Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Mevzuat, Deniz ve Tekne ile ilgili Sorular ve Yanıtları / Vat meselesi
« Son İleti Gönderen: Can Yazar Bugün, 13:16:46 »
Herkese selamlar, 
ilgili basliklari okudum ama cevap bulamadim.

Teknemi satali bir ay olmadi ama hemen kurtlanip, kendime bir dost tavsiyesi ile bir tekne buldum Yunanistanda. Arkadasim da zaten yunan ve guvenilir.

Ben italyada oturuyorum, aile munasebetiyle. Ve 5 yillik oturum iznim var. Alacagim tekne Usa delawere bayrak olacak ve Vat odenmemis tabi ki.

Yaptığım arastirmalar celiskili. Eu resident, vat odemek zorunda diyip 4000 euro ceza yiyeni gordum italyada.

Sirf oturum iznim ile vat odenmemis tekne tutabilir miyim italya da acaba? 18ay giris cikis olayi var turkiye gibi...

Tekne ise Bavaria 40 vision, cok ama cok az yorum buldum nette. Tekneyi bilen varsa dinlemek isterim.

Tesekkurler.
2
Güverte Sohbetleri / Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
« Son İleti Gönderen: Serhan Yardımcı Bugün, 12:46:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Serhan Bey, Basarabi ile Murfatlar ayni yer degil miydi ? Dogrudur:) Kullanilan rihtima gore adi degisiyor:) Bir de Murfatlar ve Medgidia (Sea Horse Abdulkadir Kaptanin -belki tanirsiniz- hurda yuklemeleriyle meshur ettigi yerleri  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )Tanirim ama bitti gitti o isler artik:) Kostencenin arkasi ve girisi Kostenceden diye ben Danube dan saymamistim.. Bir kol sonradan baglaniyor ama sagi solu beton, yani kanalettir diye tahmin ediyordum oralari..Dogrudur, suni kanal, inanilmaz guzel bir proje. Oralar bildigim kadariyla (derinlestirme calismasi olmadiysa) sig draftli.. Yok aksine kanal boyunca 5,5m min. ama kanal / ekluz chargelari yuksek. Egeyle kiyas ederken liman bazinda dusunmustum de, yoksa normal gemi disinda sig draft, turistik, ozel, diye dusunulunce Ege de de cok iskele sayilir.. Draft Tuna'da problem ama barge'larda bu darftlara uygun upgrade oldu, yeni generasyon barge'lar 8/10K kapasiteli ama asil amacim deniz/nehir yolunun/limanlarin ne kadar etkin kullanilyor olduguna dikkat cekmekti, ki ulkede demir yolu agida ciddi iyi seviyede, competetive... Neyse mutabik kaldik Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ukraynalilar Romanya - Bulgaristan uzerinden Antalya ya evlerine yada tatile bol bol iniyorlar arabalariyla.. Adam defaatle soruyor bana "Tekirdag - Mudanya yok mu ? " sonralari "Tekirdag - Mudanya acilmadi mi ?" daha sonralari "Tekirdag - Mudanya hala acilmadi mi ?"
Bursa dan Kutahya - Afyon yoluna baglanacaklar ya, kafalarinda deniz alternatifi hep var.. Bir de Istanbul cok ürkütüyor onlari, "girip cikana kadar 5 saat kaybediyoruz" diyorlar.. Denizden baglanabilsem uyur dinlerinim, yada maillerime bakarim, is yaparim diye dusunuyolar..

Vize rejimi varken de Romanya-Bulgaristan i gorme niyeti olmayan Chernomorsk (ex ilichevsk) den Haydarpasa ya iniveriyordu Ukrferry ile (Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

Ukrferry (Dabkovic diye bilinir) i ben de kullandim.. Bir de Turklerin isletmesinde Chernomorsk - Zonguldak vardi..
- Haydarpasa daha pahali liman olmasina ragmen, Ukkrfery arac basina 275 dolar iken Zonguldak 600 dolar idi..
- Ukrferry zaman ve saatlere rivayet ederken, digeri "gelin, gecikirsek otelde kalarak beklersiniz" tarzindaydi..
- Ukrferry iki uca acentalik kurmustu.. Bizimkisi Ukrayna ayaginda sub acenta kullaniyor, o acenta isletmeci zaman mi kaybetmis, itibar mi kaybetmis hic umursamiyor ve kendini pek slkmadan isleri yapiyordu.. ciddi gecikmeler olusmaktaydi..
- Ukrferry 2-3 adam fazladan calistiriyor, koordineli gidiyordu.. biri check-in yapiyorsa otekisi gumruk islemlerine kosturuyor, bir digeri guvenlik kontrolu icin tek tek insanlarin basinda durarak yonlendiriyordu.. Bizimkiler tek adam idareye calisiyor, yogunluk ve sorulara cevaptan ilerleme cok yavas kaydedilirdi..
- Neticede Ukrferry bogaz gectigi halde haftada 3 sefer atarken bizimkiler Zonguldak a iki sefer atabilmekteydi..
- Ukrferry bir defa gittigim halde beni potansiyel musteri saymis ve sirkule listelerine eklemisler.. bilgilendirme mesajlari hep gelir (Bugun Greifswald kalkacakmis mesela, suan Haydarpasa da olmali) gunumuzde artik mail mesaji yada e mail ucretsiz iken bizimkiler reklam yapmiyor, oysaki onlarin da musterisi olmustum..

vs. vs. uzatmayayim.. bizde denizcilik ekseriyetle "mecbur kaldikca" .. iyi ki Rum un mirasina çökmüşüz ki adamlar sehirleri hep deniz kenarina kurmus.. yoksa bize kalsa icerilerde yasayacaktik herhalde.. daha 30 sene evveli, turizm gelene kadar, deniz kenarindaki topraklari degersiz diye kadinlara veriyorlardi zaten ya Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Aynen katiliyorum Anil Bey,

Ayni sekilde, malesef Bati Karadeniz kiyilarinda ( Istanbul/Igneada) yat turizmi icin dahi yillardir bir giris limani yok. Uzun zamandir yetkili merciilerden bu eksikligin bir cozume kavusturulmasini diliyordum.Su siralar, nihayet Igneada girise acildi diye bir duydum aldim, netten biraz arastirdim, tamda emin degilim acikcasi, liman baskanligini arayip bir soracagim bugunlerde. Yani bugune dek Bati Karadeniz, kuzeyden deniz yolu ile gelebilecek ziyaretcilere ( Rusya/Ukrayna/Romanya/Bulgaristan ) kapali idi, dusunebiliyormusunuz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bizim Bati Karadeniz diye gecistirdigimiz sahil seridi, su dunyada pek cok ulkenin isteyipte sahip olamadigi bir nimet aslinda, ama neyse, uzun konular bunlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selamlar,
3
Çok güzel bir haber, denizlerimizle ilgili emek verilmiş her yayın beni çok heyecanlandırıyor..

2 adet sipariş verdim.

Ali Boratav'a emekleri için teşekkürler..
4
Müzik ve Görsel Sanatlar / Ynt: Bir filme omuz verelim mi?
« Son İleti Gönderen: Hakkı Algın Bugün, 12:14:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Değerli korsan kardeşlerim, fongogo aracılığıyla desteğin zor olması nedeniyle bazı uyarılar aldım. İban numarası paylaşmamı isteyenler için:
Derin Biricik
İş Bankası IBAN:
TR220006400000112260269654
Teşekkürlerimizle...
Bu iyi oldu, fongogo'yu becerememiştim.
5
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mahir Kaptan,
Bilgi için teşekkür ederim...
Bir Heves sipariş ettim, Sanırım Rod Heikel'in Fabrikasyon yazılmış pilot kitaplarından daha faydalı olacaktır.
Elime geçsin ayrıntılı düşüncelerimi paylaşacağım, Sizin elinize geçti mi ?Geçti ise nasıl buldunuz
Bir Dezavantajı dediğiniz gibi boyutu, Teknede hepimizin yer sıkıntısı var.
Selamlar
Yurtdışında olduğum için kitap henüz elime ulaşmadı.
Diğer kılavuz kitaplardan daha büyük değil, sadece not kitapçılarda zor bulunması ile ilgiliydi.
6
Mahir Kaptan,
Bilgi için teşekkür ederim...
Bir Heves sipariş ettim, Sanırım Rod Heikel'in Fabrikasyon yazılmış pilot kitaplarından daha faydalı olacaktır.
Elime geçsin ayrıntılı düşüncelerimi paylaşacağım, Sizin elinize geçti mi ?Geçti ise nasıl buldunuz
Bir Dezavantajı dediğiniz gibi boyutu, Teknede hepimizin yer sıkıntısı var.
Selamlar
7
Ali Boratav’ın “Mavi Yolculuk Rehberi” Denizler Kitabevi tarafından basıldı.
Editörlüğünü denizci Sezar Atmaca’nın üstlendiği bu kitapta, Gökova, Hisarönü-Yeşilova, Marmaris, Fethiye-Göcek Körfezleri ile Kalkan-Kaş-Kekova kıyıları ve Patmos’tan Meis’e kadar 12 Adalar çevresinde toplam 450 liman, küçük koy ve mola noktası yer alıyor.
Elimizdeki kılavuzlara göre biraz daha “güncelleştirilmiş bir denizcilik rehberi” ve kapsamlı bir “mavi yolculuk kıyıları yaşam rehberi” olarak tanımlamak mümkün.
Yani kitapta; rotaların, koylarımızın coğrafi-fiziki özelliklerine ek olarak, mavi yolculuk kıyılarımızın tarihi, doğası, insanları, çevre ve kültürel özellikleri, lezzet ve mutfakları, coğrafi ve iklimsel özellikleri, denizlerinin sırlarına, efsanelerine yer veriliyor.
Not: Bu tür büyük boy yayınlar maalesef sınırlı sayıda kitapçıda bulunabiliyor. Üstelik dağıtımı da gecikmeli yapılıyor. Ama şu an itibariyle Denizler Kitabevi ve internet mağazasından edinilebilir. Detaylı bilgi için Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap adresine bakılabilir...
8
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motoryatların su altındaki bölümleri yelkenlilere göre daha azdır. Yani dalgadan daha az etkilenirler ve su kesimi üstünde de yelkenlilere göre daha az rüzgar tutarlar.

su altına katılıyorum da, bana bu soruyu sorduran örneklerde su üstü yelkenlinin belki 2 katı.
9
Güverte Sohbetleri / Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
« Son İleti Gönderen: Anil Yılmaz Bugün, 11:14:48 »
Serhan Bey, Basarabi ile Murfatlar ayni yer degil miydi ? Bir de Murfatlar ve Medgidia (Sea Horse Abdulkadir Kaptanin -belki tanirsiniz- hurda yuklemeleriyle meshur ettigi yerleri  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) Kostencenin arkasi ve girisi Kostenceden diye ben Danube dan saymamistim.. Bir kol sonradan baglaniyor ama sagi solu beton, yani kanalettir diye tahmin ediyordum oralari.. Oralar bildigim kadariyla (derinlestirme calismasi olmadiysa) sig draftli.. Egeyle kiyas ederken liman bazinda dusunmustum de, yoksa normal gemi disinda sig draft, turistik, ozel, diye dusunulunce Ege de de cok iskele sayilir.. Neyse mutabik kaldik Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ukraynalilar Romanya - Bulgaristan uzerinden Antalya ya evlerine yada tatile bol bol iniyorlar arabalariyla.. Adam defaatle soruyor bana "Tekirdag - Mudanya yok mu ? " sonralari "Tekirdag - Mudanya acilmadi mi ?" daha sonralari "Tekirdag - Mudanya hala acilmadi mi ?"
Bursa dan Kutahya - Afyon yoluna baglanacaklar ya, kafalarinda deniz alternatifi hep var.. Bir de Istanbul cok ürkütüyor onlari, "girip cikana kadar 5 saat kaybediyoruz" diyorlar.. Denizden baglanabilsem uyur dinlerinim, yada maillerime bakarim, is yaparim diye dusunuyolar..

Vize rejimi varken de Romanya-Bulgaristan i gorme niyeti olmayan Chernomorsk (ex ilichevsk) den Haydarpasa ya iniveriyordu Ukrferry ile (Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

Ukrferry (Dabkovic diye bilinir) i ben de kullandim.. Bir de Turklerin isletmesinde Chernomorsk - Zonguldak vardi..
- Haydarpasa daha pahali liman olmasina ragmen, Ukkrfery arac basina 275 dolar iken Zonguldak 600 dolar idi..
- Ukrferry zaman ve saatlere rivayet ederken, digeri "gelin, gecikirsek otelde kalarak beklersiniz" tarzindaydi..
- Ukrferry iki uca acentalik kurmustu.. Bizimkisi Ukrayna ayaginda sub acenta kullaniyor, o acenta isletmeci zaman mi kaybetmis, itibar mi kaybetmis hic umursamiyor ve kendini pek slkmadan isleri yapiyordu.. ciddi gecikmeler olusmaktaydi..
- Ukrferry 2-3 adam fazladan calistiriyor, koordineli gidiyordu.. biri check-in yapiyorsa otekisi gumruk islemlerine kosturuyor, bir digeri guvenlik kontrolu icin tek tek insanlarin basinda durarak yonlendiriyordu.. Bizimkiler tek adam idareye calisiyor, yogunluk ve sorulara cevaptan ilerleme cok yavas kaydedilirdi..
- Neticede Ukrferry bogaz gectigi halde haftada 3 sefer atarken bizimkiler Zonguldak a iki sefer atabilmekteydi..
- Ukrferry bir defa gittigim halde beni potansiyel musteri saymis ve sirkule listelerine eklemisler.. bilgilendirme mesajlari hep gelir (Bugun Greifswald kalkacakmis mesela, suan Haydarpasa da olmali) gunumuzde artik mail mesaji yada e mail ucretsiz iken bizimkiler reklam yapmiyor, oysaki onlarin da musterisi olmustum..

vs. vs. uzatmayayim.. bizde denizcilik ekseriyetle "mecbur kaldikca" .. iyi ki Rum un mirasina çökmüşüz ki adamlar sehirleri hep deniz kenarina kurmus.. yoksa bize kalsa icerilerde yasayacaktik herhalde.. daha 30 sene evveli, turizm gelene kadar, deniz kenarindaki topraklari degersiz diye kadinlara veriyorlardi zaten ya Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
10
Habibi Tabib  lafa en baştan teknik tarifi değil  teknede dalgayı yiyen bir kişi gözü ile diye girmiştim.
Sayfa: [1] 2 3 ... 10