Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Güverte Sohbetleri / Ynt: Whatsapp a katılma talebi
« Son İleti Gönderen: Oktay Eryılmaz Bugün, 15:53:00 »
Whatsapp .....

Burasının Kuvvetini Enaz yarıyarıya düşüren bir Acaip Mecra

Kim Kime yazmış , Kim Kime Dum duma.....

Anında Yol Güvenliği Vesaire için Tümayın Bir Grubunda varım........

Deniz ile Tekne ile Bir bilgi için mümkün mertebe bu mecrayı kullanıyorum....Herkesede

Forumu Şidetle tavsiye ediyorum....

Beni Lütfen Bir Okuduğunu Bir daha bulma şansı bulunmayan WHATSAPP 'a Eklemeyin ....


Selamlar
2
Passarella latince bir kökten geliyor, üstünden geçilen anlamında bir kelimedir Doğrusu bir kalas veya benzeri bir tahtadır. Karbon elyaflı, katlanır, bir veya iki tarafında tutunacak veya düşmenizi önleyen halat gerili modeller, köprünün yanında asma köprü nasıl farklı kalıyor ise fazlası ile farklı kalıyor.
3
Akdeniz'de Mersin'e giderken Taşucu'nda İncekum burnunu çok uzakta bırakarak, körfeze girmeden genel doğu istikametine bir süre seyrettikten sonra genel kuzey istikametine dönmelisiniz. Haritalarda üzerinden geçebileceğiniz kadar derin su görünse de ciddi kum topukları olabiliyor ve oturabilirsiniz. Geçtiğimiz yıllarda yelkenli bir tekne Mersin'e giderken Taşucunda konaklamış, kestirmeden geçmeye kalkınca kuma oturmuştu, kurtulmaya çalışmak yerine botla karaya çıkınca dalgada teknenin salınımı salmayı tekne karinasının bir parçası ile koparıp batırmıştı. Haritalar ve kardinal şamandıralar kesinlikle dikkat edilmesi gereken yardımcılardır. Yerel teknelere bakıp onların rotasını izlemek özellikle yelkenli tekneler için hiç de uygun bir davranış değildir.

Elektronik haritaların yenilenmesi oldukça uzun zaman aralıklarla yapılıyor ve tüm harita kaynaklarını dikkate almıyorlar. Ege için sanırım sadece Yunan haritalarını dikkate alıyorlar, örneğin İzmir Karaburun'daki Yeni Liman, Mürefte barınağı,  Marmaris Yat Marin hatta Didim Marina bile uzun yıllar elektronik haritalarda yer almadı. Bu konuda bir üreticiye yazmıştım. Bize kaynak gösterin dediler, açın Google Earth'ü bakın veya seyir hidrografinin haritalarına bakın dedim, gelen cevap, biz sadece aşağıdaki ülkelerin ürettiği deniz haritalarını esas alırız şeklinde idi. Elektronik haritalarda hatalı yerleştirmeler olduğu gibi bazı insan yapısı yerler de yer almayabiliyor. her ne kadar ABD artık elektronik haritalarla seyri yeterli görüyorsa da Türkiye'de seyrettiğiniz bölgenin kağıt haritalarını kullanmak esastır ve elektronik haritalar seyir yardımcısıdır.
4
5 yıldır teknem (öncekilerle birlikte) Çandarlı balıkçı barınağında bağlı. Çıktığımda başka bir iskeleye bağlanmayacaksam asla palamar halatlarımı almam. Koyda kıçtan kara yapacaksam da onun için halatlarım ayrıdır zaten; naylon, yüzer tip ve ucuz. Tonoz halatımda fosforlu turuncu renkli bir gırcala ile atılmış kaymaz bir bağ var. İşaretim bu gırcala. Kurtağzının hemen önüne kadar çekip voltaladım mı kıyıya uzaklığım tamamdır.
Benim bir avantajım var, komşularım pek seyre çıkmaz. Hele iskelemdeki komşum 3 yıldır palamar çözmedi. Hava ne olursa olsun, yerime girdikten sonra 30 saniye içinde tonozu alıp bağlamış olurum, sonra hafifçe tornistan verip, örgü kasaları olan palamarlarımı koç boynuzlarına takarım. Bırakın zorlanmayı tamamı 2 dakika bile sürmez.
Pasarellayı yerine denk getirip bağlamak bile daha uzun sürüyor. Pasarella dediğim de 30 cm eninde 3 metrelik kalas, 2 günden daha uzun ayrılacaksam arkadaşlara rica ederim, kıyıya çekerler yoksa tekne tarafındaki ucu hep denizde durur ve ipleri de tonoz halatı şamandırasına bağlıdır. Hem şamadıra oraya buraya kaçmaz hem de pasarella yerinde durur.

Palamarların, 4 kollu örgülü, yumuşak, 12 mm. Tonoz halatım, 14 mm, özlü. Rüzgar üsütü tarafı ayrı ayrı karaya bağlanmış ikili.
Tekne, Bavaria 33, dolu ağırlık 6,5 ton.
Barınağın benim olduğum tarafında beton kıyı yok, yığma kayalar var, üzerine 1 adet içiçe geçmiş kamyon ve otomobil lastiklerini bağladım. Pasarellanın (3 m' lik kalas için çok iddialı bir isim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) kıyı tarafı içteki otomobil lastiğinin içine gemiş ve kıyıya iple bağlı.
5
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktayım,

Esnetici halatı yerine diger halat çalışıyor gibi , yedekliyen çok kasık

Evet Doğru ...

Bu halde ikende yük yaylara biniyor .... Ancak haklısın Yedekliyen halatın 10 cm gibi daha gevşek bağlanması daha rahat çalıştırıyor....

o ilk kasma haraketini hissetmiyorsun....
6
Güverte Sohbetleri / Ynt: Whatsapp a katılma talebi
« Son İleti Gönderen: Cihan Beyazay Bugün, 13:27:31 »
Merhaba,
Mümkünse benide ekleyebilirmisiniz.
533 433 4992
7
Türkiye'de seyir ve hidrografi her ay bülten yayınlıyor, Elinizde kağıt harita varsa bu bilgileri harita üstünde kendiniz işaretlemelisiniz. Hangi haritaya ne işleneceğini bildiriyorlar.

Bu batık için mi yoksa başka bir şey mi haritada bir ilişken işareti zaten var. Bölgeye bir kuzey kardinal şamandırası koymuşlar, kuzeyinden geç diyorlar. Bölgeyi iyi biliyorsanız güneyinden geçmeye niyetlenebilirsiniz, hatta adaların bile güneyinden geçeni gördüm, riski alan sizsiniz. İşaretlenmiş bir bölgenin içine girip sonra kaza yaparsanız burada suçlu sadece sizsinizdir
8
Mesela  seturdan cıkıp şamandırayı  dolaşmadan kısa yoldan dönen tekne 80 adetse , 20 si dolaşıyor benim gözlemim...

Baktım herkes geçiyor bende izleyerek geçtim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Plotterı aça aça gitmiştim oyle bi batığın uyarısına rast gelmedim ...

ne zaman işaretlendi yada battı acaba ,haritam guncel  olmayabilir  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap







9

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kağıt haritadan fotoğraf çektim. Batık, kuzey kardinal şamandırasının güneyinde kalıyor. Ildır körfezinin Çeşme tarafına yakın sahillerden çıkan tekneler için bile kuzeye giderken sığlıkları kurtarmak için oldukça doğuya gitmeleri lazım. Güneye döneceklerse zaten kuzey kardinali çıkıp sonra dönmeleri gerekiyor.  Kurşun kalem izi ise benim Karaburun'dan Çeşme'ye inerken izlediğim rota.
10
Oktayım,

Esnetici halatı yerine diger halat çalışıyor gibi , yedekliyen çok kasık
Sayfa: [1] 2 3 ... 10