0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı İlker Erkman

  • * Gezgin Korsan
  • 1.609
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #90 : Temmuz 09, 2019, 12:34:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlker Korsanım, kıçtan takma motorla Pasifik'i geçenler var. Ama onu bile neredeyse hiç çalıştırmıyorlar. Limanlara bile yelkenle gidip çıkıyorlar. Ruslarla Ukraynalılar Karadeniz'de dıştan takması bile olmayan teknelerle fink atıyorlar. Ama esas olan yelken kullanmak tabii. Motoru ancak rüzgar kaldığında, limanlara girip çıkarken kullanmak gerek. Bir de, bence o onbeş beygir (9,9'dan fazlası o tekneye fazla sanki) Yamaha'nın yanında bir de 2,5-3 beygir bir ikinci motor, teknenin içinde yedek olsaydı iyi olurmuş sanki. Hani içten takma motorlu teknelerdeki bot motoru gibi.
Haklısınız dediğinizi yapabilmek için yelken kullanmayı çok iyi bilmek gerekli ayrıca kıçtan takma motorlar benzinli ,teknede benzin depolamak çok zor ve tehlikeli diğer taraftan pasifik gibi bir denizde yelkene veyahut direklere bir şey olurda yelken kullanılamaz ise kıçtan takma ile düşünmek bile istemiyorum.Macerayı ve riski sevenler için her şey mübah
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.827
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #91 : Temmuz 09, 2019, 12:42:22 »
Atlantik geçişi ile Ege'de tekne kullanmak birbirinden farklıdır. Atlantik'te ticaret rüzgarlarını kıçtan alacak gibi uygun bir rotada seyredersiniz ve motora ihtiyacınız olmaz. Nadir yerlerde örneğin liman girişlerinde motor kullanırsınız. Ege'de rüzgar genellike kuzeyden eser. Szin yönünüz de kuzey ise bir çok kara parçasının da rüzgarı çevirdiği bir ortamda tramola ata ata başınız döner. Modern yelkenli motorları elektrik gibi başka ihtiyaçları da karşılayabilmek için gereğinden fazla güçlüdür ve motoru çalıştırır, rotanıza girer ve çok daha çabuk hedefinize varırsınız. Rüzgar da sanıldığı gibi bedava değildir. İyi bir performans için yelken ömrü 8 seneyi geçmemelidir. Teknenizin bir milde seyir süratinde ne kadar mazot tükettiğini hesaplayıp, aynı yolları yelkenle yapacağınızı düşünürek yelkne maliyeti ile kıyaslarsanız aslında hemen hemen aynı olduğunu göreceksiniz. Daha yeşil bir dünya için rüzgar diyorsanız, yelkne kumaşı yapabilmek için kullanılan enerjiyi de hesaplamanız gerekir.

Motor kullanmak bizim sularımızda nerede ise kaçınılmazdır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #92 : Temmuz 09, 2019, 14:45:34 »
   Aylin korsanın ilk baştaki kararlı duruşunu takdirle karşılamıştım. Şimdi aynı kararlılığı kendisinden bekliyorum. Denizde sorun bitmez. Yeni tekne de olsa sorun çıkabilir. Eksikleri, mükemmel olmasa bile, tamamlayıp yola çıkın bence. Zaten en zor kısmını atlatmışsınız. Aslında ben bu transfere katılmak istemiştim ama şu sıralarda çok büyük sorunlarla boğuştuğumdan olmadı. Belki Kalkan- Adrasan etabına katılabilirim. Böylece doğum yerim olan Olympos'u ve çocukluğumda çok geldiğim Adrasan'ı da ziyaret etme fırsatım olur. GeKo dostlar doğal olarak ve tecrübelerine dayanarak uyarılarını yapacaklar. Ama cesaret ve kararlılık sizin eseriniz olacak. Denizi ve tekneyi tanımak için bundan iyi fırsat olmaz. Yılgınlığa düşer gibi olursanız, üstat Orhan Veli'nin eseri ve yine üstat Timur Selçuk'un müthiş performansıyla bestelediği "Hürriyete doğru" şiirini ve şarkısını mırıldanın. Her terslik çıkışında da bana küfredin, rahatlarsınız işe yarar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Tek koşul; şu aşama da yalnız çıkmayın, yanınızda birisi olsun.
« Son Düzenleme: Temmuz 09, 2019, 14:47:17 Gönderen: Erdal Duran »
Ey kör! Bu yer, bu gök, bu yıldızlar boştur boş!
Bırak onu bunu da, gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende,
Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!
Ömer Hayyam
*
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #93 : Temmuz 09, 2019, 14:47:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Aylin korsanın ilk baştaki kararlı duruşunu takdirle karşılamıştım. Şimdi aynı kararlılığı kendisinden bekliyorum. Denizde sorun bitmez. Yeni tekne de olsa sorun çıkabilir. Eksikleri, mükemmel olmasa bile, tamamlayıp yola çıkın bence. Zaten en zor kısmını atlatmışsınız. Aslında ben bu transfere katılmak istemiştim ama şu sıralarda çok büyük sorunlarla boğuştuğumdan olmadı. Belki Kalkan- Adrasan etabına katılabilirim. Böylece doğum yerim olan Olympos'u ve çocukluğumda çok geldiğim Adrasan'ı da ziyaret etme fırsatım olur. GeKo dostlar doğal olarak ve tecrübelerine dayanarak uyarılarını yapacaklar. Ama cesaret ve kararlılık sizin eseriniz olacak. Denizi ve tekneyi tanımak için bundan iyi fırsat olmaz. Yılgınlığa düşer gibi olursanız, üstat Orhan Veli'nin eseri ve yine üstat Timur Selçuk'un müthiş performansıyla bestelediği "Hürriyete doğru" şiirini ve şarkısını mırıldanın. Her terslik çıkışında da bana küfredin, rahatlarsınız işe yarar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.


Cesaret her zaman cesaret  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Daisy Daisy / İstanbul

*

    Çevrimdışı İlker Erkman

  • * Gezgin Korsan
  • 1.609
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #94 : Temmuz 09, 2019, 18:29:09 »
Oktay korsanım Cesaret Cesaret de  Akıllıca cesaret .Denize saldım çayıra mevlam kayıra diye çıkılmaz kuru cesaret hiç bir problemi çözmez ve de Deniz hiç bir zaman şakaya gelmez
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.224
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #95 : Temmuz 09, 2019, 22:50:32 »
Paçaları sivamadan derede balık tutulmazmış. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.827
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #96 : Temmuz 10, 2019, 08:52:14 »
Paçaları sıvamaktan benim anladığım, hazır olunmasıdır. Tekneni hazırlamadan denize çıkma.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı İlker Erkman

  • * Gezgin Korsan
  • 1.609
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #97 : Temmuz 10, 2019, 11:42:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Paçaları sıvamaktan benim anladığım, hazır olunmasıdır. Tekneni hazırlamadan denize çıkma.
Çok doğru
*
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #98 : Temmuz 10, 2019, 11:56:50 »
Şimdi ben konuyu biraz dıştan takma ve uzun çalışmada güvenilir bir benzinli motor konusuna kaydırayım.
Biz Yamaha'ları en iyi dıştan takma motorlardan biri olarak biliriz. Bu markanın motosikletleri de tabii ki efsanedir. Yukarıda Zerin korsan, Honda'dan bahsediyordu. Tabii ki motosikletleri de, üstüne arabaları da (türbosuz benzinli motorlarda yüksek verimin piiri) efsanedir. Normalde çift silindirli, su soğutmalı ve dört zamanlı bir benzinli motorun 24 saat, hattaa 48 saat bir problem çıkarmadan çalışması beklenir. Bu arada ben yakından incelemedim ama, üst kapağı açık bir çift silindirli Honda outboard'a yukardan şöyle bir baktım. Hakikaten bir motor-mekanik sever için mücevher gibi ve temiz duruyordu. Şimdi, Honda outboard'un Yamaha outboard'a göre üstünlüğü (yelken teknesine takılabilecek azami 15 PS sınıfında diyelim) nedir?... Bilen korsanlarımız bizi daha fazla aydınlatırlarsa iyi olur.
*
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #99 : Temmuz 10, 2019, 14:06:44 »
Sevgili Korsanlar,
Gerek Yamaha'nın (bu arada 15ps'de Yamaha'da dahil), gerekse Honda'nın 9,9 PS "pdf kullanım kılavuzları"na girdim. Her ikisi için de, şu kadar süreden fazla çalıştırmayın demiyor. İlk 20 saatteki yağ değişiminden sonra (rodaj), her 100 saatte bir yağ ve buji değiştirin diyor. Eh şöyle bir hesaplayınca bir benzin motorlu arabanın 10.000 km'de bir yağ ve buji değiştirmesine muadil oluyor ki, normaldir. Eh, böyle bir motoru da yaklaşık 4,5 gün aralıksız çalıştırdıktan sonra da yağ ve buji değiştirelim yani. Ben, Yamaha veya Honda'nın sıvı soğutmalı herhangi bir motosikletinin (Honda CB250R gibi) Edirne'den Van'a kadar motoru durdurmaksızın gidebileceğine inanıyorum (siz dayanamaz düşersiniz o ayrı, ama motor devam eder). Bu hesapca sıfır alınmış ve sürekli sizin tarafınızdan bakımlı kullanılmış bir (yukarıdaki markalardan) motorun da uzun saatler çalışmadan şikayet etmemesi lazımmıs gibi geliyor (en azından sürekli tam gaz olmadan). Elimdeki belki bir 10 yıllık Yamaha 4-5-6 beygir motor (birkaç sayfalık) tanıtım broşürünün kapağında "get you home" yazıyor. İddiası: "sizi eve götürmesi...". Başka bir şey değil. E zaaten onu talep ediyoruz, teknenin "planing"e kalkmasını değil :=))) .
*
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #100 : Temmuz 10, 2019, 14:08:36 »
Ben iki Önder marka demiştim . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Biri de Yamaha .

Motor teknolojilerini genelde Honda bulur geliştirir diğer markalar peşinden gelir .

Adama sormuşlar kaç araba markası sayabilirsin diye , cevap Mercedes ve diğerleri demiş .

Benim gözümde de dıştan takma motorlarda  Honda ve diğerleri . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Diğer markalar kötüdür demiyorum , ben Honda ile hiç sorun yaşamadım .

Aylin hanımın motoru 15 hp zaten fazla o tekneye .

3 tonluk bir teknenin  gövde hızına ulaşması için ideal motor 9 hp + % 10 avans 9,9 .

Motorların daynmasında sıkıntı olmaz da yelkenlide remot kontrollu olmadığından kullanışsız olur .

« Son Düzenleme: Temmuz 10, 2019, 14:10:57 Gönderen: Zerin Güney »
*
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #101 : Temmuz 10, 2019, 16:17:07 »
Zerin Korsanım,
15 PS Yamaha'nın o tekneye fazla olduğunu ben de yukarıda bir yerlerde yazmıştım zaten. Ama o tekne 3 Ton çekiyorsa (6 metrelik bir teknenin çekmemesi lazım sanki), ton başına 5 Beygir hesabından doğru olur gibi (aman Jeanneau Sun Fast 20'de 25PS kullanmış olan korsanlarımız duymasın :=))) ) . Bu arada birçok yelken teknesinde, dıştan takma motor sabit takılıyor, sağa sola döndürülmüyor, yeke ve dümenle bu işler hallediliyor. Bilhassa motor kuyulu olanlarda tabii... Bu arada, sorun yaşamamak tabii ki en önemli husus, zaten bir önceki mesajımda belirttiğim gibi Yamaha da, o küçük motorları için "get you home" demiş, "sizi eve götürür". Mühim olan, motorun ipini çekince, ya da marşına basınca çalışması ve sizi eve (ya da gitmek istediğiniz her neresiyse, oraya) götürmesi.
*

    Çevrimdışı Hakan Varal

  • * Gezgin Korsan
  • 160
    • Yaşadığı Şehir
  • Kocaeli / Hereke
    • Tekne Adı
  • ORFOZ KAPTAN2
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #102 : Temmuz 10, 2019, 17:56:50 »
Honda ve Yamaha konusunda sizler gibi hem fikirim.
Benim Teknem 6,90 Maxi68 1600 kg. draftı 1,30 torpil salma var. Daha önce kıçtan takma Johnson 9.9 iki zamanlı motor vardı. Şimdi 9.9 dört zamanlı Parsun var iyi götürüyor mu ?evet  iyi götürüyor. (6,5 mil hız). Ancak markasından dolayı hep beni yolda bırakacak korkusu var. Gerçi Kocaeli Herekeden Avşaya kadar tekneyi götürüp getirdi. Ama Bir Honda veya Yamaha olsa belki bu tedirginliğim olmaz.
Bir de Kıçtan Takma motorlu bir yelkenlide remote kontrol (Sadece Gaz ve vites) olması gerekiyor keza yanaşırken arkaya dönüp vites değiştirmek biraz sıkıntılı. ama düz seyirde ayarla gazı gitsin.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan VARAL
ORFOZ KAPTAN 2 (Maxi68)