0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. K.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #30 : Ekim 29, 2018, 21:45:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
BALIK BULUCU & TRANSDUCER
Navionics yüklü balık bulucular , Raymarin Dragonfly pro7 gibi hem derinlik göstergesi , hem chart plotter ,gps hem balık bulucu olarak kullanılabiliyor anladığım kadarıyla  , bunları satın aldığınız zaman bir de ayrıca transducer mi almanız gerekiyor yoksa cihazla beraber veriliyor mu ?
Kutu içeriğinde belirtiliyor..Bazı ürünler transducersız ve transducerlı olarak opsiyonlu satılabiliyor.


Sent from my iPad using Tapatalk


*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #31 : Ekim 29, 2018, 22:47:37 »
Toygar kaptan tesekkur ederim, satici sitelerinde arastirmis ama detay bulamamistim. Ileti yazdiktan sonra Dragonfly  gitti gidiyorda kutu iceriginde ayna transducer de yaziyordu ... Selam saygilarla ...

SM-A720F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #32 : Ekim 30, 2018, 13:39:47 »
Sayın Kaptanlar ; Çektiği su , Su kesimi , deplasman vs ... bunları bilemiyorum . Salmanın alt noktası ile deniz seviyesi arasındaki mesafeye ne isim veriliyor , yani karaya oturmama  hesabı hangi ölçü ile yapılıyor .


*

    S. T.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #33 : Ekim 31, 2018, 06:10:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sayın Kaptanlar ; Çektiği su , Su kesimi , deplasman vs ... bunları bilemiyorum . Salmanın alt noktası ile deniz seviyesi arasındaki mesafeye ne isim veriliyor , yani karaya oturmama  hesabı hangi ölçü ile yapılıyor .

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #34 : Ekim 31, 2018, 07:16:05 »
Servet Kaptan ,teşekkür ederim . Draft aradığım ölçüydü draft olarak da internetten bakınca da çektiği su olarak yazıyor . Selam saygılarla güzel günler dilerim.

*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #35 : Kasım 14, 2018, 20:43:09 »
Yelkenli teknelerin dümeni neden büyük olur ? Hemen aklıma devamlı makine tahriki ile çalışan bir hidrolik pompasının olmaması geliyor ama emin değilim.
*

    R. E.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #36 : Kasım 14, 2018, 22:16:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenli teknelerin dümeni neden büyük olur ? Hemen aklıma devamlı makine tahriki ile çalışan bir hidrolik pompasının olmaması geliyor ama emin değilim.

Motorlu teknelerin hemen pervane ardındaki küçük dümen palası pervanenin ittiği suya oluşturduğu dirençle teknenin yönünü kolayca çevirmenizi sağlar. Buna karşılık rüzgar gücü ile giden teknenin yönünü değiştirmek el kadar bir dümen palası ile mümkün değildir. Yelkenlerin yarattığı ivmeye karşı güç oluşturacak, direnç oluşturacak, yelkenin rüzgarla dolmasıyla ivmelenmiş teknenin yönünü değiştirecek bir alan olmalı tekne palası ki tekneye hakim olabilesin. Tekneyi istediğin yöne götürebilesin.

Sadece bununla ilgili..
*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #37 : Kasım 14, 2018, 23:07:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenli teknelerin dümeni neden büyük olur ? Hemen aklıma devamlı makine tahriki ile çalışan bir hidrolik pompasının olmaması geliyor ama emin değilim.

Motorlu teknelerin hemen pervane ardındaki küçük dümen palası pervanenin ittiği suya oluşturduğu dirençle teknenin yönünü kolayca çevirmenizi sağlar. Buna karşılık rüzgar gücü ile giden teknenin yönünü değiştirmek el kadar bir dümen palası ile mümkün değildir. Yelkenlerin yarattığı ivmeye karşı güç oluşturacak, direnç oluşturacak, yelkenin rüzgarla dolmasıyla ivmelenmiş teknenin yönünü değiştirecek bir alan olmalı tekne palası ki tekneye hakim olabilesin. Tekneyi istediğin yöne götürebilesin.

Sadece bununla ilgili..
Recep Kaptan ,yanıt için çok teşekkür ederim ,maalesef tam anlayamadım . Dümen palası üzerinden akan su hızı ile ağırlaşabilir , burada yelken veya motor fark etmemeli hatta motor çalıştığında ağırlık daha fazla olur gibime geliyor . Eğer rüzgar ile bayılmış bir yelkenli teknede güverte üzerinde ayakta zor duran bir adamın dümene hakimiyetini kast etmişseniz bu anlaşılabilir gibi ama yine de bazı teknelerde gördüğüm havuzluğu tamamen kesen devasa dümen simidi abartı gibi geliyor . Hatta bir teknede gördüm , marinada simidi kenarlarından katlamıştılar ...
*

    R. E.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #38 : Kasım 14, 2018, 23:25:58 »


Üstadım ben dümen palası için yazdım. Sadece dümen palası için. (yani dümen sisteminin suyun içindeki kısmı) Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yeke veya simit dümen konusu ayrı.
İkisi için de sınırlı deneyim sahibiyim. Yeke daha güzel. Sıcak ve sevimli. Belki 15 metre ve daha büyük teknelerde dümen simidi gerekebilir diyeceğim ama buna da gerek olmayabilir. Hidrolik sistemler kol gücüne gerek bırakmayacak kadar gelişkin.

Sanırım bir özenti ya da moda ile başladı ve yaygınlaştı. Simit dümen küçük teknelerde havuzluğu daraltıyor sadece..

Tabii yarış teknelerini istisna düşünmek gerekir. Ben deneyim ve bilgi sahibi değilim onlarla ilgili. Ama 5-10 metre tekne için yeke dümen yeterli. Simit dümen de işin fiyakası. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #39 : Kasım 14, 2018, 23:36:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Üstadım ben dümen palası için yazdım. Sadece dümen palası için. (yani dümen sisteminin suyun içindeki kısmı) Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yeke veya simit dümen konusu ayrı.
İkisi için de sınırlı deneyim sahibiyim. Yeke daha güzel. Sıcak ve sevimli. Belki 15 metre ve daha büyük teknelerde dümen simidi gerekebilir diyeceğim ama buna da gerek olmayabilir. Hidrolik sistemler kol gücüne gerek bırakmayacak kadar gelişkin.

Sanırım bir özenti ya da moda ile başladı ve yaygınlaştı. Simit dümen küçük teknelerde havuzluğu daraltıyor sadece..

Tabii yarış teknelerini istisna düşünmek gerekir. Ben deneyim ve bilgi sahibi değilim onlarla ilgili. Ama 5-10 metre tekne için yeke dümen yeterli. Simit dümen de işin fiyakası. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Recep Kaptan çok afedersiniz . Ben sormayı düşündüğüm şeyi ifade edememişim , dümen diye genel bir sıfat kullanmışım . Aklımda olan soru "dümen simidi neden büyük" idi aslında ... Dümen palasının büyük olma nedenini sizin de ifade ettiğiniz şekilde anlayabiliyorum . Teşekkür ederim ,selam ve saygılarla ..
*

    M. Ç.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #40 : Kasım 15, 2018, 08:27:53 »
Pala büyüklüğü, bayan teknede yüzeyin trigonometrik olarak çekülde azalmasını telafi etmek içndir.

Dümen simidi çapı artıtkça güç kolu uzar. Bu da yine bayan teknenin aksi yöne dönme ve ana yelkenin tekneyi rüzgara sokma yönünde ürettiği güçleri daha kolay karşılamanızı sağlar.
*

    H. E.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #41 : Kasım 15, 2018, 08:47:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... bayan teknenin aksi yöne ...

"bayan" kullanmıyoruz. "Kadın tekne"  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #42 : Kasım 15, 2018, 09:24:19 »
Dümen palası tekneyi üzerinden geçen su kadar kontrol eder, pervane ise palalara çok miktarda su gönderdiği için motor yatlarda dümen palası küçüktür. Yelkenli bir teknede ise geçen su sadece tekne hızınıa bağlıdır yani azdır. Bu nedenle büyük tutulur. Sadece suyun hızına bağlı olarak görev yaptığından tornistanda motor yatlarda tornistanda dümenin hemen hiç faydası olmaz, teknenin kıçını çevirebilmek için dümen çevrlierek kısa bir ileri hareket vermek gerekir. Yelkenli bir tekne ise yürümeye bsşladıktan sonra tornistanda da dümen dinler.

Bir motor yatta dümen simidi küçüktür, genellikle motor çalıştığından servolardan yardım alıyor olabilir ayrıca dümen palası da küçük olduğundan çevirmek aşırı güç istemez. Yelkenli teknelerde ise yelken seyrinde dümenü el ile hissetmek istersiniz bu nedenle redüksiyon oranı düşük tutulur. Pala üzerine bnecek hareketlenmeler, dümen simidine yansır ve rotanızda kalabilmek için sizi uyarır. Pala da büyük olduğundan gerekli gücü kol boyunu arttrarak yani simidi büyüterek sağlarsınız.
*

    N. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #43 : Kasım 15, 2018, 10:04:38 »
Sayın Mehmet Çömlekçi ve sayın Ahmet Çelenoğlu kaptanlar, açıklamalarınız sonucu konuyu anladım. Çok teşekkür ederim.Selam ve saygılar ...
*

    A. D.

Ynt: Acemice Sorular
« Yanıtla #44 : Kasım 15, 2018, 10:09:29 »
Benim de tahminim tekne rüzgar etkisi ile yattığı zaman küpeşteye yakın dururkende ulaşmak kolaylaşsın ve hakimiyeti kolay olsun yönündeydi. Demek ki doğru değilmiş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap