan önce panpan veya mayday çağrısı yapılmalıdır.  Türk radyo tüm sahillerimizde sizi duyar. Bir motor yatta veya yelkenlide kürek çekmek de bir alternatiftir. Bir farş tahtası, bir dolap kapağı kullanılabilir.
*

    N. Ö.

Ben böyle bir durumu hesaba katarak, teknemi çekebilecek güçte bir dıştan takma motor kullanıyorum.
Botumu indirip en uygun ve yakın kıyıya teknemi çeker, demirlerdim.
*

    S. Ç.

Yapılacak fazla birşey yok..
Zinciri sonuna kadar at..zincirin sonunda halat olduğu için zincirin sonunuda tekneye bir şekilde bir iki yere sabitle,yani zincir tek bölgeye yük bindirmesin..botunu hazırla..su geçirmeyen bir torbayada iletişim sağlıcak herşeyi ve kimlik dahil koy.
Yanınada bir iki usturmaça al (bot zarar görürse işine yarar ve uzaktan görünür)..Ateistsen bile dua et..
Bizim tür dikenli kayalık kıyılarda bot bir dakikada batar..
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2020, 16:39:09 Gönderen: Serdar Çırak »
*

    A. K.

Nejat kaptan felaket bu kadar değil dışardaki  motor dalga yüzünden  askıdan düşmüş . Hatırlarsanız Ambardaki yatık duran motor da geçen sene arızalıydı sonra yaptırırım demiştiniz sonra unutmustunuz.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

mizahsenin devamı ..
*

    i. t.

guzel cvp,lar geliyor
gorusler tamamlansin yasanilan bir olaydan ornekle
neler dogru yaildi
neler yanlis yapildi
bende goruslerimi acikliyicam
*

    N. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nejat kaptan felaket bu kadar değil dışardaki  motor dalga yüzünden  askıdan düşmüş . Hatırlarsanız Ambardaki yatık duran motor da geçen sene arızalıydı sonra yaptırırım demiştiniz sonra unutmustunuz.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

mizahsenin devamı ..




 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    İ. Ç.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
sevgili denizcilier
farz edinki kotu havaya yakalnadiniz aciktayken.
kendinizi zar zor kiyiya atiniz
lakin yelkenleriniz yirtilmis
yada seyir yapmanizi surdurucek durumda degil.
motorunuzunda yakiti tukenmis(bu durum motor yatcilar icinde gecerli)
sehre uzak bir kiyidasiniz....
ruzgar ve dalgalar sizi git gide sahile dogru savuruyor...
bu durumda sirasiyla siz olsaniz nasil davranir?
onceliklere gore sirasiyla neler yapardiniz...?
yada bu durumda neler yapilmali?




Önce 1- Deniz Demirinizi baştaraftan yeteri kadar ulusune uygun denize salarsınız. bu hem teknenizin hızını düşürecek  aynı zamanda denizlere baş verdirecektir. 2- Sahiye yakın düşmeye başladığınızda demirinizi hayboci ile yavaş yavaş denize mayna edersiniz. örneğin 90 metre zinciriniz var 20 metre hayboci ile mayna ettiniz, demir sahile yaklaştığında dibe değecek ve taramaya başlayacaktır. Bunu zinciri görerek anlayabilirsiniz veya baş üstünde titreme hissedersiniz.O anda zincirlikte bulunan zincirleri mayna edersiniz demiriniz tutar. ancak sahil dik  veya alçak sahil olduğunu gözlemleyin. suyun derinliği önemli.  3- Denize mayna ettiğiniz demire kesinlikle bosa vurunuz. (hayboci ile yavaş yavaş mayna edilmesinin nedeni ile aynı) 4 - VHF ile mesaj geçebilirsiniz. 5- Denizli havada dingi botu bir işe yaramaz.
Umarım başınıza böyle bir şey gelmez.
« Son Düzenleme: Eylül 20, 2020, 12:42:16 Gönderen: İsmail Çavuşoğlu »
*

    N. Ö.

İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.

Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.

80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.
Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.

Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.

Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.
*

    İ. Ç.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.

Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.

80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.
Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.

Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.

Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.

Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum.
*

    O. G.

Kötü havaya yakalandık.. günlerce.. gecelerce.. mazotu bitirdik.. üstüne tüm yelken dolabımızı paramparça ettik.. (ya da ıstralya kesti, direği devirdik) ve hala bir an durup kendimize “ben ne yapıyorum acaba?” diye sormadık.. bir de tutup açıktan kıyıya geldik.. ve şimdi kayalıklara düşmemek için ne yapacağız diye düşünmeye başladık öyle mi?
Ben olsam tam o anda “amatör denizci” kitabını bulur, ilk sayfadan okumaya başlardım..
Neticede bir yerden başlamak lazım..