Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Rüzgar ve Meteoroloji => Konuyu başlatan: Nurettin İşletici - Ağustos 19, 2014, 17:47:36
-
Hemen hemen tüm teknelerde çeşitli markalarla üretilmiş Barometreler vardır.Bu Barometreler bazen oldukça ucuz (50-100 tl) civarında olabiliyorlar.Benim merak ettiğim bu kadar ucuz olan bir cihaz gerçekten doğruyu gösteriyormudur. Yada hangi marka(lar) gerçekten güvenli veriyi bize verirler.Böyle şu marka cihaz iyidir olacaksa bu olmalı diyeceğiniz ve Türkiyedede bulunan bir barometre cihazı varmıdır?
-
Bende de çalışmayan bozuk barometre var.Antika gibi.Tamir yapan bir yer var mıdır?
-
Barometrelerin gösterdiği değerler teknede çok önemli değildir. Barometre yeter ki çalışsın ve düşmeleri ve yükselmeleri göstersin.
İyi bir barometre ise tamir ettirmeye değebilir. Sanırım içindeki basıncı algılayan parça delinmiştir. Öyle ise basit bir lehim bile yeterli olabilir.
-
Samsung telefonların bazı modellerinde barometre var. Bilginize:
-
Bir sürü barometrem var..bir kere bile bakmadım..ama teknede güzel duruyor:)
-
İstanbul'da tamir yapan bir yer biliyor musunuz?
-
......
Barometrelerin gösterdiği değerler teknede çok önemli değildir. Barometre yeter ki çalışsın ve düşmeleri ve yükselmeleri göstersin.
........
Bende böyle düşünmekteyim.... Basınçın ne olduğu değil havanın ne olacaği daha önemlidir...
-
Yıllardır aşağıdaki resimde görülen havadurumu istasyonunu kullanıyorum.
(http://www.barbel.co.uk/site/reviews/wstation/mainunit.jpg)
hafif basit bir alet olduğundan turlarda, transferlerde filan yanımda taşıyorum, çantada yer kaplamıyor.
grafik özelliği sayesinde değişimi takip etmek çok kolay.
evde kullanıldığında iç ve dış sıcaklık sensörlerini kullanırsanız oldukça başarılı tahmin yapabiliyor.
yeni bişey alacaklara tavsiye ederim.. fiyatları 100TL civarlarından başlayıp fonksiyona göre alıp başını gidiyor! :)
teknelerde görülen saat benzeri analog baramotreler oldukça basit ama işe yarayan cihazlar..
kapalı metal bir kutunun basınç ile genleşme-daralma prensibine göre çalışıyor.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Faa_vertical_air_speed.JPG)
tek dezavantajı ısı farklarından da çok etkileniyor olmaları.. kalitesine-fiyatına göre bu etki azalıyor olmalı..
-
Barometrelerin gösterdiği değerler teknede çok önemli değildir. Barometre yeter ki çalışsın ve düşmeleri ve yükselmeleri göstersin.
İyi bir barometre ise tamir ettirmeye değebilir. Sanırım içindeki basıncı algılayan parça delinmiştir. Öyle ise basit bir lehim bile yeterli olabilir.
Barometre bizim sularda hangi maksimum ile minimum değerler arasında gezinir?
Bir günde % kaç düşerse hava bozacak anlamına gelir?
-
Ben bu sene denizciler için çıkarılan Tissot saatin barometre, pusula, sıcaklık ve yükseklik ölçeri olan bir modelini aldım, seyirlerde devamlı ana ekranı barometreye ayarlıyorum o şekilde takip etmeye çalışıyorum. Barometre düştüğünde hemen haberim olabiliyor. Faydasını görüyorum. Fakat saatin manuelinde bu özelliklerin nasıl yarlayacağı ayrıntılı anlatılmadığı için her özelliğini tam kullanamıyorum. Ama kullabildiğim kadarıyla çok işimi görüyor. ( Bu arada ayarları bilen varsa ve yardım ederse sevinirim ) :)
-
Alttaki aletin sıfırlaması nasıl yapılır acaba Özgür korsan?
-
Alttaki aletin sıfırlaması nasıl yapılır acaba Özgür korsan?
Calibrated yazan yerden Noyan abi.
Bende şu saat için cevap bekliyorum illa ki aramızda bilen kullanan vardır :) Bu arada saat bu sene çıkan model gibi anlaşılmasın, bu sene ben aldım demek istedim. Model, eski bir model yani.
-
Alttaki aletin sıfırlaması nasıl yapılır acaba Özgür korsan?
Calibrated yazan yerden Noyan abi.
Bende şu saat için cevap bekliyorum illa ki aramızda bilen kullanan vardır :) Bu arada saat bu sene çıkan model gibi anlaşılmasın, bu sene ben aldım demek istedim. Model, eski bir model yani.
Uzun yıllar Casio'nun tri sensor (sıcaklık, barometre, pusula) Pro Trek modeli saat kullandım.
Pusula dışında kalibre edilecek bişeyi yoktu, basıyosun çalışıyordu, güzeldi.. :)
Noyan korsan, teknelerdeki klasik pirinç saat görüntülü barometrelerin çoğunda (ucuzları diyelim) kalibrasyon imkanı yok..
muhtemelen çinde üretildiği yerde bir kere kalibre edilmiş ve kapatılmıştırlar.
ciddi bir darbe (düşme vb.) olmadığı sürece kalibrasyonu da pek bozulacak aletler değil aslında..
yukarıdaki çizimde görüldüğü kadar basit aletler.. (söküp dağıttım da biliyorum!)
sadece ön tarafında değişimi görmenizi sağlayan bir ayar kolu/düğmesi oluyor,
böylece basıncın tam olarak kaç olduğundan öte Çelenoğlu hocamın dediği gibi temelde düşme-yükselme değişim durumunu takip etmemizi sağlıyor...
bence alet çalışıyorsa ve her gün periyodik olarak izliyor, bakıyor isek yeterli.. mutlaka kaç milibar olduğunu bilmek hayatımızda bişey değiştirmez..
ben evdeki istasyonumdan sürekli TR meteorolojiden (http://www.mgm.gov.tr/sondurum/guncel-haritalar.aspx?h=yer#sfB (http://www.mgm.gov.tr/sondurum/guncel-haritalar.aspx?h=yer#sfB)) ve grib.us'dan aldığım basınç rakamları ile karşılaştırıyorum.. genelde 3-5mb hata ile doğru rakamları görüyorum.. ama rakam tutmasa ne olur? benim için çok bi sorun olmaz sanırım.. :)
-
Bir barometre ancak doğru bir barometrenin bulunduğu yerde ayarlanır. Yani ikisi de ayn masa üstünde olacak. 3-5 mb meteorolji verilerinden sapma cihazın hatalı olduğuna işaret etmeyebilir, bu kadar basınç farkı aynı ev içinde iki ayrı odada bile oluşabilir.
-
Bir barometre ancak doğru bir barometrenin bulunduğu yerde ayarlanır. Yani ikisi de ayn masa üstünde olacak....
İki barometre var ama masa yoksa? :P
-
Ahmet korsanım,
Barometre takip edilerek Istanbulda arada olan batı kacagini onceden anliyabilirmiyiz?anlarsak ne kadar onceden anliyabiliriz?
-
İstanbul'da tamir yapan bir yer biliyor musunuz?
Karaköy'de satın aldığım yer aynı zamanda tamir ve bakım işlerine de bakıyorlar. Akbankın yanından katlı otoparka giderken solda tüterler firması var. Tam adres ve telefon yanımda olmadığı için veremiyorum. Iyi günler
-
Batı kaçağı oldukça çabuk oluşuyor ama barometre takip edilerek tesbit edilebilir. Sanırım bunun için oldukça sık aralıklarla (saatlik veya bir kaç saatlik) takipler gerekiyor. Batı kaçağı aslında en kolay ufku gözleyerek tesbit edilebilir. Genellikle sıfır rüzgar ve bunaltıcı bir hava ve batıda klasik fırtına bulutları geldiğine işaret eder. Çok kısa süre sonra da içinde kalırsınız.
Bir kere gece sahil yolu yapılmadan Erenköy'de alargada yakalandım. Bir kere Kalamış marinada direk tepesinde iken görerek aşağı indim, kamaraya giremeden yağmurda ıslandım, bir de Bostancı Adalar arasında yakalandım. Hiç rüzgarsız havada yelken yapmaya çalıştığımız için tam arma yakalandık, yelken indirmek ve küçültmek sert havada yakalanmaya oranla çok zor oldu.
O kadar çabuk geliyor ki genellikle barometre takibi oldukça zor olur gibi geliyor. Bu tür kaçakları meteorolojinin de anons ettiğini ben hiç duymadım.
-
Bülent korsanım tarifinizle kolaylıkla bulurum.Çok teşekkür ederim.
-
İnşaallah reklama girmedik, sevgilerimle
-
Vitrinde veya mağazada asılı termometre, barometre ve nemölçerler görüyorum.
Hepsi değişik gösteriyor. O bakımdan sormuştum.
-
Tesekkurler Ahmet korsanim.
-
O kadar çabuk geliyor ki genellikle barometre takibi oldukça zor olur gibi geliyor. Bu tür kaçakları meteorolojinin de anons ettiğini ben hiç duymadım.
Casio'nun son çıkardığı gulfmaster saatlerde ani basınç değişimi alarmı da var. 8)
Ben kendime 3 sensörlü bir protrek almıştım ve "niye buna ani değişim alarmı koymazlar?" diye söyleniyordum ki üstüne bu modeli çıkardılar. Bu arada bütçeyi yemiş bulunduk, kapak oldu. &+^^
http://www.casio-intl.com/tr/tr/wat/watch_detail/GWN-1000-2A/ (http://www.casio-intl.com/tr/tr/wat/watch_detail/GWN-1000-2A/)
Yakından görmediğim için teknede bu alarm ne kadar duyulur/görülür bilemiyorum. İşe yarıyorsa her Marmara korsanına lazım bir tane. Alarm düüt dedi mi kaçak insanın tepesine inmeden ancak camadana vurulur yelkenler.
Aynı özelliğe sahip birkaç marka daha olması lazım. 9kly3 Suunto'da da vardı galiba.
-
Güzelmiş. Son kaça oluyor?
-
Bu modeller aynı zamanda darbe dayanımlı olduğundan fiyatları da bindirmeli.
Bir sitede bin dört yüz gördüm :o, hemen kapadım sayfayı.
Buralarda böyle, uzaklarda daha ucuzdur muhtemelen.
-
O kadar çabuk geliyor ki genellikle barometre takibi oldukça zor olur gibi geliyor. Bu tür kaçakları meteorolojinin de anons ettiğini ben hiç duymadım.
Casio'nun son çıkardığı gulfmaster saatlerde ani basınç değişimi alarmı da var. 8)
Ben kendime 3 sensörlü bir protrek almıştım ve "niye buna ani değişim alarmı koymazlar?" diye söyleniyordum ki üstüne bu modeli çıkardılar. Bu arada bütçeyi yemiş bulunduk, kapak oldu. &+^^
http://www.casio-intl.com/tr/tr/wat/watch_detail/GWN-1000-2A/ (http://www.casio-intl.com/tr/tr/wat/watch_detail/GWN-1000-2A/)
Yakından görmediğim için teknede bu alarm ne kadar duyulur/görülür bilemiyorum. İşe yarıyorsa her Marmara korsanına lazım bir tane. Alarm düüt dedi mi kaçak insanın tepesine inmeden ancak camadana vurulur yelkenler.
Aynı özelliğe sahip birkaç marka daha olması lazım. 9kly3 Suunto'da da vardı galiba.
bu videoda alarmin ornegi var
http://youtu.be/qKQwxiJVARs (http://youtu.be/qKQwxiJVARs)
-
Yurt dışı fiyatını bilen varmı ?
-
Suuntodan vazgeçmem!
-
Amazonda 495$
http://www.amazon.com/Casio-GWN-1000-2AJF-CASIO-G-SHOCK-GULFMASTER/dp/B00L8M9YZ6 (http://www.amazon.com/Casio-GWN-1000-2AJF-CASIO-G-SHOCK-GULFMASTER/dp/B00L8M9YZ6)
Yurt dışı fiyatını bilen varmı ?
-
bu videoda alarmin ornegi var
Yahu bu alet kedi yavrusu gibi miyavlıyor Deniz korsan. Duyulur mu ki bu o kadar şapırtının üfürtünün arasında?
-
Amazonda 495$
http://www.amazon.com/Casio-GWN-1000-2AJF-CASIO-G-SHOCK-GULFMASTER/dp/B00L8M9YZ6 (http://www.amazon.com/Casio-GWN-1000-2AJF-CASIO-G-SHOCK-GULFMASTER/dp/B00L8M9YZ6)
Yurt dışı fiyatını bilen varmı ?
Teşekkürler :)
-
Ahmet korsanım,
Barometre takip edilerek Istanbulda arada olan batı kacagini onceden anliyabilirmiyiz?anlarsak ne kadar onceden anliyabiliriz?
Bazı kaçakları anlayamazsınız. Yıllar önce bir DSTI rallisinde Gölcük'e girerken ciddi bir kaçak yaşanmıştı; bazı küçük balıkçı tekneleri batmıştı.
Biz de bunu nasıl anlarız da önlem alırız diye o zaman var olan bir eğitim kurumunda Gökhan Abur'dan meteoroloji dersleri aldık.
Bazı kaçaklar için hikaye şöyle:
Hava rüzgarsız ve puslu-çünkü yüksek basınç var, deniz soğuk (çünkü denizin üzerindeki havayı soğutuyor gece boyu) ve güneş yakıcı ise ısınan hava yükselmek istiyor; ancak yüksek basınç var ve yüzeye yakın ısınan havanın da üzerinde bir soğuk hava kütlesi duruyor. Bu durum daha çok baharlarda güneşin soğuk havayı ısıtması ve denizin de soğuk olması nedeni ile yaşanırmış (dikkat edin, çoğunlukla Haziran'da olur.
Aşağıdaki ısınan hava yukarı, soğuk hava da aşağıya inmek istiyor. Birbirlerinin zayıf noktasını bulduklarında, bir delikten akarcasına süratle yer değiştiriyorlar. Bu özellik sebebi ile bu lokal yani bir kaç km çapında bir alanda ve kısa süreli oluyor. 15-20 dk en fazla yarım saat. Sonra denge kuruluyor delik kapanıyor.
Bu durumu, barometre yüksek basıncı göstereceği için size yardım edemez.
-
TAYK'tan email geldi; bilginiz için aşağıda.
Gökhan Abur'un vereceği bir eğitim ayarlamışlar.
Arzu eden için aşağıya emaili kopyalıyorum.
Arzu ederseniz, benzer bir eğitimi GeKo için de yapabiliriz. Gökhan Abur'a ulaşır, şartlarını öğrenirim.
===========================
Değerli Dostlarımız,
Türkiye Açıkdeniz Yarış Kulübü; aşağıda yazılı tarihlerde VAKKO-The Power Group iş birliği ile Sayın Gökhan Abur tarafından verilecek olan her biri 20 kişi kontenjanlı Meteoroloji Seminerleri düzenleyecektir.
(Adres: Vakko Moda Merkezi - Gümüşyolu Cad. Kuşbakışı Sok. no: 43 Altunizade – Üsküdar – İstanbul Tel: 16. 554 0400)
Seminerler Pazartesi ve Çarşamba günleri 18:30-21:30 saatleri arasında haftada iki gün, üçer saat, toplam 18 saat süreli olacaktır.
Seminer bedeli 850.-TL. (TAYK ve Moda Deniz Kulübü üyeleri 800.-TL.) olup ödeme dekontu veya Mail Order formu ekte sunulan katılım formu ile birlikte 22 Ekim 2014 tarihine kadar TAYK’a ulaştırılacaktır.
Talebin devam etmesi halinde seminerlere aynı düzen içinde devam edilecektir.
Katılım formu ve diğer belgelerinizi bekliyoruz.
Saygılarımızla,
Türkiye Açıkdeniz Yarış Kulübü
Ataköy Marina, Sahil Yolu 34158
Ataköy - İstanbul / Türkiye
Tel: +90 212 560 56 55
Fax: +90 212 560 56 16
GSM: +90 532 276 2573
E-mail: tayk@tayk.org.tr; taykkayit@tayk.org.tr
Web: www.tayk.org.tr (http://www.tayk.org.tr)