Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Seyir, Navigasyon ve Güvenlik => Konuyu başlatan: ismail tas - Mayıs 30, 2020, 12:24:20
-
sevgili denizcilier
farz edinki kotu havaya yakalnadiniz aciktayken.
kendinizi zar zor kiyiya atiniz
lakin yelkenleriniz yirtilmis
yada seyir yapmanizi surdurucek durumda degil.
motorunuzunda yakiti tukenmis(bu durum motor yatcilar icinde gecerli)
sehre uzak bir kiyidasiniz....
ruzgar ve dalgalar sizi git gide sahile dogru savuruyor...
bu durumda sirasiyla siz olsaniz nasil davranir?
onceliklere gore sirasiyla neler yapardiniz...?
yada bu durumda neler yapilmali?
-
Sahilin coğrafi tarifini de yapın. Knidos gibi, kayaların uçurum gibi denize kavuştuğu, 10 m. açıkta
20 m. derinlik mi var? Yoksa yavaş yavaş sığlaşan bir sahil mi?
-
Sahilin coğrafi tarifini de yapın. Knidos gibi, kayaların uçurum gibi denize kavuştuğu, 10 m. açıkta
20 m. derinlik mi var? Yoksa yavaş yavaş sığlaşan bir sahil mi?
bence iki durumdada ayri ayri neler yapilmali olarak fikir yada tecrube aktarilirsa
cok faydali olucaktir.
mesela ilk once
yavas yavas sigilasan bir sahil,mis gibi yorumlayin
sonrada knidos misali durumu yorum yapin...
-
Uğraşmam. Bu şansla fazla yaşamam zaten!
-
Çapayı atar telefona sarılırım
-
Demir atıp, demir zincirini veya halatını sonuna kadar bırakırım, verilen kalomaya göre tekne kıyıya veya dibe vurmayacak kadar uzakta kalacak şekilde önceden hareket etmek gerekir, en doğrusu kıyıya yaklaşmadan çok önce demiri atmaktır, bırakın kıyıya sürüklenirken çapa tutunacak bir yer bulsun. Çapa olarak bu gibi durumlar düşünülerek, çapanız tekne başında komşularınızın alay edeceği boyun biraz altında olsun önerisi yapılır.
Yelkenli bir teknenin direği kırılsa, yelkenleri yırtılsa bile her zaman hareket ettirilebilme şansı vardır, tekne içinde bulunan yangın battaniyesinden, üstünüzdeki tshirte kadar her şey yelken olarak kullanılabilir. Belki orsaya giremezsiniz ama apaz seyirle daha müsait bir yere gidebilirsiniz, kıyıya yaklaşmadan önce panpan veya mayday çağrısı yapılmalıdır. Türk radyo tüm sahillerimizde sizi duyar. Bir motor yatta veya yelkenlide kürek çekmek de bir alternatiftir. Bir farş tahtası, bir dolap kapağı kullanılabilir.
-
Ben böyle bir durumu hesaba katarak, teknemi çekebilecek güçte bir dıştan takma motor kullanıyorum.
Botumu indirip en uygun ve yakın kıyıya teknemi çeker, demirlerdim.
-
Yapılacak fazla birşey yok..
Zinciri sonuna kadar at..zincirin sonunda halat olduğu için zincirin sonunuda tekneye bir şekilde bir iki yere sabitle,yani zincir tek bölgeye yük bindirmesin..botunu hazırla..su geçirmeyen bir torbayada iletişim sağlıcak herşeyi ve kimlik dahil koy.
Yanınada bir iki usturmaça al (bot zarar görürse işine yarar ve uzaktan görünür)..Ateistsen bile dua et..
Bizim tür dikenli kayalık kıyılarda bot bir dakikada batar..
-
Nejat kaptan felaket bu kadar değil dışardaki motor dalga yüzünden askıdan düşmüş . Hatırlarsanız Ambardaki yatık duran motor da geçen sene arızalıydı sonra yaptırırım demiştiniz sonra unutmustunuz. ::)
mizahsenin devamı ..
-
guzel cvp,lar geliyor
gorusler tamamlansin yasanilan bir olaydan ornekle
neler dogru yaildi
neler yanlis yapildi
bende goruslerimi acikliyicam
-
Nejat kaptan felaket bu kadar değil dışardaki motor dalga yüzünden askıdan düşmüş . Hatırlarsanız Ambardaki yatık duran motor da geçen sene arızalıydı sonra yaptırırım demiştiniz sonra unutmustunuz. ::)
mizahsenin devamı ..
9kly3. :)
-
sevgili denizcilier
farz edinki kotu havaya yakalnadiniz aciktayken.
kendinizi zar zor kiyiya atiniz
lakin yelkenleriniz yirtilmis
yada seyir yapmanizi surdurucek durumda degil.
motorunuzunda yakiti tukenmis(bu durum motor yatcilar icinde gecerli)
sehre uzak bir kiyidasiniz....
ruzgar ve dalgalar sizi git gide sahile dogru savuruyor...
bu durumda sirasiyla siz olsaniz nasil davranir?
onceliklere gore sirasiyla neler yapardiniz...?
yada bu durumda neler yapilmali?
Önce 1- Deniz Demirinizi baştaraftan yeteri kadar ulusune uygun denize salarsınız. bu hem teknenizin hızını düşürecek aynı zamanda denizlere baş verdirecektir. 2- Sahiye yakın düşmeye başladığınızda demirinizi hayboci ile yavaş yavaş denize mayna edersiniz. örneğin 90 metre zinciriniz var 20 metre hayboci ile mayna ettiniz, demir sahile yaklaştığında dibe değecek ve taramaya başlayacaktır. Bunu zinciri görerek anlayabilirsiniz veya baş üstünde titreme hissedersiniz.O anda zincirlikte bulunan zincirleri mayna edersiniz demiriniz tutar. ancak sahil dik veya alçak sahil olduğunu gözlemleyin. suyun derinliği önemli. 3- Denize mayna ettiğiniz demire kesinlikle bosa vurunuz. (hayboci ile yavaş yavaş mayna edilmesinin nedeni ile aynı) 4 - VHF ile mesaj geçebilirsiniz. 5- Denizli havada dingi botu bir işe yaramaz.
Umarım başınıza böyle bir şey gelmez.
-
İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.
Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.
80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.
Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.
Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.
Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.
-
İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.
Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.
80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.
Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.
Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.
Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.
Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum.
-
Kötü havaya yakalandık.. günlerce.. gecelerce.. mazotu bitirdik.. üstüne tüm yelken dolabımızı paramparça ettik.. (ya da ıstralya kesti, direği devirdik) ve hala bir an durup kendimize “ben ne yapıyorum acaba?” diye sormadık.. bir de tutup açıktan kıyıya geldik.. ve şimdi kayalıklara düşmemek için ne yapacağız diye düşünmeye başladık öyle mi?
Ben olsam tam o anda “amatör denizci” kitabını bulur, ilk sayfadan okumaya başlardım..
Neticede bir yerden başlamak lazım..
-
İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.
Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.
80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.
Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.
Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.
Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.
Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum.
İsmail bey görüşleriniz için teşekkür ederim.
-
İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.
Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.
80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.
Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.
Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.
Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.
Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum.
İsmail bey görüşleriniz için teşekkür ederim.
Ben teşekkür ederim Nejat bey, Selametle
-
İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.
Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.
80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.
Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.
Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.
Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.
Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum.
İsmail bey görüşleriniz için teşekkür ederim.
Ben teşekkür ederim Nejat bey, Selametle
Müsade ederseniz bir konuda da fikrimi söyliyeyim. Nozul.
Bu ilave parçalar gemilerde ve romorkörlerde teknenin karina yapısından kaynaklı oluşan sularını pervanenin sağlıklı alması için. Ancak şişme botlarda sadece halat sarmaması için işe yarayacaktır. Ki gemilerde Rescue botlarda bu amaçla kullanıyoruz.
-
Kötü havaya yakalandık.. günlerce.. gecelerce.. mazotu bitirdik.. üstüne tüm yelken dolabımızı paramparça ettik.. (ya da ıstralya kesti, direği devirdik) ve hala bir an durup kendimize “ben ne yapıyorum acaba?” diye sormadık.. bir de tutup açıktan kıyıya geldik.. ve şimdi kayalıklara düşmemek için ne yapacağız diye düşünmeye başladık öyle mi?
Ben olsam tam o anda “amatör denizci” kitabını bulur, ilk sayfadan okumaya başlardım..
Neticede bir yerden başlamak lazım..
:)
Haklısınız, elbette bu kadar ekstrem bir durum içinde kalmışsak sorunun sebebini ve çözümünü başka yerde aramak gerek.
Ama rüzgarsız bir havada ana makinamda hemen gideremeyeceğim bir arıza olmuşsa ve akıntıyla sürüklenmeye başlamışsak, neler yapılabileceğini önceden düşünmek iyi olabilir...
-
İsmail bey “denizli havada dingi botu işe yaramaz “ demişsiniz.
Denizi havada test etmedim ama belli bir dalga yüksekliğine kadar işe yarayacağını umuyorum.
80m lik bir halatım var, onunla dingiyi ileri yollayıp çekme yaptıracağım.
Böylece teknenin ve dinginin farklı baş-kıç vurmasını ayırmış olacağım.
Dıştan takmanın pervanesinin etrafına nozul yaptım. Böylece çekme kuvvetini arttırdım.
Bu dediklerimi yüksek dalgalı olmayan durumda test ettiğimde, tam istediğim gibi çalışıyordu.
Nejat bey merhabalar, takibi sakin havada bu bir çözüm. Ancak denizli havada zaten böyle bir şey yapmayın. Olmadı, çapanız dibe değdiğinde, daha önceden aynı zincire kilitlediğiniz yedek çapanız ile mayna yaparsınız. Demiriniz tutar. Herhangi bir riske girmenizede gerek kalmaz. Bu çok olağan dışı durum.
İsmail bey görüşleriniz için teşekkür ederim.
Ben teşekkür ederim Nejat bey, Selametle
Müsade ederseniz bir konuda da fikrimi söyliyeyim. Nozul.
Bu ilave parçalar gemilerde ve romorkörlerde teknenin karina yapısından kaynaklı oluşan sularını pervanenin sağlıklı alması için. Ancak şişme botlarda sadece halat sarmaması için işe yarayacaktır. Ki gemilerde Rescue botlarda bu amaçla kullanıyoruz.
Estağfurullah İsmail bey, sizin görüşlerinizden ben de yararlanıyorum.
Dıştan takmaya nozul yaparken birkaç tane beklentim vardı.
-Muhafaza olarak, denize düşen veya yüzmekte olan insanlara pervanenin çarpmasını önlemek.
-Muhafaza olarak, pervaneye halat kaptırmayı önlemek.
-Muhafaza olarak, iskelesi olmayan yerlerde kıyıya çıkmak için yaklaşırken pervaneyi deniz zeminine vurmamak.
-“Nozul” olarak, tekneyi çekmek zorunda kalırsam, çok düşük hızda iyi su alamayan pervanenin itme kuvvetini çok kaybetmemek.
Nozulun bunu hangi şartlar altında ve nasıl yapabildiği buradaki konunun dışında olduğu için detaya girmeyeyim.
-
Ahmet Korsanımın dediği gibi
- Demiri sonuna kadar salar ve birkaç yerden sağlamlarım. Kıyıya sürüklenirken illa bir yerlerde tutunacaktır. Yedek demirim var ise onu da salarım. Teknemin iyi tutunduğunu anladığımda. Yardım için gerekli haberleşmemi sağlarım. Yardım gelene kadar gerekli can güvenliğimi alıp. Beklemede kalırım. Gece ise işaret fişeklerimi vb. güvenlik ekipmanlarını el altında tutmaya çalışırım.
Demir koptu. Şişme botum parçalandı ise haberleşme cihazlarını sağlama alıp. Can yeleğini giyip. Hava dinene kadar kıyı eğer sivri kayalıklardan oluşuyor ise açıkta yüzer halde bekleye bilirsem beklerim. Tabii hipotermi olmazsam. (Suya girmeden önce eklem yerlerime gress yağı varsa sürmeyi unutmadan ) Hava dinince kıyıya yüzerim.
Cana geleceğine mala gelsin sözü burada işimize yarayacak zannedersem.
-
Ahmet Korsanımın dediği gibi
- Demiri sonuna kadar salar ve birkaç yerden sağlamlarım. Kıyıya sürüklenirken illa bir yerlerde tutunacaktır. Yedek demirim var ise onu da salarım. Teknemin iyi tutunduğunu anladığımda. Yardım için gerekli haberleşmemi sağlarım. Yardım gelene kadar gerekli can güvenliğimi alıp. Beklemede kalırım. Gece ise işaret fişeklerimi vb. güvenlik ekipmanlarını el altında tutmaya çalışırım.
Demir koptu. Şişme botum parçalandı ise haberleşme cihazlarını sağlama alıp. Can yeleğini giyip. Hava dinene kadar kıyı eğer sivri kayalıklardan oluşuyor ise açıkta yüzer halde bekleye bilirsem beklerim. Tabii hipotermi olmazsam. (Suya girmeden önce eklem yerlerime gress yağı varsa sürmeyi unutmadan ) Hava dinince kıyıya yüzerim.
Cana geleceğine mala gelsin sözü burada işimize yarayacak zannedersem.
Eklem yerlerinize değil, ayaklarınızın ayalarına, koltuk altlarınıza ve apış aranıza bolca gres. Isının kaybolduğu yerlerdir. ama en iyisi teknede gezdiğiniz kişi kadar immersion suit bulundurun. (https://i.ibb.co/zrs2Zpc/imm.jpg) (https://ibb.co/zrs2Zpc) resim link (https://tr.imgbb.com/)
-
sürat teknesini ilk aldığımda ne kadar yakıt tüketeceğini bilmediğim için 25lt dolu depoyla bayağı bir gider sanıyodum 8hp yamahadan sonra. Sokakağzından çıktım Assos liman oradan kadırga ya gittim. Dönerken Sivriceyi döndüm motor sustu. Lan yepyeni motor nasıl bozulur kontaktan pompalıyorum çalışmıyo. Dıştaki sifona elimi bi attım boş. Depoda damla yok. Kürekler yer tutmasın diye kıyıda zaten olsada işe yaramaz ıskarmozlar alaksız bi yerde.Rüzgar az meltem. maske şnorkeli taktım ipi belime bağladım Sokakağzı balıkçı barınağına kadar çektim. Sutopçu olmanın faydaları. Teknede 3 arkadaşım daha vardı onlar 5 er dakika çekip bıraktılar. Cep telefonu o zaman çekmiyordu. O yüzden evdeydi. Cahil cesareti küreksiz çıkmak tabi genciz çekeriz yaa. Halbuki 8kg çapa var ipte var at bekle. Eninde sonunda birisi geçecek tekneyle.
-
Kötü havaya yakalandık.. günlerce.. gecelerce.. mazotu bitirdik.. üstüne tüm yelken dolabımızı paramparça ettik.. (ya da ıstralya kesti, direği devirdik) ve hala bir an durup kendimize “ben ne yapıyorum acaba?” diye sormadık.. bir de tutup açıktan kıyıya geldik.. ve şimdi kayalıklara düşmemek için ne yapacağız diye düşünmeye başladık öyle mi?
Ben olsam tam o anda “amatör denizci” kitabını bulur, ilk sayfadan okumaya başlardım..
Neticede bir yerden başlamak lazım..
onur bey deniz ve doga size oyle seyler yasatirki....
akliniz almaz!!!!
hadi canim boyle seyler,de olabilrmi dersiniz akliniz cikar 8) 8) 8)
bence olaya alayci yaklasmaktan ziyade farz edip oteki denizciler gibi fikir uretin bence 8) 8)
denizlerde olusa bilicek her turlu olaylarda...
bir denizci oncelikle sukunetini koruyup panik yapmadan akilica neler yapcagini dusunup sakince uygulamali....
ismail beyde hakan beyde ne guzel gayet guzel yaklasmis olaya.....
yalniz nejat beyin dingi olayida asla pas gecilmesin..
benim basima geldi bu olay...
demir tutmadi tarayiyor surekli ama kiyiya fazla yanastigim icin dingiyle (burnunu kukanarak) teknemi aciga dogru iteleyip tekrar zincir salarak tuturdum sonra telefonla alargada komsum olan arkadasimi aradim ve onun beni cekmesiyle alarga yerime geldim
bu olaydan sonra 25L bir bidon dolu sekilde yedekte durur teknemde.
yine tekrarliyorum bu ve benzeri yada farkli olaylarda onemli olan sukuneti koruya bilmektir...
gerisi aklica dusnup onu uygulamaya bakar...
not= onur bey amator denizcilerin kitabimi var?
varsa ismini soylermisiniz okumayi cok isterim bir acemi olarak......
-
Ahmet Korsanımın dediği gibi
- Demiri sonuna kadar salar ve birkaç yerden sağlamlarım. Kıyıya sürüklenirken illa bir yerlerde tutunacaktır. Yedek demirim var ise onu da salarım. Teknemin iyi tutunduğunu anladığımda. Yardım için gerekli haberleşmemi sağlarım. Yardım gelene kadar gerekli can güvenliğimi alıp. Beklemede kalırım. Gece ise işaret fişeklerimi vb. güvenlik ekipmanlarını el altında tutmaya çalışırım.
Demir koptu. Şişme botum parçalandı ise haberleşme cihazlarını sağlama alıp. Can yeleğini giyip. Hava dinene kadar kıyı eğer sivri kayalıklardan oluşuyor ise açıkta yüzer halde bekleye bilirsem beklerim. Tabii hipotermi olmazsam. (Suya girmeden önce eklem yerlerime gress yağı varsa sürmeyi unutmadan ) Hava dinince kıyıya yüzerim.
Cana geleceğine mala gelsin sözü burada işimize yarayacak zannedersem.
Eklem yerlerinize değil, ayaklarınızın ayalarına, koltuk altlarınıza ve apış aranıza bolca gres. Isının kaybolduğu yerlerdir. ama en iyisi teknede gezdiğiniz kişi kadar immersion suit bulundurun. (https://i.ibb.co/zrs2Zpc/imm.jpg) (https://ibb.co/zrs2Zpc) resim link (https://tr.imgbb.com/)
Düzeltme için teşekkürler. 1w5ey8
Bu kıyafetler yüzdürme özellikli değil mi? ismail korsanım biraz bilgilendirirseniz sevinirim. :)
-
Kötü havaya yakalandık.. günlerce.. gecelerce.. mazotu bitirdik.. üstüne tüm yelken dolabımızı paramparça ettik.. (ya da ıstralya kesti, direği devirdik) ve hala bir an durup kendimize “ben ne yapıyorum acaba?” diye sormadık.. bir de tutup açıktan kıyıya geldik.. ve şimdi kayalıklara düşmemek için ne yapacağız diye düşünmeye başladık öyle mi?
Ben olsam tam o anda “amatör denizci” kitabını bulur, ilk sayfadan okumaya başlardım..
Neticede bir yerden başlamak lazım..
onur bey deniz ve doga size oyle seyler yasatirki....
akliniz almaz!!!!
hadi canim boyle seyler,de olabilrmi dersiniz akliniz cikar 8) 8) 8)
bence olaya alayci yaklasmaktan ziyade farz edip oteki denizciler gibi fikir uretin bence 8) 8)
denizlerde olusa bilicek her turlu olaylarda...
bir denizci oncelikle sukunetini koruyup panik yapmadan akilica neler yapcagini dusunup sakince uygulamali....
ismail beyde hakan beyde ne guzel gayet guzel yaklasmis olaya.....
yalniz nejat beyin dingi olayida asla pas gecilmesin..
benim basima geldi bu olay...
demir tutmadi tarayiyor surekli ama kiyiya fazla yanastigim icin dingiyle (burnunu kukanarak) teknemi aciga dogru iteleyip tekrar zincir salarak tuturdum sonra telefonla alargada komsum olan arkadasimi aradim ve onun beni cekmesiyle alarga yerime geldim
bu olaydan sonra 25L bir bidon dolu sekilde yedekte durur teknemde.
yine tekrarliyorum bu ve benzeri yada farkli olaylarda onemli olan sukuneti koruya bilmektir...
gerisi aklica dusnup onu uygulamaya bakar...
not= onur bey amator denizcilerin kitabimi var?
varsa ismini soylermisiniz okumayi cok isterim bir acemi olarak......
https://www.eastmarine.com.tr/amator-denizci-el-kitabi
https://www.hepsiburada.com/amator-denizci-el-kitabi-teoman-arsay-pm-kamatordeniz42604
-
Ahmet Korsanımın dediği gibi
- Demiri sonuna kadar salar ve birkaç yerden sağlamlarım. Kıyıya sürüklenirken illa bir yerlerde tutunacaktır. Yedek demirim var ise onu da salarım. Teknemin iyi tutunduğunu anladığımda. Yardım için gerekli haberleşmemi sağlarım. Yardım gelene kadar gerekli can güvenliğimi alıp. Beklemede kalırım. Gece ise işaret fişeklerimi vb. güvenlik ekipmanlarını el altında tutmaya çalışırım.
Demir koptu. Şişme botum parçalandı ise haberleşme cihazlarını sağlama alıp. Can yeleğini giyip. Hava dinene kadar kıyı eğer sivri kayalıklardan oluşuyor ise açıkta yüzer halde bekleye bilirsem beklerim. Tabii hipotermi olmazsam. (Suya girmeden önce eklem yerlerime gress yağı varsa sürmeyi unutmadan ) Hava dinince kıyıya yüzerim.
Cana geleceğine mala gelsin sözü burada işimize yarayacak zannedersem.
Eklem yerlerinize değil, ayaklarınızın ayalarına, koltuk altlarınıza ve apış aranıza bolca gres. Isının kaybolduğu yerlerdir. ama en iyisi teknede gezdiğiniz kişi kadar immersion suit bulundurun. (https://i.ibb.co/zrs2Zpc/imm.jpg) (https://ibb.co/zrs2Zpc) resim link (https://tr.imgbb.com/)
Düzeltme için teşekkürler. 1w5ey8
Bu kıyafetler yüzdürme özellikli değil mi? ismail korsanım biraz bilgilendirirseniz sevinirim. :)
Evet yüzdürücü ve sıcak soguktan koruyucu özelliği olan köpekbalığı kovucu sipre, flash, vb özellikleri olan bir kıyafet. gemilerde mürettabat sayısı kadar bulundurulması mecburidir. ancak kaba oldugu ıcın teknelerde yer kaplayabilir.