0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı İlker Erkman

  • * Gezgin Korsan
  • 1.611
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #60 : Mart 21, 2019, 19:49:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlker Ağbi
Söylediklerinizle çelişen bir fikrim yok...
Erdal Duran Korsan Konuyu Özetlemişti....
Tekrar altını çizerek söylüyorum....

Eğer Sınav Yaparak Belge veriyor isen, Eğitimini Ciddi Sınavını Ciddi yap...
Yok İş Olsun diye Eğitim, İş olsun diye Sınav Yapıyorsan Kaldır Hepsini gitsin....
Zaten Dünyanın Hiçbir yerinde yok
Bizdede olmasın 



Diyorum var mı Bir yanlış ?


Bu şekilde ciddiyetsiz yapıyorsan Bazı insanlar Bu belgeyi aldıklarında Denizci olduk zannedebilir....
Halbuki Hiç bir insan Teorik Eğitim ile Denizci Olamaz


Var mı Bir Yanlış ?


Saygılarımla Canım Komutanım
Selamlar
Söylediklerine aynen katılıyorum ciddi bir eğitime ve sınava kimsenin karşı olmayacağını biliyorum evet iş olsun diye eğitim ve sınav olmaz. Maalesef her konuda olduğu gibi bu konuda da duyarsız ve boş verdimciyiz.İşin hep kolayına kaçıyoruz,Sevgiler
*

    Çevrimdışı Serhan Yardımcı

  • * Gezgin Korsan
  • 38
    • Yaşadığı Şehir
  • Kostence
    • Tekne Adı
  • Seaesta, Tomis Port Constanta
Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #61 : Mart 21, 2019, 20:03:53 »
Deveye boynun eğri, demişler; nerem doğru ki, demis...

Tum belirtilen goruslerin kendi acisindan hakli oldugu bir durum bence.

Olmasi gereken ile, olan arasindaki tezat.

Deveden oturu...

Selamlar
SY
*

    Çevrimdışı İlker Erkman

  • * Gezgin Korsan
  • 1.611
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #62 : Mart 21, 2019, 20:21:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aslında her iki görüşte kendi içerisinde tutarlı şöyleki;
ADB nin çok elzem olduğuna inanmıyorum bu bir kültür meselesi, olanıda olmayanıda, denizi bilende bilmeyende
zaten denizlerdeler sıkıntı şurada kendileri için bence sorun yok ama taşıdıkları insanlar ve diğer tekneler için sorun var.
Ancak yat kaptanlığı gibi belgelerde(yangın,telsiz deniz güvenliği navigasyon gibi) çok sıkı bir eğitim ve çok ciddi sınav
olması gerekliliğine inanıyorum.
İyi akşamlar..
Yat Kaptanlığı belgesi ayrı bir olay çünkü sadece teknenizden ve kendinizden değil taşıdığınız insanlardanda sorumlusunuz onun için bazı STWC belgeleri ile ilgili kursları görmeniz ve sınavı geçmeniz lazım,Ayrıca sağlık muayenesi isteniyor ilaveten 5 senede bir vize gerekli ve bu vize için belli süre bir yatta kaptanlık yapmanız gerekli
*
Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #63 : Mart 21, 2019, 22:15:50 »
Alıntı
Bu Arada Cenk Korsan

IYT belgesinin maliyeti konusunda da aydınlatsanız bizi  keşke...

Google'dan mı bakıyorsunuz, Yoksa Tanıdığınız , Arkadaşınız mı var Ona mı soruyorsunuz , neyse artık...

Bir Hazerunu bilgilendirsek bu kadar Savunduğunuz belge adam başı 5 Bin Törkiş Liraran başlıyor....

Üç belge alsanız 20 Bin Törkiş Lira

Yazık Günah değil mi ...

Herkes Nasıl versin,

Bu Belgeyi Neden Bu kadar savunuyorsunuz.....gerçekten Anlamakta zorluk çekiyorum

Kaldı ki Karşınızda Belgeleri almış bir işe yaramaz diyen bir forumdaşınız var...

Dahasınıda Söylüyorum Kızım İngiltereden Aldı ....

Parayı Yolladı , Belgesi Posta ile geldi 

Bunların daha nesini savunuyorsunuz.....Bilemedim

Siz acaba Yelkenli tekne İle Sizin Gemileri mi Mukayese ediyorsunuz....

Bizler en fazla 7-15 Metre arası Yelkenli Basit tekneler Kullanıyoruz.....


Oktay korsan, beni ne kadar yanlış anlıyorsunuz.

Ben IYT alın demiyorum.

Ben ICC alın da demiyorum.

Sadece bu belgelerin varlığından bahsediyorum, bu belgelerin belli bir eğitimi ve tecrübeyi temsil ettiklerini söylüyorum. Siz işin kolayına kaçıp, parayı bastırıp almış olabilirsiniz. O sizin seçiminiz olmuş.

Her ülkenin amatör denizcilik konusunda kendine göre bir mevzuatı var. Dünyada bu konuda standart bir uygulama yok. Ancak teknenizin bayrağı ne olursa olsun, karasuları içinde olduğunuz ülkenin mevzuatına tabisinizdir. Her ne kadar bulunduğunuz ülkenin sahil güvenliği normal şartlarda yabancı bayraklı tekne kullanıcılarına yeterlilikleri konusunda bir belge sormasa da, denizde can ve mal güvenliği kapsamında bir hatanızı tespit ederlerse yeterliliğinizi uygun bir belge ile ispat etmek zorunda kalırsınız.

Avrupa Birliği amatör denizcilikte kaza istatistiklerinin yüksekliği nedeniyle, amatör denizcilerin eğitiminde ve belgelendirilmesinde bir standardizasyona gitme çabasında ve bunun için ICC diye bir belge üzerinde mutabakat sağlamışlar. Sahip olduğunuz milli belgenizin üzerine bir sınava girerek bu belgeyi alabiliyorsunuz. Aldığınız bu belge diğer ülkeler tarafından da tanınıyor. Yanlış anlamayın bu belgeyi alın demiyorum. Ama siz bu belgeyi Türkler alamaz, sallama bir belgedir deyince alınabilir olduğunu ve sallama bir belge olmadığını belirtmek zorunda kalıyorum.

Dünyada amatör denizciler için bir belge yok, eğitim de yok demek yanlış bilgi vermektir. Tersine dünyanın genelinde tekne boyuna, motor gücüne veya seyir bölgesine göre değişkenlik göstermek kaydıyla verilen eğitimler ve belgeler vardır.

Ben denizcilik kültürümüzün yeterince gelişmediğini düsündüğümden eğitim alınsın diyorum. Eğitim işi kişilerin insiyatifine bırakılmasın, eğitim ücretsiz verilsin ancak ciddi bir sınavla kontrol edilsin, karşılığında da uygun olarak belgelendirilsin diyorum.

Eğitim vermeyip, belgeleri dağıtırsanız bunun sonuçları iyi olmaz, denizin şakası yoktur.

Katılırsınız katılmazsınız, ben bu konudaki düşüncelerimi yazmaya devam ederim.

Selametle...







*

    Çevrimdışı Hulki Erdem

  • * Gezgin Korsan
  • 1.452
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Trawler Modesta,Ören marina
Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #64 : Mart 21, 2019, 22:56:48 »
Doğrusunuz!
Katılıyor ve iyi geceler diliyorum
Neta pruva
*
Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #65 : Mart 22, 2019, 18:40:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

ICC  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Belarus, Luxemburg, Çek Cumhuriyeti Bunlarda Deniz bile yok Nerede verecekler Eğitimi anlamadım ?
Komşu Ülkeye Kursa mı gidecek bunlar ?


Ankara'da yelken klubu var desek karşı çıkarmısınız ? Peki ya Mogan da yelken yarışı yapılıyor desek ?
ICC sadece denizlerimi kapsıyor ? Tüm iç suları, nehirleri ve kanalları kapsıyor.
Kanalda yelkenli olur mu  yada kanalda sahil guvenlik mi çok saçma diye konuyu çevirebiliriz tabi.

Şimdi desek ki Nevada da sahil guvenlik var desek onada inanmassiniz. Belki diyebilirsiniz Nevada da deniz yok diye.
Nevada da deniz yok ama çoğu marinamızdan büyük marinaları var. Marina değildir bağlama yeridir diye itiraz edebilirsiniz tabi.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu kadar tekne oluncada otomatikman sahil guvenlik oluyor. Şimdi bunların çoğu vergi vermemek için duba üzerine ev yapmış amerikanin belli bir kesimi diyebilirsiniz. O işin başka bir boyutu bizi çok alakadar etmez. Ama yeterince göze batacak adette direk mevcut fotoğrafta hepsi duba değil. Günü birlik romorkla gelen tekneleri saymıyorum bile. Belki kalamış marinadan yıllık denize çıkan tekne sayısından bile fazladır bir haftada romorkla gelip suya inen ve çıkan  teknelerin sayısı.

Kusura bakmayın Belarus'tan Cek Cumhuriyetinden örnek veremedim araştıracak vaktim yoktu bildiğim yerden örnek veriyim dedim.

Başka başlık altındada yazdık, çoğu devlet bir deniz taşıtı kullanmak için bir ehliyet istiyor diye linkleri ile paylaştık. Yabancı forumları okursanız çoğundada hangi ülkeye gidilirse gidilsin bir ehliyet sahibi olmanın yerinde olacağını vurguluyorlar. En azından kendini güvence altına almak istersen "To be at the safe side". Bu daha önce bir arkadaşımızın dediği gibi deniz kültürü ve otoritenin nasıl uyguladığı ile alakalı. Sıradan bir kontrol esnasında misafirperverlikten yada deniz kültüründen dolayı bunu yabancı birine sormayabilirler diye belirtti bir arkadaşımız fakat bir deniz kazasına karıştığınızda yada şikayet geldiğinde bir belge ibraz edip elinizi güçlü tutmanın bir zararı yoktur. Yada gıcık bir sahil güvenliğe denk geldiniz al ehliyet demenin rahatlığı varken neden gereksiz risk alacaksınız.  Onun için kendi inandığınız düşünceden dolayı başka üyeleri yanlış bilgilendirmeyin. ICC nin gereksiz olduğunu savunmak baska bir şey, sormuyorlar istemiyorlar demek baska bir şey.

Tabi 40 lira olsada, 800 Euro olsada bu insanlara bir maddi yük getiriyor. Ama bu seçim meselesi olduğu gibi kural koyucunun düzeni sağlamak yada para kazanmak için seçtiği yöntem.  Öte yandan ADB ile ICC aynı kefeye konulabilir bir ehliyettir ama IYT ve RYA bazı ülkeler tarafından kabul görsede, işin esası bunlar ileri deniz araçları eğitimleridir isteğe bağlıdır. Amaçları bu eğitimleri standartlaştırmak ve belli bir müfredat içinde yapmaktır. Bazen özel derse göre daha iyidir, bazende özel derse göre kötüdür. Altını çizerek belirtmek isterim, Oktay bey'in dediği gibi öğrettikleri hiç bir şey ulaşılamayacak bir bilgi değildir.  Forumdan, internetten, eşden, dosttan, yanınızdaki tekne bağlayandan bunları öğrenebilirsiniz. Ama eğer düzgün bir hoca dan bu eğitimi alırsanız ve kuralları düzgün işleterek alırsanız forumda okuduğunuz bilgiden çok daha uzun süre aklınızda kalır.

----------------Oktay Bey'den alıntıdır.-----------------------
Not : Bir korsanımız Adımı yazarak bir şeyler soruyor, kendi kendine hükümler veriyor
Daha evvelde arz etmiştim Resmi Olmayan, Tanımadığım Kişiler ile karşılıklı konuşmuyorum...
Kendiside buna uygun olarak ismimi yazmaz ise memnun olurum..
Ama resmini koyarsa problemimiz yok niçin olsun ki zaten.
----------------Oktay Bey'den alıntıdır.-----------------------


Hüküm vermedim, yorum ve ihtimal verdim, ihtimalin dogru oldugunu siz soylediniz.  Resmimden rahatsızlığınızı daha öncede belirttiniz, bende size mantıklı şekilde cevabını arz ettim. Kabul etmemenizi saygıyla karşılamaktayım. Benimde sizinle bir problemim olmadığı için ne yazık ki isminizi kullanmaya devam edicem. Zira ortaya "bazı üyeler gibi", "bazı arkadaşlar" şeklinde muhatabı belli olmayan yorumlar yapmayı çoğunlukla dogru bulmuyorum. Düşüncenize katılıyorsam isminiz ile desteklerim katıldığımı belirtirim, desteklemiyorsamda nedenini ve kendi bakışımı anlatmaya çalışırım yine isminizi kullanarak. Karşılıklı olarak birbirimizi kırmadığımız sürece ben ilişkimizi çok sağlıklı ve eğlenceli buluyorum.

IYT konusunda ise, Siz en güzel şekilde tarif etmişsiniz IYT'yi nasıl aldığınızı. "burdan yazılmaz" diyerek belirtmişsiniz zaten prosedurun kurallara gore işlemediğini. Kuralları düzgün işletmeyen bir kursta çok haklı olarak sizi memnun edemez. Zira onun amacı sizin paranızı almak. Bunu farkedebilseydiniz belki bugun bu sekilde hissetmezdiniz. Ama insanların bilgilenmesi açısından IYT bir işe yaramaz demek yerine, şundan şundan şundan dolayı işe yaramaz. Eğitim sistemleri şöyle kötü, şurda hata yaptım siz yapmayın gibi örnekler vermelisinizki IYT ye neden gitmeyelim. Kötü diyorsunuz bir sebep yok ortada pahallı olması dışında. Hallberg Rassy'de pahallı ama kaç kişi kötü diyebilir ? Yada en azından benim kendi başıma öğrenemeyeceğim bir şey göstermediler diyin. O zaman bende diyimki gitmeden önce içeriğine bakmadınız mı ? Yada diyinki Türkiye sularında dolaşacak bir tekne için IYT Offshore eğitimi almak gereksiz. Eyvallah haklısınız diyelim.

Kolay Gelsin

*
Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #66 : Haziran 25, 2019, 10:48:27 »
Yabancilarin Türk Bayrakli tekne kullanimlari konusunda ben baska bir noktaya dikkat cekmek istiyorum.

EU (Avrupa Birligi) vatandaslari  (vatandaslik kavramina Avrupa Birliginda ikametgahi olan , vergi yükümlülügü olup EU vatandasi olmayan yabancilar da ,örnek olarak Almanya da, Hollanda da ikamet eden bir Türk vatandasi), Kendilerine ait EU ülkesi disinda baska bir ülkenin bayragini tasiyan bir tekne  ile EU sularina girer ise , teknenin EU da KDV si ödenmemesinden doilayi ile girdikleri ülkenin KDV orani dogrultusunda teknenin KDV sini ödemekle yükümlü ve yüklü bir miktarda parasal bir ceza da kesilmektedir (Yunanistan %24 KDV). Istisnasi EU vatandaslarinin ikametgahlarinin EU disinda olmasi (6 Aydan fazla EU disinda baska bir ülkede yasamalari). Bu durumda da tekneleri EU sularinda belli bir süre ile bulunabilmektedir.

Selamlar