0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. Y.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #45 : Mart 21, 2019, 09:27:17 »
Bahar geldi sayılır. Havalar az biraz daha ısındığında Belgrad ormanlarına pikniğe gidin. Erken saatlerde, yığılma olmadan gittiğinizde kuş seslerini, rüzgarın sesini, yaprakların hışırtısını dinleyin. Sonra bangır bangır arabeskler uzun havalar başlayınca duyamayacaksınız zaten.

Günübirlik tekne turlarında çalınan bangır bangır müziğe de anlam veremiyorum, denizin şıpırtısını dinlemek varken.
Fethiye'den günübirlik tekne turuna katıldım. Meraklıyız ya, Şövalye adasını geçer geçmez dümeni aldım, rota Göbün gidiyoruz. Denizin şıprtısı, motorun mırıltısı... 12-13 yaşlarında bir kız çocuğu geldi(ablaları göndermiş), "Kaptan, müziği açar mısın?" Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ya arkadaş, yaşadığın yerde müzik dinleyemiyor musun? Bari burada doğayı dinle.
Neyse, konu gene dağıldı.
Uzun lafın kısası;
Eğitim şart!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    İ. E.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #46 : Mart 21, 2019, 10:44:03 »

Ben bu konuyu hiç dert etmiyorum. Hatta doğumda nüfus cüzdanıyla birlikte ADB de verilebilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap, ya da nüfus cüzdanı ADB yerine de geçebilir. Böylece doğuştan denizci millet oluruz, kötü mü Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?

En doğrusu bu galiba





*

    S. E.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #47 : Mart 21, 2019, 11:34:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alıntı
ADB ve IYT, ICC gibi belgelerin eğitim ile verildiğini düşünüyorsunuz.
Bende diyorum ki bu belgeler eğitim ile verilmiyor....
Yukarıda bir ilan fotorafı paylaştım...
Yazmış adam açık açık Bir saatte sana ICC belgesi veririm diyor, IYT belgesine Ailecek sahibiz,
Eğitim yok ....

IYT belgesi eğitim ile veriliyor.

IYT International Bareboat Skipper (IBS) Sertifikası ise IYT World (International Yacht Training) adındaki ticari bir kurum tarafından, pek çok ülkeye yayılmış okullar aracılığıyla verilir. “Bareboat Skipper” olabilmek için en az 10 günlük hem teorik hem de pratik bir kursu tamamlamanız ve 200 deniz mili seyir tecrübeniz olması gerekir. Türkiye’de bu sertifikayı vermeye yetkili okullar genel olarak 3 aşamalı ve yaklaşık 3 hafta süren bir kurs programı sunuyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

IYT belgeniz varsa, üzerine ICC ehliyetini alabilirsiniz.

Selametle...

Cenk kaptanım,

Benim Offshore dahil IYT belgem var...
Kızım İngiltere'den aldı, Orada okurken ...
Bankaya Parasını yatırdık , Posta ile geldi....
Başka,

Verdiğiniz linkteki Okullar IYT belgesi vermeye yetkili mi acaba ? 

Bence değil....

Siz inanmazsınız şimdi IYT 'nin Yetkili Okulları aşağıda verdiğiniz link teki Okul yok

Birde burdan bakın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Varmıymış Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bana da inanmazsınız şimdi .....IYT belgemde Burada

Selamlar,

Konunun esas çıkış noktası arkadaşımızın sorduğu belge ile tekne kullanabilirmiyim di ? Konudan sapmışız, yine dönüp dolaşıp ADB ye gelmişiz. IYT ye ICC ye gelmişiz.

Mustafa bey'e yazdığım cevapta şöyle bir cümle geçiyordu. "PowerBoat Level 2 giriş seviyesidir. Kullanma izni vardır. Ama burda RYA nin devamlı dediği "Kendi Limitlerini Bil" kuralı uygulanması gerekir." Bence bu tip eğitimlerde önemli bir karar mekanizması dikkat edilmesi lazım.

İlkoncelikle IYT, RYA yada ADB alırken niyet olarak niye aldığımız önemli. Amaç eğer kendimizi geliştirmek, bir şeyler öğrenmek ise emin olunki hepsinde size bilgi olarak bir artisi olur. Yok ama amaç sadece Sahil Güvenlik ten yırtmak ise, gittiğiniz eğitimden, bilgi değil ehliyet alırsınız. Cunku kursa katıldıgınızda kalma ihtimaliniz yoktur sonra anlatacağım baska bir ihtimal vardır ama onuda eğer eğitimciniz yapmadı ise bunun nedeni sizin yanlış kurs veya eğitmen seçmenizdendir.

Eğer konu donup dolaşıp IYT'yi incelemeye geldi ise ve örnek üzerinden inceleyelim. Ben kendimce IYT'nin hangi durumda işe yaramayacağını ve neden insanların dolandırılmış, kazıklanmış gibi hissedebileceklerinin tahminimce nedenini anlatayım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yukardaki belge Kıyı seyirleri için yeterli eğitimi verdiğini iddia eden IYT belgesidir. Offshore değildir. Kıyıdan 60 mil uzaklaşabilirsin der. Bu eğitimi alabilmeniz için IYT derki önce:
- 25 Gün denizde geçireceksin. (Marina Dışı)
- Bu 25 günün en az iki günü adayın kaptanlığında yada gözetiminde geçecek.
- Toplamda 800 mil yol yapacaksin
- 12 saat gece seyri yapacaksin

(IYT Offshore için ise  Renk Körlüğü, 3000 mil yol (kısa günlük seyirler haric) ve baska gereksinim ve testler ister. )

Bunu karşılamıyorsan IYT ye gore bu sınava giremessin. Bu gereksinimleri karşılalamak için benim bildiğim iki yöntem var.
Birincisi 500-800 Euro arasi bir para verecen. IYT Day Skipper Alacan. Sonra teknenle mil yapacaksın. Gece Seyri yapacaksin. 800 mil yapacaksın. Sonra gelip bu kursa gireceksin.
Ikinci yol ise IYT veren ($)mantıklı($) kurs bulucaksin, kursun altindan girip ustunden cıkacaksın, gerekirse 2-3 kişi gideceksin. Kısı bası 800 euro verıp ehlıyeti alacaksın.

Tamam ehliyet alınıyor ya eğitim ?

İşte bu noktada eğitimin neden kötü oldugu sorusu ortaya çıkıyor. Tekne'ye ve Denize yeni intibak eden bir insanın IYT Coastal dan verim alması çok zordur. Cunku eğitim süresi içinde bir sürü eksik tamamlanmaya çalışılır. Eğitimler bir ders müfradatını içerdiği gibi, daha çok kursiyerin önceki seyirlerinden, deneyimlerinden, sorunlarından çıkan sorular çerçevesinde oluşur ve bu alandaki eksiklerini kapama yada tazeleme yoluna gider.  Örnek olarak,  gerçekte olması gereken,  yanaşma ve ayrılma yapmasını bilen kursiyerin eksikleri ve ileri seviye püf noktaları öğretilmesi gerekirken eğitim daha önce tekne kullanmamış birisine yanaşma öğretmekle geçer. Buda kursdan tam verim alınamamasına neden olur.

Burdaki sıkıntıların en basında olaya maddi yonden bakan kurs gelmektedir. Kursiyerin esas amacı eğitim almak ise, 25 gününü denizde geçirmeyen bir kursiyer adayına bu kursu nasıl verdiklerini sorgulaması gerekir.  Elin adaminin oraya o kuralı yazmasının bir nedeni vardır. Eğer kursu veren firma 800 Euro kazanmak için, kursiyerde cebinden 800 Euro fazla çıkmasın diye, sunulan eğitimin temel kuralını ilk aşamada berabercenek ihlal ediyorlarsa kursiyerinde bu eğitimden ehliyet dışında çok fazla bir beklentisi olmaması gerekir. Zira firma ciddiyetini ilk aşamada belli etmiştir kursiyere.

Kurs işini düzgün yapmazsa, kursiyerde düzgün bir eğitim alma çabası içinde olmaz ise sonuç olarak ortaya IYT kötü, doğru düzgün eğitim vermiyor diye bir sonuç ortaya çıkabilir. Bence bu örnekteki durum kursun/eğitim verenin uzun vadede kendi ayağına sıkmasıdır.

Oktay bey'in IYT kursuna , 25 gün seyir yapıp, 800 mil i tamamlayıp sonramı gitmiştir yoksa  tamamlamadan mı gitmiştir bilemeyiz tabi,  hatanın nerede oldugunu, yada eğitimin hangi aşamasının kötü/yetersiz oldugunu kendisine sormak lazım.

Son olarak, IYT eğitimi almadığımı, konu hakkında Oktay bey gibi birinci elden bir deneyimim olmadığını ama  araştırdığımı, ciddi olarak almayı düşündüğümü ama almaktan vazgeçtiğimi, eğitimi veren bir iki firma ile daha önce çalıştığımı, eğitimlerini gordugumu, ders alanlarla konustugumu fakat buna rağmen "IYT eğitimi ile Denizde 1 (Bir) adım yol gidilmez" gibi bir izlenimim olusmadıgını belirtmek isterim. Eğitim çok zor bir iştir, sirf deniz icin degil her konu icin, onun için kötü bir deneyimden yola çıkarak bu eğitimi veren veya alan herkezi zan altında bırakmamak ve kötülememek lazım diye dusunuyorum.

Dipnot: Şahsen 1000 euro verip ingilterede neden posta ile ehliyet alındığınıda anlamadım. Türkiye'de 800 euro verip 6 gün teknede birebir eğitim almak dururken. Amaç ehliyet sahibi olmak mı ? Eğitim almak mı ? Eğitim verilmediğini biliyorsak neden 1000 euro verdik ?

Kolay Gelsin


*

    O. E.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #48 : Mart 21, 2019, 12:30:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben bu konuyu hiç dert etmiyorum. Hatta doğumda nüfus cüzdanıyla birlikte ADB de verilebilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap, ya da nüfus cüzdanı ADB yerine de geçebilir. Böylece doğuştan denizci millet oluruz, kötü mü Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?

En doğrusu bu galiba

İlker Ağbi,
Dönük Dolaştık ilk söylediğimize geldik....
Erdal Duran Korsan Güzel Özetledi, Mütabık kaldık....

Yunanlılar, Portekizliler, İngilizler, İspanyollar ICC için neden destek vermediklerini gerekçelendirirken,
Ticari Denizcilik dışında kalan , Denizcilik faaliyetlerini Lisanslandırmak, belgelendirmek için bir sebeb göremediklerini ayrıca vatandaşlarımızdan bu sebeb ile ücret alamayacaklarını belirtmişler.
Denizler ve üzerindeki gayri ticari hertürlü faaliyet vatandaşlarımızın doğal hakkıdır mealinde gerekçeler sunmuşlar...

Yunanlılar, Portekizliler, İngilizler, İspanyollar Ruslar kadar bizim halkımızda Doğal hakını kullansın diye ADB,IYT, RYA  ve ICC gibi tüm belgelerin gereksiz olduğunu söylüyorum...

Kendini Eksik ve Yetersiz gören İstediği eğitimi almakta serbestir elbette.....
ADB Eğitimi ve IYT eğitimi Denizde olmak için faydalı değildir......

Ordan Alınan Eğitim ile Denizci olunmaz....
Öyle ise Belgede gereksizdir diyoruz...
Özeti Bu...

« Son Düzenleme: Mart 21, 2019, 12:47:22 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    E. Y.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #49 : Mart 21, 2019, 12:52:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

ADB Eğitimi ve IYT eğitimi Denizde olmak için faydalı değildir......

Ordan Alınan Eğitim ile Denizci olunmaz....
Öyle ise Belgede gereksizdir diyoruz...
Özeti Bu...



Bu şekilde alınan belgelerle denizci olunmaz diyorsan tamam ama, ADB ve IYT eğitimi ile denizci olunmaz dersen itiraz hakkımı kullanırım.
Eğitim, bir yapının temeli gibidir, üst yapıyı tamamlamak senin görevindir. Temel olmadan üst yapının ne kadar sağlam olacağı da ayrıca tartışma konusu olur. Faydasız olduğunu söylemek fazlaca iddialı.
Oktay korsan, eğitime karşı değilsin ama ne yazık ki yazdıklarından eğitime de karşıymışsın gibi bir anlam çıkıyor. Bilgin olsun  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    O. E.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #50 : Mart 21, 2019, 13:23:06 »
Erol Korsan
Biraz daha açıklayayım...
Haklısın O tarafa doğru çekilebilir, Ama Öyle olmadığı....
Üç tane IYT Belgem, Bir Tane Uluslararası Telsiz Kullanma belgem (IYT alınma), ADB , KMT
Ve Her yaz Yelken hocalarından aldığım derslerden belli...
Gece seyrine çıkmadan, 3 kere hoca ile gece denize çıktım...
Teknenin Her tarafı olmadık Yelken kitabı, Seyirde Şamandraları gösteren, Fenerleri açıklayan  kendi tuttuğum notlar havuzluk masasının üstünde...

Yanlış anlamaya meydan vermemek adına....

Denizcilik kimsenin doğuştan bildiği bir şey değildir...
Teorisini bilmek elbette gereklidir....
Ancak Teorisini bilen kimse Denizci olmaz, ADB Kitabını ezberleseniz, Üstünede Denizde Çatışma Tüzüğünü hatmetseniz, Denizci olmazsınız....

Hal böyle iken ADB vermek için,
Yapılan Sınavda,
Bu sınavın sonucunda verilen  Belge de gereksizdir....

IYT ve ICC konusu farklıdır, Buranın Gündeminine Cenk Kaptanımızın
Bak sen öyle diyorsun ama  ADB muhadili ICC var dünyada yazması ile gündeme gelmiştir....




O yüzden Burada konu edilmiştir...
ICC ve IYT külliyen gereksiz, Pahalı bir belgedir...
Bizim SG tanımadığı, bilmediği kabul etmediği  belgedir....

Burada Reklamı yapılacak, Övülecek bir belge değildir....
Tamamen Ruslara yöneliktir...
Arayın Pazarlık bile yapmazlar, Ruslar sıra Kuyruk olmuş ...
Sadece onlara yönelik çalışanlar var

Paket Program

15 tekne 60 kişilik Paketler...
7 veya 15 Gün geliyor adam 4 er kişi teknelerde kalıyorlar...
Göcekten Başlıyor eğitime ,
Gündüz eğitim Akaşam bir İskeleye bağlanıyorlar, yeme içme
Sabah Tekrar deniz.....
Kurs sonu Yarış yapıyorlar...IYT belgeside veriyorlar ...
Korkunç paralar Ödüyor adamlar....
Hem Tatil yapıyor, Hem öğreniyor...

Benim Belge alırken yaşadım, İnsanlara gerek yok diyorum....
Bazı İnsanlar İnternetten Okuduğu ile Övüyor...
100 Dolar 200 Dolar değilki al cebinde dursun....

Ben Mecburiyetten aldım ,
Hata ettim ...Başka bir yol ile de halledebilirmişim..
Baştan Üç aşama olarak konuştuğum ve anlaştığım için Üçünüde aldım...
İlkini teknem yok iken Aldım 3 kere denize çıktık .....
Resmini yolladığım yanımda olan ikinci aşamasıdır...
Offshore olan Teknede ...

Eğitim olarak kimseye tavsiye etmem ...
O paraya değecek hiç bir şey yok...

Yelken Öğrenmek isteyen, denizciliğin A sından başlamak isteyen İnsanların yapması gereken...
Bence Kendi Teknesi ile Eğitim veren Hocalar
Hem Bir hafta Tatil yapılır, hemde eğitimi alınır...
İnsanlar Kişi adedi ile oynayarak bütçelerine uygun bir seçim yaparlar....

Biz Buradan Aldık Ailece IYT belgelerimizi...
Büyük Kızım İngilterede idi, Oda Ordan aldı....
Gönderdi Parasını, Ups İle Belgesi geldi ...
Daha fazlası buradan yazılmaz...



Not : Bir korsanımız Adımı yazarak bir şeyler soruyor, kendi kendine hükümler veriyor
Daha evvelde arz etmiştim Resmi Olmayan, Tanımadığım Kişiler ile karşılıklı konuşmuyorum...
Kendiside buna uygun olarak ismimi yazmaz ise memnun olurum..
Ama resmini koyarsa problemimiz yok niçin olsun ki zaten...


« Son Düzenleme: Mart 21, 2019, 13:40:08 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    C. A.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #51 : Mart 21, 2019, 16:13:12 »
İspanyolların ICC ile ilgili yaptıkları bir çalışma.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kısaca diyor ki, deniz kazalarının sayısı fazla, AB içinde tekne kullanıcılarının lisanslarında bir standardizasyon yok. Kazaların azaltılması için standart bir lisanslama yapılmalıdır. ICC bunun içindir. ICC'yi tanımayan ülkeler (Örneğin İspanya, Yunanistan, Portekiz) bile yeri geliyor ICC sorabiliyor.

For the issue of an international certificate the applicant must
have reached the age of 16, be physically and mentally fit to
operate a pleasure craft, and in particular, must have sufficient
powers of vision and hearing, have successfully passed an
examination to prove the necessary competence for pleasure craft
operation. The applicant has to prove in an examination:
sufficient knowledge of the regulations concerning pleasure craft
operation and nautical and technical knowledge required for safe
navigation on inland waters and/or coastal waters and the ability
to apply this knowledge in practice. This examination shall be
held with regard to the zones of navigation (i.e. inland waters
and/or coastal waters) and must include at least the following
specific subjects: sufficient knowledge of the relevant regulations
and nautical publications, traffic regulations applicable on inland
waters, in particular CEVNI (European Code for Inland
Waterways), and/or in coastal waters, in particular the
Regulations for Preventing Collisions at Sea, including aids to
navigation (marking and buoyage of waterways); Ability to apply
the nautical and technical knowledge in practice: general
knowledge of craft, use and carriage of safety equipment and
serviceability of the engine/sails, operating the craft and
understanding the influence of wind, current, interaction and
limited keel clearance, conduct during meeting and overtaking
other vessels, anchoring and mooring under all conditions,
maneuvering in locks and ports, general knowledge of weather
conditions, general knowledge of navigation, in particular
establishing a position and deciding a safe course; Conduct under
special circumstances: principles of accident prevention (e.g. man
over board maneuvers), action in case of collisions, engine failure
and running aground, including the sealing of a leak, assistance in
cases of emergency, use of lifesaving devices and equipment, fire
prevention and fire fighting and avoiding water pollution.

Burada da kısaca diyor ki eğitim şart.

Biz ne yapıyoruz ? En kolay yoldan 1 milyon ADB vermeye çalışıyoruz. Amaç denizciliğimizi geliştirmek. Büyük yanlış yapıyoruz.

Selametle...
« Son Düzenleme: Mart 21, 2019, 16:14:18 Gönderen: Cenk Ayvacı »
*

    E. O.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #52 : Mart 21, 2019, 16:57:49 »
Merhabalar,

Konu her zaman ki gibi başlığından farklı bir noktaya yelken ve denizcilik eğitimine savrulmuş.

Denizcilik ve Yelken eğitimi, Ülkemizdeki - maalesef kanayan bir yara olan- eğitim ana başlığından bağımsız ele alınamaz.

Denizcilikle ilgili kurallar belki teorik olarak anlatılır, öğretilir (örn: denizde çatışmayı önleme kuralları gibi) ama Yelkenci Yatçılık, pratikten uzak, denize çıkmadan öğrenilemez.

Ben aşağıda ADB (amatör denizci belgesi) ye alternatif olmayan, yani alınması şart olmayan bir başka belgeyi anlatmaya çalışacağım.

Türkiye Yelken Federasyonu - ki Uluslararası Yelken Federasyonu "World Sailing" in bir üyesidir. (Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)- uzun yıllardır World Sailing gözetiminde TUYEP adı verilen bir program yürütmektedir.( TUYEP; TYF – World Sailing işbirliği ile oluşturulmuş, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylı Türkiye Ulusal Yelken Eğitim Programı dır. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

Gezgin korsan sayfalarında basit bir arama yaparsanız, geçmişte konu hakkında yapılan tartışma ve açıklamaları görebilirsiniz. (örn:  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )

Bu program genel hatlarıyla, bu başlıkta ve benzer tartışmaların yapıldığı başlıklarda dile getirdiğiniz eleştiri ve görüşlerinize bir cevap verebilecek içeriktedir.

Ülkemizdeki yelken eğitimine bir standardizasyon, eğiticilere bir standardizasyon getirme amacındadır.

TYF nin yelken eğitmeni olan kişilerin düzenli olarak denetlendiği, eğitim teknelerinin düzenli olarak belirli standartlarının gözden geçirilerek refere edildiği ve onaylandığı süreçlerden başarıyla geçen eğitim şirketlerinin TYF sayfalarında yayınlandığı bir program. Bu eğitimi alan ve başarıyla geçen adaylar TYF nin Yelkenli Yatçılık sertifikasını alıyorlar.

Eğitim programları ve detaylarını Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap sitesinde inceleyebilirsiniz.

Eksikleri yoktur diyemem ama geliştirmeye ve desteklenmeye değerdir.

Ben de TYF nin bir yelken eğitmeni olarak yıllardır içinde olduğum için konuyla ilgili sorularınıza bilgim ve görgüm dahilinde cevap vermeye çalışırım.

Selametle..

Not: aman yanlış anlaşılma olmasın, artık yelken eğitimi vermiyorum.
*

    O. E.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #53 : Mart 21, 2019, 18:07:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İspanyolların ICC ile ilgili yaptıkları bir çalışma.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kısaca diyor ki, deniz kazalarının sayısı fazla, AB içinde tekne kullanıcılarının lisanslarında bir standardizasyon yok. Kazaların azaltılması için standart bir lisanslama yapılmalıdır. ICC bunun içindir. ICC'yi tanımayan ülkeler (Örneğin İspanya, Yunanistan, Portekiz) bile yeri geliyor ICC sorabiliyor.

For the issue of an international certificate the applicant must
have reached the age of 16, be physically and mentally fit to
operate a pleasure craft, and in particular, must have sufficient
powers of vision and hearing, have successfully passed an
examination to prove the necessary competence for pleasure craft
operation. The applicant has to prove in an examination:
sufficient knowledge of the regulations concerning pleasure craft
operation and nautical and technical knowledge required for safe
navigation on inland waters and/or coastal waters and the ability
to apply this knowledge in practice. This examination shall be
held with regard to the zones of navigation (i.e. inland waters
and/or coastal waters) and must include at least the following
specific subjects: sufficient knowledge of the relevant regulations
and nautical publications, traffic regulations applicable on inland
waters, in particular CEVNI (European Code for Inland
Waterways), and/or in coastal waters, in particular the
Regulations for Preventing Collisions at Sea, including aids to
navigation (marking and buoyage of waterways); Ability to apply
the nautical and technical knowledge in practice: general
knowledge of craft, use and carriage of safety equipment and
serviceability of the engine/sails, operating the craft and
understanding the influence of wind, current, interaction and
limited keel clearance, conduct during meeting and overtaking
other vessels, anchoring and mooring under all conditions,
maneuvering in locks and ports, general knowledge of weather
conditions, general knowledge of navigation, in particular
establishing a position and deciding a safe course; Conduct under
special circumstances: principles of accident prevention (e.g. man
over board maneuvers), action in case of collisions, engine failure
and running aground, including the sealing of a leak, assistance in
cases of emergency, use of lifesaving devices and equipment, fire
prevention and fire fighting and avoiding water pollution.

Burada da kısaca diyor ki eğitim şart.

Biz ne yapıyoruz ? En kolay yoldan 1 milyon ADB vermeye çalışıyoruz. Amaç denizciliğimizi geliştirmek. Büyük yanlış yapıyoruz.

Selametle...


Ben Okuyorum ben başka Anlıyorum

Bence Burada Kısaca Diyor ki....

Avrupada Tekne ile Dolaşan Her Avrupalıdan......

500 Euro ile 1200 Euro Arası Para Alalım,
Bunu Özel Ticari Kurs açmış, açacak olan Şirketlerle paylaşalım....


Yok Eğer Kısaca Eğitim Şart dese idi, Denizcilerini Eğitmeye gerek duysa idi....

Bunların üst Kuruluşu Olan AVRUPA KOMİSYONU veya AVRUPA PARLEMANTOSU Karar alırdı....

Muktesebata


Karasularımızda...Seyredecek Deniz Taşıtları
Birlik Üyesi Ülkeler
Falan Şartlara haiz Eğitim Kurumları organize edecek,
Filan Şartlarda imtahan yapacak, Şu Sonuçları alana xxx Belgesi verilecek ....
Ülke Kollukları denetleyecek 

Eklerdi.......


Muktesebata Eklentiler Önce Komisyonda kabul edilir , Daha sonra Avrupa Parlementosundan geçirilir...

Beş Euro gibi Sembolik bir Belge parası koyardı...


Bu Arada Cenk Korsan

IYT belgesinin maliyeti konusunda da aydınlatsanız bizi  keşke...

Google'dan mı bakıyorsunuz, Yoksa Tanıdığınız , Arkadaşınız mı var Ona mı soruyorsunuz , neyse artık...

Bir Hazerunu bilgilendirsek bu kadar Savunduğunuz belge adam başı 5 Bin Törkiş Liraran başlıyor....

Üç belge alsanız 20 Bin Törkiş Lira

Yazık Günah değil mi ...

Herkes Nasıl versin,

Bu Belgeyi Neden Bu kadar savunuyorsunuz.....gerçekten Anlamakta zorluk çekiyorum

Kaldı ki Karşınızda Belgeleri almış bir işe yaramaz diyen bir forumdaşınız var...

Dahasınıda Söylüyorum Kızım İngiltereden Aldı ....

Parayı Yolladı , Belgesi Posta ile geldi 

Bunların daha nesini savunuyorsunuz.....Bilemedim

Siz acaba Yelkenli tekne İle Sizin Gemileri mi Mukayese ediyorsunuz....

Bizler en fazla 7-15 Metre arası Yelkenli Basit tekneler Kullanıyoruz.....


Eyüp Korsanın Önerdiği Kurslar Bedeva , veya Bedevaya yakın...


« Son Düzenleme: Mart 21, 2019, 18:17:56 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    İ. E.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #54 : Mart 21, 2019, 18:29:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben bu konuyu hiç dert etmiyorum. Hatta doğumda nüfus cüzdanıyla birlikte ADB de verilebilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap, ya da nüfus cüzdanı ADB yerine de geçebilir. Böylece doğuştan denizci millet oluruz, kötü mü Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?

En doğrusu bu galiba

İlker Ağbi,
Dönük Dolaştık ilk söylediğimize geldik....
Erdal Duran Korsan Güzel Özetledi, Mütabık kaldık....

Yunanlılar, Portekizliler, İngilizler, İspanyollar ICC için neden destek vermediklerini gerekçelendirirken,
Ticari Denizcilik dışında kalan , Denizcilik faaliyetlerini Lisanslandırmak, belgelendirmek için bir sebeb göremediklerini ayrıca vatandaşlarımızdan bu sebeb ile ücret alamayacaklarını belirtmişler.
Denizler ve üzerindeki gayri ticari hertürlü faaliyet vatandaşlarımızın doğal hakkıdır mealinde gerekçeler sunmuşlar...

Yunanlılar, Portekizliler, İngilizler, İspanyollar Ruslar kadar bizim halkımızda Doğal hakını kullansın diye ADB,IYT, RYA  ve ICC gibi tüm belgelerin gereksiz olduğunu söylüyorum...

Kendini Eksik ve Yetersiz gören İstediği eğitimi almakta serbestir elbette.....
ADB Eğitimi ve IYT eğitimi Denizde olmak için faydalı değildir......

Ordan Alınan Eğitim ile Denizci olunmaz....
Öyle ise Belgede gereksizdir diyoruz...
Özeti Bu...


Oktay korsanım kusura bakma aynı fikirde değilim sadece deniz vasıtası değil hiç bir araç yetkili belgesi olmayan kişiler tarafından kullanılmamalı diye düşünüyorum. Kişinin bu belgeyi almak için mutlaka bir eğitimden geçmesi ve bunu ortaya dökmesi ( Sınav yolu ile) gerekir diye düşünüyorum  Devlet bu konuda yeterli eğitim merkezi açsa ve çok cüzi paralara denize çıkmak isteyenlere kurs açıp sonunda yapacağı imtihan ile  ADB belgesini verse denizlerimizde bilinçli ve eğitimli denizciler görmek güzel olur.Ayrıca ABD eğitiminde hiç bir şey öğrenmese bile DÇÖT nin ne olduğunu bilir insanlar.İnsanların Doğal hakkı konusu ise Denizde vasıta kullanmak doğal hak ise karada da vasıta kullanmak doğal hak olmalı ve ehliyete gerek olmamalı.ADB ile denizci olunmaz demişsiniz evet denizci olmak bambaşka bir şey ancak insanlar ADB sınavları için kaynak doküman olan Amatör Denizci El kitabını okursa hiç olmazsa neyin ne olduğu hakkında bir fikirleri olur.Bizler 7 - 15 m arası basit yelkenli kullanıyoruz demişsiniz ancak denize çıktığınızda teknenizin boyu ne olursa olsun ister yelkenli ister koca bir gemi herkes için Denizde çatışmayı önleme kuralları ve ilgili dokümanlarda olan kurallar geçerlidir  özellikle DÇÖT den haberi olmayan insanlara kolay gelsin derim
« Son Düzenleme: Mart 21, 2019, 18:37:28 Gönderen: İlker Erkman »
*

    O. E.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #55 : Mart 21, 2019, 18:48:24 »
İlker Ağbi
Söylediklerinizle çelişen bir fikrim yok...
Erdal Duran Korsan Konuyu Özetlemişti....
Tekrar altını çizerek söylüyorum....

Eğer Sınav Yaparak Belge veriyor isen, Eğitimini Ciddi Sınavını Ciddi yap...
Yok İş Olsun diye Eğitim, İş olsun diye Sınav Yapıyorsan Kaldır Hepsini gitsin....
Zaten Dünyanın Hiçbir yerinde yok
Bizdede olmasın 



Diyorum var mı Bir yanlış ?


Bu şekilde ciddiyetsiz yapıyorsan Bazı insanlar Bu belgeyi aldıklarında Denizci olduk zannedebilir....
Halbuki Hiç bir insan Teorik Eğitim ile Denizci Olamaz


Var mı Bir Yanlış ?


Saygılarımla Canım Komutanım
Selamlar
« Son Düzenleme: Mart 21, 2019, 18:53:35 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    R. E.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #56 : Mart 21, 2019, 18:53:24 »


Benimkisi deniz sevgisi ile başlayan bir aşk. 30 küsur senelik belge sahipliğine karşılık daha 5 yıllık yelkenle-tekneyle haşır-neşir olmam söz konusu. Yelkenli tekne alacağım zaman -ki ilk aklımda olan yelken kürek teknesi idi- rüzgar sörfü kursuna gittim. Rüzgar sörfü kursunda yelkeni kendimce tanıdım. Dönüşleri ya çok yavaşlayarak ya da sıcakta terlediğimden suya atlayıp, serinleyip, dinlenip sörfü çevirip üstüne çıkarak yaptım. Aynı zamanda yaz eğlencesi oldu. Ama sörfçülerde gördüğüm "artistik dönüş hareketleri" ilgimi çekmedi.

5.75 teknede de yelkeni o sörf bilgisi üstüne kendim öğrendim. Hiçbir yerden kurs-ders almadım. Nisan ayının sakin günlerinde sabah yelken açıp akşam toplayarak denizde denemeler yaparak kendimce öğrenip 3 sezon sonra da 9.5 metre tekne aldım. O üç sezon boyunca çok çeşitli seyir denemeleri yaptım. Sabah çıkıp akşam dönüp tek başıma bağlanıp ayrıldım. Ama 9.5 metre teknede tek başına ayrılıp bağlanma daha zor. İkincisi küçük teknede bilmediğim "halatı ısırtma" gibi durumlar olduğunu başıma gelmeden öğrenme imkanım oldu. Çok sert havalarda çıkmadığım gibi, sürekli meteorolojisi kontrol ederek seyre çıktım. Henüz 30-40 deniz mili menzil dışına çıkmışlığım yok. Kısmetse bu sene deneyeceğim.

Seyir anında denizdeki diğer (sandal, motoryat, şilep, tanker vd) deniz araçları ile ilgili belli kurallar var. Bu kurallar hepsi için bağlayıcı. İkinci olarak da Türkiye'de yaşadığımdan ve kara trafiğinden haberdar olduğumdan denizde de "orman kanunu"nun göz önünde bulundurulması gerektiğini yaşım gereği biliyorum. "Haklı ve ölü", "haklı ve yaralı", "haklı ve teknesi hasarlı", "haklı ve başkasına zarar vermiş" olmak istemediğimden seyir tedbirlerimi bu ilkelere göre alırım.

Bir diğeri gerek küçük tekne gerekse şimdi sahip olduğum tekne ile seyirlerde "sığlık mesafesi"ne özen gösteririm. "Yelken eğitimine standartizasyon"la tam olarak ne anlatılmak istendiğini açıkça anlamıyorum. Aksine denizde de sanki doğadaki gibi her şey, her an ve her durum biricik. Tekneler standart olsalar da, aynı eğitimleri almış kaptanlar olsalar da, rüzgar aynı açı ve şiddette olsa da alınan karar ve uygulamalar her durumda farklı sonuçlar elde etmeye yol açabiliyor.

TYF sayfasına baktığımda da aklıma benim gençliğimdeki şöfor ehliyeti sınavları geliyor. Yok 4 zamanlı yok iki zamanlı motor. Adam ilkokul mezunu, motorun ateşleme ve zaman mantığını anlaması mümkün değil, sonuçta anlamadan ezberleyip geçiyordu. Şimdi ben hareketli salma veya sabit salma sınıflarını bilsem neye yarar, bilmesem ne olur?

Ayrıca TYF sayfasında olimpik sınıflar için bile olsa İngilizce kitap listesi vermenin mantığı nedir? Bir özel yelken kursu bunu yapsa anlaşılır belki ama ülkenin resmi yelken federasyonu bu.

Olimpik sınıflar, yarış yelkenciliği için eğitim ve kursu anlıyorum da gezi yelkenciliği bir hobi olması nedeniyle yelken eğitimi nasıl olacaktır? İnanın ben bunu anlayamıyorum. Bu biraz kitaplardan biraz da "yaygın eğitim" diyebileceğim ponton, havuzluk veya seyir anındaki kritiklerle geliştirilebilecek bir şey diye düşünüyorum. Yanılıyor muyum?

Ya da 8.5 metre bir yelkenli sahibisinizdir. Kendinizce denizde vakit geçiriyorsunuzdur. 36 metrelik bir tekne ile yapılacak yarışta görev almanız beklenirse zaten tekneye çıktığınızda göreviniz hakkında bilgilendirilmeniz gerekmez mi?

Belki de konuya uzak olmam nedeniyle ben anlamıyorum. Ama şayet varsa "ileri seyir teknikleri" gibi bir kurs (biliyorsunuz böyle bir kurs kara trafiği için veriliyor) doğrusu ben katılmak istemem. Hiçbir yere hiçbir şey yetiştirmeyeceğim. Hiçbir konuda acelem yok. Ayrıca kimseye gösteri yapmak derdinde de değilim.

Olimpik ve yarış amaçlı yelkenciliğin eğitimi, eğitmenlerinin eğitimi ve denetimi, sertifikasyonu elbette anlaşılır bir şey, bir iddia taşıyorsunuz. Sorumluluk üstleniyorsunuz. Ulusal çapta da asgari bir standart gereklidir. Bunda sorun yok. Ama az biraz yelken mantığını biliyorsunuz, teknenizi yüzdürüp gezdiriyorsunuz. Bir iddianız da yok. o zaman neyin eğitimini almanız gerekiyor?

Bir de kara trafiği benzeri bir durum (ingiliz trafiği-kıta trafiği) bildiğim kadarıyla yok. Yani denizde çatışmayı önleme kuralları genel geçer. Manş denizinde başka kural, Adriyatik'te başka kural yok.

Devletin kendisinin veya yetkilendirdiği kurumların eğitim-öğretim vermesi, kurs düzenlemesi zaten kendi tekelinde. İstediği şekle sokabiliyor. Verdiği belge de uluslararası geçerliği olan bir belge. 

Bunun dışında niçin bir başka ülkeden, kurumdan belge almak ihtiyacı doğuyor? Ya da niçin daha fazla belge edinilmesi gerekiyor?

*

    O. E.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #57 : Mart 21, 2019, 19:07:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Benimkisi deniz sevgisi ile başlayan bir aşk. 30 küsur senelik belge sahipliğine karşılık daha 5 yıllık yelkenle-tekneyle haşır-neşir olmam söz konusu. Yelkenli tekne alacağım zaman -ki ilk aklımda olan yelken kürek teknesi idi- rüzgar sörfü kursuna gittim. Rüzgar sörfü kursunda yelkeni kendimce tanıdım. Dönüşleri ya çok yavaşlayarak ya da sıcakta terlediğimden suya atlayıp, serinleyip, dinlenip sörfü çevirip üstüne çıkarak yaptım. Aynı zamanda yaz eğlencesi oldu. Ama sörfçülerde gördüğüm "artistik dönüş hareketleri" ilgimi çekmedi.

5.75 teknede de yelkeni o sörf bilgisi üstüne kendim öğrendim. Hiçbir yerden kurs-ders almadım. Nisan ayının sakin günlerinde sabah yelken açıp akşam toplayarak denizde denemeler yaparak kendimce öğrenip 3 sezon sonra da 9.5 metre tekne aldım. O üç sezon boyunca çok çeşitli seyir denemeleri yaptım. Sabah çıkıp akşam dönüp tek başıma bağlanıp ayrıldım. Ama 9.5 metre teknede tek başına ayrılıp bağlanma daha zor. İkincisi küçük teknede bilmediğim "halatı ısırtma" gibi durumlar olduğunu başıma gelmeden öğrenme imkanım oldu. Çok sert havalarda çıkmadığım gibi, sürekli meteorolojisi kontrol ederek seyre çıktım. Henüz 30-40 deniz mili menzil dışına çıkmışlığım yok. Kısmetse bu sene deneyeceğim.

Seyir anında denizdeki diğer (sandal, motoryat, şilep, tanker vd) deniz araçları ile ilgili belli kurallar var. Bu kurallar hepsi için bağlayıcı. İkinci olarak da Türkiye'de yaşadığımdan ve kara trafiğinden haberdar olduğumdan denizde de "orman kanunu"nun göz önünde bulundurulması gerektiğini yaşım gereği biliyorum. "Haklı ve ölü", "haklı ve yaralı", "haklı ve teknesi hasarlı", "haklı ve başkasına zarar vermiş" olmak istemediğimden seyir tedbirlerimi bu ilkelere göre alırım.

Bir diğeri gerek küçük tekne gerekse şimdi sahip olduğum tekne ile seyirlerde "sığlık mesafesi"ne özen gösteririm. "Yelken eğitimine standartizasyon"la tam olarak ne anlatılmak istendiğini açıkça anlamıyorum. Aksine denizde de sanki doğadaki gibi her şey, her an ve her durum biricik. Tekneler standart olsalar da, aynı eğitimleri almış kaptanlar olsalar da, rüzgar aynı açı ve şiddette olsa da alınan karar ve uygulamalar her durumda farklı sonuçlar elde etmeye yol açabiliyor.

TYF sayfasına baktığımda da aklıma benim gençliğimdeki şöfor ehliyeti sınavları geliyor. Yok 4 zamanlı yok iki zamanlı motor. Adam ilkokul mezunu, motorun ateşleme ve zaman mantığını anlaması mümkün değil, sonuçta anlamadan ezberleyip geçiyordu. Şimdi ben hareketli salma veya sabit salma sınıflarını bilsem neye yarar, bilmesem ne olur?

Ayrıca TYF sayfasında olimpik sınıflar için bile olsa İngilizce kitap listesi vermenin mantığı nedir? Bir özel yelken kursu bunu yapsa anlaşılır belki ama ülkenin resmi yelken federasyonu bu.

Olimpik sınıflar, yarış yelkenciliği için eğitim ve kursu anlıyorum da gezi yelkenciliği bir hobi olması nedeniyle yelken eğitimi nasıl olacaktır? İnanın ben bunu anlayamıyorum. Bu biraz kitaplardan biraz da "yaygın eğitim" diyebileceğim ponton, havuzluk veya seyir anındaki kritiklerle geliştirilebilecek bir şey diye düşünüyorum. Yanılıyor muyum?

Ya da 8.5 metre bir yelkenli sahibisinizdir. Kendinizce denizde vakit geçiriyorsunuzdur. 36 metrelik bir tekne ile yapılacak yarışta görev almanız beklenirse zaten tekneye çıktığınızda göreviniz hakkında bilgilendirilmeniz gerekmez mi?

Belki de konuya uzak olmam nedeniyle ben anlamıyorum. Ama şayet varsa "ileri seyir teknikleri" gibi bir kurs (biliyorsunuz böyle bir kurs kara trafiği için veriliyor) doğrusu ben katılmak istemem. Hiçbir yere hiçbir şey yetiştirmeyeceğim. Hiçbir konuda acelem yok. Ayrıca kimseye gösteri yapmak derdinde de değilim.

Olimpik ve yarış amaçlı yelkenciliğin eğitimi, eğitmenlerinin eğitimi ve denetimi, sertifikasyonu elbette anlaşılır bir şey, bir iddia taşıyorsunuz. Sorumluluk üstleniyorsunuz. Ulusal çapta da asgari bir standart gereklidir. Bunda sorun yok. Ama az biraz yelken mantığını biliyorsunuz, teknenizi yüzdürüp gezdiriyorsunuz. Bir iddianız da yok. o zaman neyin eğitimini almanız gerekiyor?

Bir de kara trafiği benzeri bir durum (ingiliz trafiği-kıta trafiği) bildiğim kadarıyla yok. Yani denizde çatışmayı önleme kuralları genel geçer. Manş denizinde başka kural, Adriyatik'te başka kural yok.

Devletin kendisinin veya yetkilendirdiği kurumların eğitim-öğretim vermesi, kurs düzenlemesi zaten kendi tekelinde. İstediği şekle sokabiliyor. Verdiği belge de uluslararası geçerliği olan bir belge. 

Bunun dışında niçin bir başka ülkeden, kurumdan belge almak ihtiyacı doğuyor? Ya da niçin daha fazla belge edinilmesi gerekiyor?

Recep Hocam iyiki varsın ....
Ne kadar güzel yazmışsın....
Herşeyin Basitleştirildiği bir çağda işleri zorlaştırmak, ve bunu yapan uygulamaları savunmak neyin motivasyonu çözemedim.

Biz Bu hali ile ADB 'ye ne gerek var derken, Bir takım arkadaşların 
IYT , ICC falan savunmalarının arkasındaki mantığı anlamak mümkün değil...

Bu Çok rastlanan bir durum aslında Ülkemizde ...

Alaylı ile Mektepli Çatışması gibi bir şeymi var acaba  Özünde .....Şaşkınım gerçekten

Dokunduğunuz Noktaların hepsi önemli....

Ancak içlerinde en kritik olan .....

Ne için Denizlerdesin ?





*

    R. E.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #58 : Mart 21, 2019, 19:33:37 »

Teşekkür ederim mültefit ifadeleriniz için Oktay Korsanım. Sağolun..

Üste bir şeyi eklemeyi atlamışım. Halbuki aklımdaydı. Bu geçen beş sene içinde forumda yüzlerce soru sordum. Sağolsun kıdemli denizciler cevaplar verdiler. Eyüp Oğan korsan da geçmişte sorularıma cevaplar veren biriydi. O şekilde hatırlıyorum. Ayrıtılar forumun derinliklerinde.. Ama birini hiç unutmuyorum. Bir yerde ben "Benimki küçük tekne yalnız" gibi bir ifade kullanmıştım.  "Recep Korsanım denizde küçük de küçüktür. Büyük de küçüktür" demişti.

Forum olmasaydı ben birçok bilgiyi ya halen öğrenememiş olacaktım. Ya da daha maliyetli öğrenecektim.

Deniz başlı başına büyük bir dünya. Denizi tanıma bilgimizi bu tür yaygın eğitim araçları ile geliştirmeyi önemsiyorum. O nedenle buradaki diyaloglar çok katkı sağlıyor. Tartışarak, konuşarak öğreniyoruz.

Merak edenlere, "şu belgeyi al, bu belgeyi al'dan ziyade somut bilgilerle katkı yapmanın daha doğru olduğunu düşünüyorum. Belge yasa önünde size bir kalkan sağlar. Ama denizdeki seyirde işe yarayan bilgidir.

Paylaşımcı profesyonel dostlarımızın ve kıdemli denizci dostlarımızın öğretmenliği bence birçok belgeden daha işlevsel.

*

    H. E.

Ynt: Yabancıların Türk Bayraklı tekne kullanımı hakkında
« Yanıtla #59 : Mart 21, 2019, 19:41:55 »
Aslında her iki görüşte kendi içerisinde tutarlı şöyleki;
ADB nin çok elzem olduğuna inanmıyorum bu bir kültür meselesi, olanıda olmayanıda, denizi bilende bilmeyende
zaten denizlerdeler sıkıntı şurada kendileri için bence sorun yok ama taşıdıkları insanlar ve diğer tekneler için sorun var.
Ancak yat kaptanlığı gibi belgelerde(yangın,telsiz deniz güvenliği navigasyon gibi) çok sıkı bir eğitim ve çok ciddi sınav
olması gerekliliğine inanıyorum.
İyi akşamlar..