0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Atilla Kaplan

  • * Gezgin Korsan
  • 565
    • Yaşadığı Şehir
  • Kalamış /İstanbul
    • Tekne Adı
  • Tiger , Setur Yalova marina D pnt
Arkadaslar . TC bayraklı ve yabancı bayraklı tekne arasındaki farkı madde madde net bir şekilde yazabilirmisiniz. Sonra hepsini derleyip toplarız

Bu konuyla ilgili aralarda dağınık olarak bir sürü yazı yazıldı ve yeni kanun , uygulamalar değişti.

Daha iyi karşılaştırabilmek için konuyu 2 ye ayırıp parasal ayrı   diger konuları (SG kontrolu, marinaya bağlama mecburiyeti gibi)  ayrı yazın.

İncelemeden aldığımızda hep başımıza gelir . 2. el ucuz olur deyip yeni fiyatına aldığımız bir çok şey var. Konuyu inceleyelim  bakalım  hakikaten değer mi .
Attila Kaplan /Tiger  Setur/Yalova  D pnt .     EMEKSIZ YEMEK OLMAZ
*

    Çevrimdışı Ümit Baykal

  • * Gezgin Korsan
  • 36
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ben marmaristeki bir aracı firma ile konuştum bugün. Artılarını eksilerini sordum. Anladığım kadarıyla anlatayım;
ABD de şirket açmak gerekiyormuş. 2000 USD gibi bir rakam teleffuz etti. Ancak ben Amerikada şirketi olan bi arkadaşımı aradım. 1000 USD ye açılabileceğini ancak her sene hiç bişe yapmasan da 1000 USD masrafı çıkabileceğinden bahsetti.
Ayrıca aracı bayan teknede olması gerekenlerin adının her seyire çıkarken marinaya yazdırmanız lazım, Eğer sahil güvenlik durdurursa listedekilerle içeridekilerin eksiksiz tutması gerektiğinden bahsetti.
Alacağım tekneyi Türk bayrağına çevirebilirmiyim dedim çevrilmiyor dedi.
5 yılda bir yurtdışına çıkıp girmek gerekiyor.
Her yıl bir belge hazırlanmasından bahsetti ama şu an adı aklıma gelmedi.

Yeni bilgiler edindiğimde buraya yazarım.
*
Ümit Bey
Bu rakamlar uçuk kaçık. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap sitesinde hiç aracı kullanmadan ister LLC, isterseniz corporation formunda bir şirketi bu rakamların 1/4’üne malederek online kurarsınız. Aracılara para kaptırmanın hiç gereği yok. Neredeyse lisan bilgisi dahi gerekmiyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    Çevrimiçi Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.777
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaslar . TC bayraklı ve yabancı bayraklı tekne arasındaki farkı madde madde net bir şekilde yazabilirmisiniz. Sonra hepsini derleyip toplarız

Bu konuyla ilgili aralarda dağınık olarak bir sürü yazı yazıldı ve yeni kanun , uygulamalar değişti.

Daha iyi karşılaştırabilmek için konuyu 2 ye ayırıp parasal ayrı   diger konuları (SG kontrolu, marinaya bağlama mecburiyeti gibi)  ayrı yazın.

İncelemeden aldığımızda hep başımıza gelir . 2. el ucuz olur deyip yeni fiyatına aldığımız bir çok şey var. Konuyu inceleyelim  bakalım  hakikaten değer mi .

Konuyu çok bilmiyorum. Arkadaşımın teknesi Delaware bayraklı. Benimki TC, o kardeşini bile alsa tekneye transit log'a işletiyor. Benim için gerek yok. Yunan adaları arasında o rahat dolanıyor. Benim bayrağı görünce markaja alıyorlar. 

Marina mevzuuna girmiyorum.

Sanırım doğrusu iki tekne satın almak. Biri TC diğeri Delaware kayıtlı. İç sularda TC bayraklı, sınırlar dışında USA veya AB ülkesi bayraklı.

Delaware dışı ABD kaydı sanırım daha masraflı. O nedenle Delaware seçiliyor.

*

    Çevrimdışı Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 550
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
TR bayraklı tekneyi aldınız... Alma işlemi liman başkanlığında yapıldığından; ruhsatı da orada düzenleyip veriyorlar ve iş bitiyor... 340₺ mi ne işlem harcı dışında başkaca masrafı yok...


Yabancı bayraklı tekneyi alırken iki yol var:


1- Tekne zaten ABD bayraklı ise ve satıcı da istekli ise tekneyi değil, teknenin sahibi olan LLC şirketin hisselerini alırsınız - ki bu yol pek tercih edilmese de şirket hali hazırda kurulu olduğundan sizi bu masraftan kurtarır (gerçi yeni hisse yapısına göre yetki belgelerinin düzenlenmesi için bunları da noterize edip registered agent'e göndermek, o işlemler için de para ödemek gerekiyor olabilir)...


2- Daha sağlam yol ise - ki alacağınız tekne yabancı ama ABD bayraklı değilse bunu mecbur yapacaksınız - internetten en ucuz paketi 179$'a bir şirket kuracak ve tekneyi bu şirkete alacaksınız... Yılda bir 300USD franchise tax denen maktu vergisi, yine yılda bir 50$ agent ödemesi var... Satın alma evraklarını ve (tekne başka ülkede kayıtlı ise) sicil silme evrakını noter onaylı tercüme yaptırıp acentenize gönderiyorsunuz; onlar da tekneyle ilgili evrakı çıkartıp size gönderiyor (dijital imzalı ucuz, ıslak imzalı mühürlü olursa biraz daha pahalı)...


Yani maddi anlamda en kralından böyle her evrakınıza vuracağınız soğuk mühürlü hizmet paketiyle birlikte kurulum ~500USD, sonra da yıllık ~350USD....


Diğer mevzular da şöyle:


1- ABD bayraklı teknenin (şimdilik) her yıl transitlog yenilemesi ve 5 yılda bir de yurt dışına çıkması lazım...


2- Marinalar ve limanlar dışında "xxx su ürünleri kooperatifi barınağı" adı altındaki yerlere bağlama sözleşmesi yapamıyorlar... deniyorsa da; o tip yerlerde geçici misafir adı altında 15 yıldır bağlı tekneleri de biliyorum...


3- Tekne sahibinin (burada kastedilen şirket yetkilisi herhalde) seyir sırasında teknede bulunması zorunlu...


4- Bunun dışında geçen seneden itibaren yabancı bayraklı tekneyi yat işletme ve turizm belgesi sahibi şirketlere dahi kiraya verip charterda işletmeniz (sadece yabancı müşterilere dahi kiralanacak olsa) mümkün değil... ek gelir kapısı veya en azından masrafları sıfırlama olanağı yok yani...


5- Teknedeki yolcunun transitloga işletilmesi görünüşte şartsa da; bu konu da pek kontrol edilmediği gibi; edildiğinde aynı SG botuna iki gün arka arkaya yakalanmazsanız "bu arkadaş günübirlik misafirim" diye sıyrılabiliyormuşsunuz; tıpkı barınak bağlaması gibi Türk işi yasağa Türk işi çözüm.... 
219 no'lu meşazın müellifi...
*

    Çevrimdışı Ümit Baykal

  • * Gezgin Korsan
  • 36
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ümit Bey
Bu rakamlar uçuk kaçık. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap sitesinde hiç aracı kullanmadan ister LLC, isterseniz corporation formunda bir şirketi bu rakamların 1/4’üne malederek online kurarsınız. Aracılara para kaptırmanın hiç gereği yok. Neredeyse lisan bilgisi dahi gerekmiyor
Haklısınız. Teşekkürler bilgi için.
Ayrıca Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 bu konuda başlık açılmış. Burada da güzel bilgiler var.
*

    Çevrimdışı Ümit Baykal

  • * Gezgin Korsan
  • 36
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ümit Bey
Bu rakamlar uçuk kaçık. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap sitesinde hiç aracı kullanmadan ister LLC, isterseniz corporation formunda bir şirketi bu rakamların 1/4’üne malederek online kurarsınız. Aracılara para kaptırmanın hiç gereği yok. Neredeyse lisan bilgisi dahi gerekmiyor


Bir tane ABD bayraklı bütçeme uygun bir tekne buldum. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yorum yaparmısınız.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Haziran 28, 2020, 02:20:34 Gönderen: Ümit Baykal »
*

    Çevrimdışı Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 550
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir tane ABD bayraklı bütçeme uygun bir tekne buldum. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yorum yaparmısınız.

Siz niyetine girerseniz muhakkak profesyonel bir sörvey hizmeti alın; kayık fiberglasın su çekme kapasitesinin henüz düşürülmediği yılların kayığı çünkü ve bu manada ozmoza da çok açık.... Bu kayık nereden baksanız bir / bir buçuk yıldır satılık... Sıkı bir pazarlıkla 275Bin₺'ye alındı diyelim (tam 40K$ yani)... 21 yaşında ve 11mt boyda; furling mailsail dışında pek bir artısı (bana göre furling artı tabi, başkasına göre bu da eksi sayılabilir) yok... Motoru yaşına göre muhtemelen orijinal halinden değil, rektefiye sonrasından sayarak 4500 saattedir (veya motor zaten değişmiştir), değimemişse eğer en geç bir sezon sonra yeni motor almak gerekecek... Aküleri yeni olmakla birlikte 2*75Ah aktif kullanılan bir tekne için çok yetersiz; %50 sağlıklı deşarj kapasitesi olsa dahi; buzdolabı, cep telefonu, demir feneri, hidrofor, müzik sistemi ve iç aydınlatma derken hiç motor çalıştırmadan bir geceyi bile koylarda geçirecek kapasitesi yok; o yüzden eğer sürekli bağlı kalmadıysa üzerindeki görece genç akülerin de artık pek sağlıklı olmadıklarını söyleyebiliriz...

Ben şunu fark ettim ki Türkiye'de sadece Türk bayraklı tekneler pahalı değil; hiçbir gerekçesi yok ama yabancı bayraklı tekneler de Akdeniz pazarından daha pahalı... Madem bütçeniz bu civarda ve USA bayrak da sizin için dert değil (zaten niye olsun ki); komşularda 40K$ etiketle satışa sunulmuş sadece 10-15 yaşında bir sürü tekne var benzer boylarda; kimi 2 kimi 3 kabinli - ki ben 36 ve aşağısı boyda hem depolama alanı hem banyo büyüklüğü için 3 yerine 2 kabin tercih ederim... Burada da yapacağınız sorvey lift vs. masrafları dışında; gidip getirmeye, kurulacak şirkete, gümrükçüye ve transfere 20-25 bin ₺ ayırıp aynı maliyetle belki daha bile ucuza çok daha genç tekneler alınabilir...

Şu mesela; yanlış bilmiyorsam masif mobilyalı, motoru da 2018'de sıfır takılmış... çok daha diri tekne ve 37.5K$ gibi bitebilir:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şu da güzel; çok genç tekne ve gördüğüm tek problemi görece küçük su deposu:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İlla 3 kabin olsun derseniz; sizinkinden 6 yaş daha genç ve radarı bile var:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

2000 sonrası olsun da yaşı çok önemli değil; olabildiğince büyük olsun derseniz; 3 kabin 2 wc.. hem de diğerlerinden çok yakında, Çeşme'ye iki günlük yol:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



219 no'lu meşazın müellifi...
*
Ümit korsan,

Gördüğünüz üzere, seçenekleriniz çok kısıtlı değil.

Ancak, herhangi bir yelkenli tekne için görüş istemeden önce, bazı temel soruları yanıtlayarak hem size fikir verecek kişilere, hem de esasen kendinize yardımcı olabilirsiniz.

Çünkü bu sorular, size uygun yelkenli teknenin belirlenmesinde ve ilginizi çeken teknelerin size uygunluğunu ölçmede faydalı ve hatta gerekli.

Tabi bu sorular genişletilebilir, ancak hemen ilk aklıma gelenler, belirli bir sırayı takip etmeksizin şunlar:

  • Denizcilik geçmişiniz nedir, daha önce ne süreyle, nasıl teknelerde, nasıl seyirler yaptınız
  • İlk alım için bütçeniz ne kadar
  • Yılda ortalama ne kadar bütçeyi teknenin bakım, barınma ve donatımı için ayırabileceksiniz
  • Teknenizi satmak istediğinizde ne kadar süre beklemeyi göze alabileceksiniz
  • Teknenizi yılın hangi dönemlerinde, nerelerde kullanacaksınız
  • Kullanım sıklığınız ne olacak
  • Kullanım amaçlarınız (günlük gezi, mavi yolculuk, kıyı seyri, açık deniz seyri, dünya turu, kısa yarış, uzun yarış vb) neler ve hangi oranlarda bu şekillerde kullanımınız olacak
  • Teknede tek seferde en fazla kaç gün/gece kalacaksınız
  • Günlük kullanımda kaç kişi, uzun süreli kullanımda kaç kişi olacaksınız
  • Bu kişiler kimler, yaş, sağlık, fiziksel yeterlilik/güç durumları nedir
  • Eliniz elektrik, dizel motor, marangozluk, zımpara/boya, mekanik işlere ne kadar yatkın
  • Tamirat ve bakım işlerinden keyif alıyor musunuz
  • Nerede yaşıyorsunuz
  • Teknenizi nerede bağlamayı düşünüyorsunuz
  • Farklı yelken donanımları arasında belirli tecrübe veya tercihleriniz var mı
  • Konforla ilişkiniz nedir
  • Doğayla ilişkiniz nedir
  • Tasarım beklentileriniz neler, örneğin klasik masif mobilya ile modern görünümlü kaplama mobilya arasındaki tercihiniz
  • Tekneyi alır almaz yelkenleri fora mı edeceksiniz, yoksa bir süre bakım onarım ve hazırlık yapmayı göze alıyor musunuz
  • Eşiniz veya partneriniz ile birlikte bir karar alacaksanız, onun düşünceleri, beklentileri neler
  • Teknenizi ortaklı satınalacaksanız, ortaklarınızın düşünceleri, beklentileri neler, özellikle zaman/dönem paylaşımını nasıl yapacaksınız

Tabi belirttiğim üzere, pek çok soru eklenebilir bu listeye ve eklenmeli de.

Sonuçta, ilgileneceğiniz her tekne, farklı özellikleri ile öne çıkacak ve bazı artıları seçiminizi olumlu etkilerken, bazı eksileri de birer vazgeçiş olacak. Maalesef tüm arzularınızı tek seferde tümden karşılayan bir yelkenli tekneyi hazır üretiim olarak bulamazsınız. İlla ki, ufak da olsa beklentilerinizle uyuşmazlıklar olacaktır.

Ancak, bir de yazıya dökülemeyen, tecrübeyle veya bilimle açıklanamayan bir de gönül durumu var. Bir gün bir kayığa karşı açıklaması zor hatta belki de çok mantıksız bir arzu besleyeceksiniz, o zaman zaten bu soruların pek önemi kalmıyor.

Yine de genel geçer olarak, istek ve ihtiyaçlarınızın kaba bir listesini

  • Olmazsa olmazlar
  • Olsa iyi olacaklar
  • Olmasa da olurlar

şeklinde sınıflandırıp sıralayabilirseniz, yeni, hatta sanıyorum ilk, teknenizi alırken memnuniyetinizi yüksek tutma şansınız artar ve alacağınız keyifle birlikte, bir sonraki tekneniz için deneyim ve daha net tercihler biriktirmeye başlarsınız.

Tekneniz şimdiden hayırlı, yolunuz neta, rüzgarınız kolayına olsun.
*

    Çevrimdışı Ümit Baykal

  • * Gezgin Korsan
  • 36
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir tane ABD bayraklı bütçeme uygun bir tekne buldum. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yorum yaparmısınız.

Siz niyetine girerseniz muhakkak profesyonel bir sörvey hizmeti alın; kayık fiberglasın su çekme kapasitesinin henüz düşürülmediği yılların kayığı çünkü ve bu manada ozmoza da çok açık.... Bu kayık nereden baksanız bir / bir buçuk yıldır satılık... Sıkı bir pazarlıkla 275Bin₺'ye alındı diyelim (tam 40K$ yani)... 21 yaşında ve 11mt boyda; furling mailsail dışında pek bir artısı (bana göre furling artı tabi, başkasına göre bu da eksi sayılabilir) yok... Motoru yaşına göre muhtemelen orijinal halinden değil, rektefiye sonrasından sayarak 4500 saattedir (veya motor zaten değişmiştir), değimemişse eğer en geç bir sezon sonra yeni motor almak gerekecek... Aküleri yeni olmakla birlikte 2*75Ah aktif kullanılan bir tekne için çok yetersiz; %50 sağlıklı deşarj kapasitesi olsa dahi; buzdolabı, cep telefonu, demir feneri, hidrofor, müzik sistemi ve iç aydınlatma derken hiç motor çalıştırmadan bir geceyi bile koylarda geçirecek kapasitesi yok; o yüzden eğer sürekli bağlı kalmadıysa üzerindeki görece genç akülerin de artık pek sağlıklı olmadıklarını söyleyebiliriz...

Ben şunu fark ettim ki Türkiye'de sadece Türk bayraklı tekneler pahalı değil; hiçbir gerekçesi yok ama yabancı bayraklı tekneler de Akdeniz pazarından daha pahalı... Madem bütçeniz bu civarda ve USA bayrak da sizin için dert değil (zaten niye olsun ki); komşularda 40K$ etiketle satışa sunulmuş sadece 10-15 yaşında bir sürü tekne var benzer boylarda; kimi 2 kimi 3 kabinli - ki ben 36 ve aşağısı boyda hem depolama alanı hem banyo büyüklüğü için 3 yerine 2 kabin tercih ederim... Burada da yapacağınız sorvey lift vs. masrafları dışında; gidip getirmeye, kurulacak şirkete, gümrükçüye ve transfere 20-25 bin ₺ ayırıp aynı maliyetle belki daha bile ucuza çok daha genç tekneler alınabilir...

Şu mesela; yanlış bilmiyorsam masif mobilyalı, motoru da 2018'de sıfır takılmış... çok daha diri tekne ve 37.5K$ gibi bitebilir:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şu da güzel; çok genç tekne ve gördüğüm tek problemi görece küçük su deposu:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İlla 3 kabin olsun derseniz; sizinkinden 6 yaş daha genç ve radarı bile var:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

2000 sonrası olsun da yaşı çok önemli değil; olabildiğince büyük olsun derseniz; 3 kabin 2 wc.. hem de diğerlerinden çok yakında, Çeşme'ye iki günlük yol:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sedat Kaptan. Gece yatarken aklıma geldi benim de ABD alacaksak Türkiyeden değil çevre ülkelerden de alınabilir. Verdiğin ilanları detaylı inceleyeceğim. Teşekkürler.
*

    Çevrimdışı Ümit Baykal

  • * Gezgin Korsan
  • 36
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ümit korsan,

Gördüğünüz üzere, seçenekleriniz çok kısıtlı değil.

Ancak, herhangi bir yelkenli tekne için görüş istemeden önce, bazı temel soruları yanıtlayarak hem size fikir verecek kişilere, hem de esasen kendinize yardımcı olabilirsiniz.

Çünkü bu sorular, size uygun yelkenli teknenin belirlenmesinde ve ilginizi çeken teknelerin size uygunluğunu ölçmede faydalı ve hatta gerekli.

Tabi bu sorular genişletilebilir, ancak hemen ilk aklıma gelenler, belirli bir sırayı takip etmeksizin şunlar:

  • Denizcilik geçmişiniz nedir, daha önce ne süreyle, nasıl teknelerde, nasıl seyirler yaptınız
  • İlk alım için bütçeniz ne kadar
  • Yılda ortalama ne kadar bütçeyi teknenin bakım, barınma ve donatımı için ayırabileceksiniz
  • Teknenizi satmak istediğinizde ne kadar süre beklemeyi göze alabileceksiniz
  • Teknenizi yılın hangi dönemlerinde, nerelerde kullanacaksınız
  • Kullanım sıklığınız ne olacak
  • Kullanım amaçlarınız (günlük gezi, mavi yolculuk, kıyı seyri, açık deniz seyri, dünya turu, kısa yarış, uzun yarış vb) neler ve hangi oranlarda bu şekillerde kullanımınız olacak
  • Teknede tek seferde en fazla kaç gün/gece kalacaksınız
  • Günlük kullanımda kaç kişi, uzun süreli kullanımda kaç kişi olacaksınız
  • Bu kişiler kimler, yaş, sağlık, fiziksel yeterlilik/güç durumları nedir
  • Eliniz elektrik, dizel motor, marangozluk, zımpara/boya, mekanik işlere ne kadar yatkın
  • Tamirat ve bakım işlerinden keyif alıyor musunuz
  • Nerede yaşıyorsunuz
  • Teknenizi nerede bağlamayı düşünüyorsunuz
  • Farklı yelken donanımları arasında belirli tecrübe veya tercihleriniz var mı
  • Konforla ilişkiniz nedir
  • Doğayla ilişkiniz nedir
  • Tasarım beklentileriniz neler, örneğin klasik masif mobilya ile modern görünümlü kaplama mobilya arasındaki tercihiniz
  • Tekneyi alır almaz yelkenleri fora mı edeceksiniz, yoksa bir süre bakım onarım ve hazırlık yapmayı göze alıyor musunuz
  • Eşiniz veya partneriniz ile birlikte bir karar alacaksanız, onun düşünceleri, beklentileri neler
  • Teknenizi ortaklı satınalacaksanız, ortaklarınızın düşünceleri, beklentileri neler, özellikle zaman/dönem paylaşımını nasıl yapacaksınız

Tabi belirttiğim üzere, pek çok soru eklenebilir bu listeye ve eklenmeli de.

Sonuçta, ilgileneceğiniz her tekne, farklı özellikleri ile öne çıkacak ve bazı artıları seçiminizi olumlu etkilerken, bazı eksileri de birer vazgeçiş olacak. Maalesef tüm arzularınızı tek seferde tümden karşılayan bir yelkenli tekneyi hazır üretiim olarak bulamazsınız. İlla ki, ufak da olsa beklentilerinizle uyuşmazlıklar olacaktır.

Ancak, bir de yazıya dökülemeyen, tecrübeyle veya bilimle açıklanamayan bir de gönül durumu var. Bir gün bir kayığa karşı açıklaması zor hatta belki de çok mantıksız bir arzu besleyeceksiniz, o zaman zaten bu soruların pek önemi kalmıyor.

Yine de genel geçer olarak, istek ve ihtiyaçlarınızın kaba bir listesini

  • Olmazsa olmazlar
  • Olsa iyi olacaklar
  • Olmasa da olurlar

şeklinde sınıflandırıp sıralayabilirseniz, yeni, hatta sanıyorum ilk, teknenizi alırken memnuniyetinizi yüksek tutma şansınız artar ve alacağınız keyifle birlikte, bir sonraki tekneniz için deneyim ve daha net tercihler biriktirmeye başlarsınız.

Tekneniz şimdiden hayırlı, yolunuz neta, rüzgarınız kolayına olsun.

Serkan Kaptan merhaba;
çok güzel sorular çıkartmışsın. Ben de bu şekilde toplayayım diyordun işi elimden almışsın teşekkürler. Bu işe yeni giriyorum. Önce motoryat hoşuma gitti ama işin içine girip araştırınca benim yaşam tarzıma yelkenlinin daha iyi olduğunu anladım. Bu ilk tekne alışım olacak.
Motosiklete ilk başladığında önce idare eder bi kask almıştım. Sonra bi üstünü sonra bi üstünü ve sonra bi baktım 4. de olması gerekeni almışım. Burada da hedefimi tam belirleyip net birşey almak istiyorum.
*

    Çevrimdışı Ümit Baykal

  • * Gezgin Korsan
  • 36
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2000 sonrası olsun da yaşı çok önemli değil; olabildiğince büyük olsun derseniz; 3 kabin 2 wc.. hem de diğerlerinden çok yakında, Çeşme'ye iki günlük yol:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Buna bayıldım....