Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Seyir, Navigasyon ve Güvenlik => Konuyu başlatan: nuri kongur - Ekim 05, 2014, 22:38:08
-
Tekneme emniyet ipi takapileceğim bir düzen kurmal istiyorum. Benim kayık Açık güverte ( open deck ) sınıfında katamaran olduğu için 120X350 cm ebatlarında bir güvertem var. Güvertedeki üstü kapalı dolaplarıda dahil edersem 160 cm oluyor en. Vardevela niyetine her iki yanda ortadan kapaklı gövde kamaralar var. Gövdeler güvertede otuururken hem yandan gelen serpintiyi önlüyor hemde tekneden düşmeyi önlüyor. Yinede gövde boyunca her iki tarafada birer emniyet halatı bağlayıp onlara emniyet ipi geçirip diğer ucuda üstümdeki emniyet kemerine (harness) dringe takarak tekneden düşme riskini azaltmak istiyorum. Şimdi:
1) elimde krom çarmık teli var. Güverte boyunca bunları döşesem olur mu?
2 ) emniyet ipini sabit uzunlukta mı almalı yoksa esneyen modeli mi daha iyi?
3) emniyet ipini hazır mı almalıyız kendimiz yaparsak o esneyen çeşit ipi nereden buluruz.
4) emniyet kemeri gördüğüm kadarıyla bir bacaklardan da geçen model var bir de sadece göğüs kafesini ve omuzlardan geçen . Sizce hangisi daha iyi
5 ) tırmanma için kullanılan kemer teknede de olur ?
Şimdilik aklımdaki sorular bunlar. Tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
Saygıyla. ..
-
Tekneme emniyet ipi takapileceğim bir düzen kurmal istiyorum. Benim kayık Açık güverte ( open deck ) sınıfında katamaran olduğu için 120X350 cm ebatlarında bir güvertem var. Güvertedeki üstü kapalı dolaplarıda dahil edersem 160 cm oluyor en. Vardevela niyetine her iki yanda ortadan kapaklı gövde kamaralar var. Gövdeler güvertede otuururken hem yandan gelen serpintiyi önlüyor hemde tekneden düşmeyi önlüyor. Yinede gövde boyunca her iki tarafada birer emniyet halatı bağlayıp onlara emniyet ipi geçirip diğer ucuda üstümdeki emniyet kemerine (harness) dringe takarak tekneden düşme riskini azaltmak istiyorum. Şimdi:
1) elimde krom çarmık teli var. Güverte boyunca bunları döşesem olur mu?
Bana metal tel tavsiye etmemişlerdi...
2 ) emniyet ipini sabit uzunlukta mı almalı yoksa esneyen modeli mi daha iyi?
Benim teknedeki bildiğiniz marketlerde satılan kıç halatı niyetine kullanılan şeritlerden imal edilmiş. Başta ve kıçta iki yerden tespitli, ortada bir yerden halka içinden geçiyor, ayaklarımıza şimdiye kadar bir zarar vermedi.
3) emniyet ipini hazır mı almalıyız kendimiz yaparsak o esneyen çeşit ipi nereden buluruz.
Tabii durumunuza göre değişir ama ben hazır aldım. Ucuna takılacak shackle filan derken astarı yüzünden pahalı olabilir diye ,üstelik emniyet açısından yeterli olmayabilir diye hazır almıştım. Eğer gerçek endikasyonla kullanacaksanız , hata toleransınızın sıfıra yakın olacağını düşünürseniz bana hak verirsiniz :)
4) emniyet kemeri gördüğüm kadarıyla bir bacaklardan da geçen model var bir de sadece göğüs kafesini ve omuzlardan geçen . Sizce hangisi daha iyi
Ben riskli durumlarda suda şişen can yeleklerinden takıyorum, onların üzerindeki halkalar bu iş için yapılmış, çok rahat konforlu kullanılıyor. Ama katamaran üzerinde boy meselesini tahmin edemiyorum doğrusu.
5 ) tırmanma için kullanılan kemer teknede de olur ?
Sorunuzu anlamadım, ama doğru tahmin ettiysem ben aynı sistemi direk tepesinden inen ucunda schakle olan bir halatla rahatlıkla kullanabiliyorum. Traka ilede aynı düzeneği kullanıyorum.
Şimdilik aklımdaki sorular bunlar. Tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
Saygıyla. ..
Benim düzenek böyle, çok deneyimli olmadığımdan ve teknede herhangi bir imalat işine soğuk baktığımdan, parayı bastırıp aldım hepsini, benim stile daha uygun :)
saygılar bizden :)
-
Emin bey, 2. Sorunun yanıtını anlamadım. Sizin kastınız aşağıdakilerden hangisi?
Sabit uzunlukta emniyet ipi
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/fe515519b80e2656d4b9bc2ce177e45d.jpg)
Elestik emniyet ipi
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/6812efd7d8ca951c6c158b759c6de89e.jpg)
Emniyet şeridi ( ben bunu çarmık telinden yapmak istedim siz 1. Soruda tavsiye etmediler dediniz . Bir gerekçe vermişlermiydi ?)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/966ca88f0e4aadfb7c9e64080bb113f8.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/312457e065ce7172abd7c5e32eb3d3e0.jpg)
Ortadan geçen halka gözümde canlanmadığı için detaylandırdım.
-
4 ve 5. Sorudaki kemer çeşitleri aşağıda. İlki denizcilik malzemeleri satan firmadan 100 lira üstü fiyat. 2. iş güvenlik malzemeleri satan bir firma 50 lira altı bir fiyat. D ring her ikisinde de 304 krom
Sadece gövde üstünü sarmalayan
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/38f72d42d681c492b85fe777ac893189.jpg)
Bacakları da kapsayan
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/0753c247d75c95e8ebf6eff207cca23d.jpg)
-
Sanırım terminolojide bir hata var, düzelteyim önce. İp dediğiniz için karıştırdım sanırım. Emniyet halatı bende elastik tip. Daha kullanışlı geldi bana, malum bu alet edevatı kuşanmak aslında çok zevkli değil, biraz da olsa hareket serbestisi tanıyor bana.
Emniyet şeridi sizin gösterdiğiniz gibi, beyaz renkte, Marmariste lokal elemanlardan birine rica ettik , iskele ve sancak tarafta bulunan yarım halkaları kullanarak sabitledi. Yanlış hatırlamıyorsam ortada ,"abiler" vasat diyorlar sanırım bir tane daha yarım ay halka var onun da içinden geçiyor. Yani tüm yarım ay halkalar, adları neyse bilmiyorum zaten teknenin üzerinde vardı. Onlar dikip getirdiler sadece.
Son şekil doğru gibi ama ortadaki halka benim monohull de tabii olarak bayağı geride. Aynı şey bence. Metal konusunu sanırım ergonomi ve ayak tırnak kazaları açısından vurguladılar bir de polyester üzerinde kalıcı zarar verebileceğini söylediler, ben de "hıııı tamam " dediydim . :)
Tırmanma işini doğru anlamışmıyım bilmiyorum. Sanırım o konu açık. birde şunu söyliyeyim, tabii bu da tamamen kişisel fikir konfor açısından, kuru harness kullanacağıma, can kurtarma halkası olan yelek takarım daha iyi, iki işi birden görüyor bence. Tabii bunlar benim tercihlerim, vakti az, rahatına düşkün üşengeç biri olarak. :)
-
Ben olsam; elâstik emniyet halatını tercih ederdim. Böylece halat hep derli toplu olur, ayakaltında gereksiz çapariz yaratmazdı.
Ben olsam; Bacakları kapsayan kemeri kullanmazdım. Böylece suya düşersem kıçımın değil başımın su üstünde olma olasılığı artardı.
Ben olsam; mantık yürütülerek varılmış bu fikirleri değerlendirir, kafama yatarsa uygular, yatmazsa unuturdum 8)
Alp korsanın mesajından sonra ek yapma gereği duydum,
Ben olsam; Eğer canyeleği kullanmayacaksam, bunların hepsini boş verir, yanıma bir imam alırdım ;)
-
Alp bey detaylı cevaplar için teşekkürler. Terminoloji konusunda bende muzdaribim. Web sitesinde emniyet ipi dediği için öyle yazdım. Bahsettiğini demir halkaya şeklinden dolayı d-ring diyorlar. Yeleğiniz otomatik şişen mi yoksa salt yelek mi ?
-
Otomatik şişen yelekler var. İlk sahibi Hollandalı 6 tane bırakmış(bir tane köpek için, 2 tane çocuk için sanıyorum (teknede değilim şu an) bende 3 tane daha almıştım. ayrıca 3 tane de klasik kafa arkalıklı yelek de var. Bazı müellifler suya düşmede bilinç kaybı olduğunda boğulmayı önlemede daha etkin olduğunu söylüyorlar. Onlara göre içe harness, dışa gerekirse klasik tip yelek daha uygun. dedim ya bana herşey Nasrettin hoca misali uygun gelebiliyor, kafaya göre seçim yapıyorum, rahatıma göre...
-
Ben olsam; elâstik emniyet halatını tercih ederdim. Böylece halat hep derli toplu olur, ayakaltında gereksiz çapariz yaratmazdı.
Ben olsam; Bacakları kapsayan kemeri kullanmazdım. Böylece suya düşersem kıçımın değil başımın su üstünde olma olasılığı artardı.
Ben olsam; mantık yürütülerek varılmış bu fikirleri değerlendirir, kafama yatarsa uygular, yatmazsa unuturdum 8)
Alp korsanın mesajından sonra ek yapma gereği duydum,
Ben olsam; Eğer canyeleği kullanmayacaksam, bunların hepsini boş verir, yanıma bir imam alırdım ;)
Kesinlikle, aklın yolu bir Erol korsanım...
-
Ben olsam; elâstik emniyet halatını tercih ederdim. Böylece halat hep derli toplu olur, ayakaltında gereksiz çapariz yaratmazdı.
Ben olsam; Bacakları kapsayan kemeri kullanmazdım. Böylece suya düşersem kıçımın değil başımın su üstünde olma olasılığı artardı.
Ben olsam; mantık yürütülerek varılmış bu fikirleri değerlendirir, kafama yatarsa uygular, yatmazsa unuturdum 8)
Alp korsanın mesajından sonra ek yapma gereği duydum,
Ben olsam; Eğer canyeleği kullanmayacaksam, bunların hepsini boş verir, yanıma bir imam alırdım ;)
Kesinlikle, aklın yolu bir Erol korsanım...
İmamın can yeleği olacak mı?
-
Teknede aklı olan imam bulduğunda muhakkak ki olacak Bülentcim :)
-
Anladım Emin bey. Kendinden şişen yelekler ince olduğu için konforca rahat olmalılar. Fiyatları görece diğerlerine göre pahalı. Kafalıklı kısmına gelince olası bir bilinç kaybında yüzü nefes alma yönünde yönünde alttan destekleyerek yukarıda tutması hayati önem taşıyor. Bir yerlerde otomatik şişenlerin bazen gelen serpintiyi yanlış değerlendirip gereksiz şiştiğini okumuştum. Şiştikten sonra yeniden tüp alma fikri de beni onlara uzak tutuyor.
Harness yeleğin kumaşına kıyasla daha kaim duruyor. Erol beyin işaret ettiği gibi bacakları kapsamayan bir emniyet kemeri suya düşme anında bacak serbestliği sağlayacaktır. Ben her iki türünüde izlediğim videolarda kullanılırken gördüm.
İstişare etmek iyi oluyor. Yazarken bile aklıma emniyet şeridi üzerinden stoper tarzında başta ve kıçta yerler koymak gerektiği geldi. İpin maksimum uzunluğundan biraz daha kısa olacak mesafede başta ve kıçta durdurucular kıçtan ve baştan ayak kayması ile düşmeyi engelleyecektir.
Hiç suya düşen var mı bilmem, ama ben tekne tonozda iken düştüm ve teknenin üstüne çıkamadım. Filikada üstüne çıkmaya uygun olmadığı için , filikanın ipini çözüp kıyıya kadar yüzdüm ve kıyıdan filikaya binip tekneye döndüm. Tekne hareket halinde olsa ayvayı yemiştim. Geçenlerde Vural Perk bey, 1 millik süratte bile suyun kendisini ne kadar yorduğundan bahsetmişti yazısında. Düşünsenize 6-7 mil hızla giderken düşsek emniyet şeridine bağlıyken bile nasıl teknenin üstüne çıkarız.
Teknenin ön tarafında bir merdiven var ama hareket halindeyken oradan çıkmak imkansız. Velevki kıça da merdiven koysak ayağı nereye destek niyetine koyup kendimizi yukarı çekicez ?
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Erol bey yanımızda imam olsa sıkıntıların çoğu giderdi zaten. O bizi çekerdi yukarı olur biterdi
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Guvertedeki emniyet halatinin celik tel veya standart halattan yapilmiyor olmasinin sebebi, uzerine basildiginda kayip dusmelere sebep olacagi icin. Birkac kere bu tur bir guvertede bulundum ben cok tehlikeli oldugunu dusunmuyorum.
Genelde 25-30 mm'lik perlon seritler kullaniliyor. Devamli guvertede birakilacaksa zaman icinde UV'den etkileniyor, satin alinacak veya yaptirilacaksa bu tarz bir urun kullanilmasinda yarar var. Keza diktirilecekse eger dikislerin uygun sekilde kasa yapilmasi, kullanilan ipligin de UV dayanikli olmasi-Turkiye'de en zoru bu tip dikis malzemesi bulmak- uygun olur diye dusunuyorum.
Guvertedeki halatin ne oldugundan cok nerede bulundugu ve baglantisinin nasil yapildigi belki de daha onemli. Vardavela veya bir baska guclu olmayan mapa kullanmayin. Halatin gectigi yerin mumkunse cok ayak altinda olmamasina dikkat edin. Teknenizin formunu bilemiyorum, belki bir resim olsa daha yararli seyler soyleyebiliriz.
Ben elastik olan kemer baglantilarini hic kullanmadim, karsilastirma yapamam.
Kendiliginden sisen yeleklerde eskiden kimyasal kilitler kullaniliyordu son donemde bunlar degisti, serpintilerden etkilenmeyen hammer tipi ceketlerde bu sorun yok. Eger otomatik olarak sisen, D halkasi olan bu tip bir can yelegi kullaniliyorsa (ISO 12402-6) ayrica emniyet kemeri kullanmaya gerek yok. Baglantiyi D halkaya yapabilirsiniz.
Eger sadece emniyet kemeri kullanacaksaniz dagcilarin kullandigi ya da bacaktan gecme olanlari tavsiye etmem.
Kullanilacak kemer ve baglantilarinin SOLAS'a 5kN dayanikli olmasi bekleniyor.
Baglantilar ve guverte emniyet unsurlari kisi suya dustukten sonra degil, dusmesini engellemek icin yapilir. Emniyet baglantisini mumkun oldugu kadar kisa tutulmasinin sebebi bu.
-
Bu şeritlerin bir huyuda alt yüzeylerin çabuk ve pis görünümlü bir flora oluşturması. Sık sık yıkamazsanız (ileri geri yer değiştirerek), jelkot üzerinde zor çıkan iz bırakabilir.(mavi yeşil kahverengi , en bulamaç renklerde:) Ayrıca yıkama sırasında dikiş yerlerine bir göz atmak gerekli ve yeterli. Aksi takdirde emniyet bir yana tuzak şeridi ve halatı takıyorsunuz demektir. Hem de en kritik zamanda ...
-
Mehmet bey , fotoğraflar aşağıda. Şerit için problem üzerine basmak ise güverte üzerinde kenarlar bizim için ayak altı sayılmaz aslında. Metalin gövde üzerinde bir hasarı olur mu, iyi etüd etmek lazım.
Güverte
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/2f852e4c5b27067c9d6d02737cc1832f.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/32215a1aad8cc9ec0bffc8d811a014ca.jpg)
Boyanmamışken görünüşü
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/0e2faa0dc31cde19fd76dc116e87452f.jpg)
Kıçtan
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/58738caf8ecf6980fc57851d48c0a4c0.jpg)
Yandan
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/742cda32fd5fad7bd57328bb0974716b.jpg)
Önden
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/41919db94eb3987c80f9bb4485d26cec.jpg)
-
Teknede aklı olan imam bulduğunda muhakkak ki olacak Bülentcim :)
Abi,
"imamin kayigina binmek" deyimi nereden geliyor.
-
Teknede aklı olan imam bulduğunda muhakkak ki olacak Bülentcim :)
Abi,
"imamin kayigina binmek" deyimi nereden geliyor.
Cenk Kardeşim, sanırım " bağlama ruhsatı, kütük kaydı, şirket kurulumu yapmadan, keyif bizden sorumluluk toplumdan, son defa sorunsuz bir kayığa binmek" anlamına geliyor :)
Bu arada söz etmeden geçemiyeceğim, bir hocamız rahmetli oldu , çok da yapılı iri yarı biri, tabuta da özenmişler yurt dışından getirilmiş oldukça ağır bir şey zaten, fakültede tören yapıldı konuşmalar filan, neyse tabutu yüklendik salondan çıkarıp 300-400 metre ötede arabaya taşıyacağız. Malum sevap kazanmak lazım her gelen ön tarafa geçip arkaya senkronize hareketlerle, modifiye Michael Jackson yürüyüşü ile ilerliyor.(aslında relativite teorisine göre taşıyanlara göre geriliyor ,dışarıda melul melul bakan uyanıklara göre ilerliyorlar).(bak şimdi inanmazsın formulunu de vereyim T/t = kök içinde 1- (Vkare /C kare) .... Görünüş etkileyici insanlar deniz gibi gerçekten, fakat deniz benzetmesi fazla gerçekçi olmaya başladı tabut 3 eksende asimmetrik asenkronize hareket etmeye başladı. Sağanağa yakalanmak gibi bir şey yani. Ulan ne oluyor dememe kalmadan bütün yükün üzerime çöktüğünü imanı az olan yan taraf müminlerin taşımada hafif kaytardıklarını farkettim. Canhıraş bir ikazla diğer cennet mekan iri abilerin göreve gelmesini sağladıktan sonra ,hocamızı şerefimizle üniversite dışına çıkarttık ,az daha internet fenomeni oluyorduk. Başlıkları düşün artık :) Bir an kendimi "kayığın" içinde farzettim, ön kamarada lombozu olmayan bir teknede sağlam bir havada gidiyor gibisin neticede... Kusmak endişen filan yok diğer gastrointestinal fenomen için "pamuk" görev başında zaten... Benim bildiğim bu kadar Allah "detaylardan" korusun, öperim kardeşim... :)
-
Emin bey, gülmekten kahvaltım yarıda kaldı vallahi. Elinize sağlık. :D t*"y+ ;D :o ;D :o
-
Hep iyi günlerde olup , neşeyle gülelim Nuri Korsanım :)
-
Abi,
Cok guzeldi eline saglik anladim 8)
-
Ben Belediyelerin kredi ile aldıkları malları nitelik ve nicelik olarak son kontrolünü yapıp demir başa kayıt etmeleri için olur raporu yazıyorum.
Fethiye tarafında bir belediye soğutmalı imamın kayığı almış beni rapor için göreve çağırdılar,gittim inceledim soğutma sistemi güzel,yalıtım güzel,tabut dıştan güzel görünüyor,cenazeyi araba ile başka şehre götürürken tabutu arabaya bağlama "D" halkaları var ve sağlam yani her şey düzgün ama fiili olarak soğutma nasıl acaba? enerjiyi verip tabutu soğuttum belli süre sonra otomatik yapıp soğutma durdu tabutun kapağını açıp eğilip tabutun içini nasıl soğumuş diye yokladım hiç bir şey anlamadım eee ne olacak düşündüm taşındım zaten yaz günü hava sıcak mı sıcak tekrar dolabı pardon tabutu çalıştırdım girdim içine bir güzel yattım OHHHHH BEEEE içi serin mi serin kapattırdım tabutun kapağınıda; 2 saat kadar tabutun içinde uyumuşum her yanım o yaz gününde soğuktan kaskatı olmuş,çıktım olumlu raporumu yazdım,belediye başkanı dahil olayı bilen her kes bana hala hortlak görmüş gibi bakıyor.
Saygılar
-
Bu güzeldi işte... :)
Ben Belediyelerin kredi ile aldıkları malları nitelik ve nicelik olarak son kontrolünü yapıp demir başa kayıt etmeleri için olur raporu yazıyorum.
Fethiye tarafında bir belediye soğutmalı imamın kayığı almış beni rapor için göreve çağırdılar,gittim inceledim soğutma sistemi güzel,yalıtım güzel,tabut dıştan güzel görünüyor,cenazeyi araba ile başka şehre götürürken tabutu arabaya bağlama "D" halkaları var ve sağlam yani her şey düzgün ama fiili olarak soğutma nasıl acaba? enerjiyi verip tabutu soğuttum belli süre sonra otomatik yapıp soğutma durdu tabutun kapağını açıp eğilip tabutun içini nasıl soğumuş diye yokladım hiç bir şey anlamadım eee ne olacak düşündüm taşındım zaten yaz günü hava sıcak mı sıcak tekrar dolabı pardon tabutu çalıştırdım girdim içine bir güzel yattım OHHHHH BEEEE içi serin mi serin kapattırdım tabutun kapağınıda; 2 saat kadar tabutun içinde uyumuşum her yanım o yaz gününde soğuktan kaskatı olmuş,çıktım olumlu raporumu yazdım,belediye başkanı dahil olayı bilen her kes bana hala hortlak görmüş gibi bakıyor.
Saygılar
-
Imamin kayigi hemde soguk ...
-
Görev aşkı.Denediğiniz tabut daha önce kullanılmamıştır inşallah. :D
-
Imamin kayigi hemde soguk ...
O sıcak havada görev yaparken bulmuşum bana özel soğuk ortamı çıkardım tadını.Görev aşkı.Denediğiniz tabut daha önce kullanılmamıştır inşallah. :D
Yok yok gıcır gıcır dı yani imalatcıdan daha o gün gelmişti kargo ile.Tabutun ilk müşterisi ben oldum hemde canlı canlı
-
Abim,
Gorev aski iste sizi anliyorum 8)
-
Abim,
Gorev aski iste sizi anliyorum 8)
Görev aşkı yada aldığımız maaşı hak etmek....bu uğurda boklu lagım sularınada girdim,fethiye pis su arıtma tesisi çıkışından temizlenmiş lagım suyuda içtim...görev görevdir.
-
Abim,
Gorev kutsal(mis) Allah sizleri basimizdan eksik etmesin
-
Abim,
Gorev kutsal(mis) Allah sizleri basimizdan eksik etmesin
Devlet babada maaşı eksik etmesin kafidir.
-
[/quote]
Devlet babada maaşı eksik etmesin kafidir.
[/quote]
Amin :-[
-
Arkadaşlar güzel güzel muhabbet ediyorsunuz ama mesajların yarısından fazlasının emniyet ipi ve şeridi ile alakası yok. Konuyu dağıttıkça amaçtan ve ciddiyetten o kadar uzaklaşıyoruz. Konu dışı muhabbetimize ilgili yerde devam edersek çok sevinirim. Anlayışınız için teşekkür ederim . Moderatör arkadaşımız konu dışı mesajları silerse gereksiz karışıklık engellenmiş olur.
Benim açtığım konuları lütfen mecrasından çıkarıp geyik muhabbetine döndürmeyin. Kendi konunuzu açın orada yapın geyiğinizi. Medeni davranışınız için teşekkürler.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Konu ile ilgili cevabinizi aldiginizi goruyorum, anlamadiysaniz bundan sonrasi tabiki (sizin deyiminizle ) "geyik muhabbeti" olacak, ustelik bu muhabbete sizde cokca katkida bulunarak mavraya sizde dahil oldunuz,
Emin bey, gülmekten kahvaltım yarıda kaldı vallahi. Elinize sağlık. :D t*"y+ ;D :o ;D :o
Benim konum bana bulasmayin diyorsaniz tabiki saygiyla selametle emniyetle kalin birazda samimi olun lutfen...
-
Olur.
Benim açtığım konuları lütfen mecrasından çıkarıp geyik muhabbetine döndürmeyin. Kendi konunuzu açın orada yapın geyiğinizi. Medeni davranışınız için teşekkürler.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Medeniyet tek disi kalmis bir canavarmis 1w5ey8
-
Dogru anladiysam guvertelerin bombe olmasi sebebiyle dusmeye onlem ariyorsunuz.
Sanirim zaten basustune giderken o yuzeyde yurunmuyor, daha orta hatta yakin bir koridor varsa is nispeten kolay. Fotograflardan maalesef tam degerlendiremedim.
Zaten emniyet hattini da oradan gecirmek uygun olur. Daha once soylendigi gibi amac suya dusunce tekneye bagli kalmak degil, oncelikle suya dusmemek. Dolayisiyla guverte ustu halatini iyice orta hatta yakin ve asagida planlamakta yarar var.
Bir husus ornegin basustune giderken, bagli olan karabinayi cikartmaya gerek olmadan hicbir donanimla capariz yapmadan one arkaya hareket ettirilibilmeli.
Kolay gelsin
-
Karabina çıkmasına gerek kalmaması lazım. Tamam tasarlarken buna dikkat edeceğim.
Bugün tekneye gideceğim. Amaca uygun detayda fotoğraflayıp buraya yüklerim. Teşekkürler
-
Sizin gibi teknelerde emniyet halatı için bir görüş de göğüs hizasına gelecek yükseklikte, orta hatta tek bir hat donatmak. Nasıl yapılır bilmiyorum ama kullanışlı olur gibi duruyor.
-
Hakan bey, vallahi dikkate değer bir fikir. Bide öyle bakayım .
-
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/07/65c0dfe87b3ababc8761b8a1b123cad5.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/07/b7ea445368edd79d7c26c56083230763.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/07/5fa6826a25b56223e5d7bbd771f7446d.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/07/45804041b00c230f9564cbe88498150c.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/07/4f595552dc57bf4ffeeea96473a82409.jpg)
-
Bumbanın hemen altından bir emniyet şeriti çekilebilir belki.
-
Yeni konu açmaktansa burayı canlandırayım.
Genelde tek başıma seyir yaptığımdan emniyet kemeri ve emniyet halatı almayı düşünüyorum. Bu harnessli can yeleklerinden deneyim sahibi olan var mı?
Bunların açıklamasındaki otomatik harnessli, pilot otomatikharnesli, manuel harnessli yazısı ne anlama geliyor?
Yine açıklamadaki 150 N ya da 165 N ifadesinin anlamı nedir?
Emniyet halatının esnek olanı mı esnek olmayanı mı daha makbuldür?
Baş ağrısına iyi gelen aspirin gibi bir öneriye ihtiyaç var. Reklam kaygısı olursa özel mesaj da yazılabilir.
Bilgi paylaşımı için şimdiden teşekkürler..
-
Yeni konu açmaktansa burayı canlandırayım.
Genelde tek başıma seyir yaptığımdan emniyet kemeri ve emniyet halatı almayı düşünüyorum. Bu harnessli can yeleklerinden deneyim sahibi olan var mı?
Bunların açıklamasındaki otomatik harnessli, pilot otomatikharnesli, manuel harnessli yazısı ne anlama geliyor?
Yine açıklamadaki 150 N ya da 165 N ifadesinin anlamı nedir?
Emniyet halatının esnek olanı mı esnek olmayanı mı daha makbuldür?
Baş ağrısına iyi gelen aspirin gibi bir öneriye ihtiyaç var. Reklam kaygısı olursa özel mesaj da yazılabilir.
Bilgi paylaşımı için şimdiden teşekkürler..
Recep ağbi bende genelde yalnız çıkıyorum linkini attığım ekipmanlar var bende çok memnunum ,emniyet kayışını esnek aldım ki ayak altında çapariz yapmıyor,
Emniyet kemerinin giyip çıkarılması çok kolay.
başka markalar var mı bilgim yok benim kullandıklarım bunlar.
https://www.marintekstore.com/?pId=2205&gId=913&catId=76
https://www.marintekstore.com/?pId=2202&gId=912&catId=76
-
Otomatik suya düştüğünde kendiliğinden şişer, manuel ise el ile kendin bir halatı çekerek şişirirsin. Pilot sanırım marka veya modeldir. Harness ise emniyet kemerinin kancasının takıldığı kemer sistemidir. 150 N - 165N sudaki yüzdürme gücünü gösterir. Emniyet kemerinin can yeleğine veya sizin gövdenize bağlanan kısmı esnek halattan olmalı, bu halatın tekneye bağlandığı yer ise eğer tekne üzerine çekilmiş halat ise esnemeyen halattan olmalıdır. Halat konusunda esnek mi değil mi derken dışı lastikli modelleri mi kastediyorsunuz tam anlaşılşmıyor, Bu halatlar aynen lastik gibi sürekli gergin durup halatın sağa sola dolaşmasını engellerler. Bu halatlar zaten iki ucu veya ortada üçüncü kancası ile hazır satılıyor. Acemi iseniz lastikli olan daha kolay kullanılır. Teknede, havuzlukta ortaya yakın bir yerde bir halka olacak, bu halatın bir ucu kendi bedenine veya can yeleğine diğer ucu o halkaya takılacak. Bunun amacı denize düşmemektir. Yanlız seyir yapıyorsanız denize düştüğünüzde halat sizi tekneye bağlı tutsa da halatı kesip veya göğsünüzdeki bağlantıdan açıp kurtulmak daha doğru olabilir.
-
Harness can yeleği olarak şunlar var piyasada. Başka var mı bilmiyorum..
Emniyet kemeri (kayışını) elastiki olandan alacağım herhalde. Teşekkürler..
https://www.eastmarine.com.tr/ara?q=harness&adv=false&cid=0&isc=false&mid=0&pf=&pt=&sid=false
-
150N yüzdürme kuvvetini, daha anlaşilir olmasi açisindan, 15kg bir kütleyi yüzdürmek gibi düşünebilirsiniz.
-
150N yüzdürme kuvvetini, daha anlaşilir olmasi açisindan, 15kg bir kütleyi yüzdürmek gibi düşünebilirsiniz.
;D
Bu bana bir şey anlatmıyor.
Şuraya 150 yazdım. 15.2957 kg/kuvvet metre yazdı..
https://convertlive.com/tr/u/ dönüştürmek/newton-metre-243/a/kilogram-kuvvet-metre#150
Daha önce elektrikle ilgili bir konuya yazmıştım. "Rezistans deyince biri benim aklıma 2. Dünya Savaşı'ndaki Fransız direniş örgütü geliyor" diye. Bu da biraz onun gibi.. Ama beni yüzdüreceği kesin :)
-
150 Newton EN ISO 12402–3 Standardındaki can yelekleri; genel uygulamalar veya köyü hava şartlarında giyilen kıyafetlerle birlikte kullanılabilmektedir. Giyilen kıyafette hava kalması durumunda bilinçsiz kazazedeyi sırtüstü çevirmekte zorlanabilir. Ancak performans seviyesi bakımından hayat kurtarma özelliği olan can yelekleri sınıfındadır. Kullanıcı kişiyi güvenli konuma döndürür ve konumunu idame ettirmesi için ek bir çaba gerektirmez.
100 Newton EN ISO 12402–4 Standardındaki can yelekleri; yardımın çabuk gelmesinin mümkün olduğu kıyıya yakın ve iç sularda kurtarılmayı beklemek zorunda kalabilecekler için uydundur. Açık ve kaba denizlerde kurtarma faaliyetleri için uygun değildir. Bilincini yitirmiş kazazedeleri sırt üstü çevirerek suda yüzükoyun yatmalarını engelleyebilir. Ancak 275 ve 150N’luk yelekler kadar etkili değildir. Başımızı su üzerinde tutmak için el ve ayaklarımızı hareket ettirmemiz gerekebilir.
50 Newton EN ISO 12402–5 Standardındaki yüzdürme yardımcıları; kıyı ve sahile yakın, usta yüzücülerin veya yardım ve kurtarma kaynağının yakınında bulunanların kullanımı için tasarlanmıştır. Yüzme bilmeyenlerin ve kaza riski bulunan ve buna bağlı bilinç kaybının olabileceği durumlarda kullanıma uygun değildir.
Sörf, yelken, jet ski, kano, su kayağı gibi daha çok sportif amaçlı faaliyetler için uygundur.
Can Yeleğinin Kaldırma Gücü (Newton*) ; Suyun kaldırma kuvveti sayesinde cisimlerin karadaki ağırlıkları ile sudaki ağırlıkları farklıdır. Bilindiği üzere insan vücudunun büyük bir kısmı sıvıdan oluşur ve yoğunluğu suyun yoğunluğuna yakındır. Buna birde akciğerlerdeki hava eklenince insan vücudu suda yüzmeye meyilli bir yapıya sahiptir. Genel olarak insan vücudunun sudaki ağırlığı karadakinin %10’u kadardır. Yani 80 Kg olan bir insanın denizdeki ağırlığı yaklaşık olarak 8 Kg dır.
Buradan da anlaşılacağı gibi 100 N.luk bir can yeleği 10 Kg kaldırma kuvvetine sahiptir. Yani 100 N.luk bir can yeleği denizde 100 Kg lık bir insanı su yüzeyinde tutabilir.
* Newton (N) Fizikçi, Matematikçi ve Astronom Isaac Newton (1643-1727) tarafından ortaya konulan; evrendeki kütlelerin birbirine yapmış oldukları çekim kuvveti, diğer bir ifadeyle kütlenin yeryüzüne uyguladığı kuvvet olarak tanımlanabilir.
Newton (N) Kütlesi 1 kg olan bir cismin hızını, 1 saniye içerisinde 1 m/s arttırmak için o cisme uygulanması gereken kuvvete denir. 1N = 1 Kg · m/s²
Kullanıldıkları yer ve durumların çeşitliliği ile kişilerin giydikleri kıyafetlerde göz önüne alınarak can yelekleri yüksek yüzdürücülüğe sahip olarak üretilmektedir. Kullanıcıların deniz, göl, nehir gibi yerler ile üzerlerinde bulunması muhtemel kıyafetin ve kendi ağırlığı gibi etkenleri göz önüne alarak kaç Newton’luk yelek kullanacaklarını belirlemelidirler.
Can yeleğinizin istenilen zamanda ve arzu edilen performansta olması için öncelikle bedeninize uygun ölçüde, üzerinizde olması muhtemel ağırlıkta (kıyafet vb.) dâhil uygun kaldırma kuvvetinde kullanılacak ortama uygun tipte olması gerekir.
Can yeleğinizi en az yılda bir defa uygun bir ortamda (sığ bir sahil veya havuz) yüzdürücülüğünü denemelisiniz ve sağlamlığını kontrol etmelisiniz.
http://www.canyelegi.com/canyelegi
-
:-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Cehaletin bu kadarı herhalde özel çabayla elde ediliyor.. Övünebilirim sanırım...
Kullanım olarak harnessli can yeleği mi? Yoksa harness ayrı, can yeleği ayrı mı daha kullanışlıdır? İkincisi ise Ali'nin önerisi sorunu çözüyor.
Bir büyüğüm iki iş gören aletlere karşı "hem çim biçiyor, hem sakal tıraşı yapıyorsa bir alet birisini iyi yapmıyordur. Uzak dur" derdi..
-
Yalnız denize çıkıyorsannız, eminiyet kemeri tertibatı olan 165N bir otomatik can yeleği alın. Sürekli olarak teknenize bağlı kalın ve halatın teknede bağlandığı yer sizi denize düşürmeyecek kadar tekne ortasında olsun ve halat da mümkün olduğu kadar kısa olsun. Böylecedirek dibine gitmeye kalkmazsanız denize düşmezsiniz. Eğer geçiyorsanız, tekne omurga hattı hizasında bir emniyet halatı çekin ve bu halata emniyet kemerinizi bağlamadan havuzluktan çıkmayın. Halat boyu yine sizi denize düşürmeyecek kadar kısa olmalıdır. Denize düşerseniz ve tekneye bağlı kalırsanız risk daha büyüktür. Eminyet kemerlerinmin asıl amacı denize düşmemektir. denize düşerseniz ekibiniz varsa bir ihtimal sizi tekneye alabilirler ama bir çok vakada o bile mümkün olmayabiliyor. denize düşerseniz en doğrusu emniyet halatını kesip can yeleğine kalmaktır. Can yeleği ile yüzemezsiniz yani olduğunuz yerde su üstünde kalırsınız, yalnızsanız el ile şişen yani manuel can yeleği öneririm. Yüzebildiğiniz kadar kıyıya yüzer son çare olarak can yeleğini şişirirsiniz.
Amaç denize düşmemektir. Düşerseniz ölürsünüz. Teknede kalabilmek için tüm önlemleri alın.
-
Denpar ın getirdiği otomatik can yeleği var bir de ona bakın 4 adet aldım onlardan. halkası ve gece tamamen aydınlanan(şiştiği zaman) ledli bir sistemi mevcut.
-
Bu konuda harness limi harnessizmi can yelegi daha uyugundur ikilemi oldukca tartisilan bir konu. Birkac sene once bende dusunmustum bu emniyet sistemi konusunu, henuz zaman bulamadim uygulamaya. Dagcilikda kullanilan tubular webbing kullanmayi dusunmustum. Havuzlukta bir yada iki baglanma noktasi. Tekne 8 metre oldugu icin yeterli sanirim. Okuduklarimdan anladigim kadariyla onemli bir nokta sistemi iyi dizayn etmek, yani kisinin overboard olmasini, suya dusmesini engellemek. Zira jackline a bagli iken overboard olunursa bogulma riski oldukca yuksek.