0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. A.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #30 : Nisan 13, 2017, 11:49:16 »
Erdal korsan 2 evvelki mesajda Ilker korsan sorunuza cevabı vermiş zaten...

Sent from my SM-N915F using Tapatalk



*

    Ö. Ö.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #31 : Nisan 13, 2017, 11:52:57 »
Rus savaş gemisine eskortluk eden SG25 botuna arkadan yetişen gemi olarak çok yaklaşan TOLUNAY gemisi (mahkemenin de karar verdiği üzere) hatalıdır.

Bu konudaki uzman görüşü şöyle;
"Seyir yapan gemiler baş taraflarında ve kıç taraflarında farklı hidrodinamik etkiler oluşturur. Bu etki geminin baş tarafında pozitif (itici) etki iken geminin kıç tarafına doğru negatif (vakum) etkisi şeklindedir. Sahil Güvenlik 25 botu manevrasının en kısıtlı ve dümen gücünün en düşük olduğu asgari hızıyla ilerlemekte iken, kıç tarafı ansızın Tolunay gemisinin baş tarafından yayılan pozitif etki alanına girmiştir. Yani Sahil Güvenlik Botunun kıç tarafına büyük bir itme etkisi uygulanmıştır. Bu etki bir anda botu döndürüp geminin önüne düşürmüştür. Bu denizcilik tekniği açısından uzmanlar tarafından çok iyi bilinen bir etkidir. Gemi kaptanlarının da bu etkiyi bilerek küçük teknelere çok yakın geçmemeleri gerekir. Tolunay gemisi düdükle uyarmalıydı. Sahil Güvenlik Botuna bu kadar yakın geçmemeliydi."


*

    Ö. Ö.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #32 : Nisan 13, 2017, 11:58:43 »
Tolunay gemisinin acentası tarafından yapılan açıklama da şöyle;

“Yük gemisinin sırası verilmiş. Gemi Trafik Hizmetlerinin kumandası altında Boğaz’a girmiş. Savaş gemisi yüksek sürat yapamadığından dolayı, öndeki gemiyi geçmesi için teşvik edilmiş. Boğaz’da trafik olur 08.20’de. Bunun kasıtlı bir kusur olmadığını iddia ediyorum. Her kaptanın başına gelebilir. Olmaması gerekiyordu ama oldu, bu gerçek bir kazadır.

AIS taşımayan bu botların boyaları da RADAR ekolarını yansıtmayan boyalar, dolayısıyla RADAR ekranında da görülmüyor. Gözle de, bu kadar yoğun bir trafiğin olduğu sabah saatlerinde kaçırılabiliyor.

Kılavuz kaptan almadık çünkü ekonomik kriz var. Zaten almak gibi bir zorunluluğu da yok. Alanını da görmüyorum mecburiyet olmadığı sürece. Sanki kılavuzlu gemiler hiç kaza yapmamış gibi söylemek yanlış. Geçmişte kılavuz kaptan varken de yapılan kazalar var”


*

    N. Ö.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #33 : Nisan 13, 2017, 12:12:12 »
Bu sınıf SG botlarının gerçekten radarda eko vermeyeceğine inanıyor musunuz.
Eğer radarda gerçekten görünmez iseler, görünmez tekne yapabilmek için neden bu kadar araştırma yapılıyor?


*

    E. O.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #34 : Nisan 13, 2017, 12:20:27 »
Mahkeme bilirkişi karar vermiş ..demek doğru bu..
Ama gene de bizim gibi küçük tekneler boğaz gibi kanallarda hep uyanık ve kaçınan olmalı..  Haklı olmak neye yarar..
Şehitler e tekrardan rahmetler dilerim

*

    Ö. Ö.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #35 : Nisan 13, 2017, 12:28:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu sınıf SG botlarının gerçekten radarda eko vermeyeceğine inanıyor musunuz.
Eğer radarda gerçekten görünmez iseler, görünmez tekne yapabilmek için neden bu kadar araştırma yapılıyor?
RADAR'da görünmez diye birşey yok, az veya çok herşey görünür, sandal da görünür, pet şişe de görünür..
Mesele bunun ne kadar göründüğü, ekranda ne büyüklükte bir eko yaptığıdır.

Gözle bakarsanız, cihazın ayarını doğru yaparsanız herşeyi ayırd edebilirsiniz ama ticari gemiler ARPA (Automatic Radar Plotting Aids) RADAR kullanırlar, yani cihaz ekrandaki belirli boyuttaki ekoları (sinyalleri) otomatik olarak tanır, takip etmeye başlar, bir çatışma/yaklaşma durumunda alarm verir vb.
Eğer RADAR bir ekoyu ARPA özelliği ile otomatik olarak görüp takibe/alarma başlamıyorsa onlar için GÖRÜLMEZDİR.

Vardiyadaki zabitlerin RADAR ekranındaki otomatik tanımlanmamış ekoları tek tek inceleyip, yorumlamaya çalıştığını sanmıyorum.

Tüm askeri gemiler özellikle RADAR sinyallerini az yansıtacak şekilde tasarlanır, bu sebeple ticari geminin RADAR'ında yeterli eko yapmaması ve ARPA tarafından tespit edilip alarm vermemesi gayet normal.
*

    N. Ö.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #36 : Nisan 13, 2017, 12:44:59 »
Radarın çalışma tekniği normal olabilir ama gemiyi radar yönetmiyor.
Kaptanların ve Sektör Kadıköy'ün tutumları normal değil.
*

    Ü. Ö.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #37 : Aralık 15, 2018, 22:08:42 »
Ömer Öge korsan bu kazanin videosuna ulaşmış. Daha önce konmadıysa foruma koymamı istedi.

Burada bir video var, tıkladım açilmiyor artik. Mükerrer olamadığinı umarak kazanin videosunu koyuyorum .


*

    Ü. Ö.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #38 : Aralık 15, 2018, 23:54:12 »
Kaza raporu.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. D.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #39 : Aralık 16, 2018, 10:22:11 »
42 yaşımdayım 42 senedir de denizdeyim. Heralde 35 senedir de tekne kullanıyorum.  Bu kadar komik bir bilirkişi raporu hayatımda görmedim. Herifler bilerek ve alenen SG botunu mahmuzlamışlar.Herifler bile bile isteyerek yapmışlar. Ne uyarı düdüğü ne başka bişey var. İskelenden geçiyorum diye belirtsene 2 uzun 2 kısa ile. 100 knot ile gelmiyorsun ki arkasından kaç saniyedir de yetişen gemi durumundasın videoya göre onun dakikasıda vardır.
« Son Düzenleme: Aralık 16, 2018, 10:25:06 Gönderen: Alper Dora »
*

    A. D.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #40 : Aralık 16, 2018, 10:24:32 »
Allah ....
*

    N. D.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #41 : Aralık 16, 2018, 10:45:15 »
Rus savaş gemisindeki askerler çok mutlu olmuşlar , savaşırken düşman öldürsen bile böyle sevinç çığlığı atmazsın ,hayvanlık bu . O haklı bu haksız tartışmalarına katılmıyorum . Ben ordaki bir hucumbot komutanı olsam ve bu olayı görsem , füzeyi koymuştum yük gemisine !
*

    E. Ş.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #42 : Aralık 16, 2018, 12:01:00 »
Ben farklı düşünüyorum.

Bir kere yük gemisi boğaza giriş yapıyor ve sektörde.Küçük taknelerin sektör içinde seyir yapmaması lazım.Zorunluluk halinde

sektörü dik keserek geçiş yapmalı.

SG botu kuzeyden gelip U dönüşü yapıyor ve geminin tam önünde seyir yapıyor.

Gemi boş ve kıça trimli,yani büyük bir kör alanı var.Bu alan içinde radar da görmez.

Gemi köprü üstünde bulunmuş olanlar. bunu bilir.

SG botunun dönüp önlerine geldiğini görmüşlerdir fakat yüksek hızlı ve yüksek manevra kabiliyetine sahip botun yol kesip

tam önlerinde seyir yapacağını tahmin etmemişlerdir.

Bu tonajdaki bir geminin sektörde manevrası risklidir.Yol kesse bile gemi hemen yavaşlamıyacaktır.

SG botunun radarı çalışmıyor,Gemiyi görerek tam önüne dönüyor ve yol kesiyor.Yaptığı manevraya göre geminin önünde

olduğunu bilmesi lazım.Buna rağmen yol kesiyor ve arkasına bakmıyor.Radarı da çalışmıyor.

Tabi gemi daha uyanık ve dikkatli olsa belki kaza önlenebilirdi,ama SG botunun hatası daha büyük.

Ölenlere rahmet diliyorum,benzer kazaların tekrar olmaması dileği ile.
« Son Düzenleme: Aralık 16, 2018, 12:02:17 Gönderen: Erol Şar »
*

    O. E.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #43 : Aralık 16, 2018, 12:21:15 »
Videoyu seyrettim ilk intibam
Sahil Güvenlik botunun içindekilerin uyuduğunu düşündüm ...
Sonra olacak iş değil dedim ...
Başında Harb Okulu  mevzunu Üsteğmen olduğunu okumuştum hemen bu düşünceyi sildim...
Bir daha seyrettim ...
Tüm dikkatlerini Eskort etikleri rus gemisine vermiş olsalar dahi ,
AIS ve RADAR larının kıyameti koparacağı düşündüm.


Sonra bilirkişi raporunu okudum
Orada Rus savaş gemisi Gemiyolunun sancağında , SG tam gemi yolunda olduğunu gördüm...
SG Ais ,Radar ....?

Plot etmiş Gemi SG sonrasında kaybolmuşş arkadaş madem plot ettin kayboldu diye niye peşini bıraktın.

Bizim kıytırık radar Takibe aldığı cismi kaybettiği zaman ortalığınyıkıyor

3 numarayı kaybettim diye mesaj veriyor hemde alarm sesi ile
Ok tuşuna bakmadan susmuyor
Sen boğaz geçişi yapıyorsun radardan tekne kaybediyorsun umrunda değil ..
Üstelik Gemin boş yani görüş mesafesinden kısıtlısın

İki kere okudum raporu. ....

Çarpan yük gemisi burada yetişen gemi olarak düşünülmemeli ,
Kaan sınıfı hucum bot çok hızlı ....Gelip gemi yolunda Yük gemisinin önüne atlamış  Yani otobanda 150 ile giden TIR ın önüne kavşaktan çıkıp şeridinde 40 km gitmeye çalışmış motorsiklet gibi olmuş bari dikiz aynasına baksa imiş ...kaçacak dünya zamanı varmış

Maalesef SG botu bu kazanın en büyük nedeni olmuş , benim fikrim O
Ama adı kaza olan her olayın bir çok ihmalkarı vardır

Kaza tek bir tarafın kendi başına oluşturacağı bir durum değil...
Elbette çarpanında belli oranda ihmali var
İhmaller olmasa kazalar olmaz
Çok üzüldüm Pazar sabahı
Yazık olmuş Ölenlerin Işığı bol olsun


« Son Düzenleme: Aralık 16, 2018, 12:36:37 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    Ü. Ö.

Ynt: Bu Kaza Nasil Oldu?
« Yanıtla #44 : Aralık 16, 2018, 13:39:34 »
 Sg botu gücüyle, hızıyla herhangi bir büyük tekneden saniyeler içinde kaçabilir. Raporda da yazdığı üzere ne radar aktif ne ais kullanilmiş. Görüş gayet açik.

Geminin burnunun dibindeki tekneyi göz de görmez, radar da görnez. Geçerken görmüşlerse de önümde niye dursun demiştir adam.

Ama belediye  otobüsüyle kaza yapan, polis aracina çarpan muhtemelen suçlu çikar hesabı, fatura gemiye kesilmiş sanırım.