0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. E.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #30 : Mart 07, 2020, 18:35:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yurt dışında motosiklet kullandığım zaman kendi ülkem ile olan farkı daha net anlıyorum...


Karşılıklı saygı....


Otomobil sürücüleri ( ve diğer dört tekerli araçlar) motosikletlere saygılı ( Yol verme, yaya güvenliği, hız kontrolü, vb..)


Motosikletlerde otomobillere saygılı..( Taciz etmeden yol verilmesini bekleme, trafik kurallarına uyma, vb..)


Otomobiller, otomobillere ve yayalara da saygılı..


İşte bizde, trafikte bulunan tüm öğelerin birbirine saygısı yok...


Konunun tüm esası bu...


Aynen


*

    A. K.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #31 : Mart 07, 2020, 20:19:08 »
Haklısınız yurt dısındaki motorcular saygılılar  falan ama bizdekiler de öyle . Cünkü gercek motorcuların kultürleri farklıdır

Ancak fast food motorcuları bazı yerlerde az, bazı yerlerde cok olmak üzere  dunyanın  her büyük kentinde aynı problem .
Amerika , İtalya vs 

cünkü onların kazancı ne kadar hızlı olduklarına baglı. Bende o işte olsam herhalde tıngır mıngır gitmezdim. Eger 30 dakikada yetişmezse para yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 07, 2020, 20:21:11 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    A. E. Ç.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #32 : Mart 07, 2020, 20:28:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Haklısınız yurt dısındaki motorcular saygılılar  falan ama bizdekiler de öyle . Cünkü gercek motorcuların kultürleri farklıdır

Ancak fast food motorcuları bazı yerlerde az, bazı yerlerde cok olmak üzere  dunyanın  her büyük kentinde aynı problem .
Amerika , İtalya vs 

cünkü onların kazancı ne kadar hızlı olduklarına baglı. Bende o işte olsam herhalde tıngır mıngır gitmezdim. Eger 30 dakikada yetişmezse para yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benim kuryelik yaptığım zamanda paket başı 20 krş. veriyorlardı. Günde 450-600 paket anca dağıtıyordum kurtarıyordum. Sonra'sında evrak kuryeliğine geçmiştim. Sonrada bırakıp kendi mesleğime döndüm


*

    A. K.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #33 : Mart 07, 2020, 20:49:51 »
Ali Emre korsanım bahsettiğin 450 -600 paketi tüm kurallara uygun bir şekilde dağıtıyordun değil mi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. E. Ç.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #34 : Mart 08, 2020, 03:49:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ali Emre korsanım bahsettiğin 450 -600 paketi tüm kurallara uygun bir şekilde dağıtıyordun değil mi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Doğrusu tüm kurallara uyarsanız akşamına işletme sahibi tarafından kovuluyorsunuz. Üniversitede okurken boşta kalan vakitlerde İzmitte kuryelik yapıyordum. Doğrusu tüm kurallara uyarsanız, günde taş çatlasın 50-60 paket. İlk kuryelikten kovulma nedenimde sürekli kurallara uyduğum için yeteri kadar paket dağıtamamamdı. Baktım olmuyor bende risk aldım. Şimdi aynı mıyım derseniz, alakası yok diyebilirim. belki yol boş olursa, altımdaki motor güçlüyse bir kaç dakikalık hız arttırırım, sonra yine 80-120 yoluma bakarım.

*

    İ. E.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #35 : Mart 08, 2020, 10:58:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ali Emre korsanım bahsettiğin 450 -600 paketi tüm kurallara uygun bir şekilde dağıtıyordun değil mi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Doğrusu tüm kurallara uyarsanız akşamına işletme sahibi tarafından kovuluyorsunuz. Üniversitede okurken boşta kalan vakitlerde İzmitte kuryelik yapıyordum. Doğrusu tüm kurallara uyarsanız, günde taş çatlasın 50-60 paket. İlk kuryelikten kovulma nedenimde sürekli kurallara uyduğum için yeteri kadar paket dağıtamamamdı. Baktım olmuyor bende risk aldım. Şimdi aynı mıyım derseniz, alakası yok diyebilirim. belki yol boş olursa, altımdaki motor güçlüyse bir kaç dakikalık hız arttırırım, sonra yine 80-120 yoluma bakarım.

Bence doğrusunu yapmışsınız vede yapıyorsunuz.Kimsenin trafikde canavarlık yaparak karşılarındakinin vede özellikle kendi hayatını riske atmaya hakkı yok. Özelliklede dünyanın en berbat ve bilinçsizce motor kullanan fast food dağıtıcılarına bu lafım
*

    B. B.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #36 : Mart 08, 2020, 18:36:35 »
hatalar motorculara mahsus şeyler değil. Aynı saygısızlığı terbiyesizliği her tip ataç sürücüsü yapıyor.
Aralardan geçme konusu dünyada birkaç ülke ve eyalet hariç ya yasal yada göz yumulan bir olgudur. Paris londra (almanya hariç tüm avrupada) ve amerika bir çok eyaletinde aralardan gider motorcular. Yasaklanması durumunda %90 motorcu arabacı olacaktır. Bu da en çok mevcut otomobil sürücülerinin sıkıntılarının artması manasına gelir.
*

    İ. E.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #37 : Mart 09, 2020, 13:39:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hatalar motorculara mahsus şeyler değil. Aynı saygısızlığı terbiyesizliği her tip ataç sürücüsü yapıyor.
Aralardan geçme konusu dünyada birkaç ülke ve eyalet hariç ya yasal yada göz yumulan bir olgudur. Paris londra (almanya hariç tüm avrupada) ve amerika bir çok eyaletinde aralardan gider motorcular. Yasaklanması durumunda %90 motorcu arabacı olacaktır. Bu da en çok mevcut otomobil sürücülerinin sıkıntılarının artması manasına gelir.
Evet hatalar sadece motorculara mahsus değil ancak insanlar frenleri bile tutmayan üstünde 10 tane su bidonu taşıyan,kaldırımları otoyol gibi kullanan devamlı makas atarak araçların arasına dalan motor sürücülerini görünce bunların hata değil intihar olduğunu düşünmesine yol açıyor. Tabi lafım efendi gibi trafik kurallarına uyarak devamlı makas atmayan ve zırt pırt otomobil veyahut otobüslerin arasına dalmayan sürücüler için değil
*

    A. E. Ç.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #38 : Mart 09, 2020, 14:43:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hatalar motorculara mahsus şeyler değil. Aynı saygısızlığı terbiyesizliği her tip ataç sürücüsü yapıyor.
Aralardan geçme konusu dünyada birkaç ülke ve eyalet hariç ya yasal yada göz yumulan bir olgudur. Paris londra (almanya hariç tüm avrupada) ve amerika bir çok eyaletinde aralardan gider motorcular. Yasaklanması durumunda %90 motorcu arabacı olacaktır. Bu da en çok mevcut otomobil sürücülerinin sıkıntılarının artması manasına gelir.
Evet hatalar sadece motorculara mahsus değil ancak insanlar frenleri bile tutmayan üstünde 10 tane su bidonu taşıyan,kaldırımları otoyol gibi kullanan devamlı makas atarak araçların arasına dalan motor sürücülerini görünce bunların hata değil intihar olduğunu düşünmesine yol açıyor. Tabi lafım efendi gibi trafik kurallarına uyarak devamlı makas atmayan ve zırt pırt otomobil veyahut otobüslerin arasına dalmayan sürücüler için değil

Kask ve koruma kullanmamaları bir yana bir çoğu trafikten düşürülmüş motor. Plakalı olanlarında çoğunun ne bakımları tam, nede muayene sigortaları mevcut. Tabi bu sadece sürücü kusuruyla ilgili bir durum değil, işletme sahiplerinin davranışıyla ilgili. Kaldırım kullanılmasına sadece park amaçlı (yaya trafiğine engel olmayacak şekilde) kullanıldığı sürece karşı değilim. Emniyet şeridi kullanımında da yaklaşımım göreceli, ki bende genelde emniyet şeridi seyri yapıyorum.

Kısaca özetlemek gerekirse güvenlik bakımından trafik içinde ağır vasıtalardan, uzun yolda hafriyatçılardan, şehir içi caddelerde lokanta kuryeleri, sucular/tüpçüler, taksiciler ve dolmuşçulardan uzak durmakta yarar var.
*

    İ. E.

Ynt: İstanbul ve motosiklet gerçeği
« Yanıtla #39 : Mart 09, 2020, 18:58:58 »
[

K
Kısaca özetlemek gerekirse güvenlik bakımından trafik içinde ağır vasıtalardan, uzun yolda hafriyatçılardan, şehir içi caddelerde lokanta kuryeleri, sucular/tüpçüler, taksiciler ve dolmuşçulardan uzak durmakta yarar var.

[/quote]
Çok doğru