0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.228
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #15 : Mart 22, 2019, 11:08:32 »
Habibi Tabib  lafa en baştan teknik tarifi değil  teknede dalgayı yiyen bir kişi gözü ile diye girmiştim.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 926
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #16 : Mart 22, 2019, 14:34:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben tekneye bir tane ateist alıyorum. Baktım dua ediyor, anlıyorum ki hava 6 Bofor ve üzeri.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Super walla , anjiyo giriş yerim açılırsa moderasyonu mahkemeye vereceğim.
*

    Çevrimdışı Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 926
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #17 : Mart 22, 2019, 14:44:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu videonun hemen başındaki hava kaç Beauforttur ?

&t=2s
Ali Kaptan buna 7 bofor demiş , bazı kaptanlarımız 4 Boforun üzerinde denizde olmak istemezdim demiş . 
Ben yelkenci olamadığım için ancak mukayeselerle yorum yapabiliyorum . Can Hakan Karaca beyin Fransadan Türkiyeye tekne transferlerini konu alan video belgesel dizisinin  " Beyaz İnci" bölümünde (Musa beyin teknesi) Fransadan nerdeyse Yunanistana kadar böyle bir havayla geliyorlar ( yukarıdaki videodaki gibi) çok da şikayetçi değiller dalga ve rüzgar pupadan geldiği için kolayına yelken yapıyorlar hatta  dalgalar için "alışkanlık yapıyor" da diyorlar ... Sanırım burda da küçük tekne büyük tekne farkı olayı belirliyor ...
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 804
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #18 : Mart 22, 2019, 15:29:00 »
Tuzla Viaport çıkışlı resimdeki rotayı yaptığımızda sürekliye yakın +30knot rüzgar, 36knot sağnaklar, 38knot max rüzgar kaydı gördük. Dalgalar ona uygun yükseklikteydi. Denizden korkan arkadaşlar vardı teknede ama pupadan olunca hiç korkmadılar, çok konforlu şekilde Avşa'ya geldik. Full arma surf yapa yapa...

Hava az kalsın diye Avşa'da bir gün oyalandık. Sonraki gün hem rota hem rüzgar itibariyle rüzgar ve dalga pupadan olmayınca, aynı arkadaşlarımızın rahatsız olduğunu hissedip, "isterseniz sizi indirelim, karadan dönün İzmir'e" dedik. Şaka yollu teklifimiz hemen kabul gördü, onları gönderdik. Oysa belki hava anca 22 knot esiyordu.

Yani havanın sertliğini nasıl hissettiğiniz, size hangi yönden vurduğuyla direkt alakalı.



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #19 : Mart 22, 2019, 15:33:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu videonun hemen başındaki hava kaç Beauforttur ?


Dört boforun biraz üstünde beş boforun altlarında olabilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: İnteraktif Beaufort Scale İhtiyacı
« Yanıtla #20 : Mart 22, 2019, 15:46:14 »
Sırf küçük büyük farkı değil. Kaptan, Tekne ve en önemlisi yolcular etken oldugu gibi italya'da günlük güneşlik 4 bofor ile marmara'da gri bulutlarla dolu kapalı soguk bir 4 bofor aynı değildir. Öte yandan ticari seyir ile keyif seyride ayrı etkendir.

Her havada denize çıkacak bir kaptan bulunur. Çıkmamak bir seçim meselesidir, zaman meselesidir. Bazıları erkekliğe toz kondurmamak için çıkalım gideriz diyebilir yada sırf kimse marinadan burnunu uzatamıyorken ben çıktım bastım geldim diye böbürlenmek için çıkar,  Bazılarıda ne biz yorulalım ne tekne yorulsun der. Gitmek istedikten sonra bir şekilde gidersiniz. Ama bunun için bir bedel ödeyip ödemediğiniz önemlidir.

Kısaca denizde emniyetli olmanın bir zararı olmaz. Bu bir yarış değil sonuçta, yada ustalık emaresi değil.

Sevgiler.