0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

İstanbul ve motosiklet gerçeği
« : Aralık 20, 2019, 11:16:32 »
Tolga Şansas'dan harika bir değerlendirme ve tespitler. Tamamını okumak için tıklayın:

"Yıllardır tutkum motorsporları ama ağırlıklı otomobilciyim denebilir. Sonuçta sportif olarak da çok daha fazla bir geçmişim var ve şu anda da fiilen sporun yönetiminin içinde kalıcı işler bırakmaya çalışıyorum. Üzerine tek haneli yaşlarda çıktığım ikiteker özellikle son on yılda motosiklet formatı ile çok daha konsantre bir şekilde hayatımda. Küçükyalı’dan Kabataş’a okula bisikletle gittiğim öğrencilik yıllarımdan önce ufacık bir çocukken kaykayım ile Erenköy’den Kadıköy’e de gidiyordum. Galiba zeplin falan kaldı şehir içinde ulaşım aracı olarak kullanmadığım. Bu yüzden naçizane o çok popüler olan multidisipliner olma lafının hakkını verdiğimi düşünüyorum."

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Çünkü siz bu araçlar için ana arterlerde aynı metrobüs hattı için daralttığınız şeritler gibi ayrı bir hat oluşturmadığınız sürece bu geçişi yönetemeyeceksiniz….! Bu şerit bugün tüm araçların arasında serseri mayın gibi gezen motosikletleri otomatik olarak o şeritte topluyor olacak. Nereden mi biliyorum? Gidin Anadolu yakasındaki E-5’in en soluna bakın. Oradaki ortalama 80 cm’Lik boşluk sayesinde hiçbir motosiklet otomobillerin arasında cambazlık yapmak zorunda kalmıyor. Merak eden varsa bir gün misafirim olsun, bizzat göstereyim. O yolu kullanan sürücüler bile oraya artık motosiklet şeridi diyor. Ama kanuni hiçbir geçerliliği yok. Aynı emniyet şeridi gibi karayolları kanununa göre buradan araç ile ilerlemek kanunen suç!




*

    İ. E.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #1 : Aralık 20, 2019, 11:31:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tolga Şansas'dan harika bir değerlendirme ve tespitler. Tamamını okumak için tıklayın:

"Yıllardır tutkum motorsporları ama ağırlıklı otomobilciyim denebilir. Sonuçta sportif olarak da çok daha fazla bir geçmişim var ve şu anda da fiilen sporun yönetiminin içinde kalıcı işler bırakmaya çalışıyorum. Üzerine tek haneli yaşlarda çıktığım ikiteker özellikle son on yılda motosiklet formatı ile çok daha konsantre bir şekilde hayatımda. Küçükyalı’dan Kabataş’a okula bisikletle gittiğim öğrencilik yıllarımdan önce ufacık bir çocukken kaykayım ile Erenköy’den Kadıköy’e de gidiyordum. Galiba zeplin falan kaldı şehir içinde ulaşım aracı olarak kullanmadığım. Bu yüzden naçizane o çok popüler olan multidisipliner olma lafının hakkını verdiğimi düşünüyorum."

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Çünkü siz bu araçlar için ana arterlerde aynı metrobüs hattı için daralttığınız şeritler gibi ayrı bir hat oluşturmadığınız sürece bu geçişi yönetemeyeceksiniz….! Bu şerit bugün tüm araçların arasında serseri mayın gibi gezen motosikletleri otomatik olarak o şeritte topluyor olacak. Nereden mi biliyorum? Gidin Anadolu yakasındaki E-5’in en soluna bakın. Oradaki ortalama 80 cm’Lik boşluk sayesinde hiçbir motosiklet otomobillerin arasında cambazlık yapmak zorunda kalmıyor. Merak eden varsa bir gün misafirim olsun, bizzat göstereyim. O yolu kullanan sürücüler bile oraya artık motosiklet şeridi diyor. Ama kanuni hiçbir geçerliliği yok. Aynı emniyet şeridi gibi karayolları kanununa göre buradan araç ile ilerlemek kanunen suç!



Proje ile ilgili bir şey söylemiyeceğim yalnız örnek olarak verilen E5 deki olay tam bir cinayet. Düşünün 80/90 km ile yol alıyorsunuz ve sizin solunuzla bariyer arasındaki boşluktan motor geçiyor aklınıza gelirmi.Sağınızdaki araçtan kurtulmak için en ufak bir sola kırsanız arkadaş pul gibi yapışır kaç kere başıma geldi şansımız varmış bir kaza olmadı.Dünyanın hiç bir yerinde böyle bilinçsizce motor kullanılmaz. Peki ya yaya kaldırımlarını oto yol gibi kullanan  ters yollardan giden ve hiç bir trafik kuralı tanımayan sürücülere ne demeli.Bence bu projeden önce Motosiklet kullanıcılarını (Adam gibi kullananlar hariç) eğitip motosiklet kullanabilecek kültür seviyesine getirmemiz daha önemli
« Son Düzenleme: Aralık 20, 2019, 11:32:39 Gönderen: İlker Erkman »


*

    Ç. Ş.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #2 : Aralık 20, 2019, 12:56:27 »
Bu konunun aynısı sadece içindeki söz konusu araç bisiklet olanı ayrı bir forumda sayısız mesaj ile sonuçsuz olarak tartışıldı.

Sosyo-kültürel seviye çeşitliliğimizden, çevre ve insanlara saygıya, Avrupa da durum nedir e kadar çok sayıda başlıkta konu irdelenebilir. Ancak burada ne olur bilemiyorum ama mevzu araçtan çıkıp kullanan insanlara ve bunları kullananlara saygı ve dikkat gösteren insanlara gelir takılır.


*

    H. E.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #3 : Aralık 20, 2019, 13:17:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Proje ile ilgili bir şey söylemiyeceğim yalnız örnek olarak verilen E5 deki olay tam bir cinayet. Düşünün 80/90 km ile yol alıyorsunuz ve sizin solunuzla bariyer arasındaki boşluktan motor geçiyor aklınıza gelirmi.Sağınızdaki araçtan kurtulmak için en ufak bir sola kırsanız arkadaş pul gibi yapışır kaç kere başıma geldi şansımız varmış bir kaza olmadı.Dünyanın hiç bir yerinde böyle bilinçsizce motor kullanılmaz. Peki ya yaya kaldırımlarını oto yol gibi kullanan  ters yollardan giden ve hiç bir trafik kuralı tanımayan sürücülere ne demeli.Bence bu projeden önce Motosiklet kullanıcılarını (Adam gibi kullananlar hariç) eğitip motosiklet kullanabilecek kültür seviyesine getirmemiz daha önemli

Yazının tamamı okunursa görülecek ki Tolga Şansal bütün bu yönleri ele alıyor:

"Peki motosiklet sürücüleri masum mu?
Kesinlikle değil!
Öncelikle herkes tek sıra halinde giderken otomobillerin arasında dalarak düzenli giden konvoydakilerin hayatını tehlikeye atan katiller genellikle motosiklet sürücüleri. Kaldırımda veya araca kapalı yollarda insanların üzerine yüksek süratte sürenler de gene aynı profil. Bu insanların üzerine son hız süren tipler yüzünden Kadıköy’de yaşlı insanların ağlayarak belediyeyi arayıp yardım istediklerini biliyorum. Bu tipler resmen ikitekerin yüz karası. Çünkü dünyanın bir sürü metropolünde de araçlara kapalı yollarda, yayaların arasında motorlar gidiyor ama orada kimse aksiyon filmi gibi sahneler yaşamıyor. Yani, bunu yapıyorsan bari o yolu kullanan diğer insanlara karşı saygılı ol. Kendine de tüm camiaya da küfür ettirme...

Keza bu arkadaşlar genelde şirketin kiralık filo motoru haricinde kendi motorları ile trafiğe çıktıklarında kaskları dirseklerine takıyorlar. Çünkü dirsekleri beyinlerinden daha değerli. Arada bir de ölüyorlar. Ben buna “doğal salaksiyon” diyorum. Tek üzüldüğüm bu tiplere de motorcu denmesi. Hayır. Onlara (Amerika kıtasının esas sahibi yerlileri tenzih ederek) Apaçi deniyor…
Bu tipler konusunda mutlaka bir ceza olması gerekiyor. Burada belediye yetersiz ve yetkisiz kalıyor. Zabıtanın böyle bir ceza yazma yetkisi yok. Trafik polislerinin bunu yapması gerekiyor. Tabii ki polisin burada tercihli otobüs yolunun çıkışına motosiklet avlamak için tuzak kurarak değil, yayaların arasında son hız gidenleri yakalaması gerekiyor. Tıpkı trafikte sıkıldığı için elindeki telefondan sosyal medya hesaplarına, mesajlarına baktığı, aynada makyajını tazelediği için sarhoştan betere serseri mayın gibi şeritler arası gezen, sıkıldığı için aniden emniyet şeridine girip arkadan gelebilecek herhangi bir acil durum aracının geçişini engelleyen uyanık şark kurnazlarına ceza yazılması gerektiği gibi. İsterseniz trafkte otomobiliniz içinde oturuken yaklaşık 15 dk sonra önce kendinzin sonra da etrafınızdaki diğer sürüclerin bu dediklerimi yapıp yapmadığına bir bakın bakalım. Bugüne kadar duran trafikte cep telefonu kullandığı için bir tane ceza yemiş sürücü var mı? Yok. Ama o milim milim akan trafikte arkadan çarpma kazaları neden oluyor acaba?

Yani çevreyolunun orta şeridindeki seyyar sepet markette çiçekten muza kadar herşeyin satıldığı bir şehirde, tıkanmış trafikte duran her otomobil sürücüsünün telefonunu izlediği bir trafikte motosikletlerin emniyet şeridini kullanmasına laf etmenin işgüzarlıktan başka hiçbir tanımı yok benim lugatımda!

Motosiklet şeridine giren otomobiller
Neyse ki İstanbul’da, tüm bu huysuz emekli albay apartman yöneticisi kılıklı “aydın”larına rağmen sağduyulu bir emniyet müdür var. Neyse ki emniyet şeridini kullanan motosikletlerin aslında trafiği hem otomobil hem de kendileri için daha güvenli ve kontrol edilebilir kıldığının bilincinde olduğu için genelge ile izin veren bir müdür var. Ancak karayolları kanunu ve belediye sınırılarında ana arterleri tanımlayan yönetmeliklerin mutlaka tadil edilmesi gerekiyor."


*

    Ç. Ş.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #4 : Aralık 20, 2019, 13:36:54 »
Hakan korsanım yazıyı okudum, ve yazıya gelen cevapları ve Tolga beyin cevaplara verdiği cevapları da okudum.

Bu cevaplarda konu bitmiş zaten, yapılacak olan gayet net ama ve yapabilecek olan kamu kurumu ortada yok maalesef. Ortada yok derken, yapmaya niyeti yok demek istedim.

*

    H. E.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #5 : Aralık 20, 2019, 13:39:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan korsanım yazıyı okudum, ve yazıya gelen cevapları ve Tolga beyin cevaplara verdiği cevapları da okudum.

Bu cevaplarda konu bitmiş zaten, yapılacak olan gayet net ama ve yapabilecek olan kamu kurumu ortada yok maalesef. Ortada yok derken, yapmaya niyeti yok demek istedim.

Doğru. Bu nedenle yazıya atıf yaptım aten. Sorun net olarak ortaya konuyor ve çözüm önerisi de getiriliyor.
*

    Ç. Ş.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #6 : Aralık 20, 2019, 14:16:53 »
Neyse ki motosiklet yazısı yazan Tolga bey buraya üye değil, yoksa bu yazısındaki uslup ile moderasyona çok iş düşerdi.

*

    İ. E.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #7 : Aralık 20, 2019, 17:48:08 »
Hakan korsanım tolga beyin yazdıkları çok doğru ancak tüm huysuz apartman yöneticisi emekli albay benzetmesi hic hoş degil
*

    H. E.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #8 : Aralık 20, 2019, 18:19:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan korsanım tolga beyin yazdıkları çok doğru ancak tüm huysuz apartman yöneticisi emekli albay benzetmesi hic hoş degil

Yapmayın hocam. Klişedir bu. Elbette kimse buna takılmaz. Doktorlar, hemşireler, avukatlar, Kayserililer vs. hakkında ne benzetmeler yapılır bir tek Hamamcılar Odası ile Bişey İş Sendikası eylem yapar, adlarını duyurmak için.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ç. Ş.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #9 : Aralık 20, 2019, 19:22:41 »
Bu başlıkta Tolga beyin yazısını ve bakış açısını tartışmaktan kaçınamayacağı gibi görünüyor.

Hakan korsanım; sanırım siz de Tolga beyin yazısını okudunuz ve görünen o ki tüm ifade şekilleri ve bakış açısını beğeniyorsunuz.

Yalnız bu durumda bazı noktalara dikkat çekmek farz oldu;
Birincisi İlker korsanın yazdıkların verdiğiniz cevap gibi değil durum, belli meslek grubuna yönelik veya başka bir şey değil kurallar uyulmasını öngören uymayanları uymaya yönlendirecek şekilde değil öyle bırakalım gibi bir bakış sunuyor Tolga bey, bu bence yanlış.

Dahası Tolga bey kendi bakış açısına öyle inanmış ki çok dar bir pencereden(motosiklet) baktığını fark etmemiş bence.
*

    H. E.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #10 : Aralık 20, 2019, 20:26:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...

Hakan korsanım; sanırım siz de Tolga beyin yazısını okudunuz ve görünen o ki tüm ifade şekilleri ve bakış açısını beğeniyorsunuz.
...

Yoo, bu bir varsayım. Ben sadece yazarın bu konu hakkında karar verip işlem yapacakların farkında olmadıkları ve farkında olmaları gerektiği hususları içeren, tespitler yapan ve çözümler öneren bir yazı olduğunu söyledim.

İstanbul, ulaşım sorunu, çevreci yaklaşım ve çözüm denirken aniden manyetik hatlar üzerinde giden monoray vb. çözümlere geçilemeyeceğini, eldeki malzeme ile nasıl başlanabileceğini öneren bir yazı olarak değerlendirdim.

Klasik "egzos dumanı, motorcular deli gibi, eğitim" ezberlerinin sorunu çözmeye yardımcı olmadığını, sahada iş gören yöntemlerin ne olduğuna değinen bir yazı.

"Çok dar bir pencereden" bakıyor olabilir, katılıyorum ancak o pencereden görülenler daha önce hiç değerlendirilmediğinden o bakış açısının katkı sağlayabileceğini düşünüyorum.
*

    H. . Y.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #11 : Aralık 20, 2019, 20:34:37 »
''Neyse ki İstanbul’da, tüm bu huysuz emekli albay apartman yöneticisi kılıklı “aydın”larına rağmen sağduyulu bir emniyet müdür var. ''
 Çam devirmekten öte olmuş bu talihsiz benzetme. Yazık. Kendilerine hangi sıfat  benzetilmeli acaba... , apartman yöneticisi kılıklı  aydın benzetmesi ne demek ? Ne kadar garip bir benzetme . Aydınlar la mı sıkıntısı var , Albaylar la mı? Site veya apartman yöneticileri ile mi ?
Tüm forum yöneticileri şöyledir demek uygun olmadığı gibi hayatının 30 _ 40 yılını bu vatanının savunmasında feda etmiş bir meslek grubuna bu yakışıksız benzetmeyi yapmak üzücü...Daha ağır konuşmak forum kurallarına yakışık almayacağı için uzatmayacağım.
Meslekler ile ilgili böyle sözler YAKIŞMAMIŞ...
*

    İ. E.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #12 : Aralık 21, 2019, 00:08:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
''Neyse ki İstanbul’da, tüm bu huysuz emekli albay apartman yöneticisi kılıklı “aydın”larına rağmen sağduyulu bir emniyet müdür var. ''
 Çam devirmekten öte olmuş bu talihsiz benzetme. Yazık. Kendilerine hangi sıfat  benzetilmeli acaba... , apartman yöneticisi kılıklı  aydın benzetmesi ne demek ? Ne kadar garip bir benzetme . Aydınlar la mı sıkıntısı var , Albaylar la mı? Site veya apartman yöneticileri ile mi ?
Tüm forum yöneticileri şöyledir demek uygun olmadığı gibi hayatının 30 _ 40 yılını bu vatanının savunmasında feda etmiş bir meslek grubuna bu yakışıksız benzetmeyi yapmak üzücü...Daha ağır konuşmak forum kurallarına yakışık almayacağı için uzatmayacağım.
Meslekler ile ilgili böyle sözler YAKIŞMAMIŞ...
Aynen katılırım hiç hoş değil
*

    H. Z.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #13 : Aralık 21, 2019, 02:19:30 »
Konu biraz daha yorumlarla zenginleşsin '90 senesinden beri sele üstünde olan biri olarak bir iki fikrimi toparlayacağım..
*

    Ç. G.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #14 : Aralık 21, 2019, 08:29:01 »
Benim bakışım çok basit ; motorsiklet bir trafik aracıdır, benim dahil olduğum tüm kurallara harfiyen uymalıdır. Ben şeridimde giderken eğer beni geçmek istiyorsa sollamalıdır. Yani diğer şeride geçmelidir, benim şeridimde bana sürtünürcesine yakınımdan değil. Bir şeritte bir trafik aracı gider. Sağdaki emniyet şeridiymiş, soldaki boşlukmuş, bunlar kılıf uydurmacadan başka bir şey değil bence...
Kurallara uyanlar hariç uymayanlar hakkında hiç iyi düşünmüyorum. Kendi hayatlarına değer vermiyorlar, yayaların hayatlarına değer vermiyorlar, ben onların hayatlarını kurtaracağım diye sayısını hatırlayamadığım kadar çok tehlike yaşadım, anlaşılan bundan sonra daha da fazla yaşayacağım..
Kurallara uyan insanlara karşı hiç bir üstünlükleri yok, insan gibi davransınlar.
Tekrar belirtiyorum, kurallara uyanların yolları açık olsun  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap