0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #15 : Nisan 14, 2014, 16:17:37 »
kitap nerede satılıyor bilen?
iki yanlış bir doğru etmez.
*

    Çevrimdışı Kaan Erdem

  • 1.702
    • Yaşadığı Şehir
  • Marmaris Netsel Marina
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #16 : Nisan 14, 2014, 16:36:03 »
Ersin Korsanım,
Özelden gönderdim.
S/Y Dimple, Marmaris
*
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #17 : Nisan 14, 2014, 18:32:14 »
Bana da al Ersincim.
Bir çatı altında başkalarıyla birlikte yaşamak bile, tek başına korkmak için yeterli. (I.Bachmann/Malina)
*
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #18 : Eylül 01, 2014, 13:42:40 »
İsmail Korsan'ın yazısında  "mini c"  diye bir alet ismi geçiyor, nedir, bir cihazın kısaltması mı ? Araştırdım ancak pusula çıktı ..Bir link var mı, teşekkürler.
« Son Düzenleme: Eylül 01, 2014, 13:43:24 Gönderen: Özgür Çınar »

*

    Çevrimdışı Harun Üstünel

  • * Gezgin Korsan
  • 742
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Kayra 2
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #19 : Eylül 01, 2014, 18:16:31 »
Unutulmaması için kolay olarak barometre aşağı düşerse aşağı taraf güneyli rüzgarlar barometre yukarı çıkarsa yukarı taraf kuzeyli rüzgarlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Deniz,başka bir gezegende yaşamanın en benzer şeklidir."Anne Stevenson"
*

    Çevrimdışı Hakan Aytaç

  • * Gezgin Korsan
  • 708
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y EGEBEY1 Marmaris
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #20 : Eylül 01, 2014, 19:07:43 »
"mini c" cihazını aradım farklı konular çıktı. cihazın link var mı?
Marmaris   S/Y   EGEBEY I
*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 632
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • m/v juke
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #21 : Eylül 03, 2014, 08:42:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"mini c" cihazını aradım farklı konular çıktı. cihazın link var mı?

Hakan korsanım ,
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler
*

    Çevrimdışı Akın Çakır

  • * Gezgin Korsan
  • 3
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • bareboat
    • Arma Endüstriyel Mutfak
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #22 : Aralık 07, 2016, 23:50:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
METEOROLOJİ
1- KUZEY YARIMKÜREDE HAVA TAHMİNLERİ

1) BAROMETRE VE TERMOMETRE İŞARETİ İLE HAVA TAHMİNİ:
Barometrelerde ibrenin gösterdiği değere değil, yükseliş ve alçalışına ve bunun süratli veya ağır oluşuna dikkat edilmelidir. Barometre ve termometrelerde görülen ani ve çabuk yükseliş ve alçalışların rüzgar ve fırtına doğuracağı beklenmelidir. Ancak, bazı durumlarda barometrenin ani yükseliği sakin havayı da işaret eder. (
1) Barometrenin Düşmesi ve Termometrenin Yükselmesi:
Lodos, Kıble, KeĢiĢleme gibi güney rüzgarlarına işaret eder.
(2) Barometrenin Çok Yükselmesi ve Termometrenin Düşüşü:
Poyraz, Yıldız, Karayel gibi kuzey rüzgarlarına işaret eder.
(3) Barometrenin Ortalama Basıncı olan 1013 Mili bara Nazaran Az Miktarda Yükselişi veya Alçalışı:
Devamlı ve sakin bir havaya işaret eder.
(4) Barometrenin Bir Düşüşünden Sonra Süratle Yükselmesi:
Fırtınaya işaret eder.
(5) Hava Kuzeyden Eserken Barometre Süratle Düşerse:
Rüzgar artacaktır.
(6) Hava kuzeyden Eserken Termometre Sabit Kalır ve Barometre Yükselirse:
Kar yağacağına iĢarettir.
(7) Hava Güneyden Eserken Barometre Süratle Yükselirse:
Kuzey rüzgarlarına ve fırtınaya iĢarettir.
(Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Hava Güneyden Eserken Termometre Devamlı Sabit Kalır ve Bu Esnada Gökyüzü Bulutlarla Kaplı Olursa:
Güney rüzgarlarının kuvvetleneceğine iĢaret eder.
(9) Barometre Yükselir, Termometre Devamlı Sabit Kalır ve Bu Esnada Gökyüzü Bulutlarla Kaplı Olursa:
Yağmurla karışık kuzey rüzgarları beklenmelidir.
(10) Herhangi Bir Rüzgar Esnasında Barometre Düşer Termometre Yükselirse:
Rüzgarı güneyden beklemelidir.
(11) Barometreyle Termometre Birlikte Düşerse:
Lodos rüzgarıyla birlikte yağmur beklemelidir.
(12) Güney Rüzgarı Eserken Barometrenin Yükselmesi ve Termometrenin Düşmesi: Rüzgarın Kuzeye yön değiştireceğine işaret eder.
(13) KıĢın Gündoğusu ve Poyraz Rüzgarları Esnasında, Barometre Çok Fazla Yükselirse:
Kar, bazen soğuk hava ve yağmur getirir.
(14) Batı Rüzgarları Esnasında Barometre Ani Düşerse:
Rüzgarın Karayel veya Yıldıza yön değiştireceğini işaret eder.
(15) Yağmur Kesildiği Anda ve Kesildikten Sonra Barometre Yükselirse:
Havanın alçalacağına işaret eder.

2- GÜNEŞİN BATISINDAN TAHMİNLER:
(1) Boz renkli gökyüzü : Güzel havaya,
(2) parlak sarı gökyüzü : Rutubet ve yağmura,
(3) Yağmurdan sonra sarı gökyüzü: İyi havaya,
(4) Kırmızı renk : iyi havaya fakat hafif rüzgara,
(5) Pembe fıstıki renk : şiddetli yağmura ve fırtınaya,
(6) Turuncu renk : Frisha rüzgarına,
(7) Güneşin kırmızı batması : Rüzgara işaret eder.

3- GÜNEŞİN DOĞUĞUNDAN TAHMİNLER:
(1) Kırmızı renkli gökyüzü : Rüzgar ve yağmur,
(2) Güneş çevresinin parlaklığı : Ġyi hava,
(3) Güneş çevresinin hafif dumanlı olması: Fırtına,
(4) Güneş çevresinin kırmızı iken irtifa alçaldıkça:şiddetli yağmurdur

4- HALEDEN TAHMİNLER:
(1) Limanlık havada hale oluşması: Kesiksiz rüzgara,
(2) Rüzgarlık havada hale oluĢması:Rüzgarın şiddetlenmesi,
(3) Hale küçük ise:Rüzgarın yakın zamanda eseceğine,
(4) Halenin iç bölgesinin kırmız veya mor oluşu:şiddetli fırtınaya,
(5) Hale büyük ise:Rüzgarın yaklaşık 4 saat sonra eseceğine,
(6) Halenin beyaz renkli oluşu: İyi havaya işaret eder.

5- AY’IN DURUMUNDAN TAHMİNLER:
(1)Ayın fazla parlaklığı ve etrafının kırmızı veya turuncu görülmesi:Fırtınayı,
(2) Ay hilal Ģeklindeyken kırmızı görülmesi:Şiddetli yağmuru,
(3) Ayın doğuşta kırmızı görülmesi:Sert rüzgarı,
(4) Ayın donuk ve dumanlı görülmesi:Yağmur yağacağını,
(5) Ayın küçük veya büyük görülmesi:Yağmur yağacağını gösterir.

6- GÖKKUŞAĞINDAN TAHMİNLER:
(1) GökkuĢağı oluşması : Yağmura,
(2) Çift gökkuşağı oluşması : şiddetli yağmura,
(3) Sabah gökkuşağı oluşması : iyi havaya işaret eder.

7- GÖK VE DENİZİN DURUMUNDAN TAHMİNLER:
(1) Gök gürlemesi:Gün rüzgarına,
(2) Mavi gökyüzü ve geceleyin hafif beyazlık:Güzel havaya,
(3) Geceleyin çok karanlık: Rüzgara,
(4) Geceleyin çok aydınlık: Rüzgara,
(5) Denizin renginin siyah ve mavi görünmesi:Havanın sertleŞeceğine,
(6) Denizin mavi görünmesi:Frisha rüzgarına,
(7) Yağmurdan sonra kuzey rüzgarı:İyi havaya,
(Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Gece sis ve çiğ oluŞması:Çok güzel havaya,
(9) Denizin ayna gibi parlaması:Fırtına olacağına iŞaret eder.

2-FIRTINAYA GİRMEMEK VEYA FIRTINADAN UZAKLAŞMAK İÇİN GEREKLİ YÖNTEMLER:
Fırtınalı sahada seyrin esası, söz konusu tehlikeli sahadan uzak kalmak veya bu sahaya girmemektir. Tropikal fırtına rotası fırtına sahasını iki parçaya böler. Kuzey yarımkürede, bu parçalardan rota yönünün sağında kalan parça tehlikeli yarı dairedir. Diğer yarı daire ise kısmen daha az tehlikeli, seyredilebilir yarı dairedir. Güney yarıkürede, bu parçalardan rota yönünün solunda kalan parça tehlikeli yarı dairedir. Diğer yarı daire ise, kısmen az tehlikeli seyredilebilir yarı dairedir. Tehlikeli yarı daire dediğimiz parçanın tehlikeli oluş nedeni, rüzgar yönü ile fırtına hareket yönünün aynı olmasıdır. Rüzgar hızı ile hareket hızı birleştiğinde rüzgarın daha da şiddetleneceği muhakkaktır. Halbuki diğer yarı dairede, yönler ters olduğundan rüzgar Ģiddeti azalacaktır. Seyirde tropikal fırtınayla karşılağıldığında aşağıdaki yöntemler uygulanır:
Kuzey yarımkürede:
1- Gemi tehlikeli yarı dairede ise, rüzgar sancak baş omuzluğa alınarak seyredilir.
2- Gemi, tehlikesiz yarı dairede ise rüzgar sancak kıç omuzluğa alınarak seyredilir.
3- Gemi, fırtına merkezinin önünde ve rotası üstünde ise rüzgar 22,5 derece sancak kıç omuzluğa alınarak seyredilir ve tehlikesiz yarı daireye geçilmeye çalışılır. Bu yarı daireye geçilince 2. maddedeki gibi sancak kıç omuzluktan alınır.
4- Gemi fırtına merkezinin arkasında ve rotası üstündeyse rüzgar sancak baş omuzluğa alınarak uzaklaşılır.

Güney yarımkürede:
1- Gemi, tehlikeli yarı dairede ise, rüzgar iskele baş omuzluğa alınarak seyredilir.
2- Gemi, tehlikesiz yarı dairede ise rüzgar iskele kıç omuzluğa alınarak seyredilir.
3- Gemi, fırtına merkezinin önünde ve rotasının üstünde ise rüzgar 22,5 derece iskele kıç omuzluğa alınarak seyredilir ve tehlikesiz yarı daireye geçilmeye çalışılır. Bu yarı daireye gelince 2. maddedeki gibi  rüzgar iskele kıç omuzluktan alınır.
4- Gemi ,fırtına merkezinin gerisinde ve rota doğrusu üstündeyse, rüzgarı iskele baş omuzluğa alarak uzaklaşmalıdır. Kuzey veya güney yarımkürede, fırtına merkezi önünde olma durumu hariç, diğer durumlarda, gemi yukarıda söz edildiği şekilde döndürüldükten sonra, eğer ki dalgalarla boğuşmamak için ağır seyredilmek isteniyorsa, tehlikeli yarı dairede denizler başa, tehlikesiz yarı dairede ise denizler kıça alınarak dümen dinleyecek kadar ağır yolla, gemiye olduğu yerde baş- kıç yaptırılır

NOT:ALINTIDIR ,PAYLAŞMAK İSTEDİM
Bir ülkenin etrafı denizlerle çevriliyse, o ülkenin sınırları o ülkede yaşayan insanlarin hayalleri kadardir..
*

    Çevrimdışı Behçet Tolga

  • * Gezgin Korsan
  • 75
    • Yaşadığı Şehir
  • Kalkan
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #23 : Mart 31, 2017, 23:16:24 »
Ayın büyük ya da küçük görünmesi yaklaşmakta olan yağmurlu havadaki su damlalarının mercek etkisiyle falan ilgili olabilir mi?
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.623
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #24 : Mart 31, 2017, 23:32:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayın büyük ya da küçük görünmesi yaklaşmakta olan yağmurlu havadaki su damlalarının mercek etkisiyle falan ilgili olabilir mi?

Havadaki toz oranıyla ilgilidir bütün bunlar. Akşam güneşin kırmızı batması vs... Hava ne kadar durgunsa o kadar çok toz birikir. Hava ne kadar berraksa o kadar az toz vardır. Tozu ne azaltır?
Çok temelde böyle bir bağlantı var.
Sonrası havanın yoğunluğu, güneş ışınlarının kırılması vb.
Bir de toz ile bulutu karıştırmamak lazım. Güneş batarken ufuk çizgisine gelmeden kayboluyorsa Batı yönünde bulutlar var demektir vs...
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #25 : Şubat 04, 2018, 10:35:47 »
Bu konu bence çok muhtesem bir konu. Evet, son teknolojiyi alip kullanalım ama bağımlı değil bağlı olalim. Denize çıkarken tedbir almak demek hertürlü elektronik cihaz bozulmuşken rota çizebilmek, kerteriz alıp yerini bilebilmek, havaya batometreye bakıp karar alabilmek, herşeye rağmen limana ulaşmak degil mi ?
*

    Çevrimdışı Ömer Hakan Oğuzalp

  • * Gezgin Korsan
  • 52
    • Yaşadığı Şehir
  • ANTALYA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y KAVALA, KEMER G-MARINA / ANTALYA
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #26 : Mart 23, 2018, 14:01:34 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y KAVALA
*

    Çevrimdışı Oktay Bozkurt

  • * Gezgin Korsan
  • 29
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • True Love,Küçükçekmece
    • Firmam
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #27 : Mart 23, 2018, 21:30:36 »
Alıntı
Bu konu bence çok muhtesem bir konu. Evet, son teknolojiyi alip kullanalım ama bağımlı değil bağlı olalim. Denize çıkarken tedbir almak demek hertürlü elektronik cihaz bozulmuşken rota çizebilmek, kerteriz alıp yerini bilebilmek, havaya batometreye bakıp karar alabilmek, herşeye rağmen limana ulaşmak degil mi ?

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.218
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: Hava tahmini için pratik notlar
« Yanıtla #28 : Ekim 03, 2018, 22:13:36 »


Hava ve rüzgar durumu tahmin siteleri elimizin altında bulunurken aklımızda bulunması gerekenler ne güzel anlatılmış..
Tabii aklımız da kendimizde bulunmalı ayrıca.
Yoksa saçmalamayı, çuvallamayı izah için teori geliştirmek zorunda kalıyoruz.

Yetmiyor, "bu çuvallamaktır" diyenlere olmadık yerlerde tartışma adabı dersi veriyoruz.