0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAlıntıADB ve IYT, ICC gibi belgelerin eğitim ile verildiğini düşünüyorsunuz.Bende diyorum ki bu belgeler eğitim ile verilmiyor....Yukarıda bir ilan fotorafı paylaştım...Yazmış adam açık açık Bir saatte sana ICC belgesi veririm diyor, IYT belgesine Ailecek sahibiz, Eğitim yok ....IYT belgesi eğitim ile veriliyor. IYT International Bareboat Skipper (IBS) Sertifikası ise IYT World (International Yacht Training) adındaki ticari bir kurum tarafından, pek çok ülkeye yayılmış okullar aracılığıyla verilir. “Bareboat Skipper” olabilmek için en az 10 günlük hem teorik hem de pratik bir kursu tamamlamanız ve 200 deniz mili seyir tecrübeniz olması gerekir. Türkiye’de bu sertifikayı vermeye yetkili okullar genel olarak 3 aşamalı ve yaklaşık 3 hafta süren bir kurs programı sunuyor. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapIYT belgeniz varsa, üzerine ICC ehliyetini alabilirsiniz. Selametle...Cenk kaptanım,Benim Offshore dahil IYT belgem var...Kızım İngiltere'den aldı, Orada okurken ...Bankaya Parasını yatırdık , Posta ile geldi....Başka,Verdiğiniz linkteki Okullar IYT belgesi vermeye yetkili mi acaba ? Bence değil....Siz inanmazsınız şimdi IYT 'nin Yetkili Okulları aşağıda verdiğiniz link teki Okul yok Birde burdan bakın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapVarmıymış Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBana da inanmazsınız şimdi .....IYT belgemde Burada
AlıntıADB ve IYT, ICC gibi belgelerin eğitim ile verildiğini düşünüyorsunuz.Bende diyorum ki bu belgeler eğitim ile verilmiyor....Yukarıda bir ilan fotorafı paylaştım...Yazmış adam açık açık Bir saatte sana ICC belgesi veririm diyor, IYT belgesine Ailecek sahibiz, Eğitim yok ....IYT belgesi eğitim ile veriliyor. IYT International Bareboat Skipper (IBS) Sertifikası ise IYT World (International Yacht Training) adındaki ticari bir kurum tarafından, pek çok ülkeye yayılmış okullar aracılığıyla verilir. “Bareboat Skipper” olabilmek için en az 10 günlük hem teorik hem de pratik bir kursu tamamlamanız ve 200 deniz mili seyir tecrübeniz olması gerekir. Türkiye’de bu sertifikayı vermeye yetkili okullar genel olarak 3 aşamalı ve yaklaşık 3 hafta süren bir kurs programı sunuyor. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapIYT belgeniz varsa, üzerine ICC ehliyetini alabilirsiniz. Selametle...
ADB ve IYT, ICC gibi belgelerin eğitim ile verildiğini düşünüyorsunuz.Bende diyorum ki bu belgeler eğitim ile verilmiyor....Yukarıda bir ilan fotorafı paylaştım...Yazmış adam açık açık Bir saatte sana ICC belgesi veririm diyor, IYT belgesine Ailecek sahibiz, Eğitim yok ....
Ben bu konuyu hiç dert etmiyorum. Hatta doğumda nüfus cüzdanıyla birlikte ADB de verilebilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap, ya da nüfus cüzdanı ADB yerine de geçebilir. Böylece doğuştan denizci millet oluruz, kötü mü Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?En doğrusu bu galiba
ADB Eğitimi ve IYT eğitimi Denizde olmak için faydalı değildir......Ordan Alınan Eğitim ile Denizci olunmaz....Öyle ise Belgede gereksizdir diyoruz...Özeti Bu...
İspanyolların ICC ile ilgili yaptıkları bir çalışma.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKısaca diyor ki, deniz kazalarının sayısı fazla, AB içinde tekne kullanıcılarının lisanslarında bir standardizasyon yok. Kazaların azaltılması için standart bir lisanslama yapılmalıdır. ICC bunun içindir. ICC'yi tanımayan ülkeler (Örneğin İspanya, Yunanistan, Portekiz) bile yeri geliyor ICC sorabiliyor.For the issue of an international certificate the applicant musthave reached the age of 16, be physically and mentally fit tooperate a pleasure craft, and in particular, must have sufficientpowers of vision and hearing, have successfully passed anexamination to prove the necessary competence for pleasure craftoperation. The applicant has to prove in an examination:sufficient knowledge of the regulations concerning pleasure craftoperation and nautical and technical knowledge required for safe navigation on inland waters and/or coastal waters and the abilityto apply this knowledge in practice. This examination shall beheld with regard to the zones of navigation (i.e. inland watersand/or coastal waters) and must include at least the followingspecific subjects: sufficient knowledge of the relevant regulationsand nautical publications, traffic regulations applicable on inlandwaters, in particular CEVNI (European Code for InlandWaterways), and/or in coastal waters, in particular theRegulations for Preventing Collisions at Sea, including aids tonavigation (marking and buoyage of waterways); Ability to applythe nautical and technical knowledge in practice: generalknowledge of craft, use and carriage of safety equipment andserviceability of the engine/sails, operating the craft andunderstanding the influence of wind, current, interaction andlimited keel clearance, conduct during meeting and overtakingother vessels, anchoring and mooring under all conditions,maneuvering in locks and ports, general knowledge of weatherconditions, general knowledge of navigation, in particularestablishing a position and deciding a safe course; Conduct underspecial circumstances: principles of accident prevention (e.g. manover board maneuvers), action in case of collisions, engine failureand running aground, including the sealing of a leak, assistance incases of emergency, use of lifesaving devices and equipment, fireprevention and fire fighting and avoiding water pollution.Burada da kısaca diyor ki eğitim şart.Biz ne yapıyoruz ? En kolay yoldan 1 milyon ADB vermeye çalışıyoruz. Amaç denizciliğimizi geliştirmek. Büyük yanlış yapıyoruz.Selametle...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBen bu konuyu hiç dert etmiyorum. Hatta doğumda nüfus cüzdanıyla birlikte ADB de verilebilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap, ya da nüfus cüzdanı ADB yerine de geçebilir. Böylece doğuştan denizci millet oluruz, kötü mü Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?En doğrusu bu galibaİlker Ağbi, Dönük Dolaştık ilk söylediğimize geldik....Erdal Duran Korsan Güzel Özetledi, Mütabık kaldık....Yunanlılar, Portekizliler, İngilizler, İspanyollar ICC için neden destek vermediklerini gerekçelendirirken,Ticari Denizcilik dışında kalan , Denizcilik faaliyetlerini Lisanslandırmak, belgelendirmek için bir sebeb göremediklerini ayrıca vatandaşlarımızdan bu sebeb ile ücret alamayacaklarını belirtmişler.Denizler ve üzerindeki gayri ticari hertürlü faaliyet vatandaşlarımızın doğal hakkıdır mealinde gerekçeler sunmuşlar...Yunanlılar, Portekizliler, İngilizler, İspanyollar Ruslar kadar bizim halkımızda Doğal hakını kullansın diye ADB,IYT, RYA ve ICC gibi tüm belgelerin gereksiz olduğunu söylüyorum...Kendini Eksik ve Yetersiz gören İstediği eğitimi almakta serbestir elbette.....ADB Eğitimi ve IYT eğitimi Denizde olmak için faydalı değildir......Ordan Alınan Eğitim ile Denizci olunmaz....Öyle ise Belgede gereksizdir diyoruz...Özeti Bu...
Benimkisi deniz sevgisi ile başlayan bir aşk. 30 küsur senelik belge sahipliğine karşılık daha 5 yıllık yelkenle-tekneyle haşır-neşir olmam söz konusu. Yelkenli tekne alacağım zaman -ki ilk aklımda olan yelken kürek teknesi idi- rüzgar sörfü kursuna gittim. Rüzgar sörfü kursunda yelkeni kendimce tanıdım. Dönüşleri ya çok yavaşlayarak ya da sıcakta terlediğimden suya atlayıp, serinleyip, dinlenip sörfü çevirip üstüne çıkarak yaptım. Aynı zamanda yaz eğlencesi oldu. Ama sörfçülerde gördüğüm "artistik dönüş hareketleri" ilgimi çekmedi. 5.75 teknede de yelkeni o sörf bilgisi üstüne kendim öğrendim. Hiçbir yerden kurs-ders almadım. Nisan ayının sakin günlerinde sabah yelken açıp akşam toplayarak denizde denemeler yaparak kendimce öğrenip 3 sezon sonra da 9.5 metre tekne aldım. O üç sezon boyunca çok çeşitli seyir denemeleri yaptım. Sabah çıkıp akşam dönüp tek başıma bağlanıp ayrıldım. Ama 9.5 metre teknede tek başına ayrılıp bağlanma daha zor. İkincisi küçük teknede bilmediğim "halatı ısırtma" gibi durumlar olduğunu başıma gelmeden öğrenme imkanım oldu. Çok sert havalarda çıkmadığım gibi, sürekli meteorolojisi kontrol ederek seyre çıktım. Henüz 30-40 deniz mili menzil dışına çıkmışlığım yok. Kısmetse bu sene deneyeceğim. Seyir anında denizdeki diğer (sandal, motoryat, şilep, tanker vd) deniz araçları ile ilgili belli kurallar var. Bu kurallar hepsi için bağlayıcı. İkinci olarak da Türkiye'de yaşadığımdan ve kara trafiğinden haberdar olduğumdan denizde de "orman kanunu"nun göz önünde bulundurulması gerektiğini yaşım gereği biliyorum. "Haklı ve ölü", "haklı ve yaralı", "haklı ve teknesi hasarlı", "haklı ve başkasına zarar vermiş" olmak istemediğimden seyir tedbirlerimi bu ilkelere göre alırım. Bir diğeri gerek küçük tekne gerekse şimdi sahip olduğum tekne ile seyirlerde "sığlık mesafesi"ne özen gösteririm. "Yelken eğitimine standartizasyon"la tam olarak ne anlatılmak istendiğini açıkça anlamıyorum. Aksine denizde de sanki doğadaki gibi her şey, her an ve her durum biricik. Tekneler standart olsalar da, aynı eğitimleri almış kaptanlar olsalar da, rüzgar aynı açı ve şiddette olsa da alınan karar ve uygulamalar her durumda farklı sonuçlar elde etmeye yol açabiliyor. TYF sayfasına baktığımda da aklıma benim gençliğimdeki şöfor ehliyeti sınavları geliyor. Yok 4 zamanlı yok iki zamanlı motor. Adam ilkokul mezunu, motorun ateşleme ve zaman mantığını anlaması mümkün değil, sonuçta anlamadan ezberleyip geçiyordu. Şimdi ben hareketli salma veya sabit salma sınıflarını bilsem neye yarar, bilmesem ne olur?Ayrıca TYF sayfasında olimpik sınıflar için bile olsa İngilizce kitap listesi vermenin mantığı nedir? Bir özel yelken kursu bunu yapsa anlaşılır belki ama ülkenin resmi yelken federasyonu bu. Olimpik sınıflar, yarış yelkenciliği için eğitim ve kursu anlıyorum da gezi yelkenciliği bir hobi olması nedeniyle yelken eğitimi nasıl olacaktır? İnanın ben bunu anlayamıyorum. Bu biraz kitaplardan biraz da "yaygın eğitim" diyebileceğim ponton, havuzluk veya seyir anındaki kritiklerle geliştirilebilecek bir şey diye düşünüyorum. Yanılıyor muyum? Ya da 8.5 metre bir yelkenli sahibisinizdir. Kendinizce denizde vakit geçiriyorsunuzdur. 36 metrelik bir tekne ile yapılacak yarışta görev almanız beklenirse zaten tekneye çıktığınızda göreviniz hakkında bilgilendirilmeniz gerekmez mi? Belki de konuya uzak olmam nedeniyle ben anlamıyorum. Ama şayet varsa "ileri seyir teknikleri" gibi bir kurs (biliyorsunuz böyle bir kurs kara trafiği için veriliyor) doğrusu ben katılmak istemem. Hiçbir yere hiçbir şey yetiştirmeyeceğim. Hiçbir konuda acelem yok. Ayrıca kimseye gösteri yapmak derdinde de değilim. Olimpik ve yarış amaçlı yelkenciliğin eğitimi, eğitmenlerinin eğitimi ve denetimi, sertifikasyonu elbette anlaşılır bir şey, bir iddia taşıyorsunuz. Sorumluluk üstleniyorsunuz. Ulusal çapta da asgari bir standart gereklidir. Bunda sorun yok. Ama az biraz yelken mantığını biliyorsunuz, teknenizi yüzdürüp gezdiriyorsunuz. Bir iddianız da yok. o zaman neyin eğitimini almanız gerekiyor? Bir de kara trafiği benzeri bir durum (ingiliz trafiği-kıta trafiği) bildiğim kadarıyla yok. Yani denizde çatışmayı önleme kuralları genel geçer. Manş denizinde başka kural, Adriyatik'te başka kural yok.Devletin kendisinin veya yetkilendirdiği kurumların eğitim-öğretim vermesi, kurs düzenlemesi zaten kendi tekelinde. İstediği şekle sokabiliyor. Verdiği belge de uluslararası geçerliği olan bir belge. Bunun dışında niçin bir başka ülkeden, kurumdan belge almak ihtiyacı doğuyor? Ya da niçin daha fazla belge edinilmesi gerekiyor?