0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    F. E.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #30 : Kasım 22, 2018, 15:27:15 »
Sigorta şirketlerinin tutumları nasıl olacaktır ,bu konuda bilgisi olan bizler ile paylaşırsa şimdiden teşekkür ederim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. S.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #31 : Kasım 22, 2018, 16:26:57 »
Tekneleri ters-yüz koymak veya bir motoryat bir yelkenli şeklinde dizmek yerine, marinalar kapasitelerinden biraz fedakarlık yapıp amerikadaki marinalar gibi bir aralara küçük iskeleler eklese, bu gibi direklerin çatışma riski azalır ayrıca teknenin bakım onarımı kolaylaşır, pasarellaya bile gerek kalmaz:) Bunlar hep bu pasarella baronlarının suçu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap . Şaka bir yana tüm denizcilere büyük geçmiş olsun.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #32 : Kasım 22, 2018, 16:58:35 »
Karaya çıkıldığında sorumluluk marinanın sigortasına geçiyor diye biliyorum. Bilen biri aydınlatabilir mi?

Marinalarda yüzer ponton olması ama bu pontonları tutan dikmelerin, suyun en yüksek halinde bile tutmaya devam etmeleri teknelere hasarı azaltıyormuş.

Koltuk halatları, 2-3 yıl içinde güneş, tuz ve sürtünme yüzünden güçlerinin %40-75 arasında güçlerini yitiriyormuş. Böyle bir hava beklentisi varsa ywni koltuk halatı kullanılması öneriliyor.  Koltuk halatlarının mümkün olduğu kadar uzun bağlanması ama gergin olması öneriliyor

Marina içinde denizde hareketlenme varsa usturmaçalar aradan çıkıyor ve bir işe yaramıyormuş.

Teknelerin birbirinden uzak tutulması veya yelkenli-motoryat sıralanması işe yaramayabilir çünkü çok sayıda tekne halatlarını  koparıp başıboş kalıyor.

Karadaki teknelerin yere tutturulmuş anelelere esnemesi düşük halatlara bağlanması gerekiyor.

Eğer marinanın yeteri kadar hazır olmadığını düşünüyorsanız en doğrusu hazır bir marinaya geçmek veya her tarafı kapapı bir koyda demirlemek.

Bu önlemler Karayiplerde başarılı olmuş örnekler.


*

    A. H. Ö.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #33 : Kasım 22, 2018, 17:55:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Koltuk halatlarının mümkün olduğu kadar uzun bağlanması ama gergin olması öneriliyor

Ne kadar gergin olmalı acaba ?

Ben çok gergin bağlıyorum, ama bunun doğru olduğundan hala emin değilim. Su yükselince daha da gerilecek diye endişe ediyorum.

Genelde çift tonoz bağladıktan sonra yaklaşık 2200 devirlerde tornistanda kıç halatlarımı bağlıyorum. Çok gergin oluyorlar, hatta çoğu zaman teknenin başı biraz suya batıyor (bunun sebebi biraz da Netsel marinanın tonoz yapısından olsa gerek, halat dik açıyla geliyor), o zaman biraz gevşetiyorum. Ek önlem olarak koç boynuzlarından daha geniş açılı birer de açmaz alıyorum.



*

    O. E.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #34 : Kasım 22, 2018, 18:00:57 »
Esnetici kullanıyoruz.
Halatın direncini artırıyor.
 Şok vuruştaki kopmayı önlediğini düşünüyorum.
Rüzgarın sert esmesi için marinaların yeterli önlemi ve tecrübesi var.
Ancak Bu hortum ilk defa karşılaşılan bir durum sanırım...


*

    A. Ç.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #35 : Kasım 22, 2018, 18:37:57 »
Esneticiler sadece sakin havada marinada küçük salınımlarda işe yarar. Sert hava şartlarında sadece halatın esnemesine güvenmek gerekir, naylon halat %20'ye kadar esneyebiliyor. Bu şartlarfda bir durum düşünülürse uzun halat kullanmak öneriliyor ki esneme ile yeteri kadar deniz yükseldiğinde bile dayanabilsin. Finger olsa daha uzun basğlanma mümkün olabilir. kıçtan koltukta sanırım halatları çapraz almak işe yarayabilir, yani iskele kıç koltuğu teknenin sancak kıçına denk gelen ponton koç boynuzuna bağlayacaksınız. Bir diğer olasılık da kurt ağzından (varsa) geçen yere uzunca bir halat koruyucusu ekleyerek halatı kıç koç boynuzları yerine vasattakilere veya başa bağlamak, bu koşullarda halatın güverteye sürtünmeyeceğini varsayıyorum.
« Son Düzenleme: Kasım 22, 2018, 18:43:24 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »
*

    S. Ş.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #36 : Kasım 22, 2018, 19:03:37 »
Beton iskelenin ne kadar kırılgan ve darbeyi tekneye verdiğine şahit olduk ...

Özellikle motoryatların içlerindeki tavan yan kaplamalar ,aydınlatmalar, mobilyaların yerinden sökülecek  kadar darbe alabilmesi çok dikkatimi çekti
« Son Düzenleme: Kasım 22, 2018, 19:05:25 Gönderen: Semih Sener »
*

    B. O.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #37 : Kasım 22, 2018, 21:16:55 »
Sigorta şirketleri; Ekspertiz raporu ve sigortalı ile yapılacak mutabakat neticesinde Karada ve ya denizde hasarlandığına bakılmaksızın Poliçede yazan Teminat limitleri geçmeyecek şekilde hasarı öder.
(Poliçe de teminat limitleri TL ise; poliçede belirtilen enflasyon limitlerine kadar)
DOĞRUSU DÖVİZ POLİÇESİ YAPMAKTIR.

Hasarın konusu; Rücu yu geretiriyorsa (sigortalı olarak bu konuya takılmayın sigorta şirketi hasarı size ödedikten sonra o konuyla ilgili tasarruf hakkı sigorta şirketine geçer) kusur nispetinde hasarın olması yada büyümesi ile ilgili kişi yada kurumlara rücu eder.

Pert durumunda yani teknenizin tamamen yada büyük bir oranda hasarlanması durumunda;
Bu arada yani sigorta şirketi size bir teklif getirmeden önce zaman kazanmak adına; düzgün, gerçekçi bir piyasa araştırması yaparak, teknenizin muadili bir tekneyi kaça temin edebileceğinizi araştırın ve yazılı teklif toplayın.

Poliçe düzenlenirken eksik sigortadan kaçının. Teminat limitleriniz gerçekçi ve ya birazcık aşkın olsun

Kısmi hasarda da Pert hasardada Eksik sigorta nedeni ile eksik sigorta nispetinde hasarınızı eksik alırsınız.

Herhangi bir hasarda kusurun sizde olabileceğini göz önüne alarak poliçenizde 3. şahıs mali mesuliyet teminatını yüksek tutturunuz.

DOĞRUSU 3-5 MİLYON EURO DUR.

Hasardan sonra ekspertiz raporu kesinleşene kadar işine hakim Sigorta aracınız ve eksperle iletişim halinda olun.
*

    H. E.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #38 : Kasım 22, 2018, 21:26:12 »
Birol bey, iyi akşamlar
Konu hakkında bilgilendirme için teşekkürler
Ancak benim teknemin x degeri varken 5x göstermek bana fazla prim ödetir,
Ne kazandırır?
Selamlar,
*

    A. A. A.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #39 : Kasım 22, 2018, 21:35:24 »
Birol bey,

3. Şahıs mali sorumluluğu yüksek tutmak ne kazandırır?
Saygılar
Arif Aktürk
*

    B. O.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #40 : Kasım 22, 2018, 21:44:06 »
30 mtlik süper lüks bir motor yata tam bordadan çarparsanız yada yangın sizin tekneden başlar ve diğer teknelere rücu ederse, 3 şahıs MM ÇOK İŞE YARAR
*

    E. Y.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #41 : Kasım 22, 2018, 21:47:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Birol bey,

3. Şahıs mali sorumluluğu yüksek tutmak ne kazandırır?
Saygılar
Arif Aktürk
Cebinizden para çıkmasını engeller.
Sizden ya da sizin teknenizden kaynaklanan bir nedenle hasar gören tekne, mal v.s. yi sizin yerinize tazmin eder. Eğer teminatınız düşükse, hasar da teminattan yüksekse aradaki farkı sizin ödemeniz gerekir. Teminatlarınız yüksek olsun. Siz önünüzü kış tutun, varsın yaz gelsin.
*

    B. O.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #42 : Kasım 22, 2018, 22:03:40 »
biri Hulki korsana cevabım olmak üzere üç mesajımı neden göremiyorum acaba?
*

    B. O.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #43 : Kasım 22, 2018, 22:09:49 »
bu mesaj kaybolmadığına göre tekrarlıyayım.

Eksik sigortada hasarımız ı eksik teminat bedelimiz oranında eksik alıyoruz.
Tabiki doğrusu tam yapmaktır yani eksik yada aşkın yapmamaktır.
Aşkın yaparsanız hasarınızı fazlasıyla alamazsınız tabiki, zaten sizde bunu talep etmezsiniz.
teknenizin tam bedelinden emin değilseniz, emniyeten birazcık fazla prim ödersiniz ama hiç olmazsa eksik sigortanız olmaz
*

    B. O.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #44 : Kasım 22, 2018, 22:14:37 »
Yapılan başka bir hata yada ihmal de; poliçenizdeki kışlama marinanızın adının poliçede yanlış notlanması oluyor.
Genelde yapılan marina değişikliklerinde atlanabiliyor, marinalar poliçenizi istiyorlar ancak onlarında dikkatinden kaçmış olabiliyor.
Bu marinaların asgari hırsızlık ve yangın önlemlerinin olması gerekiyor, mesele balıkçı barınakları, POLİÇEDE AKSİNE NOT YOKSA TEMİNAT DIŞIDIR.