0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. B. A.

Ynt: Bodrum Akyarlar
« Yanıtla #15 : Ağustos 02, 2019, 18:45:14 »
Ben de bugün Gümüşlük'e gelirken uzaktan yan yatmış bir direk gördüm, ne olduğunu anlamadım, yaklaşınca bu tekneyi gördüm (altını) ve üzüldüm, yazık...


*

    O. E.

Ynt: Bodrum Akyarlar
« Yanıtla #16 : Ağustos 02, 2019, 18:57:10 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. K.

Ynt: Bodrum Akyarlar
« Yanıtla #17 : Ağustos 02, 2019, 22:21:34 »
2000 yılında staj yaparken Gümüşlüğe doğru gidiyorduk kaptan bana ''ben wc ye gidiyorum dümene geç dosdoğru git" dedi. Kaptanın işi baya uzun sürdü ve bende dosdoğru gitmeye devam ettim. Ben ne bilirim o zamanlar şamandırayı feneri yaptığımız tek şey bulaşık yıkama, wc temizleme vs. neyse bizim kaptan dışarıya bi çıktı sağına baktı fener soluna baktı şamandıra " naptın sen ...... burdan geçilir mi.?? Eyvah çarptık eyvah çarpıyoruz  " diye diye geçip gittik arasından 28 metre gulet ile.
Bugün yaşanan talihsiz olayı görünce ne kadar şanslı olduğumu bi kez daha anlamış oldum.


*

    A. Ç.

Ynt: Bodrum Akyarlar
« Yanıtla #18 : Ağustos 02, 2019, 22:47:40 »
Tüm denizcilerin şamandıra şaretlerini ve gece çakma sayısının ne olduğunu gerçekten öğrenmesni (ezberlemek değil) öneririm. Kardinal şamandıralar bir ilişkenin neresinden geçilmesi gerektğini gösterir Aynen saat gibi 12, 3, 6, 9 yönlerinie denk gelen kuzey, doğu, güney, batı yönlerini belirler ve şamandıranın orada geçilmesini işaretlerler. Hüseyin Burnundaki şamandıra (daha doğrusu sabit çakar) ise üst üste iki siyah küre barındırır, bunun anlamı ise altım çok sığ ama her tarafımdan geçebilirsin demektir. Hüseyin burnu fener ile kayalığı işaretleyen çakar arası geçilemeyecek şekilde sıp olsaydı o çakarın dokuz yani batı kardinal olması gerekirdi. Batı kardinal üstteki üçgeni sivri noktası aşağı bakan alttaki üçgenin sivri noktası  yukarı bakan bir işarettir. Mevcut işarete bakarak mevcut şamandıranın her tarafından geçebilirsiniz.  Aslında derin suyu daha iyi işaretlemek için Hüseyin Burnu sığlığının ucuna bir batı kardinal koyulabilir ama Çanakkale Boğazı çıkışı ile Bozcaada rotasında sığlıklar çok daha açıklara çıkmasına rağmen kardinal koyulmadığına göre kıyı derinliklerini haritadan bizim belirlememiz bekleniyor olabilir. 


*

    M. K.

Ynt: Bodrum Akyarlar
« Yanıtla #19 : Ağustos 02, 2019, 23:28:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tüm denizcilerin şamandıra şaretlerini ve gece çakma sayısının ne olduğunu gerçekten öğrenmesni (ezberlemek değil) öneririm. Kardinal şamandıralar bir ilişkenin neresinden geçilmesi gerektğini gösterir Aynen saat gibi 12, 3, 6, 9 yönlerinie denk gelen kuzey, doğu, güney, batı yönlerini belirler ve şamandıranın orada geçilmesini işaretlerler. Hüseyin Burnundaki şamandıra (daha doğrusu sabit çakar) ise üst üste iki siyah küre barındırır, bunun anlamı ise altım çok sığ ama her tarafımdan geçebilirsin demektir. Hüseyin burnu fener ile kayalığı işaretleyen çakar arası geçilemeyecek şekilde sıp olsaydı o çakarın dokuz yani batı kardinal olması gerekirdi. Batı kardinal üstteki üçgeni sivri noktası aşağı bakan alttaki üçgenin sivri noktası  yukarı bakan bir işarettir. Mevcut işarete bakarak mevcut şamandıranın her tarafından geçebilirsiniz.  Aslında derin suyu daha iyi işaretlemek için Hüseyin Burnu sığlığının ucuna bir batı kardinal koyulabilir ama Çanakkale Boğazı çıkışı ile Bozcaada rotasında sığlıklar çok daha açıklara çıkmasına rağmen kardinal koyulmadığına göre kıyı derinliklerini haritadan bizim belirlememiz bekleniyor olabilir.

Lisedeyken branş derslerini emekli bir deniz subayı veriyordu. Eğer istemiyorsanız benim derslerime girmek zorunda değilsiniz yok yazmam sizi ama şunu sakın unutmayın bir gün çok pişman olacaksınız derdi.
Şimdi baktığım zaman o kadar haklıymış ki evet teknoloji gelişti elektronik cihazlar sayesinde çok rahat seyir yapabiliyoruz ama bana göre bir denizci sadece harita ve pusula yardımı ile dilediği her yere gidebilmeli. İlk staj yaptığım sene genellikle Göcek tarafında duruyorduk ve teknede ki tek elektronik cihaz bi tane el gps idi onun da kullanıldığını hiç görmedim. Bi gece çok sert bi havada Göcek den Antalya ya doğru yola çıktık ve kaptan sen yanımdan ayrılma dedi. Yol boyunca bana bak şu fenerin adı şu özelliği şu , bak şu bölge de çok sığlık var gibi sürekli bilgi paylaşıyordu benimle.
Bütün bunları nasıl bildiğini sorduğumda harita okumayı öğrendiğinde sende birçok şeyi anlarsın tabi bi de zamanla tecrübe sahibi oluyorsun demişti.
Uzun lafın kısası benim en kısa sürede klasik yani içinde elektronik olmayan navigasyon seyir olayını çözmem lazım

*

    S. Ş.

Ynt: Bodrum Akyarlar
« Yanıtla #20 : Ağustos 03, 2019, 00:56:49 »