Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Rüzgar ve Meteoroloji => Konuyu başlatan: Oktay Eryılmaz - Kasım 21, 2018, 14:51:39
-
Çok kötü haberler geliyor ani bir fırtına mı olmuş
-
ÇOK ACI...
Marmaris Yat Marin'de 2 hortum üstü üste ortalığı dağıtmış. 30-40 sn içinde özellikle I (India) pontonda bağlı teknelerde hasar olmuş, direkler birbirine vurmuş, tekneler çatışmış, direği kırılan tekne var. Karadaki teknelerden devrilenler var. 3. bir hortum da beklenmekteymiş. Geçmiş olsun.
https://www.youtube.com/embed/2BzFOTkMKmk
https://www.youtube.com/embed/y8y1KfsLN68
https://www.youtube.com/embed/A-E5Ev7OZP8
https://www.youtube.com/embed/fZLuqX8D1MQ
-
Çok kötü
Direkler kırılmış, tekneler parça parça olmuş
Çekmek yerinde tekneler yerlerde
-
(https://i.postimg.cc/SXMD4kRH/IMG-20181121-WA0008.jpg) (https://postimg.cc/SXMD4kRH)
-
Geçmiş olsun , gelen mala gelsin cana bir şey olmasın.
-
https://www.youtube.com/embed/gv-xk7evALw
-
(https://i.postimg.cc/23kvCrXM/Screenshot-20181121-151602.jpg) (https://postimg.cc/23kvCrXM)
Videoyu yükleyemedim resmini yükledim, bana video yüklemeyi anlatan olursa çok mutlu olacağım.
-
Cok geçmiş olsun ..
-
https://www.youtube.com/embed/QychN6pilhE
Korkunç:((
-
(https://i.postimg.cc/23kvCrXM/Screenshot-20181121-151602.jpg) (https://postimg.cc/23kvCrXM)
Videoyu yükleyemedim resmini yükledim, bana video yüklemeyi anlatan olursa çok mutlu olacağım.
YouTube'a yükleyin, oradan da link verin.
Teknelere üzüldüm. Olayı yaşayanlara geçmiş olsun dilerim.
Resimdeki tekne September Dawn imiş, November Down olmuş gibi duruyor :(.
-
Omerta ? ?
Bizim Eyüp Oganın Hocanın değil mi ?
Karıştırdım mı?
-
Yazik :( :(
-
(https://i.postimg.cc/23kvCrXM/Screenshot-20181121-151602.jpg) (https://postimg.cc/23kvCrXM)
Videoyu yükleyemedim resmini yükledim, bana video yüklemeyi anlatan olursa çok mutlu olacağım.
Videoyu önce youtube'a yükleyip buraya linkini yapıştıracaksanız. Orta satırdaki sağdan üçüncü, kırmızı play işareti şeklindeki youtube butonuna basıp, braketler arasına linki yapıştıracaksınız.
-
Okyanuslarda olanlar Ege'de Marmara'da olmaya başladı. Karada tekne devrilmeleleri artık karanın da emniyetsiz olduğunu gösteriyor. Herhalde yakında direkleri indirmeden karada kışlama yapılamayacak, tekneleri yere bağlamak, salmalar için çukur kazmak gibi ek önlemler de devreye girecek gibi görünüyor. Esintilerin sayısı bu tür olayların tekrarlayacağını gösteriyor.
Geçmiş olsun.
-
Dostları aradım.. ulaşabildiklerimde bir şey yok ancak herkes Yat Marin'e yola çıkmış..Çok ama çok üzücü.. Aynı zamanda düşündürücü. Felaket duyurucusu olmak istemem; durum ortada!
-
Hani "Bize bişii olmaz, yaaa..." idi? :-\
-
Çok geçmiş olsun benim kayık julyet deydi panton kırılmış galiba . Kayıkta bisey yok ama 30 sn de duman olmuş ortalık. Allahtan hava yağmurluyduda karadaki teknelerde öalışan pek yoktu herhalde aksi halde durum kötünolurdu.
-
Yalancibogaz beni hep korkutmustur o ada arasi...
Bende nerdeyse oraya birakacaktim Himelayi, son anda vazgecmistim, bu yazin.
Sahiplerine, arkadaslara kolaylik versin, insallah cana bir zarar gelmemistir.
Insanin cani aciyor görünce, o suda devrilen tekne motoryat tekneydi degilmi? Yelkenli degildi o zannedersem.
-
Nedim
Yalancı Boğazın önü açık deniz ....
Geçen sene bir arkadaşımın Motoryatı vardı onun için gitmiştim o zaman görmüştüm.
Gerçi Hortum tepeden geliyor Önü ile Arkası ile bir alakası yoktur herhalde...
Nereden geleceği kimi ne zaman vuracağı belli olmaz...
Herkese geçmiş olsun
Yaralı yok ,Kayıp yok daha ne isteriz ki...
-
Burada hasarın asıl sebebi dip dibe olan yelkenli teknelerin direklerinin çatışması.
Genelde motoryatlar birarada, yelkenliler birarada planlaniyor pantonlar.
Her panton yelkenli/ motoryat/ yelkenli/ motoryat şeklinde planlansa, direk çatışma riski azalmaz mı?
-
Burada hasarın asıl sebebi dip dibe olan yelkenli teknelerin direklerinin çatışması.
Genelde motoryatlar birarada, yelkenliler birarada planlaniyor pantonlar.
Her panton yelkenli/ motoryat/ yelkenli/ motoryat şeklinde planlansa, direk çatışma riski azalmaz mı?
Ben Şahsen Motoryat ile komşu olmak istemem yanında Apartman gibi duruyor, Diğer bir sebeb Motoryatların Patronları olduğu zaman değil olmadığı zaman Marinada oluyorlar.
Personelinin kötüsüne rast gelirseniz çok sıkıntılı (olur) / Oluyor...
Tamiri bakımı , Gürültüsü patırtısı bitmez...
Girmesi çıkması zaten problem .....
Bunun Yerine......
Çoğu zaman Marinaların Fiyatlarını makul bulmasamda ticari bulurum.
Yani Pahalı bulsamda ,adamları haksız bulmam çünkü fiyatı Arz ve Talep belirler....
Yatırım yapmış olanın yatırımından azami faydayı sağlaması ilkesi serbest Ekonominin temel ilkesi olarak görülmelidir ..
Her Fiyatı hoş görürüm , Pahalı bulursam Ucuzunu ararım.
Çünkü Bilirim ki Bu fiyattan müşteri bulursa fiyat artar bulamazsa Düşer...
Yatırımcının ,İşletmecinin fiyat politikası bu temele oturur...
Ancak Marinalarda hiç hoş görmediğim Tekneleri Pazarda Salatalık gibi Dizmeleri...
Bir çok marinada Tekneler birbirine yapışık ....
Bence çözümün tekne aralıklarını açarak bir nebze daha Teknelere konfor ve güvenlik sağlıyabileceğini düşünüyorum.
Bizim Marinada Tekne araları en az 75 cm....
Biz O yüzden orayı seçtik....
Bu konuda Marina Yönetimleri kendiliklerinden bir şey yapmaz yapamaz dediğim gibi Ticari kaygıları , ve güdüleri onlara engel olur.
Ancak Kamu idaresinin basit Bir yönetmelikle kolayca halledebileceği bir konudur...
Fiyatları ne kadar zıplatır onu bilemem
-
Armayı korumak için direk aralarını açmak çözüm gibi görünüyorsa da motor yatla yelkenlinin yanyana olması daha fazla sorun yaratabilir. Arada usturmaça olsa da iki tekne borsaı genellikle farklı yapıda ve yüksekliktedir. Marina içinde karışıklık yaratabilecek ölçüde bir rüzgar veya benzeri bir olay, farklı hareketleir nedeni ile iki değişik bordanın birbirine çarpması ve daha büyük hasara neden olabilir.
-
Hepimizin başına gelebilir videoları izlerken tüylerim diken diken oldu,tüm denizcilik camiasına geçmiş olsun.
-
Geçmiş olsun. Türkiye’de pek alışkın olmadığımız hava olayları bunlar. Tabiata verdiğimiz zararların etkisi.
-
Marinalarda direk çatışması olmaması için aynı boy teknelerin yanyana ama biri önden bağlıysa diğeri kıçtan pantona bağlanması lazım..şaşırtmalı olmalı..böylece direkler birbirine denk gelmez..
-
Çok geçmiş olsun Marmarisli dostlarımıza. Denizci arkadaşlarımıza. İnsanın içi yanıyor videoları gördükçe..
Çok geçmiş olsun sevgili dostlar..
Canı yanan dostlar için ne yapılabilir diye düşünme zamanı..
-
https://www.havaforum.com/tornado-nedir-nasil-olusur/
Anlatılana göre en az F2
-
Büyük bir şanssızlık, oradaki dostlara geçmiş olsun .Kaç knot esmiş bilen var mı acaba?
-
(https://i.postimg.cc/23kvCrXM/Screenshot-20181121-151602.jpg) (https://postimg.cc/23kvCrXM)
Videoyu yükleyemedim resmini yükledim, bana video yüklemeyi anlatan olursa çok mutlu olacağım.
Videoyu önce youtube'a yükleyip buraya linkini yapıştıracaksanız. Orta satırdaki sağdan üçüncü, kırmızı play işareti şeklindeki youtube butonuna basıp, braketler arasına linki yapıştıracaksınız.
Çok teşekkürler.
-
Marmariste teknesi bulunan denizcilere geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum..
-
Sigorta şirketlerinin tutumları nasıl olacaktır ,bu konuda bilgisi olan bizler ile paylaşırsa şimdiden teşekkür ederim. ;??^+%%
-
Tekneleri ters-yüz koymak veya bir motoryat bir yelkenli şeklinde dizmek yerine, marinalar kapasitelerinden biraz fedakarlık yapıp amerikadaki marinalar gibi bir aralara küçük iskeleler eklese, bu gibi direklerin çatışma riski azalır ayrıca teknenin bakım onarımı kolaylaşır, pasarellaya bile gerek kalmaz:) Bunlar hep bu pasarella baronlarının suçu :o . Şaka bir yana tüm denizcilere büyük geçmiş olsun.
(https://i.postimg.cc/Tpsm6m0d/marina.jpg) (https://postimg.cc/Tpsm6m0d)
-
Karaya çıkıldığında sorumluluk marinanın sigortasına geçiyor diye biliyorum. Bilen biri aydınlatabilir mi?
Marinalarda yüzer ponton olması ama bu pontonları tutan dikmelerin, suyun en yüksek halinde bile tutmaya devam etmeleri teknelere hasarı azaltıyormuş.
Koltuk halatları, 2-3 yıl içinde güneş, tuz ve sürtünme yüzünden güçlerinin %40-75 arasında güçlerini yitiriyormuş. Böyle bir hava beklentisi varsa ywni koltuk halatı kullanılması öneriliyor. Koltuk halatlarının mümkün olduğu kadar uzun bağlanması ama gergin olması öneriliyor
Marina içinde denizde hareketlenme varsa usturmaçalar aradan çıkıyor ve bir işe yaramıyormuş.
Teknelerin birbirinden uzak tutulması veya yelkenli-motoryat sıralanması işe yaramayabilir çünkü çok sayıda tekne halatlarını koparıp başıboş kalıyor.
Karadaki teknelerin yere tutturulmuş anelelere esnemesi düşük halatlara bağlanması gerekiyor.
Eğer marinanın yeteri kadar hazır olmadığını düşünüyorsanız en doğrusu hazır bir marinaya geçmek veya her tarafı kapapı bir koyda demirlemek.
Bu önlemler Karayiplerde başarılı olmuş örnekler.
-
Koltuk halatlarının mümkün olduğu kadar uzun bağlanması ama gergin olması öneriliyor
Ne kadar gergin olmalı acaba ?
Ben çok gergin bağlıyorum, ama bunun doğru olduğundan hala emin değilim. Su yükselince daha da gerilecek diye endişe ediyorum.
Genelde çift tonoz bağladıktan sonra yaklaşık 2200 devirlerde tornistanda kıç halatlarımı bağlıyorum. Çok gergin oluyorlar, hatta çoğu zaman teknenin başı biraz suya batıyor (bunun sebebi biraz da Netsel marinanın tonoz yapısından olsa gerek, halat dik açıyla geliyor), o zaman biraz gevşetiyorum. Ek önlem olarak koç boynuzlarından daha geniş açılı birer de açmaz alıyorum.
-
Esnetici kullanıyoruz.
Halatın direncini artırıyor.
Şok vuruştaki kopmayı önlediğini düşünüyorum.
Rüzgarın sert esmesi için marinaların yeterli önlemi ve tecrübesi var.
Ancak Bu hortum ilk defa karşılaşılan bir durum sanırım...
-
Esneticiler sadece sakin havada marinada küçük salınımlarda işe yarar. Sert hava şartlarında sadece halatın esnemesine güvenmek gerekir, naylon halat %20'ye kadar esneyebiliyor. Bu şartlarfda bir durum düşünülürse uzun halat kullanmak öneriliyor ki esneme ile yeteri kadar deniz yükseldiğinde bile dayanabilsin. Finger olsa daha uzun basğlanma mümkün olabilir. kıçtan koltukta sanırım halatları çapraz almak işe yarayabilir, yani iskele kıç koltuğu teknenin sancak kıçına denk gelen ponton koç boynuzuna bağlayacaksınız. Bir diğer olasılık da kurt ağzından (varsa) geçen yere uzunca bir halat koruyucusu ekleyerek halatı kıç koç boynuzları yerine vasattakilere veya başa bağlamak, bu koşullarda halatın güverteye sürtünmeyeceğini varsayıyorum.
-
Beton iskelenin ne kadar kırılgan ve darbeyi tekneye verdiğine şahit olduk ...
Özellikle motoryatların içlerindeki tavan yan kaplamalar ,aydınlatmalar, mobilyaların yerinden sökülecek kadar darbe alabilmesi çok dikkatimi çekti
-
Sigorta şirketleri; Ekspertiz raporu ve sigortalı ile yapılacak mutabakat neticesinde Karada ve ya denizde hasarlandığına bakılmaksızın Poliçede yazan Teminat limitleri geçmeyecek şekilde hasarı öder.
(Poliçe de teminat limitleri TL ise; poliçede belirtilen enflasyon limitlerine kadar)
DOĞRUSU DÖVİZ POLİÇESİ YAPMAKTIR.
Hasarın konusu; Rücu yu geretiriyorsa (sigortalı olarak bu konuya takılmayın sigorta şirketi hasarı size ödedikten sonra o konuyla ilgili tasarruf hakkı sigorta şirketine geçer) kusur nispetinde hasarın olması yada büyümesi ile ilgili kişi yada kurumlara rücu eder.
Pert durumunda yani teknenizin tamamen yada büyük bir oranda hasarlanması durumunda;
Bu arada yani sigorta şirketi size bir teklif getirmeden önce zaman kazanmak adına; düzgün, gerçekçi bir piyasa araştırması yaparak, teknenizin muadili bir tekneyi kaça temin edebileceğinizi araştırın ve yazılı teklif toplayın.
Poliçe düzenlenirken eksik sigortadan kaçının. Teminat limitleriniz gerçekçi ve ya birazcık aşkın olsun
Kısmi hasarda da Pert hasardada Eksik sigorta nedeni ile eksik sigorta nispetinde hasarınızı eksik alırsınız.
Herhangi bir hasarda kusurun sizde olabileceğini göz önüne alarak poliçenizde 3. şahıs mali mesuliyet teminatını yüksek tutturunuz.
DOĞRUSU 3-5 MİLYON EURO DUR.
Hasardan sonra ekspertiz raporu kesinleşene kadar işine hakim Sigorta aracınız ve eksperle iletişim halinda olun.
-
Birol bey, iyi akşamlar
Konu hakkında bilgilendirme için teşekkürler
Ancak benim teknemin x degeri varken 5x göstermek bana fazla prim ödetir,
Ne kazandırır?
Selamlar,
-
Birol bey,
3. Şahıs mali sorumluluğu yüksek tutmak ne kazandırır?
Saygılar
Arif Aktürk
-
30 mtlik süper lüks bir motor yata tam bordadan çarparsanız yada yangın sizin tekneden başlar ve diğer teknelere rücu ederse, 3 şahıs MM ÇOK İŞE YARAR
-
Birol bey,
3. Şahıs mali sorumluluğu yüksek tutmak ne kazandırır?
Saygılar
Arif Aktürk
Cebinizden para çıkmasını engeller.
Sizden ya da sizin teknenizden kaynaklanan bir nedenle hasar gören tekne, mal v.s. yi sizin yerinize tazmin eder. Eğer teminatınız düşükse, hasar da teminattan yüksekse aradaki farkı sizin ödemeniz gerekir. Teminatlarınız yüksek olsun. Siz önünüzü kış tutun, varsın yaz gelsin.
-
biri Hulki korsana cevabım olmak üzere üç mesajımı neden göremiyorum acaba?
-
bu mesaj kaybolmadığına göre tekrarlıyayım.
Eksik sigortada hasarımız ı eksik teminat bedelimiz oranında eksik alıyoruz.
Tabiki doğrusu tam yapmaktır yani eksik yada aşkın yapmamaktır.
Aşkın yaparsanız hasarınızı fazlasıyla alamazsınız tabiki, zaten sizde bunu talep etmezsiniz.
teknenizin tam bedelinden emin değilseniz, emniyeten birazcık fazla prim ödersiniz ama hiç olmazsa eksik sigortanız olmaz
-
Yapılan başka bir hata yada ihmal de; poliçenizdeki kışlama marinanızın adının poliçede yanlış notlanması oluyor.
Genelde yapılan marina değişikliklerinde atlanabiliyor, marinalar poliçenizi istiyorlar ancak onlarında dikkatinden kaçmış olabiliyor.
Bu marinaların asgari hırsızlık ve yangın önlemlerinin olması gerekiyor, mesele balıkçı barınakları, POLİÇEDE AKSİNE NOT YOKSA TEMİNAT DIŞIDIR.
-
Teşekkür ederim!
-
Tekne hasarında idame araç veriliyor mu?
-
Tekne hasarında idame araç veriliyor mu?
Oyster mi istersiniz yoksa Hanse mi? diye soruyorlarmış.
-
Zaten idame değil ikame olacak. Beynim sürçmüş. Hanse'm hasarlanırsa Hanse isterim ki... :)
-
Birol bey açıklamalarınız için teşekkür ederim.
-
Marinalarda sardalye istifi gibi tekne sıralanıyor artık ne yazık ki..
Viaport'ta iki tekne arası 70-80cm. Önceki marinam Pendik MarinTürk'te zar zor çıkıp, zar zor giriyorduk. Palamar geçerken bile çarmıh telleri birbirine baya bir yaklaşıyordu.
İş dönüp dolaşıp, daha çok (yeterli) sayıda ve kapasite üzeri çalışmayan marinalara olan ihtiyaca geliyor. Sonrası zaten tevekkül...
Not: Fotoğraflardan gördüğüm kadarı ile karada teknelerin üzerinde durduğu craddle'lar bana "en" olarak çok dar geldi. Bu teknelerin yatmasında uygun olmayan craddle kullanımı da olabilir mi?
-
Marinalarda sardalye istifi gibi tekne sıralanıyor artık ne yazık ki..
Viaport'ta iki tekne arası 70-80cm. Önceki marinam Pendik MarinTürk'te zar zor çıkıp, zar zor giriyorduk. Palamar geçerken bile çarmıh telleri birbirine baya bir yaklaşıyordu.
İş dönüp dolaşıp, daha çok (yeterli) sayıda ve kapasite üzeri çalışmayan marinalara olan ihtiyaca geliyor. Sonrası zaten tevekkül...
Not: Fotoğraflardan gördüğüm kadarı ile karada teknelerin üzerinde durduğu craddle'lar bana "en" olarak çok dar geldi. Bu teknelerin yatmasında uygun olmayan craddle kullanımı da olabilir mi?
Benim tekne de defalarca yat marinde karada kaldı, aynı soruyu teknisyenlere sordum. Bana da dar gibi gelmişti, tekne ağırlık dağılımı vs konuları gözönüne alınarak üretiliyormuş bunlar . Tahminim esas sorun hem yatakların hemde teknenin zemine sağlam tespiti gerekiyor. Daha iyisi salmanın çukura indirilmesi galiba . Eşek dedikleri payandaların fazladan konulması karşılığında eşek başına fazla ödeme gibi bir vaziyet vardı yanlış hatırlamıyorsam, bu durumda bazen aklıma eşeğin kim olduğu fazlasıyla takılıyordu. ;D ;D ;D
-
Tekne karada en az 6 noktadan desteklenmelidir. Büyük teknelerde sayı arttırılabilir ve/veya baş ve kıç altına ek destekler koyulabilir. Yere sabitlenmiş analelere tekneyi halatla bağlamak rüzgar estiğinde tekne hafif de olsa oynamayacağı için iyi bir önlemdir. Bu bağlantıların esnemesi çok düşük halatla hatta aynen istralya ve çarmıhlarda olduğu gibi çelik telle yapılması çok daha sağlıklıdır. Salma çukuru kazılacaksa, teknenin direğinin ve diğer güverte üstü eklerin (bimini boruları vs) sökülmesi gerekir. Bu önlemlerin o alanda birbirini etkileyebilecek tüm teknelere yapılması gerekir. Çok sağlama alınmış bir teknenin yanında standart şekilde karaya alınmış ve direği üstünde bir tekne en az 20 m uzakta olmalıdır.
-
Tekne karada en az 6 noktadan desteklenmelidir. Büyük teknelerde sayı arttırılabilir ve/veya baş ve kıç altına ek destekler koyulabilir. Yere sabitlenmiş analelere tekneyi halatla bağlamak rüzgar estiğinde tekne hafif de olsa oynamayacağı için iyi bir önlemdir. Bu bağlantıların esnemesi çok düşük halatla hatta aynen istralya ve çarmıhlarda olduğu gibi çelik telle yapılması çok daha sağlıklıdır. Salma çukuru kazılacaksa, teknenin direğinin ve diğer güverte üstü eklerin (bimini boruları vs) sökülmesi gerekir. Bu önlemlerin o alanda birbirini etkileyebilecek tüm teknelere yapılması gerekir. Çok sağlama alınmış bir teknenin yanında standart şekilde karaya alınmış ve direği üstünde bir tekne en az 20 m uzakta olmalıdır.
Ahmet Korsan,
Yazdiklarinizın hepsine teknik anlamda yürekten katıliyorum da, Alis Harikalar diyarında gibi çok uzak bir dünya bizim için.
Baya bir marina gezdim ben yıllar içinde, ama kalıcı, ama geçici. Karaya da çıktım.
Hiçbirinde yerde sabit anele görmedim. Hele her tekneye 6 adet! Anele olmadığı gibi doğal olarak en küçük bağlı bir halat da yoktu. Çelik halatı geçtim.
Tekne karada diye direk söken tek tekne görmedim.
Zaten tamamı beton olan kara park alanlarında, ki liftin yürümesi için belki de zorunlu, salma çukuru uygulaması da hiç göremedim.
Bu dediklerinizi uygulayan var mi gerçekten yakın bölgemizde sizin gözlediğiniz? Bir kaç hortum daha olursa başlayabilir belki.
Gökova Ören marinada destek ayaklarını çepeçevre zincirle çevirerek birbirine bağlıyorlar. Bu bugüne kadar benim gördüğüm en büyük ve tek güvenlik tedbiriydi.
-
Şimdi geçmişe dönüp baktım da, içim ürperdi.
Viaportta gıpgıcır sıfır tekne, daha direk dikilmemiş, sehpa diyemiycem, kürdan gibi destek ayaklarının üzerinde...
(https://i.postimg.cc/CdcZ41bR/1543260212456-0-IMG-20170805-WA0008.jpg) (https://postimg.cc/CdcZ41bR)
-
Gökova Ören marina nispeten daha sağlikli, geniş tabanlı ayaklar. Eski 'gayık' küçük ve motoryat olunca oldukça sağlam görünse de, yelkenli altında hayal ederseniz, ancak yeterli diyeceğim.
(https://i.postimg.cc/30ZJWL7S/0-IMG-20170502-WA0000.jpg) (https://postimg.cc/30ZJWL7S)
-
Neyse ki Guletlerin salmasi yok.
(https://i.postimg.cc/mtxn8QCD/0-IMG-20170317-WA0002.jpg) (https://postimg.cc/mtxn8QCD)
-
Bahsettiğim önlemler bize ait değil, fırtınanın etkilediği bölgelerde geçerli önlemler. 6 adet dikmme is tüm dünyada standarttır. Yani teknenin altında en az 6 ayak olacak. Direk indirmek ahşap tekneler zamanında standarttı. Güvenlik nedeni ile olmasa da bakım için karaya çıkan tekneler direk indirirdi. Analeler de yine rüzgara karşı emniyet için. Beklentimiz bu tür aşırı rüzgarların bir daha olmaması yönünde ama bu yıl bize tersini gösterdi. Şimdilik bir kerelik bir olay olarak görsek de yaşamya devam edeceğiz gibi görünüyor.
Eski çekek yerlerinde kızakları yönlendirmek için her yerde yere sabitlenmiş analeler olurdu. Liftlerin hayatımıza girmesi ile bunlar da büyük ölçüde kayboldu. Salma çukuru yine aşırı rüzgar alan yerler için geçerli bit uygulama, umalım da hiç ihtiyacımız olmasın.
-
(https://i.postimg.cc/30ZJWL7S/0-IMG-20170502-WA0000.jpg) (https://postimg.cc/30ZJWL7S)
Bu bayagi saglam olmus bence, capayida atmisin sorun yok, biraz kaloma az gibi ama x():
-
Bu işi İstanbul'da gördüğüm en iyi yapan eski marinam Pendik Marina idi. Hem lift operatörü çok iyi ve tecrübeli hem de payanda ayakları çok iyi ayarlanıyor. Ayrıca bedelsiz olarak gerek görülen yerlere seyyar ayaklar konuyor. (Hakim rüzgarlara göre de yerleşimini yapıyorlar)
Örnek foto:
(https://i.postimg.cc/rdqR4Y5F/57-CAD1-AA-28-EE-44-AF-B5-B6-A02-F498-CCE84.jpg) (https://postimg.cc/rdqR4Y5F)
-
(https://i.postimg.cc/30ZJWL7S/0-IMG-20170502-WA0000.jpg) (https://postimg.cc/30ZJWL7S)
Bu bayagi saglam olmus bence, capayida atmisin sorun yok, biraz kaloma az gibi ama x():
Demir cqr, betonda çok iyi tutuyor, kaloma istemiyor. :)
-
Sigorta konusunda bir şey sormak isterim , bunu yeni duydum şaşırdım.
Barınakta , İseniz veya Marina sözleşmeniz yok ise Sigorta Yapmıyor veya zor yapıyorlarmış bu doğru olabilir mi ??
Açıkçası ihtimal vermiyorum...
En fazla primi yükseltir....diye düşünmekteyim ancak Burası Türkiye
-
Oktay korsanım selam,
doğru duymuşsunuz. Poliçele de AKSİNE BİR NOT YOK İSE askari marina şartları olmayan yani en azından çalışan bir kamera sistemi ve yangın önlemleri (pantonlarda sertifakalı tüpler) hasarınız ödenmez.
Poliçenizin düzenlenip düzenlenmediği önemli değil, sigorta aracısının sigorta şirketine ne söylediği yada ne bildirdiğini bilmiyorsunuz (işini iyi bilen çevremizdeki sigortacı dostlarınızı tenzi ediyorum)
mutlaka özel ve genel şartları okumalısınız.
Tekneniz teminatın geçerli olduğu bir marinada kışlıyor (sözleşmeli) ancak, yıl içinde herhangi bir zaman kısıtlaması olmadan bir takım barınaklarda konaklıyor ise(içinde siz olmadan olabilir yani bir süre barınaklarda insansız olarak kalabilir de) bu seyir e girdiğinden teminat altındadır.(sürratli tekneler hariç).
-
Birol Kaptan,
Yanlış ifade ettim aslında şunu sormak istiyorum.
1- Herhangi bir marina sözleşmem yok alargada kalıyorum.Gittim bir restoran iskelesine bıraktım tekneyi...
Sigorta yaptırabilirmiyim ?
2- Marina sözleşmem var, Devam eden bir siğorta poliçesine sahibim restoran iskelesinde bıraktım tekneyi 10 gün ben başında yokum..
Sigortanın koruması altında mı bu 10 gün boyunca tekne ?
Her iki soru için “Hayır” diyorlar
Selamlar
-
İyi de ben tekneyi sigortacılar rahat etsin diye bir yere bağlamak zorunda mıyım? Arabam var yola bırakmıyayım o zaman dolaşmıyayım otopark sözleşmesi yapayım . Tercihan otoparktan çıkmayalım...Dünya turundaki ya da ülkeyi devamlı gezen adamlar ne yapacak ? Bütün kıyılara kamera döşeyelim 50 mt aralıkla yangın tüpü koyalım bari... Birol K.nın notundaki "AKSİNE BİR NOT " nasıl olacaksa koyduralım.
-
Bende yanlış söylemişler diye umut ediyorum.
Eğer öyle ise Herkesi marinalara mecbur bırakmış olurlar..,
Aslında Sigorta mevcut durumdaki OLUŞABİLİR her riski almalı mı sorusu çok tartışmalı...Bilhassa Okyanusun öbür tarafında en çekişmeli konulardan birisi...
Sonuç olarak sigortanın ruhu bir bedel karşılığında , malınızı güvende tutmak ,tekrar yerine koymak değil mi...
Tabili bunu yaparken kendilerini kötü niyetten korumak adına önlem almalılar yoksa ortada sigorta sektörü kalmaz...
En ufak bir fırtınada kayalara çarpacağı belli olan yere Tekne bağlar aman fırtına çıksında şu aylardır satamadığım tekneyi satmış olayım mantığında olan adamın hasarı ödenir ise Primler yükselir , primler yükselince müşteri azalır vs vs.
Ama barınaklar vs sigorta kapsamında olmalı zaten öyledir herhalde...
-
Sigortasi olmayan tekneyi marina bağlamaz da, marinası olmayan tekne sigortalanır diye düşunüyorum.
Tekneyi sıfır leasingle aldım. Fuara geri götürme sözüm nedeniyle iki ay kadar sabit bir marinam olmadan ( aklımda olan marinaya kadar güneye inmeden) kullandım. Fuara gitti, ondan sonra marinaya yerleştim. Bu arada sigortam da vardı.
Öyle bir durum varsa poliçede Marinasi diye bir madde yazar. Ben hatırlamıyorum öyle birşey. Var mı?
Çeşme Dalyan gibi, resmiyette barınak olan, ama marinadan hallice, luks teknelerin olduğu yerler var. O teknelerin sigortasız olduğunu düşünemiyorum.
-
Ümit kaptan ile aynı fikirdeyim
Ben kışın Göcek’e çok gidiyorum her koyda küçük küçük veya koca koca katamaranlar, yelkenliler,motoryatlar kıçtan kara bağlı halde yazı bekliyorlar başlarında adamda yok ...
Bizim marinanın çıkışında Beleş tepe dedikleri yer var orada en az 30 tekne var ....
Aslında bazı yerler kanunen yasak ama bırakıyorlar..
Bunların sigortasız olduğuna ihtimal vermiyorum
Bende tekneyi aldım Fransadan sigorta poliçesini sordular .
Yola çıkacak acil bekliyoruz diye .
Bende o sırada Türkiyede değildim iki ayağımız bir papuca girdi ,sigortayı mail ettirdimde tekne yola çıkabildi.
Bir adım atamadı tekne sigortası olmadan...
-
Sigortasi olmayan tekneyi marina bağlamaz da, marinası olmayan tekne sigortalanır diye düşunüyorum.
Tekneyi sıfır leasingle aldım. Fuara geri götürme sözüm nedeniyle iki ay kadar sabit bir marinam olmadan ( aklımda olan marinaya kadar güneye inmeden) kullandım. Fuara gitti, ondan sonra marinaya yerleştim. Bu arada sigortam da vardı.
Öyle bir durum varsa poliçede Marinasi diye bir madde yazar. Ben hatırlamıyorum öyle birşey. Var mı?
Çeşme Dalyan gibi, resmiyette barınak olan, ama marinadan hallice, luks teknelerin olduğu yerler var. O teknelerin sigortasız olduğunu düşünemiyorum.
Kaptanım,
Sigorta yaptırırken bağlı olduğun Marina'nın ismini soruyor Sigorta şirketi. Aynı soruyu bu sene ben de onlara sordum. Bana verdikleri cevapta size vermiş olduğumuz fiyat teklifi belli bir marinaya bağlı tekne için olan teklif, dolayısıyla marinanın adını yazmak zorundasınız dediler. Tabii dışarda herhangi bir koyda bir şey olduğunda ve siz tekneyi uzun süre bırakmış olduğunuzda karşılaşılacak zararı ödemez diye düşünüyorum.
Saygılarımla,
Arif Aktürk
-
Emekli bir sigortacı olarak fikrimi söyleyeyim;
Marinanın sizden istediği sigorta, 3. Şahıs Mali Mesuliyet Sigortası'dır. "Benim marinama, benim marinamdaki teknelere zarar marar verirsen ben zararı senden tahsil etmekle uğraşmayayım, sigortan ödesin paraları." sigortasıdır. Bir nevi Trafik Sigortası yani.
"Marinaya bağlı değilsen ödemem, ya da asgari güvenlik şartları sağlanmamışsa tanıma beni" sigortası ise bir nevi kaskodur... ki, sigorta şirketi bile bile lades durumuna düşmekten hiç hazetmez bu nedenle bir takım koşular öne sürer. Arabanın kontak anahtarını üstünde bırakıp çaldırdıktan sonra yada alkollü iken kaza yaptığında ödenmemesi gibi.
-
Şimdi benim kafam karıştı; sigortayı yaptırdığımda teknem yachtmarindeydi şimdiyse içmelerde limanda(aslında statüsü belli değil yada balıkçı barınağı) birşey olsa ödeme yapmayacak mı sigorta? Geçen yıl içmelerde kısmen batan bir tekneye ödeme yapmıştı ama sigorta şartlarını bilmiyorum.
-
Marmarisli denizci dostlarımıza geçmiş olsun demek istiyorum.Tek olumlu yanı cana zarar gelmemesi , bunun dışında teknelere görünce de insanın içi acıyor.
-
Şimdi benim kafam karıştı; sigortayı yaptırdığımda teknem yachtmarindeydi şimdiyse içmelerde limanda(aslında statüsü belli değil yada balıkçı barınağı) birşey olsa ödeme yapmayacak mı sigorta? Geçen yıl içmelerde kısmen batan bir tekneye ödeme yapmıştı ama sigorta şartlarını bilmiyorum.
Sigortanıza zeyilname yaptırmanız gerekiyor diye biliyorum. Ben Marintürk'ten ayrılınca zeyil yaptırmıştım..
-
Denizde sigorta tamamen koşullara göre yapılır. Sigortacılığın başlangıcı zaten deniz nakliyesidir. Hindistandan mal getiren yelknelileri sigorta ile başlamıştır. Sigorta koşulları taraflarca ortaklaşa belirlenir ve ona göre fiyat çıkarılır. Ben zamanında sadece üçüncü şahıs mali mesuliyety sigortası istedim, birçok sigorta bayii olmaz dedi sonunda bir şirket bu sigortayı yaptı, çok ucuz olduğunu da söylemeliyim. Poliçe şartlarını okuyup istediklerinizi veya istemediklerinizi belirtin, mutlaka yapan bulunur. Özellikle bayilerin hazır poliçe satmak kolaylarına geliyor sanıyorum. Vaktinde marina yokken, sadece Akdeniz, Ege ve Marmara'da geçerlidir diye sigorta yapılıyordu. Okyanusa çıkarsanız ayrı poliçe gerekiyordu. Poliçenizi iyi okuyun sonra imzalayın, kapsam dışı veya içi maddeleri iyi okuyun, gerekli değişiklikleri talep edin. Elin Amerikalı artisti sağ ayak başparmağını sigortalatabiliyorsa denizde olmaz olmaz ama her sigortanın bir bedeli vardır.
-
Ee seyire çıktın arıza yaşadın ve bir limana sığındın ama rüzgar döndü oraya vurmaya başladı kaçamadın. Teknen hasar görürse sigorta aa marinada değildin o nedenle karşılamıyorum diyebiliyor mu yaw?
-
İyi akşamlar, gecikmeden dolayı özür dilerim.
Ancak vakit bulabildim. Tüm sorulara dilim döndüğünce cevap vereceği
Tekne poliçesi yaptırabilmek için Marina bildirmek zorundasınız.
Marina yoksa poliçede yok.
Dün bahsettiğim askari şartlara uyan bir marina olmalı.
Sözleşmeniz var ve bu arada herhang ibir barınakta yada restoran iskelesine kayığı süresiz bırakabilirsiniz dünde yazmıştım. Seyir sayılır.
bu iki sorunun ikisinede HAYIR diyemezler.
Sigorta şirketleri kendi risklerinide sigortalıyorlar(reesürans)
Reesür ler in genel şartları var. Yani sig. şirketlerinin de elleri kolları bağlı.
Kaldıkı sigorta şirketleride aynı Bakkallar gibi Kar amacıyla kurulmuş şirketlerdir günün sonunda Tercihen Teknik veya mali kar etmek zorundadırlar.
Bu daha az hasar ödemek değil doğru hasarı ödemek şeklinde olur.
Eksperlerde sigortalıyı yani bizi korumak için bağımsızdırlar.
Marina değiştirirseniz MUTLAKA zeyille yeni marinayı kaydettiriniz.
Hasarsız Keyifli yıllarımız olması dileği ile.
-
İyi akşamlar, gecikmeden dolayı özür dilerim.
Ancak vakit bulabildim. Tüm sorulara dilim döndüğünce cevap vereceği
Tekne poliçesi yaptırabilmek için Marina bildirmek zorundasınız.
Marina yoksa poliçede yok.
Dün bahsettiğim askari şartlara uyan bir marina olmalı.
Sözleşmeniz var ve bu arada herhang ibir barınakta yada restoran iskelesine kayığı süresiz bırakabilirsiniz dünde yazmıştım. Seyir sayılır.
bu iki sorunun ikisinede HAYIR diyemezler.
Sigorta şirketleri kendi risklerinide sigortalıyorlar(reesürans)
Reesür ler in genel şartları var. Yani sig. şirketlerinin de elleri kolları bağlı.
Kaldıkı sigorta şirketleride aynı Bakkallar gibi Kar amacıyla kurulmuş şirketlerdir günün sonunda Tercihen Teknik veya mali kar etmek zorundadırlar.
Bu daha az hasar ödemek değil doğru hasarı ödemek şeklinde olur.
Eksperlerde sigortalıyı yani bizi korumak için bağımsızdırlar.
Marina değiştirirseniz MUTLAKA zeyille yeni marinayı kaydettiriniz.
Hasarsız Keyifli yıllarımız olması dileği ile.
Bazı soruları daha net soralım ;
1. Mutlaka yıllık bağlama anlaşması mı gerekiyor .Marina anlaşmam bir aylık , aynı periyotta sigorta yaptırdım , daha sonra sigorta şirketine bildirerek geziye çıktım diyelim . Sigorta şirketi ne der, ilave şartlar dayatabilir mi?
2. Sadece 3. şahıs mali mesuliyet yaptıracağım ,kasko istemiyorum desem , yinede marina bağlaması istenir mi?
3. Sigorta şirketlerinin "sadece marina anlaşmasını öne sürerek "sigortalamadan imtina hakkı kanunen var mı yoksa kendi organizasyon kararı olarak mı uyguluyorlar?
4. Sigorta şirketlerinin asgari güvenlik isteklerini belirleyen bir yönetmelik var mı ? Ben yangın tübü ve kamera gibi birşeyler duydum.
Ne dersiniz?
-
İyi akşamlar, gecikmeden dolayı özür dilerim.
Ancak vakit bulabildim. Tüm sorulara dilim döndüğünce cevap vereceği
Tekne poliçesi yaptırabilmek için Marina bildirmek zorundasınız.
Marina yoksa poliçede yok.
Dün bahsettiğim askari şartlara uyan bir marina olmalı.
Sözleşmeniz var ve bu arada herhang ibir barınakta yada restoran iskelesine kayığı süresiz bırakabilirsiniz dünde yazmıştım. Seyir sayılır.
bu iki sorunun ikisinede HAYIR diyemezler.
Sigorta şirketleri kendi risklerinide sigortalıyorlar(reesürans)
Reesür ler in genel şartları var. Yani sig. şirketlerinin de elleri kolları bağlı.
Kaldıkı sigorta şirketleride aynı Bakkallar gibi Kar amacıyla kurulmuş şirketlerdir günün sonunda Tercihen Teknik veya mali kar etmek zorundadırlar.
Bu daha az hasar ödemek değil doğru hasarı ödemek şeklinde olur.
Eksperlerde sigortalıyı yani bizi korumak için bağımsızdırlar.
Marina değiştirirseniz MUTLAKA zeyille yeni marinayı kaydettiriniz.
Hasarsız Keyifli yıllarımız olması dileği ile.
Birol Kaptanım,
Estağfurullah
Cevap için teşekkür ederim net ve doyurucu olmuş.
Duyduklarımdan biri doğru diğerinin yanlış olduğunu anladım
Sigortaların Marina dışındaki tekneleri sigorta etmemesini Sigorta şirketi tarafından bakınca haklı görürüm.
Sonuç olarak marinalarda her teknenin sigortasının olacağı ve marinalarında kendi sigortasının mutlaka olacağı göz önünde tutularak riskin olabildiğine azaltıldığı anlaşılıyor.
Üstüne marinalarda kamera , yangın söndürme tesisatı ve eğitimi ,Elektrik tesisatının kalitesi ,Güvenlik personeli, palamar bulunması riski iyice düşürüyor.
Diğer taraftan barınaklarda bu imkanlar kısıtllımıdır Örneğin yangın söndürme tesisatı yokmudur ?
Belki sigortasız tekne bulunabilir ,barınağın ayrıca 3sahıs mali mesuliyeti varmıdır yokmudur belli değil.
Bilemiyorum ..
Aslında barınaklarada sigorta şartı koyulmalı ( belki vardır bilemiyorum)
-
Adı üzerinde “ barınak”
Ne bekliyosun ki..:)
-
Adı üzerinde “ barınak”
Ne bekliyosun ki..:)
Serdar kaptanım ,
Para alıyor ama asgari güvenlik önlemi almak zorunda , sigorta yaptırmak zorunda bence...
-
Adı üzerinde “ barınak”
Ne bekliyosun ki..:)
Serdar kaptanım ,
Para alıyor ama asgari güvenlik önlemi almak zorunda , sigorta yaptırmak zorunda bence...
Bir dönem Levent Marinayla anlaştım yer bulamamaktan diğer marinalarda. Ona rağmen Balıkliova balıkçi barinağina bagladım uzun zaman. Para vericem, muhtar bakıyor o işe.
Ne kadar? 400TL.
Aylık mi? Hayir yıllik! dediler.
Pek para almiyorlar yani. Hizmet de yok.
-
Cebelitarıklı bir İngiliz aile katamaranları ile Marmariste marinada hortum felaketine yakalanıyor , şansları varmış hortum yön değiştirince bunlar ucuz atlatıyor , Felaketi kah kendi kameraları ile kah yerel medya ve Ulusal tv görüntüleriyle aktarmışlar .
Videonun yarısından sonraki bölümümünde başlıyor hortum.
S1Ep8 Tornado in Marmaris (12.11-21.11.2018
https://www.youtube.com/embed/bBvnpzRqAE0
-
Cebelitarıklı bir İngiliz aile katamaranları ile Marmariste marinada hortum felaketine yakalanıyor , şansları varmış hortum yön değiştirince bunlar ucuz atlatıyor , Felaketi kah kendi kameraları ile kah yerel medya ve Ulusal tv görüntüleriyle aktarmışlar .
Videonun yarısından sonraki bölümümünde başlıyor hortum.
S1Ep8 Tornado in Marmaris (12.11-21.11.2018
https://www.youtube.com/embed/bBvnpzRqAE0
Çok başarılı..
-
Bu gün Marmaris-İçmelerde çekildi.
(https://i.postimg.cc/7GWMbrSK/IMG-20181217-WA0007.jpg) (https://postimg.cc/7GWMbrSK)