0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #45 : Kasım 23, 2018, 01:14:48 »
Teşekkür ederim!


*

    H. E.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #46 : Kasım 23, 2018, 13:19:51 »
Tekne hasarında idame araç veriliyor mu?


*

    A. Ç.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #47 : Kasım 23, 2018, 13:34:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne hasarında idame araç veriliyor mu?

Oyster mi istersiniz yoksa Hanse mi? diye soruyorlarmış.


*

    H. E.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #48 : Kasım 23, 2018, 13:40:33 »
Zaten idame değil ikame olacak. Beynim sürçmüş. Hanse'm hasarlanırsa Hanse isterim ki...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    F. E.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #49 : Kasım 23, 2018, 15:09:50 »
Birol bey açıklamalarınız için teşekkür ederim.

*

    M. A.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #50 : Kasım 26, 2018, 13:16:02 »
Marinalarda sardalye istifi gibi tekne sıralanıyor artık ne yazık ki..

Viaport'ta iki tekne arası 70-80cm. Önceki marinam Pendik MarinTürk'te zar zor çıkıp, zar zor giriyorduk. Palamar geçerken bile çarmıh telleri birbirine baya bir yaklaşıyordu.

İş dönüp dolaşıp, daha çok (yeterli) sayıda ve kapasite üzeri çalışmayan marinalara olan ihtiyaca geliyor. Sonrası zaten tevekkül...

Not: Fotoğraflardan gördüğüm kadarı ile karada teknelerin üzerinde durduğu craddle'lar bana "en" olarak çok dar geldi. Bu teknelerin yatmasında uygun olmayan craddle kullanımı da olabilir mi?
*

    E. A. A.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #51 : Kasım 26, 2018, 18:36:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Marinalarda sardalye istifi gibi tekne sıralanıyor artık ne yazık ki..

Viaport'ta iki tekne arası 70-80cm. Önceki marinam Pendik MarinTürk'te zar zor çıkıp, zar zor giriyorduk. Palamar geçerken bile çarmıh telleri birbirine baya bir yaklaşıyordu.

İş dönüp dolaşıp, daha çok (yeterli) sayıda ve kapasite üzeri çalışmayan marinalara olan ihtiyaca geliyor. Sonrası zaten tevekkül...

Not: Fotoğraflardan gördüğüm kadarı ile karada teknelerin üzerinde durduğu craddle'lar bana "en" olarak çok dar geldi. Bu teknelerin yatmasında uygun olmayan craddle kullanımı da olabilir mi?

Benim tekne de defalarca yat marinde karada kaldı, aynı soruyu teknisyenlere sordum. Bana da dar gibi gelmişti, tekne ağırlık dağılımı vs konuları gözönüne alınarak üretiliyormuş bunlar . Tahminim esas sorun hem yatakların hemde teknenin zemine sağlam tespiti gerekiyor. Daha iyisi salmanın çukura indirilmesi galiba . Eşek dedikleri payandaların fazladan konulması karşılığında eşek başına fazla ödeme gibi bir vaziyet vardı yanlış hatırlamıyorsam, bu durumda bazen aklıma eşeğin kim olduğu fazlasıyla takılıyordu.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #52 : Kasım 26, 2018, 19:00:11 »
Tekne karada en az 6 noktadan desteklenmelidir. Büyük teknelerde sayı arttırılabilir ve/veya baş ve kıç altına ek destekler koyulabilir. Yere sabitlenmiş analelere tekneyi halatla bağlamak rüzgar estiğinde tekne hafif de olsa oynamayacağı için iyi bir önlemdir. Bu bağlantıların esnemesi çok düşük halatla hatta aynen istralya ve çarmıhlarda olduğu gibi çelik telle yapılması çok daha sağlıklıdır. Salma çukuru kazılacaksa, teknenin direğinin ve diğer güverte üstü eklerin (bimini boruları vs) sökülmesi gerekir. Bu önlemlerin o alanda birbirini etkileyebilecek tüm teknelere yapılması gerekir. Çok sağlama alınmış bir teknenin yanında standart şekilde karaya alınmış ve direği üstünde bir tekne en az 20 m uzakta olmalıdır.
*

    Ü. Ö.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #53 : Kasım 26, 2018, 22:14:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne karada en az 6 noktadan desteklenmelidir. Büyük teknelerde sayı arttırılabilir ve/veya baş ve kıç altına ek destekler koyulabilir. Yere sabitlenmiş analelere tekneyi halatla bağlamak rüzgar estiğinde tekne hafif de olsa oynamayacağı için iyi bir önlemdir. Bu bağlantıların esnemesi çok düşük halatla hatta aynen istralya ve çarmıhlarda olduğu gibi çelik telle yapılması çok daha sağlıklıdır. Salma çukuru kazılacaksa, teknenin direğinin ve diğer güverte üstü eklerin (bimini boruları vs) sökülmesi gerekir. Bu önlemlerin o alanda birbirini etkileyebilecek tüm teknelere yapılması gerekir. Çok sağlama alınmış bir teknenin yanında standart şekilde karaya alınmış ve direği üstünde bir tekne en az 20 m uzakta olmalıdır.

Ahmet Korsan,

Yazdiklarinizın hepsine teknik anlamda yürekten katıliyorum da, Alis Harikalar diyarında gibi çok uzak bir dünya bizim için.

Baya bir marina gezdim ben yıllar içinde, ama kalıcı, ama geçici. Karaya da çıktım.

Hiçbirinde yerde sabit anele görmedim. Hele her tekneye 6 adet! Anele olmadığı gibi doğal olarak en küçük bağlı bir halat da yoktu. Çelik halatı geçtim.

Tekne karada diye direk söken tek tekne görmedim.

Zaten tamamı beton olan kara park alanlarında, ki liftin yürümesi için belki de zorunlu, salma çukuru uygulaması da hiç göremedim.

Bu dediklerinizi uygulayan var mi gerçekten yakın bölgemizde sizin gözlediğiniz? Bir kaç hortum daha olursa başlayabilir belki.

Gökova Ören marinada destek ayaklarını çepeçevre zincirle çevirerek birbirine bağlıyorlar. Bu bugüne kadar benim gördüğüm en büyük ve tek güvenlik tedbiriydi.
*

    Ü. Ö.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #54 : Kasım 26, 2018, 22:32:56 »
Şimdi geçmişe dönüp baktım da, içim ürperdi.

Viaportta gıpgıcır sıfır tekne, daha direk dikilmemiş, sehpa diyemiycem, kürdan gibi destek ayaklarının üzerinde...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. Ö.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #55 : Kasım 26, 2018, 22:48:39 »
Gökova Ören marina nispeten daha sağlikli, geniş tabanlı ayaklar. Eski 'gayık' küçük ve motoryat olunca oldukça sağlam görünse de, yelkenli altında hayal ederseniz, ancak yeterli diyeceğim.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. Ö.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #56 : Kasım 26, 2018, 22:54:14 »
Neyse ki Guletlerin salmasi yok.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #57 : Kasım 27, 2018, 06:22:17 »
Bahsettiğim önlemler bize ait değil, fırtınanın etkilediği bölgelerde geçerli önlemler. 6 adet dikmme is tüm dünyada standarttır. Yani teknenin altında en az 6 ayak olacak. Direk indirmek ahşap tekneler zamanında standarttı. Güvenlik nedeni ile olmasa da bakım için karaya çıkan tekneler direk indirirdi. Analeler de yine rüzgara karşı emniyet için. Beklentimiz bu tür aşırı rüzgarların bir daha olmaması yönünde ama bu yıl bize tersini gösterdi. Şimdilik bir kerelik bir olay olarak görsek de yaşamya devam edeceğiz gibi görünüyor.

Eski çekek yerlerinde kızakları yönlendirmek için her yerde  yere sabitlenmiş analeler olurdu. Liftlerin hayatımıza girmesi ile bunlar da büyük ölçüde kayboldu. Salma çukuru yine aşırı rüzgar alan yerler için geçerli bit uygulama, umalım da hiç ihtiyacımız olmasın.
*

    N. D.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #58 : Kasım 27, 2018, 09:50:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu bayagi saglam olmus bence, capayida atmisin sorun yok, biraz kaloma az gibi ama  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. A.

Ynt: Marmaris Yatmarin 21.11.2018, 14:00 civarı hortum felaketi
« Yanıtla #59 : Kasım 27, 2018, 12:10:37 »
Bu işi İstanbul'da gördüğüm en iyi yapan eski marinam Pendik Marina idi. Hem lift operatörü çok iyi ve tecrübeli hem de payanda ayakları çok iyi ayarlanıyor. Ayrıca bedelsiz olarak gerek görülen yerlere seyyar ayaklar konuyor. (Hakim rüzgarlara göre de yerleşimini yapıyorlar)

Örnek foto:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap