0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Tekne hasarında idame araç veriliyor mu?
Marinalarda sardalye istifi gibi tekne sıralanıyor artık ne yazık ki.. Viaport'ta iki tekne arası 70-80cm. Önceki marinam Pendik MarinTürk'te zar zor çıkıp, zar zor giriyorduk. Palamar geçerken bile çarmıh telleri birbirine baya bir yaklaşıyordu.İş dönüp dolaşıp, daha çok (yeterli) sayıda ve kapasite üzeri çalışmayan marinalara olan ihtiyaca geliyor. Sonrası zaten tevekkül... Not: Fotoğraflardan gördüğüm kadarı ile karada teknelerin üzerinde durduğu craddle'lar bana "en" olarak çok dar geldi. Bu teknelerin yatmasında uygun olmayan craddle kullanımı da olabilir mi?
Tekne karada en az 6 noktadan desteklenmelidir. Büyük teknelerde sayı arttırılabilir ve/veya baş ve kıç altına ek destekler koyulabilir. Yere sabitlenmiş analelere tekneyi halatla bağlamak rüzgar estiğinde tekne hafif de olsa oynamayacağı için iyi bir önlemdir. Bu bağlantıların esnemesi çok düşük halatla hatta aynen istralya ve çarmıhlarda olduğu gibi çelik telle yapılması çok daha sağlıklıdır. Salma çukuru kazılacaksa, teknenin direğinin ve diğer güverte üstü eklerin (bimini boruları vs) sökülmesi gerekir. Bu önlemlerin o alanda birbirini etkileyebilecek tüm teknelere yapılması gerekir. Çok sağlama alınmış bir teknenin yanında standart şekilde karaya alınmış ve direği üstünde bir tekne en az 20 m uzakta olmalıdır.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap