0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LPG meraklılarının dikkatineDünyanın bir çok ülkesinde bir çok büyük marka fabrika çıkışı lpg sistemli araçlar üretiyor ama lpg tavsiye edilmesi konusu tartışmalı, fikir beyan etmiyorum. TSI motorlar hem bir çok karmaşık elektronik sistem içeriyor ve yüksek basınçlı yakıt püskürtmesi ile çalışıyor (6bar). Bu sistem ile kusursuz çalışan lpg sistemi bildiğim kadarıyla yok. LPG buhar (gaz) fazında kullanılamıyor bu motorlarda, kısa vadede ciddi büyük sorunlarla karşılaşıldığını ben gördüm. Sıvı fazda motora yollanması için de daha fazla (min.12bar) basınçta çalışması gerekiyor. Öyle olunca da 6bar için tasarlanmış bazı elemanların 12bara dayanamaması söz konusu. Bu gibi sorunları aşmak için eskisi gibi karma sistemler de üretiliyor, benzinle çalışıp motor belli bir devire yükselince lpg devreye giriyor veya motor belli bir devrin üstüne çıkınca benzin devreye giriyor gibi. Mesela rolantide benzinle çalışan araç 1500-3500 devirler arasında lpg yakıyor, bu devirler dışında benzin yakıyor. Bu tip sistemlerde tasarruf oranının düşük olduğunu bir kaç kullanıcıdan okudum. Gerçi "sıvı sistem" lpg kitleri euro endeksli olduğu için fiyatları artık astronomik boyutlarda. Sırf bu yüzden "az olsun bizim olsun" diyerek karma sistemlere yöneliyor kullanıcılar
Neden Tüm dünyada Otomotiv sanayi Üretiminin çoğunu TÜPLÜ motorlara çevirmez Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİlker Kaptanın söylediği Yasak bir çok ülkede mevcuttur...Kapalı otoparka alınması bizde yasaktır Hatta AVM lerin kapalı otoparklarındaki Güvenlik görevlileri sadece buna bakmaktadır...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapNeden Tüm dünyada Otomotiv sanayi Üretiminin çoğunu TÜPLÜ motorlara çevirmez Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİlker Kaptanın söylediği Yasak bir çok ülkede mevcuttur...Kapalı otoparka alınması bizde yasaktır Hatta AVM lerin kapalı otoparklarındaki Güvenlik görevlileri sadece buna bakmaktadır...Oktay korsan öyle yaptıkları ihtimalide bu defa benzindeki arz fazlasını ne yapacaklar? Mevcut LPG üretimini tüketecek kadar LPG'li otomobil yıllardır üretildi, üretiliyor.. Hatta bunun üzerine aynı temelden bir de LNG'li (sıvılaştırılmış doğal gaz) araçlar üretildi yine dünyanın birçok yerinde... LPG arzını tüketmek bir tek Amerika'da dert olmamış; onun da sebebi ülkenin pek çok yerinde (8 milyon km2 miydi neydi ABD) birbirine uzak mesafe çitlik tipi yerleşimler olması sanırım... Bu tip yerleşim merkezi gaz dağıtım altyapısını mantıksız (özel sektör açısından) kıldığından her evde bulunan koca koca propan-butan tankları gereken tüketimi sağlamış bir şekilde... Diğer taraftan LPG üreticileri derneği mi LPG dağıtıcıları derneği mi ne; sizin dediğinizin tam tersine dünyada artık kapalı parkta LPG yasağı kalmadığını; bizdeki regülasyonun da yeterli olduğunu; buna göre monte edilmiş LPG tanklarının benzinden daha zararlı olmadığını iddia ederek AVM yasağını kaldırtmaya çalışıyorlar.. Bu konuda ukalalık yapacak kadar çok ülke gezmedim ama İspanya - İtalya ve Belçika'da çoğu otomat tipi (insan çalışmayan) yakıt istasyonlarında LPG pompaları gördüm. 2009 muydu neydi, Londra'da zone-1 e girecek özel otomobillerden günlük ücret kesilmesi kararı alınmıştı; kararın tek istisnası elektrikli ve LPG'li otomobillerdi... O karar uygulandı mı bilmiyorum...
Hiç anlamadığım bir konu ancak bir mantık yürütüp Maydonoz olmam icab ederse (aslında etmez)Bu LPG daha ekonomik ise , Avantajlı ise , Performansta çok büyük kayıp yok iseNeden Tüm dünyada Otomotiv sanayi Üretiminin çoğunu TÜPLÜ motorlara çevirmez Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİlker Kaptanın söylediği Yasak bir çok ülkede mevcuttur...Kapalı otoparka alınması bizde yasaktır Hatta AVM lerin kapalı otoparklarındaki Güvenlik görevlileri sadece buna bakmaktadır...Kar kış soğukta icad edenleri Ruhunu bolca şaad etmektedirlerbazı ülkelerde Trafiğe çıkmasına bile müsade edilmez, sebebini bilmem , Patlar patlamaz benim konum değil...Ben Tüpgaz satan akaryakıt istasyonu olduğunu bile sanmıyorum ,Amarikada ve Avrupanın bir çok ülkesinde..
Bende bir tane 740 Volvo GLE var. Otomatik, ABS falan. ŞAhane arabayken nereden akıl ettilerse buna bir LPG düzeneği takmışlar. Bu aracın motorunda Bosch K-tronic enjeksiyon sistemi var. Kabaca yakıt enjektörlerinden gelen fazla benzin geri dönüyor diyelim. Sistemi gaz ile çalıştırınca, karışım odasından, enjektörler üzerinden yanma odasına giden gazın FAZLASI, benzin gibi geri dönemiyor, karışım odasında falan birikip PATLIYOR. Böyle, böyle hava filtre kutusu, karışımı sağlayan "kuş boynu" gibi bişii dedikleri kol ve metal disk falan yamuluyor, kırılıyor ve araç çalışmaz hale geliyor. Geldi yani. Şimdi parkta yatıyor 3 senedir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yazık,Peki sökülüp normal haline gelemiyor mu??