0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ü. Ö.

Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #45 : Kasım 09, 2018, 23:06:47 »
150N yüzdürme kuvvetini, daha anlaşilir olmasi açisindan, 15kg bir kütleyi yüzdürmek gibi düşünebilirsiniz.


*

    R. E.

Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #46 : Kasım 09, 2018, 23:20:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
150N yüzdürme kuvvetini, daha anlaşilir olmasi açisindan, 15kg bir kütleyi yüzdürmek gibi düşünebilirsiniz.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu bana bir şey anlatmıyor.

Şuraya 150 yazdım. 15.2957 kg/kuvvet metre yazdı..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap dönüştürmek/newton-metre-243/a/kilogram-kuvvet-metre#150

Daha önce elektrikle ilgili bir konuya yazmıştım. "Rezistans deyince biri benim aklıma 2. Dünya Savaşı'ndaki Fransız direniş örgütü geliyor" diye. Bu da biraz onun gibi.. Ama beni yüzdüreceği kesin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 09, 2018, 23:22:06 Gönderen: Recep Ertürk »


*

    S. T.

Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #47 : Kasım 09, 2018, 23:24:46 »
150 Newton EN ISO 12402–3 Standardındaki can yelekleri; genel uygulamalar veya köyü hava şartlarında giyilen kıyafetlerle birlikte kullanılabilmektedir. Giyilen kıyafette hava kalması durumunda bilinçsiz kazazedeyi sırtüstü çevirmekte zorlanabilir. Ancak performans seviyesi bakımından hayat kurtarma özelliği olan can yelekleri sınıfındadır. Kullanıcı kişiyi güvenli konuma döndürür ve konumunu idame ettirmesi için ek bir çaba gerektirmez.

100 Newton EN ISO 12402–4 Standardındaki can yelekleri; yardımın çabuk gelmesinin mümkün olduğu kıyıya yakın ve iç sularda kurtarılmayı beklemek zorunda kalabilecekler için uydundur. Açık ve kaba denizlerde kurtarma faaliyetleri için uygun değildir. Bilincini yitirmiş kazazedeleri sırt üstü çevirerek suda yüzükoyun yatmalarını engelleyebilir. Ancak 275 ve 150N’luk yelekler kadar etkili değildir. Başımızı su üzerinde tutmak için el ve ayaklarımızı hareket ettirmemiz gerekebilir.

50 Newton EN ISO 12402–5 Standardındaki yüzdürme yardımcıları; kıyı ve sahile yakın, usta yüzücülerin veya yardım ve kurtarma kaynağının yakınında bulunanların kullanımı için tasarlanmıştır. Yüzme bilmeyenlerin ve kaza riski bulunan ve buna bağlı bilinç kaybının olabileceği durumlarda kullanıma uygun değildir.

Sörf, yelken, jet ski, kano, su kayağı gibi daha çok sportif amaçlı faaliyetler için uygundur.

Can Yeleğinin Kaldırma Gücü (Newton*) ; Suyun kaldırma kuvveti sayesinde cisimlerin karadaki ağırlıkları ile sudaki ağırlıkları farklıdır. Bilindiği üzere insan vücudunun büyük bir kısmı sıvıdan oluşur ve yoğunluğu suyun yoğunluğuna yakındır. Buna birde akciğerlerdeki hava eklenince insan vücudu suda yüzmeye meyilli bir yapıya sahiptir. Genel olarak insan vücudunun sudaki ağırlığı karadakinin %10’u kadardır. Yani 80 Kg olan bir insanın denizdeki ağırlığı yaklaşık olarak 8 Kg dır.

Buradan da anlaşılacağı gibi 100 N.luk bir can yeleği 10 Kg kaldırma kuvvetine sahiptir. Yani 100 N.luk bir can yeleği denizde 100 Kg lık bir insanı su yüzeyinde tutabilir.

*  Newton (N)  Fizikçi, Matematikçi ve Astronom Isaac Newton (1643-1727) tarafından ortaya konulan; evrendeki kütlelerin birbirine yapmış oldukları çekim kuvveti, diğer bir ifadeyle kütlenin yeryüzüne uyguladığı kuvvet olarak tanımlanabilir.

Newton (N) Kütlesi 1 kg olan bir cismin hızını, 1 saniye içerisinde 1 m/s arttırmak için o cisme uygulanması gereken kuvvete denir. 1N = 1 Kg · m/s²

Kullanıldıkları yer ve durumların çeşitliliği ile kişilerin giydikleri kıyafetlerde göz önüne alınarak can yelekleri yüksek yüzdürücülüğe sahip olarak üretilmektedir. Kullanıcıların deniz, göl, nehir gibi yerler ile üzerlerinde bulunması muhtemel kıyafetin ve kendi ağırlığı gibi etkenleri göz önüne alarak kaç Newton’luk yelek kullanacaklarını belirlemelidirler.

Can yeleğinizin istenilen zamanda ve arzu edilen performansta olması için öncelikle bedeninize uygun ölçüde, üzerinizde olması muhtemel ağırlıkta (kıyafet vb.) dâhil uygun kaldırma kuvvetinde kullanılacak ortama uygun tipte olması gerekir.

Can yeleğinizi en az yılda bir defa uygun bir ortamda (sığ bir sahil veya havuz) yüzdürücülüğünü denemelisiniz ve sağlamlığını kontrol etmelisiniz.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    R. E.

Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #48 : Kasım 09, 2018, 23:39:28 »

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cehaletin bu kadarı herhalde özel çabayla elde ediliyor.. Övünebilirim sanırım...


Kullanım olarak harnessli can yeleği mi? Yoksa harness ayrı, can yeleği ayrı mı daha kullanışlıdır? İkincisi ise Ali'nin önerisi sorunu çözüyor.

Bir büyüğüm iki iş gören aletlere karşı "hem çim biçiyor, hem sakal tıraşı yapıyorsa bir alet birisini iyi yapmıyordur. Uzak dur" derdi..



*

    A. Ç.

Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #49 : Kasım 09, 2018, 23:56:01 »
 Yalnız denize çıkıyorsannız, eminiyet kemeri tertibatı olan 165N bir otomatik can yeleği alın. Sürekli olarak teknenize bağlı kalın ve halatın teknede bağlandığı yer sizi denize düşürmeyecek kadar tekne ortasında olsun ve halat da mümkün olduğu kadar kısa olsun. Böylecedirek dibine gitmeye kalkmazsanız denize düşmezsiniz. Eğer geçiyorsanız, tekne omurga hattı hizasında bir emniyet halatı çekin ve bu halata emniyet kemerinizi bağlamadan havuzluktan çıkmayın. Halat boyu yine sizi denize düşürmeyecek kadar kısa olmalıdır. Denize düşerseniz ve tekneye bağlı kalırsanız risk daha büyüktür. Eminyet kemerlerinmin asıl amacı denize düşmemektir. denize düşerseniz ekibiniz varsa bir ihtimal sizi tekneye alabilirler ama bir çok vakada o bile mümkün olmayabiliyor. denize düşerseniz en doğrusu emniyet halatını kesip can yeleğine kalmaktır. Can yeleği ile yüzemezsiniz yani olduğunuz yerde su üstünde kalırsınız,  yalnızsanız el ile şişen yani manuel can yeleği öneririm. Yüzebildiğiniz kadar kıyıya yüzer son çare olarak can yeleğini şişirirsiniz.

Amaç denize düşmemektir. Düşerseniz ölürsünüz. Teknede kalabilmek için tüm önlemleri alın.

*

    B. O.

Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #50 : Kasım 10, 2018, 00:25:52 »
Denpar ın getirdiği otomatik can yeleği var bir de ona bakın 4 adet aldım onlardan. halkası ve gece tamamen aydınlanan(şiştiği zaman) ledli bir sistemi mevcut.
*

    F. G.

Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #51 : Mayıs 06, 2019, 08:25:15 »
Bu konuda harness limi harnessizmi can yelegi daha uyugundur ikilemi oldukca tartisilan bir konu. Birkac sene once bende dusunmustum bu emniyet sistemi konusunu, henuz zaman bulamadim uygulamaya. Dagcilikda kullanilan tubular webbing kullanmayi dusunmustum.  Havuzlukta bir yada iki baglanma noktasi. Tekne 8 metre oldugu icin yeterli sanirim. Okuduklarimdan anladigim kadariyla onemli bir nokta sistemi iyi dizayn etmek, yani kisinin overboard olmasini, suya dusmesini engellemek. Zira jackline a bagli iken overboard olunursa bogulma riski oldukca yuksek.