0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« : Haziran 27, 2019, 13:43:37 »
 Merhabalar korsan dostlar,
yaklaşık bir yıldır buradan yardım talebinde bulundum durdum. tekne ararken, tekneler konusundaki detay hakkında vs vs. bazı korsan arkadaşlarla irtibatlar kurdum. tanıyanların bildiği gibi sonunda tekneme kavuştum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ancak 1 aydan fazladır bulunduğu izmirden antalyaya getiremedim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. burada tavsiye ettikleri gibi denizden gelmek son kararım. sonuç olarak tekneler denizde kullanmak içindir.
tek başıma ilk defa yola çıkacağım. şimdiye kadar her zaman yanımda tecrübeli birileri vardı. acemiyim inkar edemem ama derin bir deniz tutkunuyum ve bir şekilde tek başıma da denize açılabilmeliyim.
sonuç olarak desteğinizi bekliyorum. kısmetse cmt teknemde olacağım. kıyı seyri yaparak ve acele etmeden ilerleyeceğim, hava şartlarının sert olduğu günlerde koyda/limanda demirli kalacağım. online deniz haritalarına nasıl ulaşırım ya da harita uygulamasına. batık adalar ve kayalıklar en büyük korkum.
şimdilik bu kadar. yelkeniniz neta rüzgarınız bol olsun  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #1 : Haziran 27, 2019, 14:04:20 »
Dijital harita yerine kağıt harita almanızı öneririm. 1/300000 ölçekli seyir haritalarından tüm seyahatinizi kapsayacak haritaları almanız yeterli olur. İzmir körfezinin içinden çıkacaksanız, körfez haritasını da almanız iyi bir fikirdir. Yine rotannızda Midilli Çeşme arası oloacak, o bölgenin de ayrıca haritası olmalı. Kiyi seyrinden ne kastettiğinizi anlamadım ama kıyı seyri sizi muhtemel su altı çıkıntılarına daha çok yaklaştırır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #2 : Haziran 27, 2019, 14:05:19 »
Aylin Korsanım,

Teknenizdeki donanımı bilmiyorum ama mutlaka navionics'i telefonunuza indirin ve ödemesini yapın  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Güncel tüm deniz haritaları orada mevcut.

iyi seyirler
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 804
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #3 : Haziran 27, 2019, 14:06:03 »
Tek başına derken gerçekten tek kişiyi mi kastediyorsunuz.
Denizden ve denizcilikten anlamasa bile bence bir yoldaş bulun kendinize.
Ben en usta denizcinin bile tek başına çıkmasını doğru bulmuyorum.

Önceden çok iyi tanımadığınız ve durumunu çok iyi bilmediğiniz bir tekneyle, konuya hangi harita uygulaması şeklinde soracak mesafedeyken başlangıç için yolunuz baya zorlu.

Tavsiyem en azından tekneyi aldığınız kişiyle bir zaman geçirin İzmir'de, antrenman yapın. Kendinizi bir tartın, yola sonra çıkın. Karaburun tarafları size antrenman verecek gerçekçi şartlar sunacaktır sanırım hangi mevsim olursa olsun.

Navigasyon ve harita herkesçe  Navionics olarak cevaplandırılır sanırım.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina

*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 804
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #4 : Haziran 27, 2019, 14:07:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dijital harita yerine kağıt harita almanızı öneririm. 1/300000 ölçekli seyir haritalarından tüm seyahatinizi kapsayacak haritaları almanız yeterli olur. İzmir körfezinin içinden çıkacaksanız, körfez haritasını da almanız iyi bir fikirdir. Yine rotannızda Midilli Çeşme arası oloacak, o bölgenin de ayrıca haritası olmalı. Kiyi seyrinden ne kastettiğinizi anlamadım ama kıyı seyri sizi muhtemel su altı çıkıntılarına daha çok yaklaştırır.

Yaw Ahmet abim-korsanım, verdin bana da gazı, aldım bütün kağıt haritaları.
Hepsi gıpgıcır yatak altında duruyorlar. 

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.393
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #5 : Haziran 27, 2019, 14:09:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
tek başıma ilk defa yola çıkacağım. şimdiye kadar her zaman yanımda tecrübeli birileri vardı. acemiyim inkar edemem ama derin bir deniz tutkunuyum ve bir şekilde tek başıma da denize açılabilmeliyim.
...

Merhabalar, neden tek başınıza çıkıyorsunuz? Mecbur değilseniz tek başınıza çıkmayın derim.
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #6 : Haziran 27, 2019, 14:16:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dijital harita yerine kağıt harita almanızı öneririm. 1/300000 ölçekli seyir haritalarından tüm seyahatinizi kapsayacak haritaları almanız yeterli olur. İzmir körfezinin içinden çıkacaksanız, körfez haritasını da almanız iyi bir fikirdir. Yine rotannızda Midilli Çeşme arası oloacak, o bölgenin de ayrıca haritası olmalı. Kiyi seyrinden ne kastettiğinizi anlamadım ama kıyı seyri sizi muhtemel su altı çıkıntılarına daha çok yaklaştırır.

Ahmet Korsanım, bu dijital haritaları sevmemenizin özel bir nedeni var mı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #7 : Haziran 27, 2019, 14:27:05 »
Kağıt haritalar Türkiye'nin üretimidir ve en doğru biigi oradadır. Forumda sık sık okuduğunuz ve gördüğünüz gibi bazı adaların geçişlerinde seyahat yapanlar kara üstünden geçmiş gibi görünür. Bodrum yarımadası Hüseyinburnu fenerinin açığındaki sığlığın, birden çok dijital haritada en az iki mil yerinden uzak olduğunu ben gözlerimle gördüm. Kağıt harita benim her zaman tercihimdir. Eğer kullanmayacaksanız almayın, alıp dolap içinde veya yatak altında tutmak hiç bir işe yaramaz. Bizim seyir kanunlarımız da teknede seyredilen bölgenin kağıt haritaları olacak diyor.

Günübirlik seyriler bile yalnız yapılmamalı, seyir sırasında güvertede mutlaka biri seyir rotasını izlemeli, kısa süreli, çay kahve almak için zaman kollayıp aşağı inilebilirse de gözünüz sürekli rotanızda olmalı. Uzun bir seyirde özellkle kıyı seyrinde yalnız seyir doğru değildir. İnsan gözü kadar hiç bir elektronik alet hassas değildir.
« Son Düzenleme: Haziran 27, 2019, 14:29:09 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 804
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #8 : Haziran 27, 2019, 14:33:06 »
İçeriye girmek, çay kahve demişken, OTOPİLOT var mı ki acaba?
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #9 : Haziran 27, 2019, 14:42:22 »
Otopilot olduğunu varsayıyorum, olmasa da motrou boşa alıp veya yelkenlieri indirip veya faça yelken yapıp otopilot yoksa da tekne bir süre başıboş bırakılabilir.

Kaptan veya reis kelimesi içinde yöneticiliği barındırır, yan kaptan veya reis teknesi dışında personelini de yöneten kişidir. Böyle düşününce en az bir kişinin daha teknede olması doğru olur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Nedim Delen

  • * Gezgin Korsan
  • 1.252
    • Yaşadığı Şehir
  • Zürih - İsviçre
    • Tekne Adı
  • Luchs II, Lachen - HIMELAY, Finike Setur Marina
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #10 : Haziran 27, 2019, 14:55:49 »

ilk tecrübeler önemlidir, kendine güvenmek te o kadar önemlidir.

Denizlen akadas olun, savasmayin, yavas yavas kiyidan kiyidan neden olmasin, güzelde bir tecrübe olur,
güzergahinizi önceden inceleyip günlük ne kadar yol katetmek istiyorsunuz nerelerde barinabilirsiniz inceleyin.

Selametlen

Harita kosunda size özelden mesaj attim,
« Son Düzenleme: Haziran 27, 2019, 14:57:39 Gönderen: Nedim Delen »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #11 : Haziran 27, 2019, 14:59:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kağıt haritalar Türkiye'nin üretimidir ve en doğru biigi oradadır. Forumda sık sık okuduğunuz ve gördüğünüz gibi bazı adaların geçişlerinde seyahat yapanlar kara üstünden geçmiş gibi görünür. Bodrum yarımadası Hüseyinburnu fenerinin açığındaki sığlığın, birden çok dijital haritada en az iki mil yerinden uzak olduğunu ben gözlerimle gördüm. Kağıt harita benim her zaman tercihimdir. Eğer kullanmayacaksanız almayın, alıp dolap içinde veya yatak altında tutmak hiç bir işe yaramaz. Bizim seyir kanunlarımız da teknede seyredilen bölgenin kağıt haritaları olacak diyor.

Günübirlik seyriler bile yalnız yapılmamalı, seyir sırasında güvertede mutlaka biri seyir rotasını izlemeli, kısa süreli, çay kahve almak için zaman kollayıp aşağı inilebilirse de gözünüz sürekli rotanızda olmalı. Uzun bir seyirde özellkle kıyı seyrinde yalnız seyir doğru değildir. İnsan gözü kadar hiç bir elektronik alet hassas değildir.

Simdi dijital harita var dijital harita var, ben 1 yıldır navionics kullanıyorum. Dediğiniz kosullarla hiç karsilaşmadım. Mevcut GPS 1m hassasiyet ile yerinizi veriyor (eskiden dedikleriniz oluyor ve yanlış konum gösterebiliyordu) ayrıca offline calisabiliyor ve sürekli kendisini update ediyor.
İnternetten online olarak çalışan sistemlerde böyle problemler yaşayanlar var ise bilmek isterim.
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*

    Çevrimdışı Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.393
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #12 : Haziran 27, 2019, 15:16:29 »
Her durumda teknede kağıt harita bulundurulması ve nasıl kullanılacağının bilinmesi gerektiğini düşünüyorum. Eski ADB sınavlarında harita sorusu mutlaka olurdu ve belirleyici idi.
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*

    Çevrimiçi Özcan Togay

  • * Gezgin Korsan
  • 677
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Tekne Adı
  • S/Y OgiMel , Ayvalık
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #13 : Haziran 27, 2019, 16:23:18 »
telefonunuza Zello uygulamasını kurun, yalnız kalmazsınız

danışma, sohbet, acil durum, çok faydalanırsınız

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Dikkat! Acemi kaptan denize açılacak :o
« Yanıtla #14 : Haziran 27, 2019, 18:02:46 »
Herkese tesekkurler.
Kagit harita okumak benim icin cok daha kolay ama pratik olmayabilir diye dusunuyorum. Ozalitciden cikaracaktim baska nereden temin edilir bilmiyorum.
Navionics uygulamasini indirdim ama sanirim kullanmayi beceremiyorum.
Kaptan bir arkadas eslik edecekti ama operasyon olmasi gerektigi icin gelemiyor. Eslik icin cagirabilecegim kimse yok. Daha fazla beklemek de istemiyorum artik.
Cay hic icmem, kahve sabahlari, denizde seyir halindeyken aclik vs de hissetmem.
« Son Düzenleme: Haziran 27, 2019, 18:04:30 Gönderen: Aylin Uzmaner »