Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Çok güzel olmuş. Elinize sağlık.
2
Hakan ellerine sağlık. Fotoğraflar çok güzel.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Denizci denizde olmalıydı. Olduk! Onca tekne, çok keyifli bir seyir yaptık. Bu özel etkinliğin gerçekleşmesine vesile olan herkese ve bizi teknesinde ağırlayan Betül'e çok teşekkür ederim .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



3
Tekne Satış İlanları / Ynt: Danimarka'lı...
« Son İleti Gönderen: Adnan Biricik Bugün, 18:23:42 »
Oktay Eryılmaz korsan iyi dileklerinize teşekkür ederim.
4
Tekne Satış İlanları / Ynt: Danimarka'lı...
« Son İleti Gönderen: Oktay Eryılmaz Bugün, 18:05:46 »
Adnan Biricik Kaptanım
Dilerim gönlünüze göre bir müşteri çıkar satarsınız, Gerçekten bakımlı ve Güzel görünüyor..
Selamlar
5
Tekne Satış İlanları / Ynt: Danimarka'lı...
« Son İleti Gönderen: Adnan Biricik Bugün, 17:53:55 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Korsanlar kalınlıkda takıldı!
6
Tekne Satış İlanları / Ynt: Danimarka'lı...
« Son İleti Gönderen: Ümit Özdoğan Bugün, 17:33:16 »
Eski 9mt 2001 model marin kraft teknemde şimdiki 12,7m teknemin belki 2.5 katı kalınlik vardı. Eş deger bayliner 2.5 ton gelirken benimki 4.5 tondu. Motoryat olunca da her türlu ağırlık dezavantajı geçerliydi.

Kalın kabuk bana 'ben bu işin teknolojisine hakim değilim, kalın olsun anca güvenli olur diye düşünmüş firma' hissi veriyor.
Gurur duyulacak bir nitelik olarak görmüyorum.
7
Tekne Satış İlanları / Ynt: Danimarka'lı...
« Son İleti Gönderen: Ahmet Çelenoğlu Bugün, 17:23:31 »
Kalınlık teknenin değişik yerlerinde değişir, örneğin salmayı taşıyan omurga hattı ve bordalara doğru yine salma hizası kalındır diğer taraflar daha incedir. 6,5 cm ise aşırı kalındır. Hüseyin Durmaz'ın hesabına göre sadece alt gövde 3,6 ton ise iç dçşeme, güverte, motor, salma ve diğer sabit parçalar eklendiğinde toplam ağırlık 6,5 tonu fazlası ile geçer. İki olasılık var: 1. Tekne bundan çok daha ağır 2. kalınlık bilgisi yanlış veya kabuk sandviç yapıda.
8
Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi / Ynt: inverter
« Son İleti Gönderen: Ümit Özdoğan Bugün, 17:20:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bilmediğim için soruyorum, 24 A nereden çıktı? Belirli bir kaynağı mutlaka vardır. Inverterler için benim hatırladığım kapasitesinin %8-10 kadar kaybı olur, ciddi bir değer. Inverter bana göre süreli kullanımlar için uygun, mikrodalga kullanımı olabilir, televizyon vs olabilir, invertörü çalıştırır, bir süre (kaç saatse) kullanır kapatırsınız, sürekli çalışmaz.

Bende güneş enerjisi ve akıllı invertör var. Invertör ayrı kapatilabiliyor. Normalde kapatiyorum.
Bir hafta sonra geldigimde tüketim de olmadığından aküler ful, şarj akımı kesilmiş oluyor.
Invertör özelliğini lazim oldugunda açip sonra kapatıyorum. Geçenlerde kaza ile açık birakıp gitmişim. Bir hafta sonra döndüğumde aküler boş değildi fakat, hep olduğu gibi de şarj kesecek kadar full değildi.
Invertörün stand by durumunda bile 1A çektiği bence doğru. 220v lazim olan zamanda açip 10 dk kullanirken %10 kayip onemli değil, yeterki sonra kapatalim. Bütun gün acik kalirsa dolabın kendisinden çok tüketimi olabilir gün içinde.
9
Güverte Sohbetleri / Ynt: Denize adam dustu ( man over board )
« Son İleti Gönderen: Berke Kardeş Bugün, 17:11:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizden adam kurtarma manevrasını mutlaka ve sık sık tekrar etmelisiniz. Eliniz alışık olmalı.

Şöyle bir örnek vereyim: Kendi eğitimlerinde her sabah, herkese Mayday çağrısı yaptırıyorum. Sadece simülasyon. Onu yaparken bile heyecan yapıyorlar. Ciddi saçmalıyorlar. Yani gerçekten acil bir durumda eliniz ayağınız birbirine karışır.

Mümkünse, üşenmeden her denize çıktığınızda bir kere olsun uygulama yapın. Artık otomatik şekilde yaptığınızı görün. Yelken seyrinde düşürdüyseniz, illa yelkenle alacağım diye sakın kasmayın. Hemen motor çalıştırın. Denize düşen kişiyi rüzgaraltı çarmık tellerinin arasında tutarak yaklaşın. Dört tekne boyu kala gaz kolunu boşa alın. Erken yavaşlamak, denize düşen kişinin yanından geçip gitmekten iyidir. Aslolan denizdeki kişinin yanına gelip 'durmaktır'.

Erken durursanız, ileri hafifçe gaz verip bırakarak yavaşça yaklaşabilirsiniz. En az 9-12 metre uzunluğunda bir halatla, teknenin kemeresinde biri kement atar gibi o halatı denize fırlatsın. Denizdeki kişi o halatı yakalamaya çalışmasın. Direkt oluşan geniş dairenin içinde kalsın. Siz daraltınca tutunsun.

Yelken seyrinde iken düşerse, anında tramola atıp faça yelkene geçmek, hem uzaklaşmayıp denizdeki kişiye güven verir hem de bir nefes alıp, ne yapacağınızı hatırlama imkanı verir.

Mayday cagrisi icin soylenmesi gereken sozcuklerin lokal dil de ve ingilizce olarak telsizin yaninda bir yere asilmasi / yapistirilmasi iyi olur. Kagida basildiktan sonra asetat kaplanip mesela. Ordan tane tane okunur gerektiginde.

Havuzlukta bir kenara da yapistirilabilinir.

ADF Dümen başı kartları çok faydalı bu açıdan.
10
Tekne Satış İlanları / Ynt: Danimarka'lı...
« Son İleti Gönderen: Adnan Biricik Bugün, 17:00:18 »
Bu kadar teknik bilgiye sahip değilim ama boş ağırlığının 6.5 ton oldığunu biliyorum. Mesai vermişsiniz, teşekkürler... 
Sayfa: [1] 2 3 ... 10