0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. D.

Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #15 : Mart 22, 2019, 11:08:32 »
Habibi Tabib  lafa en baştan teknik tarifi değil  teknede dalgayı yiyen bir kişi gözü ile diye girmiştim.


*

    N. D.

Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #16 : Mart 22, 2019, 14:34:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben tekneye bir tane ateist alıyorum. Baktım dua ediyor, anlıyorum ki hava 6 Bofor ve üzeri.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Super walla , anjiyo giriş yerim açılırsa moderasyonu mahkemeye vereceğim.


*

    N. D.

Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #17 : Mart 22, 2019, 14:44:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu videonun hemen başındaki hava kaç Beauforttur ?

&t=2s
Ali Kaptan buna 7 bofor demiş , bazı kaptanlarımız 4 Boforun üzerinde denizde olmak istemezdim demiş . 
Ben yelkenci olamadığım için ancak mukayeselerle yorum yapabiliyorum . Can Hakan Karaca beyin Fransadan Türkiyeye tekne transferlerini konu alan video belgesel dizisinin  " Beyaz İnci" bölümünde (Musa beyin teknesi) Fransadan nerdeyse Yunanistana kadar böyle bir havayla geliyorlar ( yukarıdaki videodaki gibi) çok da şikayetçi değiller dalga ve rüzgar pupadan geldiği için kolayına yelken yapıyorlar hatta  dalgalar için "alışkanlık yapıyor" da diyorlar ... Sanırım burda da küçük tekne büyük tekne farkı olayı belirliyor ...


*

    Ü. Ö.

Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #18 : Mart 22, 2019, 15:29:00 »
Tuzla Viaport çıkışlı resimdeki rotayı yaptığımızda sürekliye yakın +30knot rüzgar, 36knot sağnaklar, 38knot max rüzgar kaydı gördük. Dalgalar ona uygun yükseklikteydi. Denizden korkan arkadaşlar vardı teknede ama pupadan olunca hiç korkmadılar, çok konforlu şekilde Avşa'ya geldik. Full arma surf yapa yapa...

Hava az kalsın diye Avşa'da bir gün oyalandık. Sonraki gün hem rota hem rüzgar itibariyle rüzgar ve dalga pupadan olmayınca, aynı arkadaşlarımızın rahatsız olduğunu hissedip, "isterseniz sizi indirelim, karadan dönün İzmir'e" dedik. Şaka yollu teklifimiz hemen kabul gördü, onları gönderdik. Oysa belki hava anca 22 knot esiyordu.

Yani havanın sertliğini nasıl hissettiğiniz, size hangi yönden vurduğuyla direkt alakalı.



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #19 : Mart 22, 2019, 15:33:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu videonun hemen başındaki hava kaç Beauforttur ?


Dört boforun biraz üstünde beş boforun altlarında olabilir.

*

    S. E.

Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #20 : Mart 22, 2019, 15:46:14 »
Sırf küçük büyük farkı değil. Kaptan, Tekne ve en önemlisi yolcular etken oldugu gibi italya'da günlük güneşlik 4 bofor ile marmara'da gri bulutlarla dolu kapalı soguk bir 4 bofor aynı değildir. Öte yandan ticari seyir ile keyif seyride ayrı etkendir.

Her havada denize çıkacak bir kaptan bulunur. Çıkmamak bir seçim meselesidir, zaman meselesidir. Bazıları erkekliğe toz kondurmamak için çıkalım gideriz diyebilir yada sırf kimse marinadan burnunu uzatamıyorken ben çıktım bastım geldim diye böbürlenmek için çıkar,  Bazılarıda ne biz yorulalım ne tekne yorulsun der. Gitmek istedikten sonra bir şekilde gidersiniz. Ama bunun için bir bedel ödeyip ödemediğiniz önemlidir.

Kısaca denizde emniyetli olmanın bir zararı olmaz. Bu bir yarış değil sonuçta, yada ustalık emaresi değil.

Sevgiler.
*

    S. Y.

Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #21 : Haziran 21, 2020, 17:12:03 »
Merhabalar,
7 bft’a kadar geçerli olan, hiç bir yerde bulamayacağınız ampirik bir formül :

Beaufort=(kts olarak gerçek rüzgar+10)/6

Çıkan küsürat 0.5’ten küçükse aşağıya, büyükse yukarıya yuvarlanır.

7 bft’a kadar her zaman tutar.

Örnek : gerçek rüzgar 16 kts

Bft=(16+10)/6
     = 4.33333
     = 4 bft

Selamlar,saygılar
*

    i. t.

Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #22 : Haziran 21, 2020, 20:45:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sırf küçük büyük farkı değil. Kaptan, Tekne ve en önemlisi yolcular etken oldugu gibi italya'da günlük güneşlik 4 bofor ile marmara'da gri bulutlarla dolu kapalı soguk bir 4 bofor aynı değildir. Öte yandan ticari seyir ile keyif seyride ayrı etkendir.

Her havada denize çıkacak bir kaptan bulunur. Çıkmamak bir seçim meselesidir, zaman meselesidir. Bazıları erkekliğe toz kondurmamak için çıkalım gideriz diyebilir yada sırf kimse marinadan burnunu uzatamıyorken ben çıktım bastım geldim diye böbürlenmek için çıkar,  Bazılarıda ne biz yorulalım ne tekne yorulsun der. Gitmek istedikten sonra bir şekilde gidersiniz. Ama bunun için bir bedel ödeyip ödemediğiniz önemlidir.

Kısaca denizde emniyetli olmanın bir zararı olmaz. Bu bir yarış değil sonuçta, yada ustalık emaresi değil.

Sevgiler.

martiya sormuslar ..
hey marti sen neden denizleri bu kadar seversin,de kopamazsinki.....
marti demiski
ben denizi pek sevmem...
firtinaya asigim...
firtinada denize asik...
sakin deniz her kesi denizci yapar...
lakin denizciyi denizci yapan firtinadir....
birinin denizciligi oyle ayla yil,la olculmez!!!   
olculemez....
yedigi firtinayla olculur....
denizci olmak biraz deniz olmak..
biraz firtina ve gunes olmaktir...
ekmek, tuz, hata namus olmaktir...
nefes olmaktir icine cektigi...
denizci dedigin biraz toprak,ta zaman gecirip...
denizde yasamak istemektir...
denizci dedigin ne denizden ...
nede denizden olmekten korkar....
o yuzden atar o karanlik sulara olum,le kol kola kendini...
arif olan anlar...
saygilarla