0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Nuri Kongur

  • * Gezgin Korsan
  • 639
    • Yaşadığı Şehir
  • Kocaeli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Y/T Double , Kocaeli/Başiskele Alarga
    • Gündelik yaşamdan kesitler.
Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« : Ekim 05, 2014, 22:38:08 »
Tekneme emniyet ipi takapileceğim bir düzen kurmal istiyorum. Benim kayık Açık güverte ( open deck ) sınıfında katamaran  olduğu için 120X350 cm ebatlarında bir güvertem var. Güvertedeki üstü kapalı dolaplarıda dahil edersem 160 cm oluyor en. Vardevela niyetine her iki yanda ortadan kapaklı gövde kamaralar var. Gövdeler güvertede otuururken hem yandan gelen serpintiyi önlüyor hemde tekneden düşmeyi önlüyor. Yinede gövde boyunca her iki tarafada birer emniyet halatı bağlayıp onlara emniyet ipi geçirip diğer ucuda üstümdeki emniyet kemerine (harness) dringe takarak tekneden düşme riskini azaltmak istiyorum. Şimdi:
1) elimde krom çarmık teli var. Güverte boyunca bunları döşesem olur mu?
2 ) emniyet ipini sabit uzunlukta mı almalı yoksa esneyen modeli mi daha iyi?
3) emniyet ipini hazır mı almalıyız kendimiz yaparsak o esneyen çeşit ipi nereden buluruz.
4) emniyet kemeri gördüğüm kadarıyla bir bacaklardan da geçen model var bir de sadece göğüs kafesini ve omuzlardan geçen . Sizce hangisi daha iyi
5 ) tırmanma için kullanılan kemer teknede de olur ?
Şimdilik aklımdaki sorular bunlar. Tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
Saygıyla. ..
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vatan sevgisi imandandır...
Keşke canımın istediği ile rüzgarın götürdüğü yön aynı olsa...
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.373
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #1 : Ekim 05, 2014, 23:00:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneme emniyet ipi takapileceğim bir düzen kurmal istiyorum. Benim kayık Açık güverte ( open deck ) sınıfında katamaran  olduğu için 120X350 cm ebatlarında bir güvertem var. Güvertedeki üstü kapalı dolaplarıda dahil edersem 160 cm oluyor en. Vardevela niyetine her iki yanda ortadan kapaklı gövde kamaralar var. Gövdeler güvertede otuururken hem yandan gelen serpintiyi önlüyor hemde tekneden düşmeyi önlüyor. Yinede gövde boyunca her iki tarafada birer emniyet halatı bağlayıp onlara emniyet ipi geçirip diğer ucuda üstümdeki emniyet kemerine (harness) dringe takarak tekneden düşme riskini azaltmak istiyorum. Şimdi:
1) elimde krom çarmık teli var. Güverte boyunca bunları döşesem olur mu?

Bana metal tel tavsiye etmemişlerdi...

2 ) emniyet ipini sabit uzunlukta mı almalı yoksa esneyen modeli mi daha iyi?

Benim teknedeki bildiğiniz marketlerde satılan kıç halatı niyetine kullanılan şeritlerden imal edilmiş. Başta  ve kıçta iki yerden tespitli, ortada bir yerden halka içinden geçiyor, ayaklarımıza şimdiye kadar bir zarar vermedi.

3) emniyet ipini hazır mı almalıyız kendimiz yaparsak o esneyen çeşit ipi nereden buluruz.

Tabii durumunuza göre değişir ama ben hazır aldım. Ucuna takılacak shackle filan derken astarı yüzünden pahalı olabilir diye ,üstelik emniyet açısından yeterli olmayabilir diye hazır almıştım. Eğer gerçek endikasyonla kullanacaksanız , hata toleransınızın sıfıra yakın olacağını düşünürseniz bana hak verirsiniz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

4) emniyet kemeri gördüğüm kadarıyla bir bacaklardan da geçen model var bir de sadece göğüs kafesini ve omuzlardan geçen . Sizce hangisi daha iyi

Ben  riskli durumlarda suda şişen can yeleklerinden takıyorum, onların üzerindeki halkalar bu iş için yapılmış, çok rahat konforlu kullanılıyor. Ama katamaran üzerinde boy meselesini tahmin edemiyorum doğrusu.


5 ) tırmanma için kullanılan kemer teknede de olur ?

Sorunuzu anlamadım, ama doğru tahmin ettiysem ben aynı sistemi direk tepesinden inen ucunda schakle olan bir halatla rahatlıkla kullanabiliyorum. Traka ilede aynı düzeneği kullanıyorum.

Şimdilik aklımdaki sorular bunlar. Tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
Saygıyla. ..

Benim düzenek böyle, çok deneyimli olmadığımdan ve teknede herhangi bir imalat işine soğuk baktığımdan, parayı bastırıp aldım hepsini, benim stile daha uygun  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

saygılar bizden  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y  FUNDA NİL
*

    Çevrimdışı Nuri Kongur

  • * Gezgin Korsan
  • 639
    • Yaşadığı Şehir
  • Kocaeli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Y/T Double , Kocaeli/Başiskele Alarga
    • Gündelik yaşamdan kesitler.
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #2 : Ekim 05, 2014, 23:25:14 »
Emin bey, 2. Sorunun yanıtını anlamadım. Sizin kastınız aşağıdakilerden hangisi?
Sabit uzunlukta emniyet ipi
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Elestik emniyet ipi

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Emniyet şeridi ( ben bunu çarmık telinden yapmak istedim siz 1. Soruda tavsiye etmediler dediniz . Bir gerekçe vermişlermiydi ?)

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ortadan geçen halka gözümde canlanmadığı için detaylandırdım.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vatan sevgisi imandandır...
Keşke canımın istediği ile rüzgarın götürdüğü yön aynı olsa...
*

    Çevrimdışı Nuri Kongur

  • * Gezgin Korsan
  • 639
    • Yaşadığı Şehir
  • Kocaeli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Y/T Double , Kocaeli/Başiskele Alarga
    • Gündelik yaşamdan kesitler.
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #3 : Ekim 05, 2014, 23:33:41 »
4 ve 5. Sorudaki kemer çeşitleri aşağıda. İlki denizcilik malzemeleri satan firmadan 100 lira üstü fiyat. 2. iş güvenlik malzemeleri satan bir firma 50 lira altı bir fiyat. D ring her ikisinde de 304 krom
Sadece gövde üstünü sarmalayan
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bacakları da kapsayan
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 05, 2014, 23:36:45 Gönderen: Nuri Kongur »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vatan sevgisi imandandır...
Keşke canımın istediği ile rüzgarın götürdüğü yön aynı olsa...

*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.373
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #4 : Ekim 05, 2014, 23:42:23 »
Sanırım terminolojide bir hata var, düzelteyim önce. İp dediğiniz için karıştırdım sanırım. Emniyet halatı bende elastik tip. Daha kullanışlı geldi bana, malum bu alet edevatı kuşanmak aslında çok zevkli değil, biraz da olsa hareket serbestisi tanıyor bana.

Emniyet şeridi sizin gösterdiğiniz gibi, beyaz renkte, Marmariste lokal elemanlardan birine rica ettik , iskele ve sancak tarafta bulunan yarım halkaları kullanarak sabitledi. Yanlış hatırlamıyorsam ortada ,"abiler" vasat diyorlar sanırım bir tane daha yarım ay halka var onun da içinden geçiyor. Yani tüm yarım ay halkalar, adları neyse bilmiyorum zaten teknenin üzerinde vardı. Onlar dikip getirdiler sadece.

Son şekil doğru gibi ama ortadaki halka benim monohull de tabii olarak bayağı geride. Aynı şey bence.  Metal konusunu sanırım ergonomi ve ayak tırnak kazaları açısından vurguladılar bir de polyester üzerinde kalıcı zarar verebileceğini söylediler, ben de "hıııı tamam " dediydim . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tırmanma işini doğru anlamışmıyım bilmiyorum. Sanırım o konu açık.   birde şunu söyliyeyim, tabii bu da tamamen kişisel fikir konfor açısından, kuru harness kullanacağıma, can kurtarma halkası olan yelek takarım daha iyi, iki işi birden görüyor bence. Tabii bunlar benim tercihlerim, vakti az, rahatına düşkün üşengeç biri olarak.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y  FUNDA NİL
*

    Çevrimdışı Erol Yapıcı

  • * Gezgin Korsan
  • 4.012
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • ŞH-KADIKÖY
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #5 : Ekim 05, 2014, 23:51:33 »
Ben olsam; elâstik emniyet halatını tercih ederdim. Böylece halat hep derli toplu olur, ayakaltında gereksiz çapariz yaratmazdı.
Ben olsam; Bacakları kapsayan kemeri kullanmazdım. Böylece suya düşersem kıçımın değil başımın su üstünde olma olasılığı artardı.
Ben olsam; mantık yürütülerek varılmış bu fikirleri değerlendirir, kafama yatarsa uygular, yatmazsa unuturdum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alp korsanın mesajından sonra ek yapma gereği duydum,
Ben olsam; Eğer canyeleği kullanmayacaksam, bunların hepsini boş verir, yanıma bir imam alırdım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 05, 2014, 23:58:09 Gönderen: Erol Yapıcı »
*

    Çevrimdışı Nuri Kongur

  • * Gezgin Korsan
  • 639
    • Yaşadığı Şehir
  • Kocaeli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Y/T Double , Kocaeli/Başiskele Alarga
    • Gündelik yaşamdan kesitler.
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #6 : Ekim 05, 2014, 23:54:37 »
Alp bey detaylı cevaplar için teşekkürler. Terminoloji konusunda bende muzdaribim. Web sitesinde emniyet ipi dediği için öyle yazdım. Bahsettiğini demir halkaya şeklinden dolayı d-ring diyorlar. Yeleğiniz otomatik şişen mi yoksa salt yelek mi ?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vatan sevgisi imandandır...
Keşke canımın istediği ile rüzgarın götürdüğü yön aynı olsa...
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.373
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #7 : Ekim 06, 2014, 00:08:35 »
Otomatik şişen yelekler var. İlk sahibi Hollandalı 6 tane bırakmış(bir tane köpek için, 2 tane çocuk için sanıyorum (teknede değilim şu an) bende 3 tane daha almıştım. ayrıca 3 tane de klasik kafa arkalıklı yelek de var. Bazı müellifler suya düşmede bilinç kaybı olduğunda boğulmayı önlemede daha etkin olduğunu söylüyorlar. Onlara göre içe harness, dışa gerekirse klasik tip yelek daha uygun. dedim ya bana herşey Nasrettin hoca misali uygun gelebiliyor, kafaya göre seçim yapıyorum, rahatıma göre...
S/Y  FUNDA NİL
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.373
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #8 : Ekim 06, 2014, 00:12:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben olsam; elâstik emniyet halatını tercih ederdim. Böylece halat hep derli toplu olur, ayakaltında gereksiz çapariz yaratmazdı.
Ben olsam; Bacakları kapsayan kemeri kullanmazdım. Böylece suya düşersem kıçımın değil başımın su üstünde olma olasılığı artardı.
Ben olsam; mantık yürütülerek varılmış bu fikirleri değerlendirir, kafama yatarsa uygular, yatmazsa unuturdum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alp korsanın mesajından sonra ek yapma gereği duydum,
Ben olsam; Eğer canyeleği kullanmayacaksam, bunların hepsini boş verir, yanıma bir imam alırdım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kesinlikle, aklın yolu bir Erol korsanım...
S/Y  FUNDA NİL
*
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #9 : Ekim 06, 2014, 00:15:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben olsam; elâstik emniyet halatını tercih ederdim. Böylece halat hep derli toplu olur, ayakaltında gereksiz çapariz yaratmazdı.
Ben olsam; Bacakları kapsayan kemeri kullanmazdım. Böylece suya düşersem kıçımın değil başımın su üstünde olma olasılığı artardı.
Ben olsam; mantık yürütülerek varılmış bu fikirleri değerlendirir, kafama yatarsa uygular, yatmazsa unuturdum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alp korsanın mesajından sonra ek yapma gereği duydum,
Ben olsam; Eğer canyeleği kullanmayacaksam, bunların hepsini boş verir, yanıma bir imam alırdım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kesinlikle, aklın yolu bir Erol korsanım...

İmamın can yeleği olacak mı?
Bir çatı altında başkalarıyla birlikte yaşamak bile, tek başına korkmak için yeterli. (I.Bachmann/Malina)
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.373
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #10 : Ekim 06, 2014, 00:19:08 »
Teknede aklı olan imam bulduğunda  muhakkak ki olacak Bülentcim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y  FUNDA NİL
*

    Çevrimdışı Nuri Kongur

  • * Gezgin Korsan
  • 639
    • Yaşadığı Şehir
  • Kocaeli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Y/T Double , Kocaeli/Başiskele Alarga
    • Gündelik yaşamdan kesitler.
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #11 : Ekim 06, 2014, 00:34:06 »
Anladım Emin bey. Kendinden şişen yelekler ince olduğu için konforca rahat olmalılar. Fiyatları görece diğerlerine göre pahalı. Kafalıklı kısmına gelince olası bir bilinç kaybında yüzü nefes alma yönünde yönünde alttan destekleyerek yukarıda tutması hayati önem taşıyor. Bir yerlerde otomatik şişenlerin bazen gelen serpintiyi yanlış değerlendirip gereksiz şiştiğini okumuştum. Şiştikten sonra yeniden tüp alma fikri de beni onlara uzak tutuyor.

Harness yeleğin kumaşına kıyasla daha kaim duruyor. Erol beyin işaret ettiği gibi bacakları kapsamayan bir emniyet kemeri suya düşme anında bacak serbestliği sağlayacaktır. Ben her iki türünüde izlediğim videolarda kullanılırken gördüm.

İstişare etmek iyi oluyor. Yazarken bile aklıma emniyet şeridi üzerinden stoper tarzında başta ve kıçta yerler koymak gerektiği geldi. İpin maksimum uzunluğundan biraz daha kısa olacak mesafede başta ve kıçta durdurucular kıçtan ve baştan ayak kayması ile düşmeyi engelleyecektir.

Hiç suya düşen var mı bilmem, ama ben tekne tonozda iken düştüm ve teknenin üstüne çıkamadım. Filikada üstüne çıkmaya uygun olmadığı için , filikanın ipini çözüp kıyıya kadar yüzdüm ve kıyıdan filikaya binip tekneye döndüm. Tekne hareket halinde olsa ayvayı yemiştim. Geçenlerde Vural Perk bey, 1  millik süratte bile suyun kendisini ne kadar yorduğundan bahsetmişti yazısında. Düşünsenize 6-7 mil hızla giderken düşsek emniyet şeridine bağlıyken bile nasıl teknenin üstüne çıkarız.
Teknenin ön tarafında bir merdiven var ama hareket halindeyken oradan çıkmak imkansız. Velevki kıça da merdiven koysak ayağı nereye destek niyetine koyup kendimizi yukarı çekicez ?


Sent from my iPad using Tapatalk
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vatan sevgisi imandandır...
Keşke canımın istediği ile rüzgarın götürdüğü yön aynı olsa...
*

    Çevrimdışı Nuri Kongur

  • * Gezgin Korsan
  • 639
    • Yaşadığı Şehir
  • Kocaeli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Y/T Double , Kocaeli/Başiskele Alarga
    • Gündelik yaşamdan kesitler.
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #12 : Ekim 06, 2014, 00:36:02 »
Erol bey yanımızda imam olsa sıkıntıların çoğu giderdi zaten. O bizi çekerdi yukarı olur biterdi[emoji39]


Sent from my iPad using Tapatalk
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vatan sevgisi imandandır...
Keşke canımın istediği ile rüzgarın götürdüğü yön aynı olsa...
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #13 : Ekim 06, 2014, 00:46:08 »
Guvertedeki emniyet halatinin celik tel veya standart halattan yapilmiyor olmasinin sebebi, uzerine basildiginda kayip dusmelere sebep olacagi icin. Birkac kere bu tur bir guvertede bulundum ben cok tehlikeli oldugunu dusunmuyorum.

Genelde 25-30 mm'lik perlon seritler kullaniliyor. Devamli guvertede birakilacaksa  zaman icinde UV'den etkileniyor, satin alinacak veya yaptirilacaksa bu tarz bir urun kullanilmasinda yarar var. Keza diktirilecekse eger dikislerin uygun sekilde kasa yapilmasi, kullanilan ipligin de UV dayanikli olmasi-Turkiye'de en zoru bu tip dikis malzemesi bulmak- uygun olur diye dusunuyorum.

Guvertedeki halatin ne oldugundan cok nerede bulundugu ve baglantisinin nasil yapildigi belki de daha onemli. Vardavela veya bir baska guclu olmayan mapa kullanmayin. Halatin gectigi yerin mumkunse cok ayak altinda olmamasina dikkat edin. Teknenizin formunu bilemiyorum, belki bir resim olsa daha yararli seyler soyleyebiliriz.

Ben elastik olan kemer baglantilarini hic kullanmadim, karsilastirma yapamam.

Kendiliginden sisen yeleklerde eskiden kimyasal kilitler kullaniliyordu son donemde bunlar degisti, serpintilerden etkilenmeyen hammer tipi ceketlerde bu sorun yok. Eger otomatik olarak sisen, D halkasi olan bu tip bir can yelegi kullaniliyorsa (ISO 12402-6) ayrica emniyet kemeri kullanmaya gerek yok. Baglantiyi D halkaya yapabilirsiniz.

Eger sadece  emniyet kemeri kullanacaksaniz dagcilarin kullandigi ya da bacaktan gecme olanlari tavsiye etmem.

Kullanilacak kemer ve baglantilarinin SOLAS'a  5kN dayanikli olmasi bekleniyor.

Baglantilar ve guverte emniyet unsurlari kisi suya dustukten sonra degil, dusmesini engellemek icin yapilir. Emniyet baglantisini mumkun oldugu kadar kisa tutulmasinin sebebi bu.
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.373
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: Emniyet ipi ve halatı hakkında fikir
« Yanıtla #14 : Ekim 06, 2014, 00:53:36 »
Bu şeritlerin bir huyuda alt yüzeylerin çabuk ve pis görünümlü bir flora oluşturması. Sık sık yıkamazsanız (ileri geri yer değiştirerek), jelkot üzerinde zor çıkan iz bırakabilir.(mavi yeşil kahverengi , en bulamaç renklerde:)   Ayrıca yıkama sırasında dikiş yerlerine bir göz atmak gerekli ve yeterli. Aksi takdirde emniyet bir yana tuzak şeridi ve halatı takıyorsunuz demektir. Hem de en kritik zamanda ...
S/Y  FUNDA NİL