0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Faça yelken açık deniz içindir. Bu koşullarda derin suda olduğunuz varsayılır. Sığ sularda yani karaya yakın yerde faça yelken yapmanız önerilmez çünkü tekne durmaz az da olsa yol yapar.  Demir sadece zemine saplandığı zaman işe yarar. Faça yelkende ise teknenin o şekilde kalabilmesi için üstünden su geçiyor olması lazım yani yol yapıyor olmannız gerkir. Demirlemede ise suya değil altınızdaki sabit zemine bağlanırsınız.


*

    S. Ş.

Neden yol yapiyor olmasi gerekiyor onu anlamiyorum , yol almasin diye palayi doksan derecede kilitliyoruz ruzgara karsi aksine
« Son Düzenleme: Temmuz 18, 2017, 20:39:51 Gönderen: Semih Sener »


*

    A. Ç.

Faça yelkende, flok durdurucu rol oynar, ana yelken ise kısmen de olsa götürücü rol oynar. Başta flok teknenin başını rüzgar altına doğru sürüklemek arzusundadır. ana yelken de kısmen ileri ve rüzgar altına doğru tekneyi iter. Salma kısmen  teknenin rüzgar altına kaymansını frenler, dümen ise rüzgar üstüne kırılı olduğundan baştaki floğun teknenin başını rüzgar altına düşürmesine karşılık rüzgar üstüne döndürmeye çalışır. Tüm bunların çalışabilmesi için yelkenlerde rüzgar olması gerekir ve dümenin üstünden de su geçmesi gerekir. Tekne hemen hemen rüzgarı ve dalgayı bordadan alabilecek bir konumda rüzgar altına doğru  sürüklenir.

Yelkenli teknelerde her yönde seyirde motorla gidilse bile yelken açmak yararlıdır. Tekne suda yüzdüğü gibi "havada da yüzer". tüm bunların olabilmesi için koşul yelkenlerde rüzgar dümende ise su geçişi olmasıdır.


*

    S. Ş.

Ahmet agbi,

Aslinda tekne ne alta ne uste gidiyor, bu mekanikle yanal hareket yapmaya calisiyor, tum bu mekanik ruzgar oldugu surece dediginiz gibi calisir.

Simdi capada atilsa yanal ilerlemede durmasi lazim, yol almasina gerek yok gibi geliyor, sizin havada bile calisir mantigi isler bence

Hedef yelkenin sitesinde soyle birsey buldum, eksik yazilmis ama capa atilma atilabilir, teknede ruzgara dogru surekli yanlayarak doner durur bence...

Fırtınada bekleme yapmak için önce yelkenler faça flok konumuna getirilir ve teknenin pruvasından demir atılır.Böylece sürüklenme minimuma indirilmiş olur.
« Son Düzenleme: Temmuz 18, 2017, 21:53:20 Gönderen: Semih Sener »


*

    H. E.

Faça yelkende esas işe yarayan mekanizma; teknenin rüzgar altında kalan dalgasız alan ve teknenin rüzgar önünde yan sürüklenirken, rüzgar üstü alanda oluşan türbulanstır. Bu türbulans denizin yüzey gerilimini değiştirir ve rüzgarın önünde, teknenin bordasına gelen dalgalar düzleşir, bordada patlamaz. Bu sayede tekne dalgaların arasında nispeten durgun bir göl içindeymiş gibi stabil durur.
Bu yüzey gerilimi hikayesini uygulamak için bazen mazota bulanmış bir havluyu da ortasından halatla boğup denize atanlar vardır.

*

    E. A. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Faça yelkende esas işe yarayan mekanizma; teknenin rüzgar altında kalan dalgasız alan ve teknenin rüzgar önünde yan sürüklenirken, rüzgar üstü alanda oluşan türbulanstır. Bu türbulans denizin yüzey gerilimini değiştirir ve rüzgarın önünde, teknenin bordasına gelen dalgalar düzleşir, bordada patlamaz. Bu sayede tekne dalgaların arasında nispeten durgun bir göl içindeymiş gibi stabil durur.
Bu yüzey gerilimi hikayesini uygulamak için bazen mazota bulanmış bir havluyu da ortasından halatla boğup denize atanlar vardır.

Bir gün şu havlu olayını deneyeceğim ama sahil güvenlik yakalayıp içeri atarsa , içeriye puro ve tekila taşımak görevin olur Hakancım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. O.

"Faça flok" demirleme yapılamayan derinliklerde yelkenli tekneyi durdurmak için yapılan bir uygulama.
O nedenle zaten demirleme yapılabiliniyorsa yelkenleri açık olarak rüzgara fazla bir yüzey sağlamanın bir anlamı olmaz, bu sadece fantezi olur. Demir taratmaya davetiye çıkarılır.. Çünkü faça flok da tekne rüzgara baş vermez..
Alargada sıkışık olan yerlerde çoğu zaman salınımı azaltmak için mizanada küçük bir yelken açıldığına çokça şahit olmuşsunuzdur.
Bunun dışında faça flok + demirleme gibi bir duruma hiç şahit olmadım.

Not: Bu düşüncelerin ifade edilmesini tartışmayı genişletmek, zihni sinir durumları yaratmak için yapıldığını düşünüyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Ş.

zihni sinir genisletmelerime devam ediyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Acik denizde faca flok yapip parasut capa kullanimiyla teknenin sekmesinin de engellenmesi

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Temmuz 18, 2017, 23:44:46 Gönderen: Semih Sener »
*

    H. Z.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Faça flok" demirleme yapılamayan derinliklerde yelkenli tekneyi durdurmak için yapılan bir uygulama.
O nedenle zaten demirleme yapılabiliniyorsa yelkenleri açık olarak rüzgara fazla bir yüzey sağlamanın bir anlamı olmaz, bu sadece fantezi olur. Demir taratmaya davetiye çıkarılır.. Çünkü faça flok da tekne rüzgara baş vermez..


İç Marmara'da meşhur 'Batı Kaçağına' denk gelen arkadaşlara sormak isterim. Faça Flok yerine hangi dualar aklınıza geldi? Dua aklınıza gelir ama faça falan gelemeden o 'Batı Kaçağı' geliverir. Oltayı toplayamamış,içeri girip makina basmaya vaktim olmamışlığım vardır.
*

    M. G.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Filmde,teknenin önünde bulunan dört tane tamburlu yeşil halatlar ne için ki?

Koltuk halatları

*

    S. Ş.

Koç boynuzunda gergin halat bıraktıgımızda alargada gece rahat uyutmuyor ,surtunmeden dolayı  cıyaklayıp duruyor, onun için video da  ekstra o  bezimsi bir parçayı orda bırakıyorlar  sanırım...

Hıc denemedım bende sarayım bırsey faydası oluyorsa...
« Son Düzenleme: Eylül 07, 2017, 18:16:45 Gönderen: Semih Sener »
*

    S. Ç.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Filmde,teknenin önünde bulunan dört tane tamburlu yeşil halatlar ne için ki?

Koltuk halatları





Acıdım bunlara..bağlanabilmek için metrelerce halat..

Videonun 3.10 da izbarço falan hakgetire,adam resmen adi düğüm atıyor üstüste..
*

    G. A.

''Bezimsi parça''Kauçuk yangın hortumu; Albay bir arkadaş vermişti oldukça dayanıklı
asıl amacı ses çıkarmayı engellemekten ziyade (ses halatın aşındığının emaresi) halat aşınmasını engellemek.
Ama asıl olan burada Novak bir tabur adamla koltuk alıyor yağ gibi de alıyor o ayrı.
Ancak mesele biz onu ya tek başımıza yada eşlerimizle yapıyoruz.
Bu konuda Novak Amcadan eksiğimiz yok fazlamız var bana göre:)))

*

    H. E.

Esas önemli olan çizme. Çizme olmadan Novak bir hiçtir.
*

    M. E.





[/quote]
Videonun 3.10 da izbarço falan hakgetire,adam resmen adi düğüm atıyor üstüste..
[/quote]

Ona anele bağı deniyor...
Skip Novak'a ukalalık etmek haddimiz değil ama ben olsam kasa ve radansa kullanırdım bu bağlantıda.
Bir de anlamadığım şey, baştan çapa attı, ama sonradan iskele sancak iki çıma tuttu kayalara.
Acaba demir ve zinciri kıça mı aldı? Teknenin kıçında sahile sürüklenmesine engel hiçbir şey göremedim.
« Son Düzenleme: Eylül 08, 2017, 19:23:14 Gönderen: Mehmet Erem »