Degerli kaptanlarım malumunuz ülke genelinde birçok noktada kaçak iskele ve tekne baglanma yerleri var. bunların büyük çoğunluğunu vatandaş kendi imkanları yapmış ve hali hazırda kaçak da olsa ilgili belediyelere veya kurumlara ceza ödeme şekli ile bu işi çözmüşler. Bende bu iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi edinmeye calışıyorum. aramızda kendi yaptıgı veya başkası tarafından kaçak yapılan iskelede baglı olanlar varmı? Mevzuat ve yasal durumlar nedir?
Bildigim kadarı ile muğla bölgesinde bu ve benzeri iskeleleri Muçev adlı şirket kendi adına bakanlıktan tahsis edip kiralıyor. hatta durum öyle şaşırtıcı ki yabancı bayraklı veya ticari ruhsatlı hatta charter işi yapan şirketler bile bu iskelelerde yıllardır demirli duruyorlar. hatta iskelelerin el altından baglanma yeri olarak satışıda konu kapsamında.Bunun yapılması hukuka uygunmudur?? Veya hukuk bu gibi durumlarda pek işlemiyormu çok merak ediyorum.
Şimdi bende kıyı hattına 5 tane demir çaksam üzerinede mis gibi ahşap deck yapsam belki iskele üzerinede bi piknik masası atsam, birde utanmadan iskele girişine kapı koyup yasaktır girilmez falan yazsam bunun cezası veya yaptırımı nedir.
Bölge ve yer belirtmiycem ama hepiniz bu gibi yerlere aşinasınızdır. Ben 3 yıl önce kaçak iskele yapsaydım şuan deniz kenarında yazlıgım olurdu herhalde ve görüyorumki adamların harbiden tonozlarınında bulundugu yazlık deniz üstünde bahçeleri var !!!!!
Gece lambaları, ortak kullanılan elektrik saatleri piknik masası şezlong atacak yerleri bile var. birde yazın bu bölgelerde göya tekneye bakan ama değnekçilik yapıp kaçak iskeleleri günlük kiralayan abiler var hiç girmiyim o konuya...
bildigim kadarı ile denizde yanaştıgınız kaçak iskeleye ,orası benim onu ben yaptım diyemez kimse, diyenler olursada sahil güvenligi arayıp şikayet edebiliriz. O agaç benim veya o kazıgı ben çaktım çöz halatları denirse ne yapılmalı.
Bahsettigim iskele ve kaçak yapılar her biri birer tekne baglamalık 2 metre boy 1 metre eninde küçük ama o kadar çokki marina oluşmuş durumda.
- Ticari bir tekne hatta charter şirketi bu kaçak iskeleleri yıl boyunca nasıl kullanabiliyor?
-Varsa aranızda kullanan banada yolunu anlatabilirmi ??(isterse özelden yazabilir )
-Yarın bende inşaata başlasam başıma neler gelebilir?
- bu gibi durumlarda kıyı kenar tesis şube müdürlügü ne iş yapar??
- ödedigimiz baglama kütügü ruhsatnamesi karşılıgında benim kütük nerede acaba?
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap)
tavsiye ve yorumlarınızı bekliyorum. demirleri alıp inşaata başlasammı, yoksa kanun ve mevzuata göre hareket etsem bilemedim.
ADB seferberligi ardından ,imar affı gibi bu kaçak iskelelerede af çıkacagı ve tekne baglanma yeri sayısını resmi olarak arttırma amacı var devlet büyüklerimizin. 2 yıldır dedikodusu var ama sonuç yok.
deniz hukuku veya imar kanunlarından anlayan avukat veya kaptan arkadaşlar desteklerinizi bekliyorum.