0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. S.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #765 : Mayıs 05, 2020, 13:14:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Afrika twin olabilirse 1200gs, bakalım kısmet...
Eğer boksör motor antipatiniz yoksa su soğutmalı bir 1200GS sizi kesin mutlu edecektir. Ancak fiyatı da aynı özelliklerde bir Africa Twinin iki katı olacaktır Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aslında çok memnunum, belki gt modelini de alabilirim. Benim ki merak biraz da. Afrika twini ve 1200gs'i merak ediyorum. Yurtdışı gezi planım var. Daha önce 2006 yamaha fazer ile eşimle beraber 2016da Yunanistan İtalya turu yapmıştık. Tekrar düşünüyoruz.
Aynı dönemde eşli olarak aynı rotayı gezmişiz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap O sırada bende 2013 model Tiger800XC vardı. Bir önceki motosikletim olan ve tüm türkiye sahil şeridimizi gezdiğim V-Strom DL650'den kat kat rahattı. 2017 yazında da yine eşimle bu kez 1200GS Adv ile Sicilya üzerinden Tunus turu yaptık. 1200GS Adv motosikletlerim arasında en rahat, keyifli ve güven vereniydi.


*

    T. S.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #766 : Mayıs 05, 2020, 13:18:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
R1200 RT için ilk kez yağ ve yağ filtresi değişimini yapmak için niyetlendim internetten filtre aldım ve video izledim. Ama yağ kapağı anahtarı sele altında çıkmayınca o kapağı açmak için işyerinden bir segman pensesi getirdim.Açabildim.Bu hafta sonu işlemi tamamlayıp standart bakımları bundan sonra kendim yapacağım.

Harikasınız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Standart bakımlarımı bundan sonraki motosiklet hayatımda ben de kendim yapmak istiyorum. Ancak senkron ayarı (üç silindirlerde), segman ayarı, amortisör keçe ve yağ değişimleri ve biraz da fren hidroliği değişimi beni korkutuyor. Belki standart bakımı birkaç kez becerdikçe yavaştan işi büyütürüm Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    F. G.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #767 : Mayıs 05, 2020, 16:00:47 »
 Diger motorlar icin de durumun degisik oldugunu dusunmeyerek yaziyorum.
 Klr cilerin basucu kitabi "clymer" manual dir. Her motorcu, motorunun  bence mutlaka boylesine detayli bir kitabini edinmeli. Uzun yol yaparken yaninda bulundurmali. Bazen tamircilere bile yol gosterebilir. Ornegin klr nin yag filtresinin icinde kucuk bir boru var. Bunu farketmeden filtre ile cope atan tamirci olabiliyor.
 Diger kaynak youtube. Dunyanin ikinci en buyuk arama motoru. Google, sizinle ayni motoru kullanan diger insanlarin olusturdugu forumlar...Inanin o forumlarda gercek ustalardan cok daha bilgili amatorler var.
 Kesinlikle ve kesinlikle.....Yag ve filtre degistirerek her motorcu ise baslamali. Evet TR de iscilik ucuz ve bu yuzden bazen tamirciye gidiyoruz. Ama, gordugum kadariyla touring sevenler burada. Biz ellerimizi kirletmek zorundayiz. Biraz mekanik bilgi, bazen kendimizi yollara vurabilmek yada hafta sonu turlarindan oteye gidememek arasindaki fark olabilir. Bu aralar cok kasindim. Kafamda guney Amerika projesi var. Meksika sinirindan girip Darien gap a kadar gidip donmek. Birkac yil icerisinde bunu denemek istiyorum. Ultralight malzeme konusundaki calismalarima dayanarak. Cok kucuk cantalarla. Bir topcase, depo ustu canta vs. Hayaller touring, gercekler karantina...Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    T. S.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #768 : Mayıs 05, 2020, 16:47:40 »
Faruk Korsan, beni en çok gaza getiren Woad to Ruin - Hans Zimmer film müziğinden sonra ikinci sıraya sizin mesajınız yerleşti  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tekrar motorlandıktan sonra mutlaka motosikletimin servis manualini bir şekilde temin edeceğim ve lastiğini söküp tamir etmenin pratiklerinden daha fazlasını deneyeceğim.

Sosyal medya kullanıyorsanız sizi eklemek ve paylaşımlarınızı takip etmek isterim.


*

    F. G.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #769 : Mayıs 07, 2020, 17:11:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Faruk Korsan, beni en çok gaza getiren Woad to Ruin - Hans Zimmer film müziğinden sonra ikinci sıraya sizin mesajınız yerleşti  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tekrar motorlandıktan sonra mutlaka motosikletimin servis manualini bir şekilde temin edeceğim ve lastiğini söküp tamir etmenin pratiklerinden daha fazlasını deneyeceğim.

Sosyal medya kullanıyorsanız sizi eklemek ve paylaşımlarınızı takip etmek isterim.
Tolga mesajimin altindaki youtube link de kanalim var. Henuz pek mesafe katedebilmis degilim, degisik seyler deneyerek bir cizgi yakalamaya calisiyorum. Kanal sayfasinda FB adresim var mutlaka ekle cok memnun olurum. FB da aktif sayilirim, instagram soyle boyle.
 Lastik degistirdiyseniz bu kucumsenmeyecek bir is zira benim lastik degistirme deneme pek iyi gitmedi. Iki yeni lastik almistim. Tecrube olsun diye kendim degistirmeye karar verdim. Lastik tamircilerinde mutlaka izlemissinizdir, "POOP" diye bir ses cikiyor. Turkcesini bilmiyorum bu islemin ama tamirci ortaminda makina yapiyor onu. Bu lastik degistirme zorunlulugu yolda basiniza gelirse bizim KLR cilerin metodu motorun ayakligini bastirarak, motorun agirligini kullanarak bu isi yapmak. Bende bu metodla garajda yaptim. Sonrasinda ugras ugras takamadim. Takmaya calisirken sifir lastigide perisan ettim, kullanilamaz hale geldi. Gidip yeni bir lastik alip tamirciye taktirdim:)
 Ben motorsuz bir hayat dusunemiyorum. insallah, sagligim elverdigi surece motorsikletler hayatimin bir parcasi olacak. Neresinden bakarsaniz bakin, motorsiklet en ideal araclardan birtanesi. Bakimi kolay, ucuz, yakit tuketimi, macera faktoru...

*

    T. S.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #770 : Mayıs 07, 2020, 20:19:52 »
Faruk, Daha açık olmam gerekirse. Bir üstadın yardımıyla öğrenmek amaçlı söküp tekrar topladım. Zorlandığım yerde yardım etti. Ne mutlu ki yolda hiç başıma gelmedi. Ama tüm ekipmanlarım yanımda olur her zaman. Ben işi bitiremesem bile yine bilen birinin yardımıyla biter iş...

Üç hesabınızı da ekledim. O ortamlarda da iletişimde kalırız. Ben de tamamen aynı yöntem ile sizin ellere gelecektim. 2004 yılında. Ama son anda karar değiştirdim. Zorluklar atlatmışsınız. Ama başarmışsınız. Şuan ki durumunuzu da izledim. Tez vakit onu da atlatacaksınız. Geçmiş olsun dileklerimi iletmek isterim buradan.

Aynen ben de motosiklet ve hatta deniz olmayan bir hayat düşünemiyorum. Maceralarda da görüşürüz umarım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Belki memlekette bir motosiklet turu yapmak istersiniz. Öyle bir durum olursa eşlik etmek isterim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    F. G.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #771 : Mayıs 09, 2020, 02:49:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Faruk, Daha açık olmam gerekirse. Bir üstadın yardımıyla öğrenmek amaçlı söküp tekrar topladım. Zorlandığım yerde yardım etti. Ne mutlu ki yolda hiç başıma gelmedi. Ama tüm ekipmanlarım yanımda olur her zaman. Ben işi bitiremesem bile yine bilen birinin yardımıyla biter iş...

Üç hesabınızı da ekledim. O ortamlarda da iletişimde kalırız. Ben de tamamen aynı yöntem ile sizin ellere gelecektim. 2004 yılında. Ama son anda karar değiştirdim. Zorluklar atlatmışsınız. Ama başarmışsınız. Şuan ki durumunuzu da izledim. Tez vakit onu da atlatacaksınız. Geçmiş olsun dileklerimi iletmek isterim buradan.

Aynen ben de motosiklet ve hatta deniz olmayan bir hayat düşünemiyorum. Maceralarda da görüşürüz umarım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Belki memlekette bir motosiklet turu yapmak istersiniz. Öyle bir durum olursa eşlik etmek isterim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Onemli olan isin bitmesi, yola devam edebilmen Tolga Kaptan, denizde oldugu gibi karadada gemini, motorunu arabani yurutebiliyormusun? Kaptan sensin. Bazen kendin tamir etmesen bile, lojistik engelleri asmak bile bir sanat. Yol yokusa vurunca manevra ve operasyon kabiliyetini tammamiyle kaybeden insanlar var. Felsefe olarak bize ters bir durum.
 Gecmis olsun dileginiz icin tesekkur ederim.
 TR de bir motor almayi bazen cok ciddi olarak dusunuyorum. Kagit isleri biraz gozumu korkutuyor zira ehliyet, ruhsat, motorun yurtdisi cikis belgeleri vs, Bir yerde takilip kalabilirim. USA cikisli rotalar cok kolay, ornegin Alaska rotasi...Guney Amerika rotalari. Ihtiyaciniz olan tek sey motorunuzun ruhsati ve ehliyetiniz.
 Ama genede motorla soyle Iran sinirindan cikip...Bizim maceraperest kusak zamaninda Mahrukinin gs80 ile yaptigi bir asya turu kitabi vardi onu okudugu icin o rota anlamlidir. Simdi Yunan, balkan, Avrupa rotalari oldukca populer. Aslinda motor kiralamakda mantikli. Turkiyedede o sektor gelisiyor, sadece turistik yerlerde gunluk kiralamalarin disinda turing olayina yonelik filolar goruyorum. 2004 de vazgectigin proje konusunda...Dengeler surekli degisiyor. TR ye donmeyi dusundugum donemler olmadi degil. Gercek olan, nerede olursak olalim biraz farkindalik, hayatin su gibi akip gectigi gercegini gorup hayallerimizi firsatlar dogrultusunda gerceklestirmeye calismak. Ciddi bir motorsiklet turu yapmissin. Bu cok guzel birsey.
*

    T. S.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #772 : Mayıs 09, 2020, 16:00:05 »
Evet Faruk korsan. Aynen dediğiniz gibi. Plajda şezlongda güneşlenmeye kıyasla daha zor bir tatil anlayışım var. O tatili ya yelkenli dingim ile ya motosikletimle geçiriyorum. Risklerimiz çok. Hazılıklı ve pratik olmak gerek. Umarım gerek kalmaz tabii Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Türkiye'den batıya gittim. Aslında kağıt işleri karmaşık değil. Ama doğuya gitmeyi bilmiyorum. Ehliyetiniz uluslar arası ise dünyanın çoğunda geçerli olacaktır. Siz o aşamaya gelin. Bir karar verin. Bu konuda uzunca sohbet ederiz. Fikir vermeye yardımcı olmaya çalışırım.

O kitabı bilmiyordum. Sayenizde öğrendim. Donald Duck'ı biliyordum sadece. Che bile yazmış Motosiklet Günlükleri diye Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Okuyacağım hepsini. Teşekkürler bu farkındalık için.

Haklısınız. Kalmaya karar verip memleketteki güzellikleri keşfetmeye başlayınca hayattan daha çok ne beklediğimi daha iyi anladım. Birçok hobim var. Ama hepsinin temelinde gezmek ve doğada olmak var. Hakkımızda hayırlısı olsun diyelim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    F. G.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #773 : Mayıs 09, 2020, 23:04:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Evet Faruk korsan. Aynen dediğiniz gibi. Plajda şezlongda güneşlenmeye kıyasla daha zor bir tatil anlayışım var. O tatili ya yelkenli dingim ile ya motosikletimle geçiriyorum. Risklerimiz çok. Hazılıklı ve pratik olmak gerek. Umarım gerek kalmaz tabii Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Türkiye'den batıya gittim. Aslında kağıt işleri karmaşık değil. Ama doğuya gitmeyi bilmiyorum. Ehliyetiniz uluslar arası ise dünyanın çoğunda geçerli olacaktır. Siz o aşamaya gelin. Bir karar verin. Bu konuda uzunca sohbet ederiz. Fikir vermeye yardımcı olmaya çalışırım.

O kitabı bilmiyordum. Sayenizde öğrendim. Donald Duck'ı biliyordum sadece. Che bile yazmış Motosiklet Günlükleri diye Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Okuyacağım hepsini. Teşekkürler bu farkındalık için.

Haklısınız. Kalmaya karar verip memleketteki güzellikleri keşfetmeye başlayınca hayattan daha çok ne beklediğimi daha iyi anladım. Birçok hobim var. Ama hepsinin temelinde gezmek ve doğada olmak var. Hakkımızda hayırlısı olsun diyelim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Aynen. Hayirlisi.
*

    T. Ö.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #774 : Mayıs 11, 2020, 10:42:55 »
Geçtiğimiz hafta sonu youtube'dan öğrendiğim bakım yöntemi ile Bmw R 1200 RT'nin hava filtresi, yağ filtresi ve motor yağı değişimlerini yaptım. Yağ filtresini sökmekte bayağı zorlandım. Hava filtresi de grenajların sökülmesi gerektiği için zor değil ama teferruatlı işlem gerektiriyordu. Yazlık bakım için yağ ve hava filtresi ve 4lt 10w/40 motor yağı için toplam 250-TL harcadım. Servislerde 600-750-TL arası yapılıyor. Bu işi halledince tekne motoru için de motive oldum. Sıra tekne yıllık bakımında. Sehahat izni bir açılsın...   
*

    T. S.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #775 : Mayıs 11, 2020, 11:20:07 »
Çok iyi yapmışsınız. Tekne motoruna da konsantre olmak iyi fikir. Hem işçilik masrafından tasaruuf hem de en iyi ustadan bile daha özenli temiz çalışırsınız.

Ancak böyle durumlarda endişe ettiğim bir durum var. Bazen bakımlar sırasında motorda ortaya çıkmış bazı aksaklıklar anlaşılır. Bizim acemiliğimiz veya bilgimizin olmayışından ötürü bunu biz göremeyiz. Örneğin motosikletimin gidon rulmanının hasar gördüğünü fark etmemiştim. Usta genel bakımda fark etti ve tık diye nasıl tam orta konumda yerine oturduğunu gösterdi. Aslında onların rutin bir kontrolü de olabilir bu örnek. Kitapçıklarda da bir kontrol listesi vardır. Ama daha akıla gelmeyecek sorunlar da olabilir. Tabii ki eğer bu uğraşıya hevesli isek bir yerden başlamamız gerekiyor. Böyle de bir gerçek var.
*

    T. Ö.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #776 : Mayıs 11, 2020, 22:45:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçtiğimiz hafta sonu youtube'dan öğrendiğim bakım yöntemi ile Bmw R 1200 RT'nin hava filtresi, yağ filtresi ve motor yağı değişimlerini yaptım. Yağ filtresini sökmekte bayağı zorlandım. Hava filtresi de grenajların sökülmesi gerektiği için zor değil ama teferruatlı işlem gerektiriyordu. Yazlık bakım için yağ ve hava filtresi ve 4lt 10w/40 motor yağı için toplam 250-TL harcadım. Servislerde 600-750-TL arası yapılıyor. Bu işi halledince tekne motoru için de motive oldum. Sıra tekne yıllık bakımında. Sehahat izni bir açılsın...   

Tugrul Kaptan, sizin motorunuzda xx/40 yag kullanilmasi uygun degil; hava/yag sogutmali boksor motorlarda (1100-1150-1200) viskozite secimini xx/50 (5w/50, 10w/50, 15w/50, 20w/50) veya xx/60 (10w/60 veya 20w/60) olarak yapmalisiniz. Bu motorlar, su sogutmali motorlara kiyasla daha yuksek sicaklikta calisirlar; su sogutmalilarda 100 santigrati nadiren goren yag, bu motorlarda rahatlikla 110C ve uzerini gorur, bu durum yag filminin cok incelmesine sebebiyet verir.
*

    T. Ö.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #777 : Mayıs 12, 2020, 16:46:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçtiğimiz hafta sonu youtube'dan öğrendiğim bakım yöntemi ile Bmw R 1200 RT'nin hava filtresi, yağ filtresi ve motor yağı değişimlerini yaptım. Yağ filtresini sökmekte bayağı zorlandım. Hava filtresi de grenajların sökülmesi gerektiği için zor değil ama teferruatlı işlem gerektiriyordu. Yazlık bakım için yağ ve hava filtresi ve 4lt 10w/40 motor yağı için toplam 250-TL harcadım. Servislerde 600-750-TL arası yapılıyor. Bu işi halledince tekne motoru için de motive oldum. Sıra tekne yıllık bakımında. Sehahat izni bir açılsın...   

Tugrul Kaptan, sizin motorunuzda xx/40 yag kullanilmasi uygun degil; hava/yag sogutmali boksor motorlarda (1100-1150-1200) viskozite secimini xx/50 (5w/50, 10w/50, 15w/50, 20w/50) veya xx/60 (10w/60 veya 20w/60) olarak yapmalisiniz. Bu motorlar, su sogutmali motorlara kiyasla daha yuksek sicaklikta calisirlar; su sogutmalilarda 100 santigrati nadiren goren yag, bu motorlarda rahatlikla 110C ve uzerini gorur, bu durum yag filminin cok incelmesine sebebiyet verir.


İzlediğim videoda servis 10w/40 Castrol kullanmıştı ben de aynısından aldım. Göstergede yağ için çek işareti olması gerekirken ünlem işereti çıkıyor.Bunu serviste yağ değiştirdiğim zaman da yapardı. Ustalar hep önemli değil fark etmez kafaya takma demişlerdi. Bu viskozite ile alakalı olabilir mi?
*

    T. Ö.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #778 : Mayıs 12, 2020, 16:50:33 »
Sezonu dün açtım.Günde 70-100km arası yol yapıyorum. Motor yağ uyarısı dışında sorunsuz.Hava filtresi sonrası 6,50 lik yakıt tüketimi 5,40'a geriledi.
*

    F. G.

Ynt: MOTOSİKLETCİ KORSANLAR
« Yanıtla #779 : Mayıs 13, 2020, 02:02:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçtiğimiz hafta sonu youtube'dan öğrendiğim bakım yöntemi ile Bmw R 1200 RT'nin hava filtresi, yağ filtresi ve motor yağı değişimlerini yaptım. Yağ filtresini sökmekte bayağı zorlandım. Hava filtresi de grenajların sökülmesi gerektiği için zor değil ama teferruatlı işlem gerektiriyordu. Yazlık bakım için yağ ve hava filtresi ve 4lt 10w/40 motor yağı için toplam 250-TL harcadım. Servislerde 600-750-TL arası yapılıyor. Bu işi halledince tekne motoru için de motive oldum. Sıra tekne yıllık bakımında. Sehahat izni bir açılsın...   
Tebrik ederim. Bu bir ogrenme sureci ve aynen bu sekilde basliyor. Ilk basladigimda ben kitaba bakarak yapiyordum. Orada sirasiyla neleri sokmeniz gerektigini anlatiyor. Zamanla sistemin nasil calistigini kavrayip size tamamiyle yabanci bir motorun bile bakimini yapar hale gelirsiniz. Bazen takildiginiz yerler oluyor, onada internetten bakiyoruz. Ornegin butun disk fren, kampana fren, suspansiyon sistemleri temelde ayni. Bir kac kez kendi aracinizinkileri degistirdikten sonra, hic alakasiz bir aracinkini bile rahatlikla degistirebilirsiniz. Tekne motoru icinde eminim youtube da falan kaynak vardir. Kolay gelsin.