0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. C.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #30 : Aralık 13, 2018, 14:25:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kullandığım araba kendi kendini süremese de en azından tampon tampona trafikte öndeki aracı izleyebilmesini isterdim...

Cruise, adaptive cruise, şehir içi otomatik frenleme vs. vs. hepsi varken, metrede bir dur kalk yapılan durumlarda öndeki araç ilerleyince ilerleyip durunca dursa ne de güzel olurdu.. Ufak ufak gaz-fren; gaz-fren...

Bunu yapan Tesla harici araçlar da var.

Uzak kalmışım demek ki; bilmek isterim hangileri olduğunu. Ciddi ciddi araç değiştirirsem düşünürüm bu özelliği..

Şu anki aracım kendi kendini park etmek için 50 tane manevra yapabiliyor, diğer araçlara göre farlarını ayarlıyor falan ama "öndeki arabayı takip et" deyince melül melül bakıyor...


BMW 7 serisi Standart , Sanırım 5 serisinde Opsiyon ,

Mercedes S serisini duydum bilmiyorum Mercedes'e Gıcık olmaktayım ....


BMW'deki kastınız aktif cruise ise maalesef bu özellik minimum 30 km/saat hız için çalışıyor. İlaveten, durma pozisyonuna gelirse, sürücünün dürtmesi olmadan tekrar harekete geçmiyor. Bunu tampon tampona trafik değil de trafik içinde değişken hızlarda akan yol için "cruise" işlevi olarak tasarlamışlar.

Mercedes'i bilmiyorum ama tahminim aynı şekildedir.


*

    H. E.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #31 : Aralık 13, 2018, 14:50:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
BMW'deki kastınız aktif cruise ise maalesef bu özellik minimum 30 km/saat hız için çalışıyor. İlaveten, durma pozisyonuna gelirse, sürücünün dürtmesi olmadan tekrar harekete geçmiyor. Bunu tampon tampona trafik değil de trafik içinde değişken hızlarda akan yol için "cruise" işlevi olarak tasarlamışlar.

Mercedes'i bilmiyorum ama tahminim aynı şekildedir.

30 km/s altındaki hızlar için çalışanı da var. Ancak genellikle bir "dürtme" gerekiyor. Tamamen durduktan sonra yeniden hareket ettirmek için gaza basmak değil de bir düğmeye basmak gerekiyor. Bunu "güvenlik önlemi" olarak koyduklarını, aracın kendi kendine de harekete geçebileceğini ama henüz yeterli test sonucu olmadığından var olan yönetmeliklerin buna izin vermedğini söylüyor üreticiler.


*

    Ü. Ö.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #32 : Aralık 13, 2018, 14:51:40 »
Elektrikli araç konusunda oldukça yol almış ülkelerin başında Norveç geliyor. İş yaptığım aile şirketindeki çalışan 4 kişinin ailesinde 3 adet full elektrikli araç olması fikir verir sanırım. Gittiğim küçük bir şehir olan Tonsberg'de bile Teslalar şahin Doğan gibi heryerde.

Ancak orada bile elektrikli araç desteklerini kaldırmakla ilgili düşünceler olduğunu öğrenmiştim. Mevcut sınırlı sayıda elektrikli araç için dahi mevcut elektrik hatları sıkıntı yaşamaya başlıyor. Teslasını makul sürede şarj etmek isteyen kendi evinin güç ihtiyacını arttırıyor. Ancak hemen karşı komşu, onun yan evi filan aynı talepte bulununca, bu kez oraya gelen genel trafo ve hatlar yetersiz oluyor gibi garip bir durum oluşuyor. Yani söz gelimi araçların meraklı bir 10% tarafından kullanması durumunda sıkıntı yok, fakat 'çok iyiymiş bu iş' denip de herkes aracını elektrikliye döndürmeye kalksa, 'şimdilik' olabilecek bir durum değil.


*

    O. E.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #33 : Aralık 13, 2018, 14:53:23 »
BMW Sistemi kendi başına kalkış yapmıyor ,Diğerlerini bilmiyorum .
Tesla kendi kalkıyorsa hata ediyor...bence


*

    H. E.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #34 : Aralık 13, 2018, 14:55:31 »
Mesela Caponlar yapmış:


*

    A. C.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #35 : Aralık 13, 2018, 15:03:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
BMW'deki kastınız aktif cruise ise maalesef bu özellik minimum 30 km/saat hız için çalışıyor. İlaveten, durma pozisyonuna gelirse, sürücünün dürtmesi olmadan tekrar harekete geçmiyor. Bunu tampon tampona trafik değil de trafik içinde değişken hızlarda akan yol için "cruise" işlevi olarak tasarlamışlar.

Mercedes'i bilmiyorum ama tahminim aynı şekildedir.

30 km/s altındaki hızlar için çalışanı da var. Ancak genellikle bir "dürtme" gerekiyor. Tamamen durduktan sonra yeniden hareket ettirmek için gaza basmak değil de bir düğmeye basmak gerekiyor. Bunu "güvenlik önlemi" olarak koyduklarını, aracın kendi kendine de harekete geçebileceğini ama henüz yeterli test sonucu olmadığından var olan yönetmeliklerin buna izin vermedğini söylüyor üreticiler.


Ben geride kalmışım.. Güncel modellerde BMW, Mercedes ve Audi trafik sıkışıklık asistanı gibi isimlerle bu özelliği sunuyorlarmış.. Dur-kalk da dahil..

Bence herkese lazım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. D.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #36 : Aralık 13, 2018, 15:12:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
BMW Sistemi kendi başına kalkış yapmıyor ,Diğerlerini bilmiyorum .
Tesla kendi kalkıyorsa hata ediyor...bence

Abi teslaya adresi giriyorsun oraya kadar gidiyor. Işıklarda köşe başlarında kendi duruyor bütün trafiği kontrol edip ona göre  hareket ediyor. Dönecekse sinyal veriyor. Önünde kaza olacağını anladığı anda otomatik olarak uyarıp frene basıyor. Normal otomobil gibi düşünme aleti.

*

    H. E.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #37 : Aralık 13, 2018, 15:21:58 »
Aslında ellerinde hazır daha ne teknolojiler var da bizleri yeterince sağmadan bunları devreye sokmuyorlar. Şu anki teknoloji seviyesi; tamamen sürücüsüz, otonom araçlar için yeterli. Ama bu durumda çoğu firma kapatmak zorunda kalır. Siz neden telefonunuzda taksi çağırır gibi çağırabileceğiniz bir araç varken ve buna taksi fiyatının yarısını ödeyerek istediğiniz yere gidebilecekken, lüks deri koltukları olan bir BMW'ye 150.000 USD ödeyesiniz ki?

Bunu bildiklerinden sürücüsüz araç fikrini sürekli baltalıyorlar. Kaza yapıyorlarmış. Efendim? I live in Turkey!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Halbuki sürücüsüz araçlar daha güvenli. Birbiriyle konuşacaklar, kavşakta kim önce geçecek, kim yavaşlıyor, kim duracak... Hızla akan trafiğin arasına yan yoldan girmek gayet kolay olacak örneğin. Ya da güvenli seyir hızı takibi, şehrin merkezine araçla mı girdin, bunun bedeli hesabından tahsil edilecek.

Bunların hepsi şu anda yapılabilir teknoloji.
*

    A. C.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #38 : Aralık 13, 2018, 15:29:23 »
Ve bu teknolojilerin testleri Türkiye'de yapılıp başarılı olursa, Avrupa'nın ve Amerika vız gelir arabaya...

Şaka bir yana, otonom konusunda en büyük engel, beklenmeyen durumlarda sorumluluğu kimin üstleneceği... Bugün can kaybı veya yaralanma ile sonuçlanan bir kazada üretici firma, havayastığı etkisiz kaldı diye tazminat ödeme ile karşı karşıya kalabiliyor örneğin. Otonom sürüşte kaza durumu üretici için çok çok sıkıntılı olabilir.
*

    S. S.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #39 : Aralık 13, 2018, 15:44:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
BMW'deki kastınız aktif cruise ise maalesef bu özellik minimum 30 km/saat hız için çalışıyor. İlaveten, durma pozisyonuna gelirse, sürücünün dürtmesi olmadan tekrar harekete geçmiyor. Bunu tampon tampona trafik değil de trafik içinde değişken hızlarda akan yol için "cruise" işlevi olarak tasarlamışlar.

Mercedes'i bilmiyorum ama tahminim aynı şekildedir.

30 km/s altındaki hızlar için çalışanı da var. Ancak genellikle bir "dürtme" gerekiyor. Tamamen durduktan sonra yeniden hareket ettirmek için gaza basmak değil de bir düğmeye basmak gerekiyor. Bunu "güvenlik önlemi" olarak koyduklarını, aracın kendi kendine de harekete geçebileceğini ama henüz yeterli test sonucu olmadığından var olan yönetmeliklerin buna izin vermedğini söylüyor üreticiler.


Ben geride kalmışım.. Güncel modellerde BMW, Mercedes ve Audi trafik sıkışıklık asistanı gibi isimlerle bu özelliği sunuyorlarmış.. Dur-kalk da dahil..

Bence herkese lazım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aslında bu özellik pek çok arabada opsiyon olarak alınabiliyor ama ya bilinmiyor ya da pek tercih edilmiyor. Şu anda kullandığım araçta var (Passat), 0 - 160km arası çalışıyor, dur-kalk da yapıyor ve oldukça başarılı ama Türkiye'de kullanırken dikkatli olmak gerekiyor. Yoğun trafikte aradaki mesafeyi kıssanız bile mantıklı olarak belirli bir miktar mesafe bırakıyor ve yan şerit araçları o cazibeye kapılıp ani hareketler ile araya girmeye çalışıyor. Aracın radarı da niyeti görmediğinden geç fark edip çok kazık fren yapıyor, hem siz çok konforsuz gidiyorsunuz, hem de arkanızdaki için tehlikeli oluyor. Uzun yolda veya sıkışık olmayan trafikte çok rahat, keyifle kullanıyorum.
*

    O. E.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #40 : Aralık 13, 2018, 15:44:45 »
Amerikada yürür, Almanyada yürür

Macaristandan sonrasında bu sistemler an itibari ile yürümez...

Amerikada Şeridine 2 mil kala geçmen gerekiyor hadi bilemedin 1 mil kala ...
Şeridine geçmeyi geciktridin , Geçmiş olsun bir sonraki Exit' ten
Son yarım mil kala şeridime geçeyim dersen 10 arabayı birbiri ile çarpıştırırsın...
Bize daha var ...


*

    Ü. Ö.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #41 : Aralık 13, 2018, 15:45:09 »
Hepsi yapılabilir teknoloji.
Bu teknolojinin en gelişmiş ve en çok insan tarafından sınanmışları da cep telefonlarımız ve bilgisayarlarımız.

Bilgisayarı hiç kilitlenmeyen bir kişi var mı aramızda?
Telefonuyla sıkıntı yaşamayan?
Cihazda sıkıntı olmasa bile programlarında sıkıntı yaşamayan?

Bütün sorun güvenilirlik düzeyi. Malesef henüz hiçbir elektronik sistem milyarlarca insanın canını göz kapalı teslim edilecek durumda değil. Tüm otonom sistemler (tesla dahil) hala tüm sorumluluğu şöfere bırakıyor. Baş sorumlu sensin.

Otonom sistemler gps'i, haritayı vs kullanıyor. Türkiye'de harita olayı tam bir sıkıntı. O kadar hızlı değişim ve gelişme oluyor ki güncelleme yetişmiyor. Harita veritabanı yapan firma sayısı bir elin parmağı kadar yok. Türkiye için en iyisi Başarsoft ki google da onu kullanıyor. Bu haritada bile benim İzmir için bildiğim onlarca hata/eksik var.

Muhtemelen araçların birbirini izleyebilmesi için modüller olacak. Arızalı modülle yola çıkan insanlar kimbilir ne kazalara sebep olacak. Arabalar böyle otonom olunca, hackleyen oto hırsızları da aracınızı oturduğu yerdan ayağına getirebilecek.

HEPSİNDEN ÖNEMLİSİ:

Tüm araçlar otonom olunca Trafik Cezası Kesilemeyecek!!!!
Sonra bütçe açıkları nasıl kapanacak?

Özetle, 'bence' bizim ömrümüz tam otonom sistemleri göremiycek...
*

    H. E.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #42 : Aralık 13, 2018, 15:47:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ve bu teknolojilerin testleri Türkiye'de yapılıp başarılı olursa, Avrupa'nın ve Amerika vız gelir arabaya...

Şaka bir yana, otonom konusunda en büyük engel, beklenmeyen durumlarda sorumluluğu kimin üstleneceği... Bugün can kaybı veya yaralanma ile sonuçlanan bir kazada üretici firma, havayastığı etkisiz kaldı diye tazminat ödeme ile karşı karşıya kalabiliyor örneğin. Otonom sürüşte kaza durumu üretici için çok çok sıkıntılı olabilir.

Bu teknik değil hukuki bir sorun. Bugün otonom bir araç ile normal bir araç kazaya karıştığında, elinizde görgü tanıklarının çok ötesinde kara kutu bilgileri, kamera görüntüleri, GPS verileri vs. olacak. Hata oranını saptamak çok daha kolay. Yer yüzey durumundan (ıslaklık, buz vs.) ortam sıcaklığı, görüş mesafesi, ses gürültü düzeyine kadar her şey kayıt edilmiş olacak. Otonom araca binenler de hukuki olarak bir onam formu doldurmuş kabul edilirler falan, iş hallolur.

Daha az yolcu öldüren firma kazanır. Tesla'nın videolarını seyrettiniz mi? Normal bir sürücünün asla görüp değerlendiremeyeceği koşullarda kaza olacağını algılayıp kaçınma manevrasını yapıyor. Bunları karşıdan hiçbir elektronik veri almadan yapabiliyor. Hele bir de ani yavaşlama, uyarı bilgilerini vs. aldığını düşününün.

Dün yaşadığım bir olay; Şile yolunda rampayı cruise control ile çıkarken bir Volvo S60 sol şeritten hızlıca yanımdan geçti. O yol her gün gidip geldiğim yol, ilerde eğim azalıyor ve sert bir viraj var. Yol düzleştiğinde Volvo viraja giriyordu. İçgüdüsel olarak "çok hızlı" diye düşündüm. Çünkü ben hep, olayı gördüğüm noktada, yol düzleştiğinde fren pedalına kısa bir dokunup CC'yi iptal ederim ve araba kendi hızıyla o virajı alır sonraki tersine virajı da alır ve Çekmeköy'den gelen yola güvenlice bağlanırım. Benim bilincime yansımadan, hızlı diye algıladığım Volvo birden spin atmaya başladı. 3 şerit olan bölgede ve yanında başka bir araç olmadığı için şans eseri bir şeye çarpmadı. 3 sefer döndükten sonra yavaşça yaklaşmakta olan bana karşı, yolda ters yöne dönmüş olarak durdu. Eminim bütün ESR, ADC falan harfli sistemlerin ışığı yanmıştır kontrol panelinde. Ben flaşörlerimi yakıp, arkadan gelen trafiği kollayarak, şoktaki sürücünün gözlerine bakarak yanından geçip devam ettim. Arkamdakiler durdular, mesafeleri vardı durmak için, Volvo kenara doğru hareketlendi. Otonom araçlar olsa benim içgüdüsel olarak bildiğim gibi, o rampayı da o virajı da yoldan gelen veya kendi üstündeki sensörlerden gelen yüzey bilgisini de bilerek aracı o hızda o viraja sokmazdı.
« Son Düzenleme: Aralık 13, 2018, 15:51:37 Gönderen: Hakan Erim »
*

    O. E.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #43 : Aralık 13, 2018, 15:52:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
BMW'deki kastınız aktif cruise ise maalesef bu özellik minimum 30 km/saat hız için çalışıyor. İlaveten, durma pozisyonuna gelirse, sürücünün dürtmesi olmadan tekrar harekete geçmiyor. Bunu tampon tampona trafik değil de trafik içinde değişken hızlarda akan yol için "cruise" işlevi olarak tasarlamışlar.

Mercedes'i bilmiyorum ama tahminim aynı şekildedir.

30 km/s altındaki hızlar için çalışanı da var. Ancak genellikle bir "dürtme" gerekiyor. Tamamen durduktan sonra yeniden hareket ettirmek için gaza basmak değil de bir düğmeye basmak gerekiyor. Bunu "güvenlik önlemi" olarak koyduklarını, aracın kendi kendine de harekete geçebileceğini ama henüz yeterli test sonucu olmadığından var olan yönetmeliklerin buna izin vermedğini söylüyor üreticiler.


Ben geride kalmışım.. Güncel modellerde BMW, Mercedes ve Audi trafik sıkışıklık asistanı gibi isimlerle bu özelliği sunuyorlarmış.. Dur-kalk da dahil..

Bence herkese lazım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aslında bu özellik pek çok arabada opsiyon olarak alınabiliyor ama ya bilinmiyor ya da pek tercih edilmiyor. Şu anda kullandığım araçta var (Passat), 0 - 160km arası çalışıyor, dur-kalk da yapıyor ve oldukça başarılı ama Türkiye'de kullanırken dikkatli olmak gerekiyor. Yoğun trafikte aradaki mesafeyi kıssanız bile mantıklı olarak belirli bir miktar mesafe bırakıyor ve yan şerit araçları o cazibeye kapılıp ani hareketler ile araya girmeye çalışıyor. Aracın radarı da niyeti görmediğinden geç fark edip çok kazık fren yapıyor, hem siz çok konforsuz gidiyorsunuz, hem de arkanızdaki için tehlikeli oluyor. Uzun yolda veya sıkışık olmayan trafikte çok rahat, keyifle kullanıyorum.

Benimde Sattığım arabamda vardı ,
Ağız tadı ile kullanamadım...,
Ne Yavaş ne hızlı giderken güvenemedim...
Arabanın sisteminden ziyade  çevreme güvenemedim...

Yayalara, Diğer sürücülere trafiğin akışına güvenemedim...

*

    A. C.

Ynt: Tesla X Gördünüz mü?
« Yanıtla #44 : Aralık 13, 2018, 15:54:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Otonom araçlar olsa benim içgüdüsel olarak bildiğim gibi, o rampayı da o virajı da yoldan gelen veya kendi üztündeki sensörlerden gelen yüzey bilgisini de bilerek aracı o hızda o viraja sokmazdı.

Mesleği yazılım olan birisi olarak söyleyebilirim ki, ben olsam yazılıma o kadar da güvenmezdim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

125 milyon dolarlık NASA uydusu 1999'da Mars'a çarptı ve yok oldu.. Sebebi olarak yazılımındaki hata gösterilmişti  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap