0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. B. K.

Navionicste Hakan Korsan'in verdigi koordinatlar isaretli ancak orasi 46m bir derinlik.

enlem : 38°23.937'N / boylam : 26°16.951'E burasi da Monem Batigi olarak isaretlenmis. Bence dogru koordinat bu.



*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Navionicste Hakan Korsan'in verdigi koordinatlar isaretli ancak orasi 46m bir derinlik.

enlem : 38°23.937'N / boylam : 26°16.951'E burasi da Monem Batigi olarak isaretlenmis. Bence dogru koordinat bu.



Evet, şamandıranın dibinde iki batık ikonu var. Onlar doğru galiba.


*

    S. Ş.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. E.

Buna bir Solar panel kaynaklı Işıklı Şamandra koymak bu kadar m zor...
Yok bu Camianın öncülük  yapacak bir Sivil toplum insiyatifi....(leri)

Bu yelken klüpleri sadece yarış, arkasından kokteyl mi düzenler

Sağdaki soldaki Dernekler sadece Rallimi düzenler....


Bu Çeşmeye yakın çevredeki marinaların yardımsız halletmesi gereken konu olmasına rağmen , marinalardaki teknelerden yardım istese bile kolaysa toplar parayı
..

Marinalardaki Herkes 100 TL verse iki günde Işıklı şamandra yanıp sönmeye başlar...

Bu denizcilerde ortak hareket kültürü yok ....

Nasıl diyorlardı


Görüntü var ses  yok

Pardon yanlış oldu

Ses var başka bir şey yok...

Başka bir yerde olsa idi

Şamandra çoktan konmuştu.....






« Son Düzenleme: Temmuz 14, 2019, 14:23:28 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    E. D.

   Direği kesseler olmaz mı acaba? Bunun için bürokratik bir süreç var mıdır? Yoksa iki dalgıç bunu halleder mi?

*

    A. Ç.

Batık seyir yolları dışında, bunu derken otoyol gibi kanal falan kastetmiyorum. Biraz kuzeyinde kuzey kardinal şamandsırası var, batısında ise su üstü kayaları var, yani gerçekten o bölgeden geçmek için hiç bir sebep yok. Batan tekne de büyük olasılıkla o kayalıklara çarptığı için batmıştır. Buna benzer tabii veya insan yapısı engelleri Türkiye'de işaretlemeye kalkarsanız denizde uzaktan görünen bir şehir görüntüsüne çok yaklaşırsınız. Bu kadar çok ışıığın içinde nereye gideceğinizi şaşırırsınız. Batığı işaret etmese bile kuzey kardinal zaten benim güneyime girme diyor. Biraz haritalara bakan hatta denizdeki işaretlere dikkat eden biri  o bartığa yaklaşmaz bile.
*

    O. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Batık seyir yolları dışında, bunu derken otoyol gibi kanal falan kastetmiyorum. Biraz kuzeyinde kuzey kardinal şamandsırası var, batısında ise su üstü kayaları var, yani gerçekten o bölgeden geçmek için hiç bir sebep yok. Batan tekne de büyük olasılıkla o kayalıklara çarptığı için batmıştır. Buna benzer tabii veya insan yapısı engelleri Türkiye'de işaretlemeye kalkarsanız denizde uzaktan görünen bir şehir görüntüsüne çok yaklaşırsınız. Bu kadar çok ışıığın içinde nereye gideceğinizi şaşırırsınız. Batığı işaret etmese bile kuzey kardinal zaten benim güneyime girme diyor. Biraz haritalara bakan hatta denizdeki işaretlere dikkat eden biri  o bartığa yaklaşmaz bile.



Sağolun

Sn Çelenoğlu Sözcüdeki haberi okuyunca....
Kardinal şamadrası var ise zaten gereken yapılmış....
Dediğiniz gibi Trafiği az olan bir yer ise zaten ışıklı şamandra abartı olur sanırım


Selamlar



« Son Düzenleme: Temmuz 14, 2019, 15:39:31 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    S. K.

Standart geçiş güzergahında olmasın varsın; hatta 2 değil 8 farklı yönünde başka doğal engeller de olsun.. Yine de çok saçma değil mi yüzeye 40cm, yani şişme tabanlı bot dışında her taşıtı kesecek bir direğin hiçbir uyarı olmadan varlığını sürdürmesi..??  Sembolik anlamı olan veya tarihi bir batık olsa neyse; jilet olmaya giderken dalgıçlara fon olmuş bir aletten bahsediyoruz...  Şamandıraya güneş paneline LED ışığa para harcayana kadar bir sualtı kaynakçısı daldırılacak ve iş bitecek belki bir belki yarım günde... Ayrıca bunu sivil toplumun veya devletin değil, herkesten önce sahibinin yapması gerekiyor... O Giada yatının sahibi olsam önce o şirketle uğraşırım veya sigortamın uğraşmasını sağlamaya çalışırım
*

    H. E.

Batan gemi üstüde kimin hakkı vardır? Hukuki yönünü bilen var mı?
*

    S. Ş.

O direk yuzunden olusabılecek ölümler ve bu şekildeki zararlar  , tekneyi  o şekilde bırakan sahibinine kadar gıtmeli .... sorumsuzluk bu
*

    H. K.

Bir kaç gün önce tesadüfen iki kez geçtim o bölgeden. Oncelikle Cesmeden çıkıp Uzun ada ve Kara ada tarafına gitmek isteyen teknelerin sık kullandığı bir güzergah. Bizde o nedenle geçtik. Yani az kullanılan bir rota değil bence. Navionics de işaret var ama kuzey kardinalinin biraz üstünde yer alıyor ve haritayı iyice büyütmez iseniz "monen batığı" gözükmüyor yani tuzak gibi haritada ayrıntılı bakmadan kuzey kardinalinin kuzeyinden geçerseniz rahatlıkla çarpabilirsiniz gibi geldi bana. Dikkatli olmakta fayda var
*

    H. K.

Tabi Navionics teki işaretin doğru olmama ihtimali de var derinlik 40 m civarında işaretin olduğu yerde  ??  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Ş.

Hepimiz taktık direğe ...

Nerede tam soyle bir haritada gösteren olsa da görsek  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    O. E.

Hızır Kurtel Kaptanımızın anlatıkları ile Sn.Ahmet Çeleonoğlu'nun söyledikleri farklı bu konuda......

Hızır Kaptan Sık kullanılan güzergah olduğunu söylüyor, Keza Gazatede çıkan haberlerde Hızır kaptan 'ın söyledikleri ile örtüşüyor Ahmet Hoca çok kullanılmıyor ordan geçmeye gerek yok demekte....

Kafamız karıştı....

Ancak Navionicste işaretli olması Genel için bir fayda sağlamaz

Denizde olan herkesin  Navionicsi mi var sanki .....

Basılı Harita mevzusu zaten kendi başına bir felaket.....
*

    A. Ç.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kağıt haritadan fotoğraf çektim. Batık, kuzey kardinal şamandırasının güneyinde kalıyor. Ildır körfezinin Çeşme tarafına yakın sahillerden çıkan tekneler için bile kuzeye giderken sığlıkları kurtarmak için oldukça doğuya gitmeleri lazım. Güneye döneceklerse zaten kuzey kardinali çıkıp sonra dönmeleri gerekiyor.  Kurşun kalem izi ise benim Karaburun'dan Çeşme'ye inerken izlediğim rota.