0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Ş.

Mesela  seturdan cıkıp şamandırayı  dolaşmadan kısa yoldan dönen tekne 80 adetse , 20 si dolaşıyor benim gözlemim...

Baktım herkes geçiyor bende izleyerek geçtim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Plotterı aça aça gitmiştim oyle bi batığın uyarısına rast gelmedim ...

ne zaman işaretlendi yada battı acaba ,haritam guncel  olmayabilir  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap







« Son Düzenleme: Temmuz 17, 2019, 12:59:44 Gönderen: Semih Sener »


*

    A. Ç.

Türkiye'de seyir ve hidrografi her ay bülten yayınlıyor, Elinizde kağıt harita varsa bu bilgileri harita üstünde kendiniz işaretlemelisiniz. Hangi haritaya ne işleneceğini bildiriyorlar.

Bu batık için mi yoksa başka bir şey mi haritada bir ilişken işareti zaten var. Bölgeye bir kuzey kardinal şamandırası koymuşlar, kuzeyinden geç diyorlar. Bölgeyi iyi biliyorsanız güneyinden geçmeye niyetlenebilirsiniz, hatta adaların bile güneyinden geçeni gördüm, riski alan sizsiniz. İşaretlenmiş bir bölgenin içine girip sonra kaza yaparsanız burada suçlu sadece sizsinizdir


*

    A. Ç.

Akdeniz'de Mersin'e giderken Taşucu'nda İncekum burnunu çok uzakta bırakarak, körfeze girmeden genel doğu istikametine bir süre seyrettikten sonra genel kuzey istikametine dönmelisiniz. Haritalarda üzerinden geçebileceğiniz kadar derin su görünse de ciddi kum topukları olabiliyor ve oturabilirsiniz. Geçtiğimiz yıllarda yelkenli bir tekne Mersin'e giderken Taşucunda konaklamış, kestirmeden geçmeye kalkınca kuma oturmuştu, kurtulmaya çalışmak yerine botla karaya çıkınca dalgada teknenin salınımı salmayı tekne karinasının bir parçası ile koparıp batırmıştı. Haritalar ve kardinal şamandıralar kesinlikle dikkat edilmesi gereken yardımcılardır. Yerel teknelere bakıp onların rotasını izlemek özellikle yelkenli tekneler için hiç de uygun bir davranış değildir.

Elektronik haritaların yenilenmesi oldukça uzun zaman aralıklarla yapılıyor ve tüm harita kaynaklarını dikkate almıyorlar. Ege için sanırım sadece Yunan haritalarını dikkate alıyorlar, örneğin İzmir Karaburun'daki Yeni Liman, Mürefte barınağı,  Marmaris Yat Marin hatta Didim Marina bile uzun yıllar elektronik haritalarda yer almadı. Bu konuda bir üreticiye yazmıştım. Bize kaynak gösterin dediler, açın Google Earth'ü bakın veya seyir hidrografinin haritalarına bakın dedim, gelen cevap, biz sadece aşağıdaki ülkelerin ürettiği deniz haritalarını esas alırız şeklinde idi. Elektronik haritalarda hatalı yerleştirmeler olduğu gibi bazı insan yapısı yerler de yer almayabiliyor. her ne kadar ABD artık elektronik haritalarla seyri yeterli görüyorsa da Türkiye'de seyrettiğiniz bölgenin kağıt haritalarını kullanmak esastır ve elektronik haritalar seyir yardımcısıdır.


*

    H. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Kucuk buyutme


*

    H. K.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ve buyut büyütmeler

*

    S. Ş.

Bu batik kuzeyin kuzeydogusunda Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap cikti
« Son Düzenleme: Temmuz 17, 2019, 21:06:31 Gönderen: Semih Sener »
*

    A. Ç.

Çizimlerde bir yanlışlık olmalı, GPS pozisyonları yanlış olabilir Benim fiziki olarak gördüğüm, batık kuzey kardinalin genel güneyinde idi, biraz doğuya doğru kaçık olabilir ama kesinlikle kuzeyinde değil.

Elektronik haritalara güvenmiyorum. Kişisel olarak gözlemlediğim Bodrum yarımadası Hüseyinburnu feneri açığında  sığlığı güneye doğru geçerken fiziki olarak yaklaşık 1/2 mil sancağımda görürken, elektronik harita 1 milden fazla iskelemde gösteriyordu.
*

    O. E.

Bu Batığın yeri konusu iyice karıştı
Elektronik haritada Geniş planda bir işaretleme yapılabilir mi acaba...?
*

    S. Ş.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu Batığın yeri konusu iyice karıştı
Elektronik haritada Geniş planda bir işaretleme yapılabilir mi acaba...?

Normalde orda olmaması gerekiyormuş, Aliağaya  biçmeye giderken içindeki donanımla beraber  çeken halat kopunca oraya batıyor, sonra almak istiyor Aliağa  denizde biçeyim alayım diyor , bu sefer de çevreciler asbest kirliliği ve çeşmedeki dalgıç külüpleri  burası ekmek kapısı mis gibi turizm imkanı deyip bıraktırıyorlar.

Yani vurup batan tekne veya ölümlü bir kaza olsa ,kim kime dumduma herkes birbirini suçlayacak.

Seyir güvenliğini düşünen yok

« Son Düzenleme: Temmuz 18, 2019, 10:52:50 Gönderen: Semih Sener »
*

    M. A.

Arkadaşlar bir önemli tehlike bilgiside ben vereyim. 15 gün önce 3.köprüye varmadan herzaman gittiğim yere demirledim günü orada geçiriyordum. Yakınımızdan kaptanını tanıdığım eski bir yarış teknesi geçiyordu. Bizi geçtiler kıyıdan en az 100 metre açıktan gidiyordu, arkasından öyle oturduğum yerden köprüye doğru bakıyordum bende. Aniden GÜÜÜÜÜM diye metal çarpması gibi bir ses ( Altta kaya vardı oraya çarptı heralde ) , Teknenin direği zangır zangır ses çıkardı. oraya baktığımda tekne aniden durdu kıçı havaya kalktı ve burnu öne saplandı denize, sonra düzeldi tekne. Teknedekilerde bi bağırış çağırış oldu, hepsi yere düştüler tahminimce. Kaptan geri manevra yaptı biraz uzaklaştı ordan. Ben tekne batar dedim o çarpmaya. Ama valla batmadı tekne. Hatta akşama kadar yüzdüler orda. Sadece birara bi balıkçı teknesi geldi daldı baktılar galiba altına. Tahminen 2 ay önce ordan bende geçmiştim biranda derinlik alarmı çalmaya başladı hemen burnumu açığa verdim ama düşmeye devam ediyordu derinlik 10 cme kadar düştü, ben balık sürüsü zannettim. Demek değilmiş  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Dediğim yer yoros kalesini geçtikten sonra 3. köprüye giderken sancak tarafında kıyıya 100 metre mesafede falan. Aman dikkat edin oralardan geçerken.
*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dediğim yer yoros kalesini geçtikten sonra 3. köprüye giderken sancak tarafında kıyıya 100 metre mesafede falan. Aman dikkat edin oralardan geçerken.

Orayı işaretlemen ve koordinat vermen lazım Murat Korsan.
*

    M. Y.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar bir önemli tehlike bilgiside ben vereyim. 15 gün önce 3.köprüye varmadan herzaman gittiğim yere demirledim günü orada geçiriyordum. Yakınımızdan kaptanını tanıdığım eski bir yarış teknesi geçiyordu. Bizi geçtiler kıyıdan en az 100 metre açıktan gidiyordu, arkasından öyle oturduğum yerden köprüye doğru bakıyordum bende. Aniden GÜÜÜÜÜM diye metal çarpması gibi bir ses ( Altta kaya vardı oraya çarptı heralde ) , Teknenin direği zangır zangır ses çıkardı. oraya baktığımda tekne aniden durdu kıçı havaya kalktı ve burnu öne saplandı denize, sonra düzeldi tekne. Teknedekilerde bi bağırış çağırış oldu, hepsi yere düştüler tahminimce. Kaptan geri manevra yaptı biraz uzaklaştı ordan. Ben tekne batar dedim o çarpmaya. Ama valla batmadı tekne. Hatta akşama kadar yüzdüler orda. Sadece birara bi balıkçı teknesi geldi daldı baktılar galiba altına. Tahminen 2 ay önce ordan bende geçmiştim biranda derinlik alarmı çalmaya başladı hemen burnumu açığa verdim ama düşmeye devam ediyordu derinlik 10 cme kadar düştü, ben balık sürüsü zannettim. Demek değilmiş  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Dediğim yer yoros kalesini geçtikten sonra 3. köprüye giderken sancak tarafında kıyıya 100 metre mesafede falan. Aman dikkat edin oralardan geçerken.
. Murat Korsan burası haritada işaretlendi mi ?  Koordinatları veremiyorsanız bile daha açık bir tarif vermeniz mümkünmüdür ?
*

    M. A.

Merhaba Mukbil Kaptan,

Aslında buralar tüm haritalarda kayalık olarak işaretli. Ben buralara çok sık gidiyorum ve su berrakken buralardan geçtiğim için nerede ne var baya bi bilgim var. Ama bu yeri bende bilmiyordum ve az kalsın bende çarpacaktım.Tekne su kesimi 1.7 metre eğer 2 metre olsaydı tekneyi batırmıştım.

Burası boğazdan karadenize çıkarken sağınızda kalıyor. Anadolu kavağını geçtikten hemen sonra kumsal gibi yerler var kıyıda kıyı şeridi hep kayalık buranın 100 metre açığına 4-5 metreye kuma demirlenebilir. berrak suda kayalar gözüküyor zaten. Ama bunun hemen az ilerisinde bir koy var orası insanlara çok cazip geliyor ve çok güzel bir yer. Eğer kıyıyı takiben buraya devam ederseniz çok tehlikeli. Buraya girmek istenirse ancak kıyıya dik bir şekilde girilebilir. Hatta eğer daha önce buralara gelmedi iseniz ve suyun dibini göremiyorsanız kesinlikle tavsiye etmem. Dediğim gibi bu bölge genel olarak zaten deniz haritalarında kayalık olarak işaretlenmiş.
*

    H. T.

Murat kaptanım benim düşüncem bu yıl Ege'ye inmeyip Marmara denizi ve boğazla birlikte Karadeniz çıkışını uzun süreli gezme planım var.
Dediğiniz gibi cazip görünen bir koy varsa uğramak isterim,bölgeyi haritada işaretleyip yayınlarsanız çok faydalı olur.
*

    H. A.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bölge mayın  tarlası gibi sadece batık yok suyun hemen altında birkaç sığlık  ta var çok sık kaza yaşanan bir bölge gerekli işaretler haritada mevcut  çok sık gittiğim  ve zaman zaman yarışlarda kullandığımız bir bölge tedbirli seyir yapmakta fayda var