0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. E.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #15 : Aralık 06, 2018, 12:21:01 »
Sonradan yaptırılan LPG  ve bunun performans ve motor örü üstüne hakkındaki üyesi olduğum otomobil formlarının birinden kopyaladığım TSİ motorlarla ilgili yazı aşağıdadır. Teknik olarak doğru veyahut yanlış diyemeyeceğim sadece bilginize sunmak istedim

LPG meraklılarının dikkatine
 Dünyanın bir çok ülkesinde bir çok büyük marka fabrika çıkışı lpg sistemli araçlar üretiyor ama lpg tavsiye edilmesi konusu tartışmalı, fikir beyan etmiyorum. TSI motorlar hem bir çok karmaşık elektronik sistem içeriyor ve yüksek basınçlı yakıt püskürtmesi ile çalışıyor (6bar). Bu sistem ile kusursuz çalışan lpg sistemi bildiğim kadarıyla yok. LPG buhar (gaz) fazında kullanılamıyor bu motorlarda, kısa vadede ciddi büyük sorunlarla karşılaşıldığını ben gördüm. Sıvı fazda motora yollanması için de daha fazla (min.12bar) basınçta çalışması gerekiyor. Öyle olunca da 6bar için tasarlanmış bazı elemanların 12bara dayanamaması söz konusu. Bu gibi sorunları aşmak için eskisi gibi karma sistemler de üretiliyor, benzinle çalışıp motor belli bir devire yükselince lpg devreye giriyor veya motor belli bir devrin üstüne çıkınca benzin devreye giriyor gibi. Mesela rolantide benzinle çalışan araç 1500-3500 devirler arasında lpg yakıyor, bu devirler dışında benzin yakıyor. Bu tip sistemlerde tasarruf oranının düşük olduğunu bir kaç kullanıcıdan okudum.
 Gerçi "sıvı sistem" lpg kitleri euro endeksli olduğu için fiyatları artık astronomik boyutlarda. Sırf bu yüzden "az olsun bizim olsun" diyerek karma sistemlere yöneliyor kullanıcılar





















*

    O. E.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #16 : Aralık 06, 2018, 12:32:45 »
Hiç anlamadığım bir konu ancak bir mantık yürütüp Maydonoz olmam icab ederse (aslında etmez)

Bu LPG daha ekonomik ise , Avantajlı ise , Performansta çok büyük kayıp yok ise

Neden Tüm dünyada Otomotiv sanayi Üretiminin çoğunu TÜPLÜ motorlara çevirmez Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlker Kaptanın söylediği Yasak bir çok ülkede mevcuttur...
Kapalı otoparka alınması bizde yasaktır
Hatta AVM lerin kapalı otoparklarındaki Güvenlik görevlileri sadece buna bakmaktadır...
Kar kış soğukta icad edenleri Ruhunu bolca şaad etmektedirler
bazı ülkelerde Trafiğe çıkmasına bile müsade edilmez, sebebini bilmem , Patlar patlamaz benim konum değil...

Ben Tüpgaz satan akaryakıt istasyonu olduğunu bile sanmıyorum ,Amarikada ve Avrupanın bir çok ülkesinde..
« Son Düzenleme: Aralık 06, 2018, 12:34:29 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    C. A.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #17 : Aralık 06, 2018, 12:39:06 »
Turbolu motorlara LPG sistemi uygulamasi mevcut ama cok yuksek rakamlar talep edilmekte. Zaten yakit ekonomisi sunan bu motorlarda kullanmak mantikli degil.
Genelde atmosferik motorlarda kullanilmasi  daha uygun fiyatli oluyor.
Daha omceden dizel aracim vardi. 100 km de 6.5 lt yakit tuketiyordum. Simdi fabrika cikisli LPG li Honda civic aracimda ise 9 lt sehir icinde LPG tuketimim var.
Benim kullanim tarzimda performans olarak bir fark goremiyorum.

Neden ureticiler LPG li arac yapmiyora gelecek olursak,bence gelecegin yakiti olacak olan elektrikli araclara yatirim yapmak yine petrol turevi olan LPG ye yatirim yapmaktan daha avantajli oldugu icin olabilir.

P.S Daha onceden kesinlikle LPG li arac almam diyen birisiydim.


*

    E. Y.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #18 : Aralık 06, 2018, 12:46:03 »
Karbüratörlü araçlarda hava lpg karışımını sağlayan mikser vardır. LPG fazla havayı sevmez, bu nedenle karbüratörlü araçlarda çözüm olarak karbüratör hava girişinin yarısını koli bandıyla kapatırlar. Bu mikser bazen taşma yapar(fazla lpg), araç tutuşur. Ya da hiç benzin kullanmadan yıllarca lpg'de kullanırlar, benzin hortumları kurur çürür, benzinle kullanılmaya kalkıldığında sızdırır, araç yanar... O yanan araçların çoğu  lpg omasa da bakımsızlıktan bir şekilde yanacak araçlardır çoğunlukla. Sıralı sistemlerde ise araç her defasında benzinle çalışır sonra lpg'ye geçer... Emniyet sistemleri ilk yıllara göre oldukça geliştirilmiştir. O nedenle son yıllarda lpg'li araç yangınları haberleri azalmıştır. (Bir de gazeteci etkisini unutmamak gerek. Eğer yanan araçta lpg varsa, araç sahibi yediği trafik cezasına kızıp aracını yaksa, gazetede "lpg'li araç alev alev" yanmıştır  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
Kısaca, Renault'un zamanında Günaydın gazetesini düzenlediği Türkiye rallilerindeki başarıları nedeniyle oluşan "reno sağlam araç arkadaş" imajı gibi, yıkılması çok zor bir imajdır "lpg'li araç yanıyor arkadaş" imajı.


*

    M. B. A.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #19 : Aralık 06, 2018, 12:47:47 »
1998 yılında sıfır bir Broadway RL almıştım 24 ay taksitle (RN'ye param yetmemişti Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )

Aldığım gün etrafımdakiler başladı "buna tüp taktırsana" diye...

İstemiyorum, sevmiyorum dedikçe iyice salak yerine koymaya başladılar, yok benzin çok pahalı, yok şöyle böyle... "Du bakali n'olcek" diyerek denemeye karar verdim.

Markasını hatırlamıyorum ama iyi birşeydi, gittim Yenibosna'da taktırdım. Vay arkadaş, iki ay kullandım kullanmadım arabamdan soğumama yetti.

Yokuşta çekmiyor, sesi fazla, bitip bitmediği tam anlaşılamıyor vs. vs... Taktırdığım yere gittim dedim bunu sökün kardeşim. Adamlara bir de sökme parası verip söktürüp attım ve "oh be" dedim...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Daha da tüplü arabanın yanına yaklaşmam...

*

    S. K.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #20 : Aralık 06, 2018, 12:49:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

LPG meraklılarının dikkatine
Dünyanın bir çok ülkesinde bir çok büyük marka fabrika çıkışı lpg sistemli araçlar üretiyor ama lpg tavsiye edilmesi konusu tartışmalı, fikir beyan etmiyorum. TSI motorlar hem bir çok karmaşık elektronik sistem içeriyor ve yüksek basınçlı yakıt püskürtmesi ile çalışıyor (6bar). Bu sistem ile kusursuz çalışan lpg sistemi bildiğim kadarıyla yok. LPG buhar (gaz) fazında kullanılamıyor bu motorlarda, kısa vadede ciddi büyük sorunlarla karşılaşıldığını ben gördüm. Sıvı fazda motora yollanması için de daha fazla (min.12bar) basınçta çalışması gerekiyor. Öyle olunca da 6bar için tasarlanmış bazı elemanların 12bara dayanamaması söz konusu. Bu gibi sorunları aşmak için eskisi gibi karma sistemler de üretiliyor, benzinle çalışıp motor belli bir devire yükselince lpg devreye giriyor veya motor belli bir devrin üstüne çıkınca benzin devreye giriyor gibi. Mesela rolantide benzinle çalışan araç 1500-3500 devirler arasında lpg yakıyor, bu devirler dışında benzin yakıyor. Bu tip sistemlerde tasarruf oranının düşük olduğunu bir kaç kullanıcıdan okudum.
 Gerçi "sıvı sistem" lpg kitleri euro endeksli olduğu için fiyatları artık astronomik boyutlarda. Sırf bu yüzden "az olsun bizim olsun" diyerek karma sistemlere yöneliyor kullanıcılar


Motorlar ve silindir kapakları tasarlanırken mühendise "biz bunu karma da üreteceğiz; direkt benzin enjektörü dışında istenirse LPG enjektörü konmak için kapağın delineceği yeri de ayarla" denirse; mühendis de yanma sıcaklığına göre lpg enjektörünün magnezyum alaşımlı subaplara zarar vermeyeceği konumlandırmayı yapabilir... Çünkü TSi teknolojisinin prensibinde diesel motorun çalışma prensibine benzerlik nedeniyle silindir içerisinde oluşan sıcaklık homojen değil deniyor... Bildiğim kadarıyla problem çıkartan motorlar kısmen tasarımından ama çoğunlukla da boş göndermek istemeyen servislerin montaj (konumlama) hatalarından dolayı yüksek basınçtan çok; sıcaklık merkezinin yeri nedeniyle subap eritiyor... Aslında aynı problem donanıma hiç dokunulmayan,  "tuning" denen mevzuyu tamamen güç ve tork odaklı maniple edince de ortaya çıkıyor... Beslemeyi abartır ve sürekli üst devirlerde gezersen; evet belki 1.4 motordan 225hp alıyorsun ama 30 bin km sonra da motörü Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap kucağına alıyorsun gibi...
*

    S. K.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #21 : Aralık 06, 2018, 13:07:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Neden Tüm dünyada Otomotiv sanayi Üretiminin çoğunu TÜPLÜ motorlara çevirmez Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlker Kaptanın söylediği Yasak bir çok ülkede mevcuttur...
Kapalı otoparka alınması bizde yasaktır
Hatta AVM lerin kapalı otoparklarındaki Güvenlik görevlileri sadece buna bakmaktadır...

Oktay korsan öyle yaptıkları ihtimalide bu defa benzindeki arz fazlasını ne yapacaklar? Mevcut LPG üretimini tüketecek kadar LPG'li otomobil yıllardır üretildi, üretiliyor.. Hatta bunun üzerine aynı temelden bir de LNG'li (sıvılaştırılmış doğal gaz) araçlar üretildi yine dünyanın birçok yerinde... LPG arzını tüketmek bir tek Amerika'da dert olmamış; onun da sebebi ülkenin pek çok yerinde (8 milyon km2 miydi neydi ABD) birbirine uzak mesafe çitlik tipi yerleşimler olması sanırım... Bu tip yerleşim merkezi gaz dağıtım altyapısını mantıksız (özel sektör açısından) kıldığından her evde bulunan koca koca propan-butan tankları gereken tüketimi sağlamış bir şekilde...

Diğer taraftan LPG üreticileri derneği mi LPG dağıtıcıları derneği mi ne; sizin dediğinizin tam tersine dünyada artık kapalı parkta LPG yasağı kalmadığını; bizdeki regülasyonun da yeterli olduğunu; buna göre monte edilmiş LPG tanklarının benzinden daha zararlı olmadığını iddia ederek AVM yasağını kaldırtmaya çalışıyorlar.. Bu konuda ukalalık yapacak kadar çok ülke gezmedim ama İspanya - İtalya ve Belçika'da çoğu otomat tipi (insan çalışmayan) yakıt istasyonlarında LPG pompaları gördüm. 2009 muydu neydi, Londra'da zone-1 e girecek özel otomobillerden günlük ücret kesilmesi kararı alınmıştı; kararın tek istisnası elektrikli ve LPG'li otomobillerdi... O karar uygulandı mı bilmiyorum... 
*

    O. E.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #22 : Aralık 06, 2018, 13:22:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Neden Tüm dünyada Otomotiv sanayi Üretiminin çoğunu TÜPLÜ motorlara çevirmez Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlker Kaptanın söylediği Yasak bir çok ülkede mevcuttur...
Kapalı otoparka alınması bizde yasaktır
Hatta AVM lerin kapalı otoparklarındaki Güvenlik görevlileri sadece buna bakmaktadır...

Oktay korsan öyle yaptıkları ihtimalide bu defa benzindeki arz fazlasını ne yapacaklar? Mevcut LPG üretimini tüketecek kadar LPG'li otomobil yıllardır üretildi, üretiliyor.. Hatta bunun üzerine aynı temelden bir de LNG'li (sıvılaştırılmış doğal gaz) araçlar üretildi yine dünyanın birçok yerinde... LPG arzını tüketmek bir tek Amerika'da dert olmamış; onun da sebebi ülkenin pek çok yerinde (8 milyon km2 miydi neydi ABD) birbirine uzak mesafe çitlik tipi yerleşimler olması sanırım... Bu tip yerleşim merkezi gaz dağıtım altyapısını mantıksız (özel sektör açısından) kıldığından her evde bulunan koca koca propan-butan tankları gereken tüketimi sağlamış bir şekilde...

Diğer taraftan LPG üreticileri derneği mi LPG dağıtıcıları derneği mi ne; sizin dediğinizin tam tersine dünyada artık kapalı parkta LPG yasağı kalmadığını; bizdeki regülasyonun da yeterli olduğunu; buna göre monte edilmiş LPG tanklarının benzinden daha zararlı olmadığını iddia ederek AVM yasağını kaldırtmaya çalışıyorlar.. Bu konuda ukalalık yapacak kadar çok ülke gezmedim ama İspanya - İtalya ve Belçika'da çoğu otomat tipi (insan çalışmayan) yakıt istasyonlarında LPG pompaları gördüm. 2009 muydu neydi, Londra'da zone-1 e girecek özel otomobillerden günlük ücret kesilmesi kararı alınmıştı; kararın tek istisnası elektrikli ve LPG'li otomobillerdi... O karar uygulandı mı bilmiyorum...


Dedim ya Benimki Maydonoz olmak , anladığım , merak ettiğim bir konu değil.
İnan arabanın kaputunu açsalar say arkadaş Sol baştan parçaları deseler ...
İki Parça sayamam ...

Ama genel eğilime bakıp bir kanıya varmak benimkisi..Doğru olmayabilir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben yıllar yılı Mazotlu Araba almadım sabit fikrimden....
Yedi sene evvel ilk Mazotlu arabamı edindim, şimdide benzinli araba için aynı sabit fikirleri taşıyorum....


Aynı sabit fikrim İstanbulda SUV/ 4*4 Arazi Taşıtı , Kamyonet ,Cip (Jeep değil) ler için geçerli,
Toplu alım dolduruşuna gelip aldığım Cipi (Jeep değil) 5000 Km kar ederek sattım ...
Bir daha asla almam...mesela
Selamlar


« Son Düzenleme: Aralık 06, 2018, 13:29:51 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    A. D.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #23 : Aralık 06, 2018, 13:40:05 »
LPG ile çalışan motorların ömrü daha kısalıyor. Nedeni de LPG hem kuru yakıt hemde içerisinde Oksijende mevcut. Otto motorların hava yakıt karışım oranı rolantide evet 1/15 yani 1 yakıt 15 hava ancak devir yükseldikçe araç yazılımına göre bu 10 ile 11 arasında değişiyor. Beyindeki belirtilen avans ve retard değerleride ona göre değişiyor. Ama LPG içerisinde bulunan Oksijen miktarı bütün bu ortalamayı bozuyor ve yüksek devirlerde bu sefer avans vurmalar başlıyor. Bu avans yüzünden de ilk olarak sekmanlar daha sonra da silindir yüzeyleri bozuluyor. Bir de motorun moleküler yapısı bu titreşimli çalışmaya uygun değilse blokta problemler oluşuyor. LPG takan kimsenin hiç kulağında avans dinlemek için kulaklık gördünüz mü? Göremezsiniz çünkü üst devirlerde avans vuracağını onlarda biliyorlar.  Bir arabanın hava yakıt oranı hazırlanırken avans sensörü dışında bu şekilde kulaklıkla yapılır. Sensörün algılayamadığı vuruntuları kulaklıkla anlarsınız. Ona göre de avans ayarı yaparsınız. O nedenle hiç kimse LPG sağlıklıdır uzun km kullanabilirsiniz yalanına inanmasın. Evet 100 bin km kullanırsınız 300 bin gidecek motoru ama her 100 bin km de motor rektifiye fiyatını da yakıt sarfiyatına ekledeğiniz zaman elinizde dağılmış bir motor kalır.
*

    M. A.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #24 : Aralık 06, 2018, 14:15:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hiç anlamadığım bir konu ancak bir mantık yürütüp Maydonoz olmam icab ederse (aslında etmez)

Bu LPG daha ekonomik ise , Avantajlı ise , Performansta çok büyük kayıp yok ise

Neden Tüm dünyada Otomotiv sanayi Üretiminin çoğunu TÜPLÜ motorlara çevirmez Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlker Kaptanın söylediği Yasak bir çok ülkede mevcuttur...
Kapalı otoparka alınması bizde yasaktır
Hatta AVM lerin kapalı otoparklarındaki Güvenlik görevlileri sadece buna bakmaktadır...
Kar kış soğukta icad edenleri Ruhunu bolca şaad etmektedirler
bazı ülkelerde Trafiğe çıkmasına bile müsade edilmez, sebebini bilmem , Patlar patlamaz benim konum değil...

Ben Tüpgaz satan akaryakıt istasyonu olduğunu bile sanmıyorum ,Amarikada ve Avrupanın bir çok ülkesinde..

Amerika'da yaşadığım yıllarda araca yakıt istasyonundan lpg aldım.. Ama forklift için..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çalıştığım yerdeki forkliftler tüplüydü..Tüpü söker oraya gider, açık havada ama korunaklı bir alana girer; tüpü tartı üzerine koyar öyle doldururduk (görevli ile)...

Onun dışında bir kere U-Haul'dan kamyon kiralamak durumunda kalmıştım, adam elimde sadece dizel kamyon kaldı dediğinde işkillenmeliydim.
Teslim etmeden önce deposunu doldurmak için şehir içinde fellik fellik dizel satan istasyon aramıştım, bulamamıştım da; en son biraz şehrin çıkışına doğru bir yol üzerinde kamyon müşterileri olan istasyondan almıştım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Biraz daha geç kalsaydım 1 gün daha kirası verecektim.
*

    H. E.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #25 : Aralık 06, 2018, 14:29:18 »
Bende bir tane 740 Volvo GLE var. Otomatik, ABS falan. ŞAhane arabayken nereden akıl ettilerse buna bir LPG düzeneği takmışlar. Bu aracın motorunda Bosch K-tronic enjeksiyon sistemi var. Kabaca yakıt enjektörlerinden gelen fazla benzin geri dönüyor diyelim. Sistemi gaz ile çalıştırınca, karışım odasından, enjektörler üzerinden yanma odasına giden gazın FAZLASI, benzin gibi geri dönemiyor, karışım odasında falan birikip PATLIYOR. Böyle, böyle hava filtre kutusu, karışımı sağlayan "kuş boynu" gibi bişii dedikleri kol ve metal disk falan yamuluyor, kırılıyor ve araç çalışmaz hale geliyor. Geldi yani. Şimdi parkta yatıyor 3 senedir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Aralık 06, 2018, 14:31:06 Gönderen: Hakan Erim »
*

    O. E.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #26 : Aralık 06, 2018, 14:33:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bende bir tane 740 Volvo GLE var. Otomatik, ABS falan. ŞAhane arabayken nereden akıl ettilerse buna bir LPG düzeneği takmışlar. Bu aracın motorunda Bosch K-tronic enjeksiyon sistemi var. Kabaca yakıt enjektörlerinden gelen fazla benzin geri dönüyor diyelim. Sistemi gaz ile çalıştırınca, karışım odasından, enjektörler üzerinden yanma odasına giden gazın FAZLASI, benzin gibi geri dönemiyor, karışım odasında falan birikip PATLIYOR. Böyle, böyle hava filtre kutusu, karışımı sağlayan "kuş boynu" gibi bişii dedikleri kol ve metal disk falan yamuluyor, kırılıyor ve araç çalışmaz hale geliyor. Geldi yani. Şimdi parkta yatıyor 3 senedir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yazık,
Peki sökülüp normal haline gelemiyor mu??
*

    H. E.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #27 : Aralık 06, 2018, 14:40:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yazık,
Peki sökülüp normal haline gelemiyor mu??

Gelir de işte birinin sökmesi, takması lazım.
*

    A. D.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #28 : Aralık 06, 2018, 16:42:07 »
Abi Volvoların geneli LPGleri sevmez. Annemde de S70T5 var hiç lpg takmadık. lpg takılanlar sürekli motor yaptırır. B42, B52 motor kodlular ve B23 motor kodlular LPG düşmanı. 
*

    İ. E.

Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #29 : Aralık 06, 2018, 18:31:55 »
Araba konusu açılmışken hanımlardan özür dileyerek
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap