Ben 100km/gün ibaresini görmemişim. Scooter için iddaalı bir km, özellikle bizim yaşlar için.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap250 cc altı scooterlar kısa mesafelerde kolay kullanımları ve kıvraklıkları ile ön plana çıkarlar. Aks aralığı kısa olduğundan kolay dönerler ama uzun yolda 100 km/h üzeri hızlarda stabil olmadıklarından yorucu olurlar.
Senin istediğin sele önü düz alan bunlarda vardır. Şasi arada ince borularla ön ve arka aksları birbine bağladığından ortada düz bir alan oluşur. Benzin depoları genelde arkada motor üstünde konumlanmıştır.
250cc ve üzerine çıkınca şasi burulma efekti yaratmaması için orta blümde kutu şeklindedir. Benzin deposu araya girer ve ağırlığığı da aşağı çeker. Bu yüzden ortada yüksek bir tünel vardır. Daha stabildirler.
Günde 100 km yapacaksan 260-600cc lik bir motor tercih etmelisin. Zaten bu kadar uzun mesafede bacak arasında eşya rahatsız olacaktır. Arkaya koyacağın bir çanta tüm yüklerini taşır. Uzun şaseli modellerde sele altında da iki kask koyacağın alan vardır. Burası da epeyce eşya alabilir.
Çoğu scooterda şanzuman arka tekerlekle beraber hareket halinde olduğundan yaylanan kütle fazladır. Arka suspansiyonda dik konumlandığından darbeleri sürücüye dik iletir. O yüzden sert gelir. sadece Vespa yumuşak süspansiyon dolayısıyla konforludur ama jantlarının küçüklüğü ve mekaniğinin tipik italyan olması nedeniyle uzun sürüşler de çok stabil değildir.
Plastik grenajlar genelde UV etkisi ile yıllar içinde kırılganlaşır. 10 sene üstü tüm scooterlarda boyalı olmayan platik aksamlar problem yaratabilir. Değişimleri de göreceli pahalıdır.
250 cc üstünde japonlar dayanıklıkları ile, italyanlar şıklıkları ile ön plana çıkar. Kore malları da mekanik olarak dayanıklıdır ama kaportaları çabuk dökülür.
Artık TR ye getirilmeyen Honda SH 300 çok başarılı bir scooter di. Temizini bulmak neredeyse imkansız artık.
Piaggio x10 ve Beverly 300-350 ler de oldukça kullanışlıdır.
Yamaha xmax 400, Honda Silverwing (650), Burgman 400-650 ler uzun yolda iyi iş görür. 650 cc olanlar çift silindirli olduklarından titreşimleri de azdır. Burgmanlarda mekanik problemler diğerlerine göre daha fazla yaşanabilir.
Scooterlar vücudun alt ve orta kısımlarını hava şartlarından koruduklarından kullanımları pratiktir. Motosikletler ise bunu sağlayamadığından koruyucu kıyafet gerektirir. Aslında uzun yol için her şartta koruyucu kıyafet gereklidir.
CBF 150 YBR 125 gibi küçük motorlar ekonomiktir, yazın güzel iş görür, bakımı ucuzdur ama kışın kurye modunda kalın kıyafet ve örtü ile kullanmak zorunda kalırsın. Aslında alacağın scooterlara da kışın kullanacaksan diz örtüsü almanı tavsiye ederim.
Daha fazla uzatmayayım, tavsiyem 5 seneyi ve 15.000 km yi geçmemiş 300cc üstü bir scooter olacaktır.