0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
teknemi şuan yalovadan kalamişa getirecek babayiğit bir kaptan ariyorum Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapteknemi şuan yalovadan kalamişa getirecek babayiğit bir kaptan ariyorum Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildiBirazdan özelden teklifler gelmeye başlar! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapöZgür (mobil)
Bir problem cikarsa bu sozlesme uzerinden de nasil bir yol izlenir bilemiyorum, hangi mahkeme bakarki boyle bir anlasmazliga ?
Bir de tekne transfer ucretleri asagi yukari kactir ? Mil basina x dolar ya da TL ? Acaba pahali mi geliyor millete?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBir problem cikarsa bu sozlesme uzerinden de nasil bir yol izlenir bilemiyorum, hangi mahkeme bakarki boyle bir anlasmazliga ?Bir işin (tekne transferi) yapılması ile ilgili anlaşmazlıklara ticaret mahkemeleri bakar.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBir de tekne transfer ucretleri asagi yukari kactir ? Mil basina x dolar ya da TL ? Acaba pahali mi geliyor millete?Camiada "mil başı X euro" diye fiyatlar duyarsınız ama bence çok yanlış bir uygulama.Her teknenin, her denizin, her mevsimin şartları farklıdır. Mil başı sabit bir fiyat vermek biraz amatörce, "ne iş olsa yaparız abi" kafası.Biz teklif verirken her teknenin tipi, donanımları, kondüsyonu, mevsim, rota, gerekli personel tecrübesi/yeteneği, müşterinin tercihleri gibi tüm değişkenleri hesaba katıyoruz.Örneğin, 2017'de Atina'dan Antalya'ya 1941 yapımı (76 yaşında!) ahşap bir savaş gemisi transfer ettik, sırf teklifi hazırlaması birkaç gün sürdü! (Teklifin değil ama transferin hikayesi burada: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)Bu açıdan yukarıda saydığım tüm kriterleri değerlendirmeden "mil başı şu fiyata yaparız abi" diyenlere ben pek güvenemem.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBir problem cikarsa bu sozlesme uzerinden de nasil bir yol izlenir bilemiyorum, hangi mahkeme bakarki boyle bir anlasmazliga ?Bir işin (tekne transferi) yapılması ile ilgili anlaşmazlıklara ticaret mahkemeleri bakar.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBir de tekne transfer ucretleri asagi yukari kactir ? Mil basina x dolar ya da TL ? Acaba pahali mi geliyor millete?Camiada "mil başı X euro" diye fiyatlar duyarsınız ama bence çok yanlış bir uygulama.Her teknenin, her denizin, her mevsimin şartları farklıdır. Mil başı sabit bir fiyat vermek biraz amatörce, "ne iş olsa yaparız abi" kafası.Biz teklif verirken her teknenin tipi, donanımları, kondüsyonu, mevsim, rota, gerekli personel tecrübesi/yeteneği, müşterinin tercihleri gibi tüm değişkenleri hesaba katıyoruz.Örneğin, 2017'de Atina'dan Antalya'ya 1941 yapımı (76 yaşında!) ahşap bir savaş gemisi transfer ettik, sırf teklifi hazırlaması birkaç gün sürdü! (Teklifin değil ama transferin hikayesi burada: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)Bu açıdan yukarıda saydığım tüm kriterleri değerlendirmeden "mil başı şu fiyata yaparız abi" diyenlere ben pek güvenemem.Merhaba özgür korsanım,Mil başına fiyatlandırma,bahsettiğiniz göreceli değişkenlerden (teknenin tipi, donanımları, kondüsyonu, mevsim, rota, gerekli personel tecrübesi/yeteneği, müşterinin tercihleri) bağımsız olduğu için daha profesyonelcedir.Aksi takdirde, bu göreceli değişkenlerle anlaşmaya çalışınca, iş "ne tutturabilirsem artık" a dönüşüyor.Tabiki sizinde örnek verdiğiniz gibi; bazen, özel durumlar için özel projelendirilme gerekebiliyor.Bu gibi sıra dışı durumlar haricinde mil başına anlaşma yapmak her iki taraf içinde en sorunsuz çözüm diye düşünüyorum.-----------------Genelde tekne sahibinin teknede bulunması, transferi yapacak kaptan tarafından pek istenen bir durum olmamakla beraber.Kendimi yeni yeknesini almış birinin yerinde düşündüğümde;teknesini tanımak ve profesyonel tavsiyeler almak için tekne transferine katılmak istenmesini de anlayışla karşılıyorum.Ama ilk mesajımda belirttiğim gibi;"Mesul kaptana tam itaat ve kararlarını sorgulamama" konusunda mutabık kalınmak şartıyla.
ben sizin belirtiginiz kriterleri daha mantikli buluyorum.kaldiki avrupada gecerli olan mil basina fiyatlandirmadir ve yakit tekne sahibine aitir.size katilmakta imtina etigim tek konu butun kararlarin kaptana birakilmasi kismi.tamam seyir planlamasi ve seyir esnasinda yetkinin kaptanda olmasi gayet mantikli ama bununda belirli sinirlari olmasi gerekir bence.mesela anlasma yapildi kaptan kisa surede tekneyi goturmek icin tekne sahibini dusunmeden hareket ederse ve bu yuzden yakit giderleri ve masraflar hesaplanandan fazla olursa bu adilmidir?olay sadece transferi yapan kaptanin karsilasacagi sorunlardan ibaret degil.tekne sahiplerinide etkileyen sorunlarda var.iki tarafida dusunerek bir seyler ortaya koymak lazim.