0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. E.

Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« : Nisan 08, 2020, 16:34:05 »
Tüm Arkadaşlara selamlar.
Görüyorum ki tekne transferi konularında, hem profesyonel kaptanlarımız hemde tekne sahipleri zaman zaman sorunlar yaşıyor.
Bu konuyu iki taraflı değerlendirmek gerekiyor elbette.
Ancak "ne olacak beraber götürüveririz" in ötesinde ciddiye alınması gereken noktalar var diye düşünüyorum.
Genelde tekne transferlerinin sonbahar/ilkbahar (hava durumunun nisbeten tutarsız olduğu) dönemlerde yapılması da işin içine eklenince sıkıntılar yaşanıyor.
Bu yaşanan sorunları minimize etmek için benim her iki tarafada naçizane birkaç tavsiyem olacak:

Profesyonel kaptanlar için:
1. Avukat yardımı alarak hazırlayacağınız bir taslak sözleşmeniz olsun.
2. Ticari yat kaptanlığı belgeniz yoksa bu işlere kalkışmayın, mahkemede bütün kabak sizin başınıza patlar.
3. Teknenin evraklarının tam ve doğru olduğunu kontrol etmek sizin sorumluluğunuzdadır.
4. Süreye göre değil, nMile cinsinden mesafeye göre anlaşma yapın.
    ( örneğin: 3 günlük transfer anlaşması değil, 300 nM lik transfer anlaşması yapın)
5. Transferdeki oluşacak masrafların ne kadarı tekne sahibi tarafından karşılanacak, ayrıntılı olarak netleştirin.

Tekne sahipleri için:
1. Transferi yapacak kaptanı iyi araştırın, referanslarını kontrol edin.
2. Ticari kaptanlık belgesinin olduğundan emin olun.
3. Aranızda resmi bir sözleşme olsun.
4. Süreye göre değil, nMile cinsinden mesafeye göre anlaşma yapın.
    ( örneğin: 3 günlük transfer anlaşması değil, 300 nM lik transfer anlaşması yapın)
5. Transferdeki oluşacak masrafların ne kadarı tekne sahibi tarafından karşılanacak, ayrıntılı olarak netleştirin.
6. Ve belkide en önemlisi; sizde transfere katılacaksanız eğer;
    Kaptana güvenin ve transfer boyunca sözünden çıkmayın. Güvenmiyorsanız zaten baştan teknenizin transferini ona
    vermeyin. (Çok sıklıkla gördüğüm "sorun olursa dümene ben geçerim nasıl olsa" düşüncesi, yapılabilecek en büyük hatadır)

Ben böyle bir giriş yapmış olayım.
Bu konuda, tecrübeli arkadaşlar katkıda bulunursa çok sevinirim.
Şimdiden çok teşekkür ederim.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #1 : Nisan 08, 2020, 17:15:32 »
Memlekette az biraz tecrübesi olan herkes transfer yapmayı, kendi teknesi varsa eğitim verip masraflarını çıkartmayı hayal ettiği için çözümü zor bir mevzu.

Biz de kurum olarak potansiyel müşterilerimize sözleşmeli, faturalı, profesyonel hizmet almalarının önemini anlatmaya çok çalıştık ama memleketteki tekne sahiplerinin çoğunluğu halen "bizim ahmet abiyle halledicez" çözümlerini tercih ediyorlar ne yazık ki..

Meslektaşlarıma sabır, tekne sahiplerine akıl diliyorum.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bu arada, Murat kaptanım "ticari ehliyet" konusunu yazmış ama "tavsiye" gibi anlaşılabilir, ama bunun yasal bir zorunluluk olduğu, dünyanın her yerinde bir (özel veya ticari kayıtlı) tekne üzerine ücret karşılığı çalışmak için ticari ehliyete (commercial endorsment) sahip olmak gerektiğinin altını çizmek isterim.

Ticari gemi adamı cüzdanınız yoksa hiçbir teknede ücret karşılığı çalışamaz (transfer yapamaz, eğitim veremez) siniz.


*

    A. Ç.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #2 : Nisan 08, 2020, 17:22:02 »
Bir süre tekne transferi yaptım. Bırakmamın nedeni bazı tekne sahipleri ile mali sorunlardan çok sosyal sorunlardı. Ben mil olarak (en kısa yoldan) fiyat verirdim. Örneğin hemen hiç Midilli'nin dışından geçmediğim için Bozcaada-Çeşme etabını kısa olduğu için Midilli iskelede hesaplardım. Genelde tekne sahibi ile transferde yalnız oluyorsunuz ve gündüzleri uyuyup gece seyri yapıyorsunuz, daha doğrusu siz öyle planlıyor ve tekne sahibi ile anlaşıyorsunuz, ama bu konuda tekne sahibine güvenmemeyi öğrendim. Gündüz seyrinde beni şu çakarı bordalar bordalamaz uyandırın, rota değiştireceğiz dedim.  İki arkadaş aldırmamışlar, big gürültü ile uyandım, farşları kaldırıp salma bağlantısını kontrol ettim, hasar yoktu. Su altı kayasına falan değil, adaya çıkmışız. Görünmez bir engel olsa aklım erer de kendini tekne kullanmaya yeterli sayan ehliyetli bir adam, adaya nasıl çıkar? Böyle bir olaydan sonra sadece gündüz seyri ile transfere başladım. Örneğin Bozcaada - Çeşme yerine Bozcaada - Ayvalık yapıyor ve Ayvalık'ta gece yatıyordum, ücretim yine Midilli iskelede, yani en kısa yol üzerindendi. Bu tür transferde de tekne sahibi ben Ayvalık'ı çok beğendim, bir gece daha kalalım diyebiliyor veya akşam girdiğiniz limandan çıkmadan önce havayı riskli görüyorsunuz ve çıkmayalım diyorsunuz, hayır, hava güzel benim vaktim yok gidelim diyor, sonra yolda yandım anam diye bağırıyor. Transfer edilen teknelerin yeni alındığını dikkate alarak yola çıkmadan kontrol ediyorsunuz, şunların onarılması gerek diyorsunuz, eve gidince yaparız deniyor. Yurt dışından aldığım profesyonel ehliyetin ikinci beş yılı da bitti, uzatmadım ve transfer işinden vazgeçtim.

Tekneyi transfer öncesi mutlaka kontrol edin ve arızası varsa işe girişmeyin, ödemenizi işe başlamadan önce alın, transferi yapmayacaksanız adil bir yol parası alarak parayı iade edin. Ben buzdolabı, tuvaleti veya akar suyu arızalı bir tekneyi kesinlikle transfer ederim ama aynı teknede bunlardan ikisi bozuksa hiç bilemeyeceğiniz yerlerine de bakım yapılmamıştır, görüşüyle zaten transferden kaçınırım.  Tekne sahiplerine önerim, eve gidince sağlam bakım yaptırırız yerine tekne satın alındığı limandan çıkmadan önce tüm bakımlarını yaptırmalarıdır. Bu iskota kilidi küçük diye düşündüğüm bir teknede apaz seyirde, kilit patladı, orsaya girip yedek de olmadığından vardavela kilidini söküp iskotaya taktığımı, vardavelayı da geçici olarak bir kaç kat el incesi ile bağladığımı hatırlıyorum. Orsaya girdiğimizde kıyıya yeteri kadar mesafe vardı ve motoru çalıştırmıştım. En küçük sorun bile denizde çok büyük olabilir.


*

    B. T.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #3 : Nisan 08, 2020, 20:33:34 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Õzgür ve Ahmet korsana....
« Son Düzenleme: Nisan 08, 2020, 20:38:33 Gönderen: Bülent Tazegül »


*

    Ö. S.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #4 : Nisan 08, 2020, 21:53:05 »
teknemi şuan yalovadan kalamişa getirecek babayiğit bir kaptan ariyorum




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #5 : Nisan 09, 2020, 00:07:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
teknemi şuan yalovadan kalamişa getirecek babayiğit bir kaptan ariyorum




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Birazdan özelden teklifler gelmeye başlar! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (mobil)

*

    H. E.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #6 : Nisan 09, 2020, 00:55:18 »
Şakası bir yana bu uğurda hayatını kaybeden denizcilerimizide rahmetle anıyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. S.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #7 : Nisan 09, 2020, 01:53:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
teknemi şuan yalovadan kalamişa getirecek babayiğit bir kaptan ariyorum




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Birazdan özelden teklifler gelmeye başlar! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (mobil)

Özgür korsanim , çaresini bilen varsa teklifleri bekliyorum

Şehir değiştirmek ve farkli liman sınırları arasında gitmek yasak malum..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    M. T.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #8 : Nisan 09, 2020, 11:11:34 »
Bu konu Turkiye’de nasil anlasiliyor bilemiyorum. Normalde tekne transferinde tekne sahibinin teknede olmamasi gerekmez mi? Isinde uzman gerekli belge ve lisanslara sahip kaptana tekneyi emanet edersin, tekne A dan B’ye gelir. Murat korsanin yukarda bahsettigi gibi bir sozlesme yapilip ince detaylar yazilip cizilir.

Bir problem cikarsa bu sozlesme uzerinden de nasil bir yol izlenir bilemiyorum, hangi mahkeme bakarki boyle bir anlasmazliga ?

Tekne transferinde olabilecek kaza ya da maddi hasarlar icin de kaptanin belki bir sigortasi olmasi lazim...

Yeni tekne alan yeni bir yelkenci tekne sahibi, tekne sahibi olmasinin heyecani ile tekneyi transfer ettirmek ve beraber gitmek  yolda da belki biraz ogrenmek egitim almak istiyorsa buna baska birsey demek lazim sanki.

Ahmet abiyle halledicez mantigi tekne sahibi icin hem ekonomik hem de gezmeli tozmali eglenmeli olacagi icin tercih ediliyor sanirim.

Bir de tekne transfer ucretleri asagi yukari kactir ? Mil basina x dolar ya da TL ? Acaba pahali mi geliyor millete?

*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #9 : Nisan 09, 2020, 11:42:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir problem cikarsa bu sozlesme uzerinden de nasil bir yol izlenir bilemiyorum, hangi mahkeme bakarki boyle bir anlasmazliga ?
Bir işin (tekne transferi) yapılması ile ilgili anlaşmazlıklara ticaret mahkemeleri bakar.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir de tekne transfer ucretleri asagi yukari kactir ? Mil basina x dolar ya da TL ? Acaba pahali mi geliyor millete?
Camiada "mil başı X euro" diye fiyatlar duyarsınız ama bence çok yanlış bir uygulama.

Her teknenin, her denizin, her mevsimin şartları farklıdır. Mil başı sabit bir fiyat vermek biraz amatörce, "ne iş olsa yaparız abi" kafası.
Biz teklif verirken her teknenin tipi, donanımları, kondüsyonu, mevsim, rota, gerekli personel tecrübesi/yeteneği, müşterinin tercihleri gibi tüm değişkenleri hesaba katıyoruz.

Örneğin, 2017'de Atina'dan Antalya'ya 1941 yapımı (76 yaşında!) ahşap bir savaş gemisi transfer ettik, sırf teklifi hazırlaması birkaç gün sürdü! (Teklifin değil ama transferin hikayesi burada: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

Bu açıdan yukarıda saydığım tüm kriterleri değerlendirmeden "mil başı şu fiyata yaparız abi" diyenlere ben pek güvenemem.
*

    A. Ç.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #10 : Nisan 09, 2020, 11:55:30 »
Fransız tekneleri Türkiye'ye transfer eden kaptanların hiç biri tekne sahibini tekneye almıyor, illaki geleceğim derse transferi yapmıyor. Mil üzerinden fiyat vermenin tek sakıncası, sizinle beraber tekne sahibi de geliyorsa zamanınızı satın aldığını kabul ediyor ve bugün gidelim, burası güzelmiş modunda hareket ediyor. Bu konuda biraz da iy bir hikaye anlatayım. Yeni bir tekne alınmış, Slovenya^dan Türkiye'ye gelecek. Fiyat istediler verdim. Biz de geleceğiz dediler, o zamanlar zaten tekne sahibi ve ailesi ile transfer yapıyorum, olur dedim. Kaç günde gelirsin dediler, sanırım 12 gün gibi bir süre verdim. Olmaz biz 21 günde gelmek istiyoruz dediler ve hemen eklediler, bize buna göre fiyat ver. Memnuniyetle 21 gün kaptanlık fiyatı verdim. Tekneyi teslim aldık, teknede elektronik harita donanımı var ama ben kağıt harita kullanırım. Daha önce Hırvatistan'dan aldığım haritalarda çalıştım. Öncelikle Hırvatistan'a giriş yapmamız lazım, ilk gümrük noktasını buldum ve ona göre rota çizdim. Yola çıktık, tekne sahibi nereye gidiyoruz dedi, yeri söyledim, yok Venedik'e gidelim dedi. Elektronik haritadan rotayı belirledim, Venedik'e doğru yola çıktık. Internetten konaklamak için marina belirledim ve bir gece Venedik'te kaldık. Sonrasında rotayı beraber belirledik ve hiç görmediğim Hırvatistan limanlarını, Yunan adalarını bu sayede ben de görmüş oldum. En son Türkiye'de son limanımıza girdik, tekne sahibi sordu, süreyi aşmadık değil mi? Aşmamıştık, bir kaç gün aşmış olsak bile zaten kabulümdü.

Tekne sahibi ile transfer yapacaksanız, ne istediğini iyi öğrenin, gece gündüz gidecekseniz ve yardımcı için para ödemeyecekse, beceri ve  tecrübelerini öğrenin hatta sınayın. Tekne sahibi iseniz transferden beklentilerinizi kaptanınıza önceden anlatın, sorularını cevaplayın ve ondan sonra fiyat talep edin. Transfer her alışverişte olduğu gibi karşılıklı anlaşmadır, yazılı olsa çok iyi olur ama sözlü olarak anlaşabilirsiniz, tabii ki anlaşabilirseniz. 
*

    M. E.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #11 : Nisan 10, 2020, 01:50:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir problem cikarsa bu sozlesme uzerinden de nasil bir yol izlenir bilemiyorum, hangi mahkeme bakarki boyle bir anlasmazliga ?
Bir işin (tekne transferi) yapılması ile ilgili anlaşmazlıklara ticaret mahkemeleri bakar.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir de tekne transfer ucretleri asagi yukari kactir ? Mil basina x dolar ya da TL ? Acaba pahali mi geliyor millete?
Camiada "mil başı X euro" diye fiyatlar duyarsınız ama bence çok yanlış bir uygulama.

Her teknenin, her denizin, her mevsimin şartları farklıdır. Mil başı sabit bir fiyat vermek biraz amatörce, "ne iş olsa yaparız abi" kafası.
Biz teklif verirken her teknenin tipi, donanımları, kondüsyonu, mevsim, rota, gerekli personel tecrübesi/yeteneği, müşterinin tercihleri gibi tüm değişkenleri hesaba katıyoruz.

Örneğin, 2017'de Atina'dan Antalya'ya 1941 yapımı (76 yaşında!) ahşap bir savaş gemisi transfer ettik, sırf teklifi hazırlaması birkaç gün sürdü! (Teklifin değil ama transferin hikayesi burada: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

Bu açıdan yukarıda saydığım tüm kriterleri değerlendirmeden "mil başı şu fiyata yaparız abi" diyenlere ben pek güvenemem.

Merhaba özgür korsanım,

Mil başına fiyatlandırma,
bahsettiğiniz göreceli değişkenlerden (teknenin tipi, donanımları, kondüsyonu, mevsim, rota, gerekli personel tecrübesi/yeteneği, müşterinin tercihleri) bağımsız olduğu için daha profesyonelcedir.
Aksi takdirde, bu göreceli değişkenlerle anlaşmaya çalışınca, iş "ne tutturabilirsem artık" a dönüşüyor.

Tabiki sizinde örnek verdiğiniz gibi; bazen, özel durumlar için özel projelendirilme gerekebiliyor.
Bu gibi sıra dışı durumlar haricinde mil başına anlaşma yapmak her iki taraf içinde en sorunsuz çözüm diye düşünüyorum.
-----------------
Genelde tekne sahibinin teknede bulunması, transferi yapacak kaptan tarafından pek istenen bir durum olmamakla beraber.
Kendimi yeni yeknesini almış birinin yerinde düşündüğümde;
teknesini tanımak ve profesyonel tavsiyeler almak için tekne transferine katılmak istenmesini de anlayışla karşılıyorum.
Ama ilk mesajımda belirttiğim gibi;
"Mesul kaptana tam itaat ve kararlarını sorgulamama" konusunda mutabık kalınmak şartıyla.
*

    A. Ç.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #12 : Nisan 10, 2020, 09:09:10 »
Tekne transferi ile eğitim karıştırılmamalıdır. Eğitim önceliğin öğrenciye verildiği bir çalışmadır, transfer ise becerilerinizi tekneyi hedefine ulaştırmak için kullandığınız bir iştir. Maalesef ikisi bir arada çok zor oluyor. Bodrum ve Marmaris'te haftalık bareboat kiralayarak eğitim verdim. Transfer ile eğitimi berber görmemenizi önerirm.

Mil başına tek bir fiyat uygulaması genellikle çok doğru olmayabilir. 2 x 600 Hp motor yatı çok kısa sürede transfer edebilirsiniz ama yakıt giderleri size aitse  kazanacağınız bir kaç günden çok daha fazlasını yakıta harcarsınız. Bir yelkenli tekne ise uzun zaman ister, az yakıt yakar ama sürekli konaklamanız gerekir, yelken ile seyir yapma imkanınız genellikle hiç olmaz. %80 - 90 motor kullanacağınızı öngörmeniz doğru olur. İstanbul'dan güneye inmekle, aynı yerden İstanbul'a çıkmak farklıdır. Her ikisini de dikkate alıp ortalama tek bir fiyat uygulayabilirsiniz veya her transfer için ayrı mil başına ücret isteyebilirsiniz. Gün sayısına göre fiyat vermek de doğru olabilir ama hava durumu nedeni ile mecburi konaklamalarınızı dahil edemezsiniz. Teknedeki arızalar ise önceden karşılıklı anlaşmayı gerektirir.   Bir motor arızası için bir marinaya girip bir kaç gün konakladığınızda veya tekneyi bırakıp, onarım tamamlandıktan sonra transfere devam etmek öemli bir kazanç kaybı olur, bunu karşılamak için tekne sahibi ek ödeme yapmalı veya transfer eden kaptan, her transferine biraz daha fazla ücret isteyerek (sigorta gibi) bunu kabullenmelidir.
*

    i. t.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #13 : Nisan 10, 2020, 10:43:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir problem cikarsa bu sozlesme uzerinden de nasil bir yol izlenir bilemiyorum, hangi mahkeme bakarki boyle bir anlasmazliga ?
Bir işin (tekne transferi) yapılması ile ilgili anlaşmazlıklara ticaret mahkemeleri bakar.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir de tekne transfer ucretleri asagi yukari kactir ? Mil basina x dolar ya da TL ? Acaba pahali mi geliyor millete?
Camiada "mil başı X euro" diye fiyatlar duyarsınız ama bence çok yanlış bir uygulama.

Her teknenin, her denizin, her mevsimin şartları farklıdır. Mil başı sabit bir fiyat vermek biraz amatörce, "ne iş olsa yaparız abi" kafası.
Biz teklif verirken her teknenin tipi, donanımları, kondüsyonu, mevsim, rota, gerekli personel tecrübesi/yeteneği, müşterinin tercihleri gibi tüm değişkenleri hesaba katıyoruz.

Örneğin, 2017'de Atina'dan Antalya'ya 1941 yapımı (76 yaşında!) ahşap bir savaş gemisi transfer ettik, sırf teklifi hazırlaması birkaç gün sürdü! (Teklifin değil ama transferin hikayesi burada: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

Bu açıdan yukarıda saydığım tüm kriterleri değerlendirmeden "mil başı şu fiyata yaparız abi" diyenlere ben pek güvenemem.

Merhaba özgür korsanım,

Mil başına fiyatlandırma,
bahsettiğiniz göreceli değişkenlerden (teknenin tipi, donanımları, kondüsyonu, mevsim, rota, gerekli personel tecrübesi/yeteneği, müşterinin tercihleri) bağımsız olduğu için daha profesyonelcedir.
Aksi takdirde, bu göreceli değişkenlerle anlaşmaya çalışınca, iş "ne tutturabilirsem artık" a dönüşüyor.

Tabiki sizinde örnek verdiğiniz gibi; bazen, özel durumlar için özel projelendirilme gerekebiliyor.
Bu gibi sıra dışı durumlar haricinde mil başına anlaşma yapmak her iki taraf içinde en sorunsuz çözüm diye düşünüyorum.
-----------------
Genelde tekne sahibinin teknede bulunması, transferi yapacak kaptan tarafından pek istenen bir durum olmamakla beraber.
Kendimi yeni yeknesini almış birinin yerinde düşündüğümde;
teknesini tanımak ve profesyonel tavsiyeler almak için tekne transferine katılmak istenmesini de anlayışla karşılıyorum.
Ama ilk mesajımda belirttiğim gibi;
"Mesul kaptana tam itaat ve kararlarını sorgulamama" konusunda mutabık kalınmak şartıyla.

ben sizin  belirtiginiz kriterleri daha mantikli buluyorum.
kaldiki avrupada gecerli olan mil basina fiyatlandirmadir ve yakit tekne sahibine aitir.

size katilmakta imtina etigim tek konu butun kararlarin kaptana birakilmasi kismi.

tamam seyir planlamasi ve seyir esnasinda yetkinin kaptanda olmasi gayet mantikli ama bununda belirli sinirlari olmasi gerekir  bence.

mesela anlasma yapildi kaptan kisa surede tekneyi goturmek icin tekne sahibini dusunmeden hareket ederse  ve bu yuzden yakit giderleri ve masraflar hesaplanandan fazla olursa bu adilmidir?

olay sadece transferi yapan kaptanin karsilasacagi sorunlardan ibaret degil.

tekne sahiplerinide etkileyen sorunlarda var.

iki tarafida dusunerek bir seyler ortaya koymak lazim.
*

    M. E.

Ynt: Tekne transferi ve yaşanabilecek sorunlar.
« Yanıtla #14 : Nisan 10, 2020, 11:04:19 »
Alıntı
ben sizin  belirtiginiz kriterleri daha mantikli buluyorum.
kaldiki avrupada gecerli olan mil basina fiyatlandirmadir ve yakit tekne sahibine aitir.

size katilmakta imtina etigim tek konu butun kararlarin kaptana birakilmasi kismi.

tamam seyir planlamasi ve seyir esnasinda yetkinin kaptanda olmasi gayet mantikli ama bununda belirli sinirlari olmasi gerekir  bence.

mesela anlasma yapildi kaptan kisa surede tekneyi goturmek icin tekne sahibini dusunmeden hareket ederse  ve bu yuzden yakit giderleri ve masraflar hesaplanandan fazla olursa bu adilmidir?

olay sadece transferi yapan kaptanin karsilasacagi sorunlardan ibaret degil.

tekne sahiplerinide etkileyen sorunlarda var.

iki tarafida dusunerek bir seyler ortaya koymak lazim.

İlk mesajımda belirttiğim gibi;
Kaptana güvenmiyorsanız, zaten ona teknenizi emanet etmeyin.
Güveniyorsanız, seyir süresince aldığı kararları sorgulamayın.
-------------
Havayolu ticari temsilcisinin, uçak kokpitinde oturup, uçağın pilotunun verdiği kararlara müdahale etmesi gibi bir şey bu.
Uçağın kaptanı nasıl uçak kapılarını kapattığı andan, varış noktasında kapılarını açana kadar tek yetkiliyse.
Teknede de aynısı, halatları çözüp seyre başladığı andan, varış noktasında halatları bağlayana kadar tek yetkili kaptandır.
Bence;
Seyirde iki başlılık, olabilecek en kötü durumdur.