Gezgin Korsan
Hobiler ve Eğlence => Motosiklet & Bisiklet => Konuyu başlatan: Çetin Şahinöz - Şubat 28, 2019, 18:31:45
-
Bisiklet seçimi başlığında çok uzun uzadıya olmasa da bir çok bilgi paylaşılmış. Ben, ilk defa bisiklet alacak veya mesela 10-15 sene binmedikten sonra yeniden güncel modellerden almak isteyecek olanlara çok basit ama bir o kadar da belirleyici birkaç faktör eklemek isterim.
En başta bisikleti kullanım profilinize göre seçmelisiniz. Kullanım profili diye yazdığım şey öyle bir şey ki bazen size 1 bisiklet değil 2 hatta 3 bisiklet gerekiyor olabilir. ::)
Bisiklet kullanım profilinizi oluşturan faktörlerin önem derecesi tamamen kişiden kişiye görecelidir. Dolayısı ile yazdıklarım önem sırası değil sadece göz önüne alınması gereken noktalardır. Bu durumda profilinizde bir tek bisiklet türünün sağlayamadığı beklentileriniz varsa ve 2 bisiklet almayı düşünmüyorsanız işte o zaman öncelik sıranızı kendinize göre belirlemelisiniz.
Bisikleti ne amaçla kullanmak istiyorsunuz ?
Spor, ulaşım, keyif, yarış, uzun turlar, ya da bir kaçı birden
Bisikletinizi kullanım amacınızı daha çok ne çeşit ortamlarda gerçekleştireceksiniz ?
Şehir yolları mı, hafif arazi mi, arazi gibi şehir yolları mı , pist mi ?
Sadece bu iki soruyu net cevaplayabilirseniz zaten bisiklet türünüz ortaya çıkmıştır. Marka bağımsız olarak şunu söyleyebilirim ki çok özel teknik detay veya özel sipariş donanımları saymazsak yukarıdaki kullanım profili size Türkiye den bisiklet seçmenizde yol gösterebilir. Hatta bu şekilde min. ne kadar bir bütçeden yukarı gideceğinizi de görmüş olursunuz.
Bunların dışında bir çok bisiklet türünde, ana tasarımı başka kullanıma yönelik de olsa, lastik, jant, gidon ve boyu, sele gibi bazı donanımlar değiştirilerek sizin kullanımınıza tam oturan kendinize özel bir melez bisiklet de ortaya çıkarabilirsiniz. Benim gibi aksesuar seven ve bisiklet donanımı ile uğraşmaktan da hoşlanan birisi iseniz bu tür seçim çok daha keyifli olur.
Bütün bunlardan sonra tabii ki boy, kilo, performans, cinsiyet, sağlık durumu vb. kişisel özelliklere göre arzu edilen bisiklet temin edilebilir.
Bu başlığa çok detaya girmeden ama kendimce, bisiklet seçiminizi çok kolaylaştıracak temel basit noktaları yazdım. Bunlardan hareket ile detayda başka soruları olan dostlarıma, bildiğim kadarı ve tecrübem dahilinde çok hızlı cevap verip destek olacağıma inanıyorum :)
-
Çetin bey,
Benim marina içi ve çevresinde dolaştığım pinokyo tipli(markasını hatırlamıyorum) bir akülü bisikletim var
katlanır tip olduğu için teknede yerde kaplamıyor.Spor yapma modunda isem manuel,tembellik modumda isem
akülü kullanıyorum. Tekneye gittiğimde tabii ki bir kaç sorum olacak!
İyi Akşamlar,
-
Hulki korsanım; siz zaten tam amacınıza uygun şekli yakalamışsınız.
Ama her daim beklerim ve 1 kelime bile yararım olursa sevinirim.
-
:-*
-
Cetin korsanim çok doğru anlatmış amaçlara göre kullanım uygundur eğer böyle bir imkanımız yoksa genel amacı belirlemek ve o yönde seçim yapmak en doğrusu (https://i.ibb.co/W0QFw9T/Screenshot-20221221-221802-Gallery.jpg) (https://ibb.co/W0QFw9T) (https://i.ibb.co/ngcF4Lh/Screenshot-20221221-221356-Gallery.jpg) (https://ibb.co/ngcF4Lh)
1. Resimde performans için kullandığım, 2. Resimde ise uzun turlarda kullandığım bisiklet mesela . Ama biryere koymak eşyaları ekipmanları derken hatri sayılır yer kapliyorlar. O yüzden son dönem daha kombine bisiklet arıyorum
-
Başlığa çok katkı sağlar mı emin değilim ama, benim gibi bisiklet sürmeyi gönülden sevenler için şöyle bir tesbitim var.
Kullanım profilinizi belirledikten sonra bile bir çeşit bisiklet ile aşkınızı yaşayamıyorsunuz :D
Benim evde şu an 4 adet bisiklet olacaktı eğer oğlum bir tanesini italyaya götürmemiş olsaydı. Dolayısı ile sadece bir adet ile bisiklet kullanacağım derseniz bile en az iki farklı kullanımınızı belirleyipi içinden en çok ihtiyacınız olanı seçmek kalıyor geriye. :-\
-
Ayni bisikletleri daha farkli kullanımlar için modifiye edebilirsiniz. ben daha rahat kullanım için iki bisikletin dış lastiklerini schwalbe nin zırhlı lastiklerinden taktım. Yol bisikletinde meridanin scultura 300 lampre modeliydi. Standart 11-28 arka kaset ile geliyor onuda 11 -34 yaptım rampalarda daha stabil bir tırmanış yapmayı sağladı.
Yada artık ikisinden de vaz geçip bir gravel mi alsak t*"y+
-
valla 30 yıldır aynı peugeot dağ bisikletimi yolda, derede, marinada, kumda, ormanda, pazarda markette, heryerde kullanıyorum.. :)
o beni yolda bırakana kadar ben onu bırakmam.. :----)
-
valla 30 yıldır aynı peugeot dağ bisikletimi yolda, derede, marinada, kumda, ormanda, pazarda markette, heryerde kullanıyorum.. :)
o beni yolda bırakana kadar ben onu bırakmam.. :----)
Aman abi deme öyle 30 yıl okuyunca senin emektara saygı duydum. İlk kaynağını ben ilkokula giderken atmışlar valla maşallah ben eskidim ama o seni bırakmamış.🚴♂️🚴♂️🚴♂️
-
ilginçtir, Peugeot'nun bu modeli (sanırım ismi "origin 200" gibi bişeydi) çok başarılıymış.
cromly kadrosu oldukça hafif halen taş gibi ve XTR mekanikleri gençlikte dere çamur vb çok girmiş olmama rağmen yük altında bile halen şıkır şıkır işliyor.. tüm göbekleri vb contalı olduğundan toz çamur su vb hiç etkilenmiyor.
şimdiye kadar sadece amortisörü ve selesini değiştirdim.. (teller ve fren pabuçlarını saymıyorum tabi.)
-
ilginçtir, Peugeot'nun bu modeli (sanırım ismi "origin 200" gibi bişeydi) çok başarılıymış.
cromly kadrosu oldukça hafif halen taş gibi ve XTR mekanikleri gençlikte dere çamur vb çok girmiş olmama rağmen yük altında bile halen şıkır şıkır işliyor.. tüm göbekleri vb contalı olduğundan toz çamur su vb hiç etkilenmiyor.
şimdiye kadar sadece amortisörü ve selesini değiştirdim.. (teller ve fren pabuçlarını saymıyorum tabi.)
Maşallah abi.
-
Bir zamanlar (bu sözü sanırım en çok bizim gibi yarım yüzyılı devirmiş olanlar kullanıyor 1w5ey8) neredeyse her tür sanayii ürününde kaliteli ve dayanıklı üretim yapmak gibi şimdilerin güleceği bir anlayış vardı.
Şimdi bir grup mühendis çıkıp ta biz uzun yıllar dayanacak arıza vermeyecek otomobiller cep telefonları bisikletler vs. yapacağız dese adamların akıbeti karanlık olur vallahi. :-\
-
Bir zamanlar (bu sözü sanırım en çok bizim gibi yarım yüzyılı devirmiş olanlar kullanıyor 1w5ey8) neredeyse her tür sanayii ürününde kaliteli ve dayanıklı üretim yapmak gibi şimdilerin güleceği bir anlayış vardı.
Şimdi bir grup mühendis çıkıp ta biz uzun yıllar dayanacak arıza vermeyecek otomobiller cep telefonları bisikletler vs. yapacağız dese adamların akıbeti karanlık olur vallahi. :-\
Aynen öyle şimdi yarın elma gönül alma, yedek parçadan geri durma söz konusu
-
Bir zamanlar (bu sözü sanırım en çok bizim gibi yarım yüzyılı devirmiş olanlar kullanıyor 1w5ey8) neredeyse her tür sanayii ürününde kaliteli ve dayanıklı üretim yapmak gibi şimdilerin güleceği bir anlayış vardı.
Şimdi bir grup mühendis çıkıp ta biz uzun yıllar dayanacak arıza vermeyecek otomobiller cep telefonları bisikletler vs. yapacağız dese adamların akıbeti karanlık olur vallahi. :-\
Eskiden sanayi üretiminde şimdiki gibi teknolojii, bilgisayar, üç boyut, simülasyon, sanal testler vb. kullanılmıyordu.
Eh malzeme bilimi de şimdiki kadar gelişmiş değildi. Bazı malzemeler ve teknikler hiç yoktu hatta.
Bir de üzerine sahadan gelen geri bildirimler, istatistikleri, raporlar yoktu, azdı vb.
Dolayısı ile bir ürünün ömrünü önceden hesap etmek zordu, o nedenle (piyasadan toplamak zorunda kalmamak için) sağlam yapılıyordu.
Şimdiki teknoloji ile üretilen ürünün kaç gün sonra bozulacağını hesaplanabiliyor, eh, vahşi kapitalizim de durur mu vuruyor sopayı tüketicinin sırtına sırtına! :D
-
bisikletten nereye geldik ama çok beğendiğim bir yazı. Özellikle yeni neslin okuması çok önemli bence.
-
3 Tane bisiklet aldım satttım en son alığım bisiklet Carraro e Viva elektrikli bike, neden elektrikli tercih ettim ?
Çünkü dönüş planlaması önemli benim için.
Yaş 57 olunca bisikletle gezi aslında spor amaçlı olunca uzun mesafe yol yapmak önemli, hep aynı yerleri gezmekte sıkıntı her defasında daha uzak yerlere gitmeyi amaçlıyor insan.
Böyle onuncada gitmeye gidiyorsun ama dönüşte bacaklar iflas edince o zaman sıkıntı başlıyor.
Bu sefer planlamayı dönüşüde göze alarak yapıncada daha uzak yerleri maalesef gezemiyorsun.
E-Bike burada devreye giriyor, istersen 1. kademede efor sarf ederek, istersen 2. kademede daha az efor 3. kademede çok az efor sarf ederek gitmek mümkün.
Böyle oluncada dönüş yolunu çok fazla düşünmüyorsun, uzaklara git gidebildiğin kadar.
Haa,, eformu sarf etmek, kilomu vermek istiyorsun hiç açma makinayı 22 kg bisikleti kendi bacak gücünle kullan.
Buda imkan dahilinde.
Sonuç E-Bike büyük rahatlık. t*"y+
-
Ben elektrikli araçlara "bisiklet" denilmesine karşıyım. Motorlu bir araç bisiklet olarak kabul edilmemeli.
Bisiklet adı kullanırken sıfır karbon ayak izine sahip, sadece insan kas gücü ile hareket edebilen araçlara ait olmalı. Aksini ruhuna aykırı buluyorum.
Kullananlara mutluluklar dilerim ama ölsem de kullanmam. :)
-
Bende sizin gibi kullanmak istiyorum ama bacaklar iflas ediyor, yaş 60 oldu kaptanım.
Gençliğimde 3 vitesli Peugeot bisikletimin arkasına arkadaşımı alıp km gözetmeksizin ilçeler arası dolaşırdım.
Sene 80' ler
Ama artık ne bacaklarımın gücü nede nefesim yetiyor.
Ne yapalım bu durumda bisiklete binmeyelim mi ?
Bu durumda, bacaklar " ben gidemiyorum" dediği zaman elektrik devreye giriyor.
Yapacak birşey yok, ya bisiklete veda edecek yada teknolojiden yararlanıp gittiği yere kadar spora devam edeceğiz kaptanım.
Bu arada elektriktede 0 karbon bisikletimde egzozum yok.
Ha ayrıca benzinli motorum var mı var?
Karbonda var yani &+^^
-
Bu arada elektriktede 0 karbon bisikletimde egzozum yok.
Ama, karbon ayak izi öyle hesaplanmıyor hocam.
Aracınızı şarj ederken harcadığınız elektriğin tamamı yenilenebilir enerji kaynaklarından (rüzgar, güneş dalga vb.) üretilmediği sürece adınıza bolca karbon harcanıyor ne yazık ki.
Aman yanlış anlaşılmasın, ben kimseye neden bu araçlara biniyorsun demiyorum veya bu araçları ayıplamıyorum.
Sadece ben binmem ve bisiklet olarak adlandırılmasınlar diyorum. :)
Hayatımda ulaşım veya keyif için kullanılan hiçbir içten yanmalı veya elektrik motoruna sahip değilim.
Olmaması için de çaba harcıyorum. (Hayati ihtiyaçlarım için kullandığım elektrik motorlarını (ev aletleri) mümkün olduğunca kendi ürettiğim güneş enerjisi ile kullanıyorum. Alışverişlerimi mümkün olduğunca yerel kaynaklardan temin ediyorum. (benim ihtiyaçlarım için başkaları dizel motor kullanmasın diye) Keyfi seyahat çok az yapıyorum, mümkün olduğunca bir taşla birkaç kuş vurabildiğim planlamalar yapıyorum... gibi.. gibi..)
-
Takdire şayan bir şekilde çevreci yaşıyorsunuz kaptanım.
Ama içinde bulunduğumuz çağda sizin gibi yaşamak benim için pek mümkün gözükmüyor.
Bu yazıyı bir bilgisayarda yazarken kullandığım elektrik enerjisi santrallerden geliyor.
Çayımızı doğalgazla, televizyonumuzu elektrikle, arabamızı benzin harcayarak kullanıyoruz.
Maalesef şu anki yaşam standartlarımızda 0 karbon benim için mümkün değil.
İleride belki köye yerleşip kendi salatamızı ekip biçer tezek yakarsak belki, ama köydeki evimizde bile televizyon buzdolabı ve elektrik kullanıyoruz.
ısınma odunla.
merkeze gidip ekmek alma yine benzinli aracımızla.
0 Karbonu köyde bile yakalayamadık. &+^^
-
İnsan nefes aldıkça sıfır karbon mümkün değil elbette ama azaltmak elimizde.
Tek benim yaptığım ile ne değişir ki demeden doğrusunu yapmaya devam. Kahrolsun yeldeğirmenleri! ;??^+%%
-
Kendi adıma konuşayım, biraz planlama manyağıyım. Yani bisikletimi de kullanırken gidiş dönüşü planlayarak kullanıyorum. E tabbii ki herkesin bir performans sınırı var.
Ancak e-bike bu değil zira bir süre sonra onun da aküsünün yetmediği yerlere gitmek istemeyecek misiniz.
e-bike bisikletin dışında bir olay bence. Bana akü kullanmadığım zaman da onun ağırlığını taşımak anlamsız geliyor.
Sonuçta elbette ki hepimiz farklıyız ve tercihlerimizi belirleyen bakış açılarımız da farklı.
Ben gücümün yeteceği yerleri hesaplayarak binmeyi seviyorum bende de yaş 55. Fiziken fena sayılmam ama her şeyin bir sınırı mutlaka var.
-
Şu yaşları bir kenara mi bıraksanız artık. Hepinizin maşallahı var
-
Ben marka ve model tavsiyesi rica edeceğim. Bianchi Toledo'ma oğlum el koydu. Genelde Bostancı salikde kullanılabilecek 192cm. 110 kg
Bir de elektrik takviyeliler hakkındaki görüşleriniz.
-
Bu grafik sizi destekliyor ve artırıyor hatta.
Pil üretimi ve araç üretimi, kullanım senaryosu karbon ayak izi kıyaslaması.
Üretirken daha fazla karbon ayak izi üretildiği aşikar. Kullanırken de sıfır değil ama 250 birimlerden 190 Lara düşüyor gibi.
(https://i.ibb.co/vBKhQgR/worst.png) (https://ibb.co/vBKhQgR)
Bu arada elektriktede 0 karbon bisikletimde egzozum yok.
Ama, karbon ayak izi öyle hesaplanmıyor hocam.
Aracınızı şarj ederken harcadığınız elektriğin tamamı yenilenebilir enerji kaynaklarından (rüzgar, güneş dalga vb.) üretilmediği sürece adınıza bolca karbon harcanıyor ne yazık ki.
Aman yanlış anlaşılmasın, ben kimseye neden bu araçlara biniyorsun demiyorum veya bu araçları ayıplamıyorum.
Sadece ben binmem ve bisiklet olarak adlandırılmasınlar diyorum. :)
Hayatımda ulaşım veya keyif için kullanılan hiçbir içten yanmalı veya elektrik motoruna sahip değilim.
Olmaması için de çaba harcıyorum. (Hayati ihtiyaçlarım için kullandığım elektrik motorlarını (ev aletleri) mümkün olduğunca kendi ürettiğim güneş enerjisi ile kullanıyorum. Alışverişlerimi mümkün olduğunca yerel kaynaklardan temin ediyorum. (benim ihtiyaçlarım için başkaları dizel motor kullanmasın diye) Keyfi seyahat çok az yapıyorum, mümkün olduğunca bir taşla birkaç kuş vurabildiğim planlamalar yapıyorum... gibi.. gibi..)
-
Üretirken daha fazla karbon ayak izi üretildiği aşikar. Kullanırken de sıfır değil ama 250 birimlerden 190 Lara düşüyor gibi.
Elbette ki elektrik teknolojisi 100 yıldan eski içten yanmadan yeğdir ama halen elektriğin çoğunluğunu fosil yakıt yakarak ürettiğimiz dönemde hobareyy diye topyekûn geçiş olumlu değil, tam tersi gereksiz tüketim olarak zarar getirecektir.
Bu geçişe yüklenmekten önce elektriği daha temiz üretmek ve verimli kullanmak adına çalışmak gerekir.
-
Otomobil üretilirkenki karbon ayak izinden bahsetmeye çalışmıştım aslında ama ben eksik yazmışım. Kusura bakmayın.
Üretirken daha fazla karbon ayak izi üretildiği aşikar. Kullanırken de sıfır değil ama 250 birimlerden 190 Lara düşüyor gibi.
Elbette ki elektrik teknolojisi 100 yıldan eski içten yanmadan yeğdir ama halen elektriğin çoğunluğunu fosil yakıt yakarak ürettiğimiz dönemde hobareyy diye topyekûn geçiş olumlu değil, tam tersi gereksiz tüketim olarak zarar getirecektir.
Bu geçişe yüklenmekten önce elektriği daha temiz üretmek ve verimli kullanmak adına çalışmak gerekir.
-
Bisiklet kullanım profilinden, elektrikli otomobile nasıl geldik anlamadım ama galiba elektrikli bisikletten çıktı konu ;??^+%%
-
Ben marka ve model tavsiyesi rica edeceğim. Bianchi Toledo'ma oğlum el koydu. Genelde Bostancı salikde kullanılabilecek 192cm. 110 kg
Bir de elektrik takviyeliler hakkındaki görüşleriniz.
Hakan korsanım, size tavsiye vermeyi isterdim ama kullanım profiliniz o kadar kısa ve net ki bunun içine giren marka model ve fiyat gerçekten çok geniş.
-
Çetin korsanım,
Buna ne diyorsunuz? Ben izlerken başım döndü..
https://www.instagram.com/reel/CpYX64UpLrY/?igshid=MDJmNzVkMjY= (https://www.instagram.com/reel/CpYX64UpLrY/?igshid=MDJmNzVkMjY=)
-
Gerçekten de müthişş, izlerken kalp atışların hızlandı.
-
Çetin korsanım,
Buna ne diyorsunuz? Ben izlerken başım döndü..
https://www.instagram.com/reel/CpYX64UpLrY/?igshid=MDJmNzVkMjY= (https://www.instagram.com/reel/CpYX64UpLrY/?igshid=MDJmNzVkMjY=)
Benzeri Artvin'de düzenlenebilir..
Atatürk anıtından Çoruh'a kadar inecek bir parkur çogzel olurdu..
(https://scontent.fsaw1-13.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/118771378_1700651753441584_9220495048994942960_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=2q_BnaDbYw4AX_Bk6uv&_nc_ht=scontent.fsaw1-13.fna&oh=00_AfBdIYwMmDNut_p3iSC-gMFbfdCHZhn97N3uqs-AWdZmQA&oe=643E41DB)
Keşke ülkemizde bisiklet sporu "çocuk etkinliği" olarak görülmese..
-
Özgür korsanım, 2014 ten beri aktif olarak bisiklet kullanıyorum. Gidebileceğim her yere bisikleti tercih ediyorum. Bu sayede bisiklet kültürünün artık yavaş yavaş çocuk eğlencesinden çıktığını söyleyebilirim. :-*
Tavsiye ettiğiniz parkura gelince, gerçekten müthiş olurdu. Ama bu parkuru sürecek babayiğit bulmak zor olabilir. 9kly3
-
Özgür korsanım, 2014 ten beri aktif olarak bisiklet kullanıyorum. Gidebileceğim her yere bisikleti tercih ediyorum. Bu sayede bisiklet kültürünün artık yavaş yavaş çocuk eğlencesinden çıktığını söyleyebilirim. :-*
Son yıllardaki popülerlik ile 10-15 yıl öncesine göre bisikletin toplumdaki karşılığı çok daha iyi, ama halen günlük hayatımızı sürdüremeyecek kadar kısıtlı alanlara sıkıştırılmış durumda. Şehirlerimiz motorlu taşıtlar için tasarlanmış ve üç beş süslü turistik rota dışında büyükşehirlerde bisiklet kullanmak çok zor.
Bisiklet belki biraz çocuk eğlencesi dışına çıktı ama hayatımıza da giremedi ne yazık ki..
Şimdiki çocuklar bizim çocukluğumuzdaki gibi özgürce sokaklarda bisiklete binemiyorlar artık.
Tavsiye ettiğiniz parkura gelince, gerçekten müthiş olurdu. Ama bu parkuru sürecek babayiğit bulmak zor olabilir. 9kly3
Yok, Artvin Mega Downhill Race (bak isim bile koydum hemen!) öyle turistik bişey değil zaten, tüm dünyadan profesyonel downhill yarışçılarının katılacakları dünya klasmanında bir etkinlik olarak hayal ettim.. 2 gün sürecek muhteşem bir doğa sporları şenliği gibi..
Yoksa Artvin sokaklarında ben bakkala bile gidemem bisikletle! :D
-
Bence bu olay tamamen yaşam tarzi dan kaynaklaniyor. Klasik ortadogu mantiğiyla kimin evi luks , kimin teknesi daha buyuk , benim mercedesim var buraya park edebilirim diye bir çok şey yazilabilir . Bunlarin arasinda mutevazilik , dolayisiyla bisiklet yok.
Fenerbahcede hafta sonlari hava guzelken vatandas mis gibi havada yuruyus yapip banklarda dinlenmek varken 1-2 saat o araba kuyrugunda bekler. Süslü esofmanlarla yuruyuse cikip taksiyle döneriz. 😝
-
Bence bu olay tamamen yaşam tarzi dan kaynaklaniyor. Klasik ortadogu mantiğiyla kimin evi luks , kimin teknesi daha buyuk , benim mercedesim var buraya park edebilirim diye bir çok şey yazilabilir . Bunlarin arasinda mutevazilik , dolayisiyla bisiklet yok.
Fenerbahcede hafta sonlari hava guzelken vatandas mis gibi havada yuruyus yapip banklarda dinlenmek varken 1-2 saat o araba kuyrugunda bekler. Süslü esofmanlarla yuruyuse cikip taksiyle döneriz. 😝
Atilla korsanım çok güzel yazmışsınız, Bisiklet benim açımdan tam da böyle. Sahip olunan şeyin fiyatı değil onunla ne yaptığınızın bir göstergesi. Tabii çok pahalı bisikletleri olup ta evin köşesinde veya bodrumda yatıran çok kişi var ama en azından kendi fiziksel performansınız ölçüsünde bir mütevazilik içeriyor bisiklet.