0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. O.

Ynt: Hangi Scooter alınır
« Yanıtla #30 : Ekim 13, 2020, 12:08:06 »
Ben 100km/gün ibaresini görmemişim. Scooter için iddaalı bir km, özellikle bizim yaşlar için.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

250 cc altı scooterlar kısa mesafelerde kolay kullanımları ve kıvraklıkları ile ön plana çıkarlar. Aks aralığı kısa olduğundan kolay dönerler ama uzun yolda 100 km/h üzeri hızlarda stabil olmadıklarından yorucu olurlar.
Senin istediğin sele önü düz alan bunlarda vardır. Şasi arada ince borularla ön ve arka aksları birbine bağladığından ortada düz bir alan oluşur. Benzin depoları genelde arkada motor üstünde konumlanmıştır.

250cc ve üzerine çıkınca şasi burulma efekti yaratmaması için orta blümde kutu şeklindedir. Benzin deposu araya girer ve ağırlığığı da aşağı çeker. Bu yüzden ortada yüksek bir tünel vardır. Daha stabildirler.

Günde 100 km yapacaksan 260-600cc lik bir motor tercih etmelisin. Zaten bu kadar uzun mesafede bacak arasında eşya rahatsız olacaktır. Arkaya koyacağın bir çanta tüm yüklerini taşır. Uzun şaseli modellerde sele altında da iki kask koyacağın alan vardır. Burası da epeyce eşya alabilir.

Çoğu scooterda şanzuman arka tekerlekle beraber hareket halinde olduğundan yaylanan kütle fazladır. Arka suspansiyonda  dik konumlandığından darbeleri sürücüye dik iletir. O yüzden sert gelir. sadece Vespa yumuşak süspansiyon dolayısıyla konforludur ama jantlarının küçüklüğü ve mekaniğinin tipik italyan olması nedeniyle uzun sürüşler de çok stabil değildir.

Plastik grenajlar genelde UV etkisi ile yıllar içinde kırılganlaşır. 10 sene üstü tüm scooterlarda boyalı olmayan platik aksamlar problem yaratabilir. Değişimleri de göreceli pahalıdır. 

250 cc üstünde japonlar dayanıklıkları ile, italyanlar şıklıkları ile ön plana çıkar. Kore malları da mekanik olarak dayanıklıdır ama kaportaları çabuk dökülür.

Artık TR ye getirilmeyen Honda SH 300 çok başarılı bir scooter di. Temizini bulmak neredeyse imkansız artık.

Piaggio x10 ve Beverly 300-350 ler de oldukça kullanışlıdır. 

Yamaha xmax 400, Honda Silverwing (650), Burgman 400-650 ler uzun yolda iyi iş görür. 650 cc olanlar çift silindirli olduklarından titreşimleri de azdır. Burgmanlarda mekanik problemler diğerlerine göre daha fazla yaşanabilir.

Scooterlar vücudun alt ve orta kısımlarını hava şartlarından koruduklarından kullanımları pratiktir. Motosikletler ise bunu sağlayamadığından koruyucu kıyafet gerektirir. Aslında uzun yol için her şartta koruyucu kıyafet gereklidir.

CBF 150 YBR 125 gibi küçük motorlar ekonomiktir, yazın güzel iş görür, bakımı ucuzdur ama kışın kurye modunda kalın kıyafet ve örtü ile kullanmak zorunda kalırsın. Aslında alacağın scooterlara da kışın kullanacaksan diz örtüsü almanı tavsiye ederim.

Daha fazla uzatmayayım, tavsiyem 5 seneyi ve 15.000 km yi geçmemiş 300cc üstü bir scooter olacaktır.


*

    H. E.

Ynt: Hangi Scooter alınır
« Yanıtla #31 : Ekim 13, 2020, 12:30:28 »
Detaylı bilgi için teşekkürler. 100 km'yi her gün yapmayacağım ve uzun yol şeklinde değil, aralıklarla, gün sonu toplamı 100 km civarı olacak şekilde yapacağımı düşünüyorum.
Benim için asıl olan şehir içi bir Scooter olacak.


*

    A. D.

Ynt: Hangi Scooter alınır
« Yanıtla #32 : Ekim 13, 2020, 14:40:07 »
Hakan abim sen bizim için değerlisin o nedenle bu sevdadan vazgeçmeni dilerim. Ama yok ben alıcam diosan o zaman yüksek motor hacimli ve arkada çantası olan bir motor al. Scooter dediğin aletin dengesi hiç bir zaman gerçek motorsiklet kadar olamaz.Sende ufak tefek bir adam değilsin o nedenle ağırlık merkezinde çok yukarıda kalacak.   Tekerlekler daha küçük o nedenle fren gücü de daha düşük. Ani frenlerde kafasını yatırıp devrilmeye daha müsait. Burgman 650 bile alsan basıp aradan kurtulmak istediğinde yapamaz. Motorsiklet dediğin alette her zaman elinin altında bir güç olmalı İstanbul trafiğinde kamyonlar ve otobüs şöförleri taşıt olarak görmüyorlar 2 tekerliklileri. O nedenle hacimli birşey al gazlamadan sakin sakin kullanırsan da az yakar.


*

    T. Ö.

Ynt: Hangi Scooter alınır
« Yanıtla #33 : Ekim 13, 2020, 19:30:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Detaylı bilgi için teşekkürler. 100 km'yi her gün yapmayacağım ve uzun yol şeklinde değil, aralıklarla, gün sonu toplamı 100 km civarı olacak şekilde yapacağımı düşünüyorum.
Benim için asıl olan şehir içi bir Scooter olacak.
Bu şekilde kullanım kurye kullanımı kadar yorar motoru ve mutlaka ve sık sık her marka ile sorun yaşanır.Yaş 50 olduktan sonra kesinlikle Kasım Mayıs arası kullanılmamalı.Arada istisna ılık ve kuru günler hariç. Güvenilir olması -otobanda-için en az 400cc olmalı. Bu kullanımı sadece Mayıs Kasım arası bile yapsanız her 2 yılda bir yıpranmış motoru daha temizi ile değiştirmelisiniz.Evdeki hesap adrenalin ve tutku değilde trafikten kurtulma daha pratik bir şehir hayatı ekonomik ve hızlı ulaşım üzerine kurgulanmışsa uzun yıllardan beri motora binen-ve hala- biri olarak bu beklentinizin karşılanmadığını gördüğünüzde-ki bu kesin- kolay ve değerine satılabilecek -Yamaha/Honda- bir motor seçin.


*

    H. E.

Ynt: Hangi Scooter alınır
« Yanıtla #34 : Ekim 13, 2020, 20:21:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Detaylı bilgi için teşekkürler. 100 km'yi her gün yapmayacağım ve uzun yol şeklinde değil, aralıklarla, gün sonu toplamı 100 km civarı olacak şekilde yapacağımı düşünüyorum.
Benim için asıl olan şehir içi bir Scooter olacak.
Bu şekilde kullanım kurye kullanımı kadar yorar motoru ve mutlaka ve sık sık her marka ile sorun yaşanır.Yaş 50 olduktan sonra kesinlikle Kasım Mayıs arası kullanılmamalı.Arada istisna ılık ve kuru günler hariç. Güvenilir olması -otobanda-için en az 400cc olmalı. Bu kullanımı sadece Mayıs Kasım arası bile yapsanız her 2 yılda bir yıpranmış motoru daha temizi ile değiştirmelisiniz.Evdeki hesap adrenalin ve tutku değilde trafikten kurtulma daha pratik bir şehir hayatı ekonomik ve hızlı ulaşım üzerine kurgulanmışsa uzun yıllardan beri motora binen-ve hala- biri olarak bu beklentinizin karşılanmadığını gördüğünüzde-ki bu kesin- kolay ve değerine satılabilecek -Yamaha/Honda- bir motor seçin.

İkinci el fiyatları uçmuş. İkinci elde 25.000 TL istenen motorların bayi satışı 27.000 ve 9 taksit.
Gerçi ben o kadar para harcamak istemiyorum. Japonlarda ayak basma yeri düz olan bir scooter yok. Spacey falan gibi şeyler de hem küçük hem çok sorunlu, üstelik pahalı.

Bu durumda en iyisi günlük kilometre sınırımı 50'ye düşürmek gibi görünüyor.

Nasıl olsa ne alırsam alayım "Aaa, abi, onu mu aldın? Alacaksan şunu alacaktın, bizim Rıfkı Abi'de verdiğin fiyattan daha düşüğe vardı ya... Tertemiz motor" denecek.

*

    Ö. Ö.

Ynt: Hangi Scooter alınır
« Yanıtla #35 : Ekim 13, 2020, 20:55:43 »
Geçenlerde bi arkadaşa 50cc, otomobil ehliyeti ile kullanılabilen motor bakıyordum, sahibindenkomda bir ilan gördüm (ki şimdi kontrol ettim, halen duruyor, "Arora Toros" modeli), 2 yaşında motor ve 113bin km yapmışlar!

Yemeden içmeden, yılın 365 günü, yaz kış demeden, her allahın günü 154km yapmış!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. D.

Ynt: Hangi Scooter alınır
« Yanıtla #36 : Ekim 14, 2020, 17:47:41 »
50cc motor Hakan abiyi çekmeyebilir. Yokuşlarda Hakan abi sırtına alır onu. 50cc ne yaw. Ondan daha güçlü ayakla itilen scooter var. 50bin lira ama 90km menzili var 100km hız yapıo. Bebek yokuşunu üstünde ben varken 40 ile çıkıo. Acıcık ağır 68kg.
*

    A. E. Ç.

Ynt: Hangi Scooter alınır
« Yanıtla #37 : Ekim 14, 2020, 19:23:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
50cc motor Hakan abiyi çekmeyebilir. Yokuşlarda Hakan abi sırtına alır onu. 50cc ne yaw. Ondan daha güçlü ayakla itilen scooter var. 50bin lira ama 90km menzili var 100km hız yapıo. Bebek yokuşunu üstünde ben varken 40 ile çıkıo. Acıcık ağır 68kg.

Aslında bazı modeller düşük cc motor yapılarına rağmen iyi güçte olabiliyor. Mesela 50cc'lik Peugeot Kisbee modeli cidden iddialı bir scooter. 85-90km/h hıza ulaşabiliyorlar ve ağır yük çekebiliyorlar boyutlarına göre. Bugün Atilla beyle buluşmaya giderken feribotta Sym Orbit 2 (50cc) modeline denk geldim. iki kişi yolda 60/70km hızla gidiyorlardı (haremden D100'e bağlanırken yanımdaydılar. Bazı motorlar motor hacmine göre yüksek beygir olabiliyor. Ama yinede VİTESLİ candır, ciğerdir, zeytinyağlı yaprak sarmasıdır.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Hangi Scooter alınır
« Yanıtla #38 : Ekim 14, 2020, 20:25:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
50cc motor Hakan abiyi çekmeyebilir. Yokuşlarda Hakan abi sırtına alır onu. 50cc ne yaw. Ondan daha güçlü ayakla itilen scooter var. 50bin lira ama 90km menzili var 100km hız yapıo. Bebek yokuşunu üstünde ben varken 40 ile çıkıo. Acıcık ağır 68kg.
Ben de öyle düşünüyordum, ama arkadaşıma bakarken birkaç tane farklı marka 50cc denemiş oldum, düz yolda hız olarak 50km/h civarı hız ancak yapıyor (gerçi çoğu 80cc'ye yükseltiliyorlar, onlar 70-75km/h yapabiliyor) ama yokuşlarda tahminimden daha iyi çıktılar. Yani elbette büyük güçlü motor gibi zırt diye çıkmıyor, yavaş (bisikletten biraz daha hızlı!) ama çıkıyor, yarıda kalmıyor.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
(Ben 90kg'yum.)

Bu arada şu an şehiriçi amaçlı inanılmaz çok sayıda 50cc motor satılılıyor. A2 gerektirmeden var olan otomobil ehliyeti ile kullanılması, MTV ve zorunlu sigortada muaf olması gibi avantajları ve elbette fiyatı nedeni ile peynir ekmek gibi satılıyor.. Zaten çoğu 80cc'ye yükseltilmiş olduğundan şehiriçi her türlü ihtiyacı gören yüzlerce model türemiş durumda..

Fethiyedeki motorsiklet dükkanları bunlarla dolmuş, diğer motorlar kenarda köşede kalmış durumda..
*

    T. D.

Ynt: Hangi Scooter alınır
« Yanıtla #39 : Ekim 14, 2020, 21:22:11 »
Hakan korsan,ım neden skoter ?
Scooter kasanın mucidi italyan vespa,dır. 1940 yıllarda üretime başlar ve günümüze değin gelir
80 li yıllarda benimde vardı. Yapılış amacı o yıllarda çamur içinde olan italyan sokakalrında ıslanmadan ve çamura bulaşmadan binilebilen ekonomik bir araç üretmek idi.
Daha sonra tipi ve egonomisi gereği sevildi.
Günümde ise genel kullanım alanı kısa mesafesli ulaşımdır. Genelde pizza hamburger servisi gibi alanlarda çok yaygındır çünkü sokak arasında kıvrak ve kolay kullanımı vardır. Genelde vites bulunmaz ( vespa hariç ) varyator sistemi ile aktarma yapılır. Bu sistem ise hacmine göre fazla yakıt ve hantallık verir. Örneğin kurye işi yapan birisi skoter kullanmaz boşverin otobanı ,E5 kullanımı bile yorucu ve güvensizdir. 70-80 km hızı geçtiğinizde bunu anlarsınız. ( 50-150 cc için). Efendim büyük hacimli alayım deseniz benzini su giibi içer ve yinede hakkını vermez.
Şayet desenizki ben yazlıkta kullanıcağım. Okey biçilmiş kaftan derim.
Bence skoter sevdasından vazgeçin derim. Bahsettiğiniz amaçlara uygun değil (kişisel görüşüm)
Ama istanbul trafiğinde araba yorucu ve masraflı illaki iki teker diyorsanız 150-400 cc arası bir japon motorsiklet alın derim.  Not: japon markalardan şaşmayın 👍🏻
*

    T. Ö.

Ynt: Hangi Scooter alınır
« Yanıtla #40 : Ekim 16, 2020, 21:41:56 »
1993 de Vespa 200cc gümrüğe takılıp oto galerici tarafından toptan ihale ile alınmış uyguna satılan 0 km bir vespa almıştım. İlk 3 ay maksimum hızı 120 km yapıyor ve akserelasyonu da çok iyi idi . 5.000 km’ye geldiğinde maksimum hızı 95 e düşmüştü. Yağını zamanında değiştirip özenli kullanmıştık. Estetik olarak çok memnun etmişti ve sattık.Faydalı bilgi olarak kalsın.