0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKullandığım araba kendi kendini süremese de en azından tampon tampona trafikte öndeki aracı izleyebilmesini isterdim...Cruise, adaptive cruise, şehir içi otomatik frenleme vs. vs. hepsi varken, metrede bir dur kalk yapılan durumlarda öndeki araç ilerleyince ilerleyip durunca dursa ne de güzel olurdu.. Ufak ufak gaz-fren; gaz-fren...Bunu yapan Tesla harici araçlar da var.Uzak kalmışım demek ki; bilmek isterim hangileri olduğunu. Ciddi ciddi araç değiştirirsem düşünürüm bu özelliği..Şu anki aracım kendi kendini park etmek için 50 tane manevra yapabiliyor, diğer araçlara göre farlarını ayarlıyor falan ama "öndeki arabayı takip et" deyince melül melül bakıyor...BMW 7 serisi Standart , Sanırım 5 serisinde Opsiyon ,Mercedes S serisini duydum bilmiyorum Mercedes'e Gıcık olmaktayım ....
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKullandığım araba kendi kendini süremese de en azından tampon tampona trafikte öndeki aracı izleyebilmesini isterdim...Cruise, adaptive cruise, şehir içi otomatik frenleme vs. vs. hepsi varken, metrede bir dur kalk yapılan durumlarda öndeki araç ilerleyince ilerleyip durunca dursa ne de güzel olurdu.. Ufak ufak gaz-fren; gaz-fren...Bunu yapan Tesla harici araçlar da var.Uzak kalmışım demek ki; bilmek isterim hangileri olduğunu. Ciddi ciddi araç değiştirirsem düşünürüm bu özelliği..Şu anki aracım kendi kendini park etmek için 50 tane manevra yapabiliyor, diğer araçlara göre farlarını ayarlıyor falan ama "öndeki arabayı takip et" deyince melül melül bakıyor...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKullandığım araba kendi kendini süremese de en azından tampon tampona trafikte öndeki aracı izleyebilmesini isterdim...Cruise, adaptive cruise, şehir içi otomatik frenleme vs. vs. hepsi varken, metrede bir dur kalk yapılan durumlarda öndeki araç ilerleyince ilerleyip durunca dursa ne de güzel olurdu.. Ufak ufak gaz-fren; gaz-fren...Bunu yapan Tesla harici araçlar da var.
Kullandığım araba kendi kendini süremese de en azından tampon tampona trafikte öndeki aracı izleyebilmesini isterdim...Cruise, adaptive cruise, şehir içi otomatik frenleme vs. vs. hepsi varken, metrede bir dur kalk yapılan durumlarda öndeki araç ilerleyince ilerleyip durunca dursa ne de güzel olurdu.. Ufak ufak gaz-fren; gaz-fren...
...BMW'deki kastınız aktif cruise ise maalesef bu özellik minimum 30 km/saat hız için çalışıyor. İlaveten, durma pozisyonuna gelirse, sürücünün dürtmesi olmadan tekrar harekete geçmiyor. Bunu tampon tampona trafik değil de trafik içinde değişken hızlarda akan yol için "cruise" işlevi olarak tasarlamışlar.Mercedes'i bilmiyorum ama tahminim aynı şekildedir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap...BMW'deki kastınız aktif cruise ise maalesef bu özellik minimum 30 km/saat hız için çalışıyor. İlaveten, durma pozisyonuna gelirse, sürücünün dürtmesi olmadan tekrar harekete geçmiyor. Bunu tampon tampona trafik değil de trafik içinde değişken hızlarda akan yol için "cruise" işlevi olarak tasarlamışlar.Mercedes'i bilmiyorum ama tahminim aynı şekildedir.30 km/s altındaki hızlar için çalışanı da var. Ancak genellikle bir "dürtme" gerekiyor. Tamamen durduktan sonra yeniden hareket ettirmek için gaza basmak değil de bir düğmeye basmak gerekiyor. Bunu "güvenlik önlemi" olarak koyduklarını, aracın kendi kendine de harekete geçebileceğini ama henüz yeterli test sonucu olmadığından var olan yönetmeliklerin buna izin vermedğini söylüyor üreticiler.
BMW Sistemi kendi başına kalkış yapmıyor ,Diğerlerini bilmiyorum .Tesla kendi kalkıyorsa hata ediyor...bence
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap...BMW'deki kastınız aktif cruise ise maalesef bu özellik minimum 30 km/saat hız için çalışıyor. İlaveten, durma pozisyonuna gelirse, sürücünün dürtmesi olmadan tekrar harekete geçmiyor. Bunu tampon tampona trafik değil de trafik içinde değişken hızlarda akan yol için "cruise" işlevi olarak tasarlamışlar.Mercedes'i bilmiyorum ama tahminim aynı şekildedir.30 km/s altındaki hızlar için çalışanı da var. Ancak genellikle bir "dürtme" gerekiyor. Tamamen durduktan sonra yeniden hareket ettirmek için gaza basmak değil de bir düğmeye basmak gerekiyor. Bunu "güvenlik önlemi" olarak koyduklarını, aracın kendi kendine de harekete geçebileceğini ama henüz yeterli test sonucu olmadığından var olan yönetmeliklerin buna izin vermedğini söylüyor üreticiler.Ben geride kalmışım.. Güncel modellerde BMW, Mercedes ve Audi trafik sıkışıklık asistanı gibi isimlerle bu özelliği sunuyorlarmış.. Dur-kalk da dahil..Bence herkese lazım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ve bu teknolojilerin testleri Türkiye'de yapılıp başarılı olursa, Avrupa'nın ve Amerika vız gelir arabaya...Şaka bir yana, otonom konusunda en büyük engel, beklenmeyen durumlarda sorumluluğu kimin üstleneceği... Bugün can kaybı veya yaralanma ile sonuçlanan bir kazada üretici firma, havayastığı etkisiz kaldı diye tazminat ödeme ile karşı karşıya kalabiliyor örneğin. Otonom sürüşte kaza durumu üretici için çok çok sıkıntılı olabilir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap...BMW'deki kastınız aktif cruise ise maalesef bu özellik minimum 30 km/saat hız için çalışıyor. İlaveten, durma pozisyonuna gelirse, sürücünün dürtmesi olmadan tekrar harekete geçmiyor. Bunu tampon tampona trafik değil de trafik içinde değişken hızlarda akan yol için "cruise" işlevi olarak tasarlamışlar.Mercedes'i bilmiyorum ama tahminim aynı şekildedir.30 km/s altındaki hızlar için çalışanı da var. Ancak genellikle bir "dürtme" gerekiyor. Tamamen durduktan sonra yeniden hareket ettirmek için gaza basmak değil de bir düğmeye basmak gerekiyor. Bunu "güvenlik önlemi" olarak koyduklarını, aracın kendi kendine de harekete geçebileceğini ama henüz yeterli test sonucu olmadığından var olan yönetmeliklerin buna izin vermedğini söylüyor üreticiler.Ben geride kalmışım.. Güncel modellerde BMW, Mercedes ve Audi trafik sıkışıklık asistanı gibi isimlerle bu özelliği sunuyorlarmış.. Dur-kalk da dahil..Bence herkese lazım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAslında bu özellik pek çok arabada opsiyon olarak alınabiliyor ama ya bilinmiyor ya da pek tercih edilmiyor. Şu anda kullandığım araçta var (Passat), 0 - 160km arası çalışıyor, dur-kalk da yapıyor ve oldukça başarılı ama Türkiye'de kullanırken dikkatli olmak gerekiyor. Yoğun trafikte aradaki mesafeyi kıssanız bile mantıklı olarak belirli bir miktar mesafe bırakıyor ve yan şerit araçları o cazibeye kapılıp ani hareketler ile araya girmeye çalışıyor. Aracın radarı da niyeti görmediğinden geç fark edip çok kazık fren yapıyor, hem siz çok konforsuz gidiyorsunuz, hem de arkanızdaki için tehlikeli oluyor. Uzun yolda veya sıkışık olmayan trafikte çok rahat, keyifle kullanıyorum.
Otonom araçlar olsa benim içgüdüsel olarak bildiğim gibi, o rampayı da o virajı da yoldan gelen veya kendi üztündeki sensörlerden gelen yüzey bilgisini de bilerek aracı o hızda o viraja sokmazdı.