Gezgin Korsan
Hobiler ve Eğlence => Otomobil & Off-Road => Konuyu başlatan: Hakan Zorlu - Aralık 05, 2018, 08:53:06
-
https://www.youtube.com/embed/u90jL5JhUNQ
1978'de İstanbul Göztepe'de yolu kapatarak yarıştıkları "TIR ve kamyon trafiği çok yoğun" dedikleri yer E5 mi acaba?
-
:) 1w5ey8 Aynen doğrudur.O zamanlar Göztepe üst geçit yoktu,ışıklar vardı. Işıklardan kalkış yapılıp Boğaz köprüsünün üst geçidinin altına kim önce girerse o kazanırdı. Parkur Göztepe - Otosan diye geçerdi ve uzunluğu 1300 metre idi. Hey gidi günler :)
-
Bir kaç parkur vardı, Göztepe ışıklar- Otosan büyük motorlu arabaların hız yarışı yaptığı yerdi. Fenerbahçe'de eskiden yolun ortasındaki ağaç sobeleme yeri olarak araba ile saklanmaç oynanırdı, ağaca dokunmak lazımdı, Normalde durup el ile dokunulurdu ama ebe ile ile arada çok az mesafe varsa dış dikiz aynasının feda edildiği olurdu. Şile yolu (eski) ralli için kullanılırdı. Sonradan arazi arabaları moda oldu, Göztepe'nin üstünde, çamur bir zeminde bunlar yarışırırdı. Önceleri 4 çekerler kullanılırken sonradan askeri amaçlı araçlar da devreye girmişti. Bağdat caddesi ve Fenerbahçe'de mobilete aynısından ikinci bir motor takmış biri vardı. Arabalarla kalkış yarışı yapardı ve hep kazanırdı.
-
E5 ne zaman açıldı, hatırlayan var mı?
Ondan evvel Bostancı tünel kullanılıyormuş. Bazı filmlerde var. Türkan Şoray filmi ise '67-70 atası olsa gerek.
-
Fıyyy mevzuya bak ....
-
yok mu GeKo'da Göztepe-Otosan arası yarışmış zengin çocuklarından? şimdilerde yaşları 60 civarlarında olmalı? :D
-
Bostancı'da tünel olmasının sebebi o tepelerin İstanbul mühimmat ana depo komutanlığı olmasındandı. Araziyi bölmemek ve görünürlük ve bilinirliğini gizlemek için tepeti yarmak yerine altına tünel yapılmıştı. E5'ten kastedilen herhalde Boğaziçi (pardon 15 Temmuz Şehitler) köprüsü olsa gerek. 1976-1977 yılında köprünün var olduğunu hatırlıyorum. Mecidiyeköy'den Çapa ve Cererahpaşa'ya gidereken genelde klasik sahil yolunu kullanırdım. Sonra meraktan olsa gerek E5'e çıktım. Hiç vasıta olmadığı için inanılmaz çabuk gitmiştim.
-
Bu videoyu seyrederken gülüyorum. Adamlar o zaman başlamışlar pist de pist diye şu anda Türkiyede 2 tane pist var. Biri İstanbul Park diğeri de körfez. Körfez için pist bile denemez ama şu anda kapatılma arifesinde. Doğal Park yapacaklarmış.
Biz de eskiden gece yarısı Yeşilyurtta havaalanı yoluna çıkardık. Sonra ışıklar ve polis kontrolleri başladı ikitelli sanayinin içine gitmeye başladık. Polis bir baskın yapardı kaçma sahneleri aynı filmlerdeki gibi olurdu. Sonra orası da bitti Ataşehir 2. köprü arası ve Tem Gebze arası yapardık. Polislerle yaşadığımız bir sürü komedi olaylar var. Ki biz bide bu işin eğitimini almış yarış geçmişi olan bir sürü organizasyonda eğitim veren insanlarız. Yaptığımız doğru mu değil tabii ki. Ama trafiği hiç bir zaman tehlikeye atmadık. İleride araba gördüğümüz zaman gaz pedalından ayağımızı çekerdik arabaların arasında makas falan atmazdık. Atan adamları da aramıza almazdık. Şimdi 3. köprü yoluna çıkıyor gençlik. Biz elimizi ayağımızı çektik.
-
Ne vardı sende Alper?
-
E5 ne zaman açıldı, hatırlayan var mı?
Ondan evvel Bostancı tünel kullanılıyormuş. Bazı filmlerde var. Türkan Şoray filmi ise '67-70 atası olsa gerek.
Hakan korsanım; E-5/D100 karayolu 1950 lerde dönemin başbakanı Adnan Menderes'in önerisi ile yapılmış. Bu karayolu İstanbul'u Ankara'ya bağladığından adı Ankara Asfaltı olarak kalmış.
Ankara asfaltı; Harem otogarı yapılana kadar Haydarpaşa köprüsünden ( otogar yapıldıktan sonra Harem'den ) başlar Ankara'ya kadar devam eder ki zamanımızda TEM yoluna alternatif olarak hala hizmet vermeye devam ediyor.
Söz konusu yarışlarda modifiye amerikanlar (hatta göztepe'de adını şimdi hatırlamadığım o zamanların en baba motor ustalarından birinin tadilat yaparak yol canavarına dönüştürdüğü citroen 2chevaux) Ankara Asfaltı ( şu anda yerinde yeller esen Trafik Muayene İstasyonu ) Göztepe trafik ışıklarından start alır Otosan fabrikasının önündeki üst geçit altında finiş yaparlardı. Yarışlarda büyük paralar döner ama en büyük iddialar "anahtar bırakmacasına" olurdu. Aslında çok anı var da, kafayı toparlayıp hatırlamak lazım ;)
-
Ben Hiç hatırlamıyorum o dönemleri küçüktüm ben ...o zamanlar
-
Ben Hiç hatırlamıyorum o dönemleri küçüktüm ben ...o zamanlar
biz büyüdük de n'oldu Oktay korsanım ;)
bu arada bahsettiğim 2cheveaux uğur dündar'ın röportajında başrolde çıkmış :D
sahibi tüm tadilat masraflarını kalkış yaptığı gençlerden fazlasıyla çıkarmıştı ;)
-
Ben Hiç hatırlamıyorum o dönemleri küçüktüm ben ...o zamanlar
biz büyüdük de n'oldu Oktay korsanım ;)
bu arada bahsettiğim 2cheveaux uğur dündar'ın röportajında başrolde çıkmış :D
sahibi tüm tadilat masraflarını kalkış yaptığı gençlerden fazlasıyla çıkarmıştı ;)
Şaka şaka
1961 doğumluyum ben ,
Bütün O acaip işler bizim mahalleden çıkardı ...
Ama bizim mahallenin çocuklarından değil , sağdan soldan gelirler Belvünün önünde toplaşırlardı..
Bu işin 4-5 tane elebaşısı vardı...
Onlar Organize ederdi...
Selamiçeşmeli, Suadiyeli ....
Parka giren yoldan evvelki genişlikte 6 tane büfe vardı sabaha kadar açık....
Sonradan kaldırdılar Bi ufak AVM yaptılardı...
Roman Olur Beş cilt yine bitmez ...Oranın hikayesi...
Çok gülerdik biz o magandalara o zaman
-
Ben Hiç hatırlamıyorum o dönemleri küçüktüm ben ...o zamanlar
biz büyüdük de n'oldu Oktay korsanım ;)
bu arada bahsettiğim 2cheveaux uğur dündar'ın röportajında başrolde çıkmış :D
sahibi tüm tadilat masraflarını kalkış yaptığı gençlerden fazlasıyla çıkarmıştı ;)
Şaka şaka
1961 doğumluyum ben ,
Bütün O acaip işler bizim mahalleden çıkardı ...
Ama bizim mahallenin çocuklarından değil , sağdan soldan gelirler Belvünün önünde toplaşırlardı..
Bu işin 4-5 tane elebaşısı vardı...
Onlar Organize ederdi...
Selamiçeşmeli, Suadiyeli ....
Parka giren yoldan evvelki genişlikte 6 tane büfe vardı sabaha kadar açık....
Sonradan kaldırdılar Bi ufak AVM yaptılardı...
Roman Olur Beş cilt yine bitmez ...Oranın hikayesi...
Çok gülerdik biz o magandalara o zaman
mahir'in büfesi t*"y+
-
Ne vardı sende Alper?
Şu anda Subaru Impreza GT var 96 model. Üzerinde 2.5lt blok , garrett 30R turbo ve özel dogbox şanzıman var. Bir arkadaşımla 2010 yılında ortak alıp yaptık. Yeşilköyde onda duruyor. O da dokunmuyor bende her çıkardığımızda polis ceza kesiyor illallah geldi o yüzden sadece piste çıkarıyoruz. 99 da Saxo VTS sonra kendim modifiye ettiğim 470hp lik S40T4 daha sonra kısa bir dönem Mitsubishi Evo 6.5 sonra yine kısa bir dönem E39M5. Sonra uzun bir dönem subaruyla uğraşırken 300hp Megane RS, sonrasında A6 2.7T ve en son Skoda Fabia Vrs. Şimdi duruldum trafik yüzünden araba kullanmıyorum hanım Fluence kullanıo. Gazlamak istediğim zaman istanbul parka gidiyorum işletme müdürü yakın arkadaşım Subaruyla Pist Günlerine giriyorum ya da eğitim olduğu zaman çağırıyor eğitim vermeye gidiyorum. Fermas Genel Müdürüde yakın başka bir arkadaşımdı o zaman da yine İstanbul parkta trackdaylere tanıtıma gidiyordum. 99 yılında yarış eğitimi aldım Körfez pistinde bir sezonda yarıştım.
-
@Engin abi, Horoz Crmal vardı Göztepe'de Amerikancı.
Ankara asfaltı Bostancı - Küçükyalı arası tünel yolu '70 lerde kullanılıyormuş sanırım.
@Alper, Overdriveli bir '58 Chrvy, yerden çakma Belçika montaj otomatik '75 Nova Concours ve '74 Alfa Romeo Giulia benim otobiografimdeki en unutulmazlardır.
-
Benim için en unutulmaz olanı A6 dır. İnanılmaz potansiyeli olan bir arabaydı. Quattro biturbo 2.7 motoru inanılmaz potansiyelliydi.Araba da inanılmaz konforluydu. Yazlığa 7 saat yol gidip hanım ne kadarda kısa sürdü demişti.
M5 tam bir benzin katiliydi. Aldığım gece depoyu fulledim 1,5 saatte depo bitti. Kazık yedim diye benzinciye sövdüm tam doldurmamış diye. Yine fulledim eve geldim ertesi akşam yine çıktım yine bitti. 180km de 70 litreyi içiyordu alet. Hemen sattım.
-
@Engin abi, Horoz Crmal vardı Göztepe'de Amerikancı.
Ankara asfaltı Bostancı - Küçükyalı arası tünel yolu '70 lerde kullanılıyormuş sanırım.
@Alper, Overdriveli bir '58 Chrvy, yerden çakma Belçika montaj otomatik '75 Nova Concours ve '74 Alfa Romeo Giulia benim otobiografimdeki en unutulmazlardır.
tamam işte Horoz Cemal :) citroen 2cheveaux yu canavara dönüşteren usta Horoz Cemal :-*
sağol Hakancığım, iyi hatırladın :)
Bostancı tüneli inşasına 1956 yılında başlanmış yani tünel 62 yaşında :)
-
@Engin abi, Horoz Crmal vardı Göztepe'de Amerikancı.
Ankara asfaltı Bostancı - Küçükyalı arası tünel yolu '70 lerde kullanılıyormuş sanırım.
@Alper, Overdriveli bir '58 Chrvy, yerden çakma Belçika montaj otomatik '75 Nova Concours ve '74 Alfa Romeo Giulia benim otobiografimdeki en unutulmazlardır.
tamam işte Horoz Cemal :) citroen 2cheveaux yu canavara dönüşteren usta Horoz Cemal :-*
sağol Hakancığım, iyi hatırladın :)
Bostancı tüneli inşasına 1956 yılında başlanmış yani tünel 62 yaşında :)
Clip'te görünen Citroen ise Rahmetli tamirci Nuri'nin arabası.Şasi Camaro,motor full modifiyeli ,heder egsozlu 427 chevrolet motor idi,benzin deposu yoktu,bagaja yarışırken bir plastik bidonda benzin koyardı.Zaten kendide yarışta rahmetli oldu. Tüm Amerikanları Horoz Cemal ve Nuri modifiye ederlerdi. O zamanın yarışanlarınadan aklımda kalanlar; Çetin (Pontiac gtx) , Orhan (markasını hatırlamadığım Amerikan), Ali ve Ahmet (Atatürk'ün torunları diye geçerdi,Amerika'da stock car olarak hazırlanmış Cuda),Deli Ferdağ (Porsche 911 Turbo).Bunun dışında birtakım standart Chevroşet Corvette,Pontiac Transam,Dodge Charger vs.
-
tamam işte Horoz Cemal :) citroen 2cheveaux yu canavara dönüşteren usta Horoz Cemal :-*
sağol Hakancığım, iyi hatırladın :)
Bostancı tüneli inşasına 1956 yılında başlanmış yani tünel 62 yaşında :)
Clip'te görünen Citroen ise Rahmetli tamirci Nuri'nin arabası.Şasi Camaro,motor full modifiyeli ,heder egsozlu 427 chevrolet motor idi,benzin deposu yoktu,bagaja yarışırken bir plastik bidonda benzin koyardı.Zaten kendide yarışta rahmetli oldu. Tüm Amerikanları Horoz Cemal ve Nuri modifiye ederlerdi. O zamanın yarışanlarınadan aklımda kalanlar; Çetin (Pontiac gtx) , Orhan (markasını hatırlamadığım Amerikan), Ali ve Ahmet (Atatürk'ün torunları diye geçerdi,Amerika'da stock car olarak hazırlanmış Cuda),Deli Ferdağ (Porsche 911 Turbo).Bunun dışında birtakım standart Chevroşet Corvette,Pontiac Transam,Dodge Charger vs.
Hüsnü korsanım sağolun siz çok daha iyi hatırlamışsınız :-*
O zamanlar ikisinin de ellerinin değmediği Amerikan yoktu
Horoz Cemal'i hayatta mı hiç bir bilgim yok ama Nuri Usta ışıklar içinde yatsın..
-
Video da konuşan bıyıklı Apik ( Alpaslan ) kalamışlı. Ferda abiyle görüşüyorum halaa , mazbut aile babası şimdi:))
-
Ali ve Ahmet Abiler en son Tekne işindeydiler ( motoryat)..
-
Çok güzel bir konu ve güzel hatıralar şimdiki trafik canavarları gibi başkalarının hayatını tehlikeye atmadan yapılan işler.Devam
:) :)
-
bu arada dikkatimi çekti; fenerbahçe’nin, kalamış’ın, caddenin yollarında büyümüş ne çok korsan varmış :) t*"y+
-
Çok güzel bir konu ve güzel hatıralar şimdiki trafik canavarları gibi başkalarının hayatını tehlikeye atmadan yapılan işler.Devam
:) :)
Sayın komutanım ,pek de masum işler değildi . 35-40 sene var Dayım gece saat 21 gibi Bağdat caddesine dondurma yemeye getirdi beni , meşhur bir dondurmacı varmış. Dondurmaları yiye yiye karşı kaldırıma geçtik yaya geçitinden , hemen arkasından acı bir fren sesi duydum , baktığımda beyaz bir cam bulutu içinde bir adam havada gidiyor vuran arabanın farları önünde .. Adam 10 metre kadar havada gitti ,yere düştü yakınına da bir foter şapka , rahmetli yaşlı bir amcaydı ve az önce bisim geçtiğimiz yaya geçidinden geçerken .... Hemen üstümüzden bir kadın balkondan bağırmaya başladı " Allah belanızı versin , her gece , her gece ... Hiç unutamam olay hala gözlerimin önünde , kadının bağırması ve o çarpma sesi kulaklarımda
-
bu arada dikkatimi çekti; fenerbahçe’nin, kalamış’ın, caddenin yollarında büyümüş ne çok korsan varmış :) t*"y+
Bizim mahalle işte 😀
Benim küçük kız küçükken Baba biz hangi takımız diye sormuştu
Ben cevap vermeden büyüğü Mahalle takımındanız işte mecburen demişti
Hiç unutmam
Her konuda öyleyiz
Bizim mahalle iyidir ...
Herkes için ...
-
bu arada dikkatimi çekti; fenerbahçe’nin, kalamış’ın, caddenin yollarında büyümüş ne çok korsan varmış :) t*"y+
Bizim mahalle işte 😀
Benim küçük kız küçükken Baba biz hangi takımız diye sormuştu
Ben cevap vermeden büyüğü Mahalle takımındanız işte mecburen demişti
Hiç unutmam
Her konuda öyleyiz
Bizim mahalle iyidir ...
Herkes için ...
:-* 1w5ey8
-
bu arada dikkatimi çekti; fenerbahçe’nin, kalamış’ın, caddenin yollarında büyümüş ne çok korsan varmış :) t*"y+
Sene 1960 sene 2018 .48 sene olmuş Çiftehavuzlarlıyım o tarihleri ve caddeyi iyi bilirim.Cemil Topuzlu caddesinden günde 2/3 defa 13 No lu Caddebostan otobüsü geçerdi başka vasıta yoktu ve Bağdat caddeside çift yönlü idi t*"y+ t*"y+ :)
-
Yanlış değerlendirilmesin .....
Asla kategorize etmek, İnsan Sıralamak değil ...
Her taraftan her türlü insan çıkar ancak ,
İzmirliler ile Kadıköylülere ayrı bir sempatim var....
Elimde değil..
-
Yanlış değerlendirilmesin .....
Asla kategorize etmek, İnsan Sıralamak değil ...
Her taraftan her türlü insan çıkar ancak ,
İzmirliler ile Kadıköylülere ayrı bir sempatim var....
Elimde değil..
Kesinlikle haklısın sempati duymak başka iş neticede herkes kardeşimiz
-
bu arada dikkatimi çekti; fenerbahçe’nin, kalamış’ın, caddenin yollarında büyümüş ne çok korsan varmış :) t*"y+
Sene 1960 sene 2018 .48 sene olmuş Çiftehavuzlarlıyım o tarihleri ve caddeyi iyi bilirim.Cemil Topuzlu caddesinden günde 2/3 defa 13 No lu Caddebostan otobüsü geçerdi başka vasıta yoktu ve Bağdat caddeside çift yönlü idi t*"y+ t*"y+ :)
ne güzel günlerdi..... :)
-
bu yıllarda E5 üzerinde, hatırladığım kadarıyla göztepe köprüsü ile uzunçayır köprüsü arasında yaşlı bir kadın orta refüjdeki yeşillikte sürekli gider gelirdi
hatırlayanınız var mıdır?
-
Vay vay nostaljiye bak . Dolanayım dedim cıkan konuya bak .
Göztepe işiklarının orada Vecdi Turanı unutmamak lazım . Ankaradan gelen aluminyum kasa transam ve istanbuldan Ahmetin cudası yarışacaktı Cuda 600 veya 800 beygir falan.
Arabanın arka tekerlekleri buyuk , kalkışta ön tekerler yerden havada 150-200 metre gidiyordu. Bizler 2 sınıf araba olarak geziyorduk . Hele BMW falan hikaye ama polis çevirdiğinde onlar yarışcı olamayacaklarından cezadan yırtarlardı.
-
O zaman Bogaz koprusunun yolu uzuncayır koprusunun üzerinde biterdi devamı yapılmamıştı. Seyirciler köprü üzerine çıkar ferrari dino ve kabzımalın 365 ferrarisi 300 kmde alttan geçerlerdi