0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. D.

kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« : Eylül 21, 2020, 18:23:02 »
  Degerli kaptanlarım malumunuz ülke genelinde birçok noktada kaçak iskele ve tekne baglanma yerleri var. bunların büyük çoğunluğunu vatandaş kendi imkanları yapmış ve hali hazırda kaçak da olsa ilgili belediyelere veya kurumlara ceza ödeme şekli ile bu işi çözmüşler. Bende bu iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi edinmeye calışıyorum. aramızda kendi yaptıgı veya başkası tarafından kaçak yapılan iskelede baglı olanlar varmı? Mevzuat ve yasal durumlar nedir?
Bildigim kadarı ile muğla bölgesinde bu ve benzeri iskeleleri Muçev adlı şirket kendi adına bakanlıktan tahsis edip kiralıyor. hatta durum öyle şaşırtıcı ki yabancı bayraklı veya ticari ruhsatlı hatta charter işi yapan şirketler bile bu iskelelerde yıllardır demirli duruyorlar. hatta iskelelerin el altından baglanma yeri olarak satışıda konu kapsamında.Bunun yapılması hukuka uygunmudur?? Veya hukuk bu gibi durumlarda pek işlemiyormu çok merak ediyorum.
Şimdi bende kıyı hattına 5 tane demir çaksam üzerinede mis gibi ahşap deck yapsam belki iskele üzerinede bi piknik masası atsam, birde utanmadan iskele girişine kapı koyup yasaktır girilmez falan yazsam bunun cezası veya yaptırımı nedir.
 
Bölge ve yer belirtmiycem ama hepiniz bu gibi yerlere aşinasınızdır. Ben 3 yıl önce kaçak iskele yapsaydım şuan deniz kenarında yazlıgım olurdu herhalde ve görüyorumki adamların harbiden tonozlarınında bulundugu yazlık deniz üstünde bahçeleri var !!!!!

Gece lambaları, ortak kullanılan elektrik saatleri piknik masası şezlong atacak yerleri bile var. birde yazın bu bölgelerde göya tekneye bakan ama değnekçilik yapıp kaçak iskeleleri günlük kiralayan abiler var hiç girmiyim o konuya...

bildigim kadarı ile denizde yanaştıgınız kaçak iskeleye ,orası benim onu ben yaptım diyemez kimse, diyenler olursada sahil güvenligi arayıp şikayet edebiliriz. O agaç benim veya o kazıgı ben çaktım çöz halatları denirse ne yapılmalı.
Bahsettigim iskele ve kaçak yapılar her biri birer tekne baglamalık 2 metre boy 1 metre eninde küçük ama o kadar çokki marina oluşmuş durumda.

- Ticari bir tekne hatta charter şirketi bu kaçak iskeleleri yıl boyunca nasıl kullanabiliyor?
-Varsa aranızda kullanan banada yolunu anlatabilirmi ??(isterse özelden yazabilir )
-Yarın bende inşaata başlasam başıma neler gelebilir?
- bu gibi durumlarda kıyı kenar tesis şube müdürlügü ne iş yapar??
- ödedigimiz baglama kütügü ruhsatnamesi karşılıgında benim kütük nerede acaba?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

tavsiye ve yorumlarınızı bekliyorum. demirleri alıp inşaata başlasammı, yoksa kanun ve mevzuata göre hareket etsem bilemedim.
ADB seferberligi ardından ,imar affı gibi bu  kaçak iskelelerede af çıkacagı ve tekne baglanma yeri sayısını resmi olarak arttırma amacı var devlet büyüklerimizin. 2 yıldır dedikodusu var ama sonuç yok.
 deniz hukuku veya imar kanunlarından anlayan avukat veya kaptan arkadaşlar desteklerinizi bekliyorum.


*

    E. S.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #1 : Eylül 21, 2020, 18:33:18 »
Takipteyim...
Öyle kolay yoldan iskele yapabiliyorsak hemen denize sıfır bir arazi peşine düşeceğim:)


*

    A. D.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #2 : Eylül 21, 2020, 21:01:32 »
walla bende artık bu konular tak ettigi için böyle bir konu açıp bilgilenmek istiyorum. 3 yıl önce 15 olan iskele sayısı şuan 30 u geçti, banada en sona sen yap dediler ama saç 12 metre tekneyi oraya baglarsam hepsine dalgakıran olacagımdan aidat isterim dedim. gülüştük ve orada kaldı keşke zamanında bende yapsaydım şimdiye kadar yeni iskelelerle sıranın sonu fizana ulaştı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)
şaka bi yana bu konuda ciddi yaptirim falan yok gibi. bu güne kadar bodrumdaki beach clublar haric yıkılan iskele ne gördüm nede duydum.


*

    S. K.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #3 : Eylül 22, 2020, 10:42:21 »
CoastGuideTR kanalında bir bölümde Kocabahçe koyunda kıyı hattına yapılmış evler, bunların deniz üzerine taşan verandaları ve tabi iskelelerini gösteriyorlardı... Kimisi Bodrum-Çeşme beachlerine taş çıkartır büyüklükteydi drone çekimlerinden gördüğüm kadarıyla... 4-5 tane teknenin bağlandığı şahsi iskele(!) vardı... Biz de denizden ve deniz seviyesinden bakıp "aman ne güzel ne şirin.." diye övüyorduk o KOBİ tadında turistik tesisleri... Sözde yapı kayıt belgeli evler de dahil olmak üzere o yapıların hiçbirinin yasal temeli yok... İskele-veranda kısmı için eğer büyüklük kayda değer bir şeyse milli emlak tespit ettiğinde ecrimisil alıyor ama bu da statü sağlamıyor... Düzgün bir devlette 3 gün içinde kafanıza geçirirler çatıyı... Yeri gelmişken aklınızda bulunsun; yapı kayıt belgeleri de zaten sanıldığı kadar güvence sağlamıyor sahibine; arkasında da yazıyor zaten bu husus (bu belge; doğal ve arkeolojik SiT, orman, TNKA falan gibi saymış bir sürü şey... ve böyle çıkarsa hükümsüzdür diye bitirmiş)...   


*

    A. K.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #4 : Eylül 22, 2020, 11:42:45 »
Sedat korsanım hersey güzel de bu memlekette maalesef hep yapanın yanında kar kalıyor ya, kanunlara saygılı bir vatandas olarak moralimizi cok bozuyor.
Vergisi kaydı olsun
arazi çevirmesi olsun
Vergi ödememe olsun

vs vs . Maske takmayan , sosyal mesafe falan olmayana verilen cezalar ne zaman nasıl alınacak. İnanıyormusunuz
« Son Düzenleme: Eylül 22, 2020, 11:46:39 Gönderen: Atilla Kaplan »

*

    A. D.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #5 : Eylül 22, 2020, 13:04:20 »
sedat bey imar affı  ve yapi kayıt belgesi konusunda aslında biraz bilgim var. şuan iptal edilen yapi kayıt ruhsatımın davalari ile ugraşıyorum aynı zamanda. kanunda verilen ceza 5 ay ile 2 yıl hapis istemi ve bu para cezasina ceviriliyor. aynı zamanda ruhsat iptal edilip ödenen meblag geri iade edilmiyor.
 atilla beyinde dedigi gibi ne yazıkki ülkemizde yapanın yanına kar kalması mantıgı ile denize sıfır yillardir bizim var ettigimiz 40 dönüm surf plajimiz,şuan özel sahipli ve af dan faydalanilarak 12 ayrı ticari ruhsatlı yapi kayit belgeli hale geldi. yani yapabilenin yanına kar kaldi bile.
benim asıl derdim imar degil, o yerin sahibi olmakda degil. 3 yildir alargada olan teknemin artık kiçini bi iskeleye baglamak ve bakım onarım gibi isleri daha kolay yapabilir hale gelmek. medeniyetten 2 mil uzaktayım, geçen şanzimani sökücem 5 no alyan sintineye düştü elimden, uzanıp alamıyorum çok dert bi yerde, bota bin 2 mil karaya ulaş nalbura git gel geri bota bin 2 mil dön akşam oluyor. eee birde bulundugum yer dalgalı günün her saati botla git gel kolay degil. çevreme bi bakıyorum kaçak iskelede millet mangalını yakmiş bira içiyor dostlarını agarlıyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap(((
denizci olalım tamam ama alargada hayat zor malumunuz.

kendiside yıllardır denizci olan belediye başkanımızla bu konuyu yüzyüze konuşmaya ve ondan gerekli bilgileri almaya karar verdim şimdilik onun tavsiyelerine göre hareket edicem... 
*

    Ö. Ö.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #6 : Eylül 22, 2020, 13:15:50 »
Okumak isteyene kanun burada;
(Not: Yakın zamanda pek çok ek yapılmış, iyi okumak lazım..)

KIYI KANUNU
Kanun Numarası : 3621
Kabul Tarihi : 4/4/1990
Yayımlandığı Resmî Gazete : Tarih : 17/4/1990 Sayı : 20495

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. D.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #7 : Eylül 22, 2020, 13:47:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...5 no alyan sintineye düştü elimden, uzanıp alamıyorum çok dert bi yerde, bota bin 2 mil karaya ulaş...

Alattin korsan, aklınızda bulunsun, "mıknatıslı spiral şaftlı parça yakalama aleti" diye bir el aleti var. Tornavida gibi, gövdesi spiralden, ucunda kuvvetli mıknatıs olan bir el aleti. Ulaşması zor yerlere küçük metal parçalar düşürdüğünüzde yakalayıp almaya yarıyor.

İskele işinize çözüm değil ama lazım olduğu anda iskeleden daha faydalı bulabilirsiniz.
*

    A. D.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #8 : Eylül 22, 2020, 14:20:40 »
özgür korsanım kanunda yazılanlara göre 3 metreyi aşmayan platform niteligi taşımayan kayalık alanda denizden başka türlü faydalanılamayan alanlarda iskele yapılabilir diyor. işte benim de bahsettigim tam olarak bu özelliklere sahip bir yer. çevre ve şehircilik bakanligi tarafından belirlenir diyor. demekki onlardan izin alıcaz veya kaçak yapıya onlar gelip ceza kesicek veya teftiş edicek.
 sonuç itibari ile 2634 sayılı turizm destek kanununa göre ticari,özel,gezi ve spor amaçlı teknelerin baglanma ve yanaşma yeri olarak kullanılmasına imkan veriyor.
konu hakkında yarın ilk iş yerel belediye ve çevre şehircilik müdürlügüne derdimi anlatmaya ve resmi süreci soruşturmaya başlıycam.

Serkan korsanım bahsettiginiz aletten bende de var. ama benim motor altı sintine bölmem 5cm yağ dolu. saç tekne oldugundan motor altındaki sintine bölümünün pas oluşumunu engellemek için onu temizlemiyorum.motor komple çıkıp çevresi ve sintine kazınıp boyanmadan yagı temizlemek istemiyorum. 
bi iskelem olsa mesela motoru cıkartıp komple sintineyi temizleyip motoruda güzel bi elden geçirip geri takabilirim ama alargada bu işler çok zor.... 
 
*

    S. D.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #9 : Eylül 22, 2020, 16:36:58 »
Zaten o alet sac teknede ilk bulduğu yere tutunur diye tahmin ediyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Kolaylıklar dilerim, umarım iskele ihtiyacınızı çözer, ilerleyen zamanlarda sac tekne kullanımı ve bakımıyla ilgili deneyimlerinizi paylaşırsınız.
*

    Ö. Ö.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #10 : Eylül 22, 2020, 18:09:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zaten o alet sac teknede ilk bulduğu yere tutunur diye tahmin ediyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Kolaylıklar dilerim, umarım iskele ihtiyacınızı çözer, ilerleyen zamanlarda sac tekne kullanımı ve bakımıyla ilgili deneyimlerinizi paylaşırsınız.
Alattin'in hali hazırda sac tekne ile ilgili paylaştığı ve sanırım çoğu kişininin hayallerinin de ötesinde deneyimleri var zaten! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Belki kendi bahsetmez, ben linklerini koyayım;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. D.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #11 : Eylül 22, 2020, 21:43:44 »
özgür korsanım linkleri sanki bi başkasının başından geçmiş gibi hevesle okudum ve çok duygulandım.Hatta restorasyon hakkında youtube kanalımda kapsamlı bir video hazırlamıştım, ama aşk meşk mevzularından videoyu uzun süredir izlememiştim. bu konularıda 3 yıl önce açmışım ,sağolun sizlerin temenni ve destekleriniz artı bol bol alın teri ile aşmışız zorlukları...
vay be neler yapmışım ben kızımla ne zorluklar ne çabalar.  şimdi bunca tecrübenin ardından diyorumki iskele yapmakta neymiş, ben koskoca direği dikmişim 3 metrelik bi iskelemi yapamıycam.
yırtarım dağları enginlere sığmam taşarım
Hangi mevzuat bana karşı çıkacakmış şaşarım...    gazı aldım yakında iskeleye biraya davet ederim...
« Son Düzenleme: Eylül 22, 2020, 21:46:29 Gönderen: Alattin Doğdu »
*

    Ö. Ö.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #12 : Eylül 22, 2020, 23:23:21 »
Gazan mübarek olsun! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


öZgür (mobil)

*

    S. D.

Ynt: kaçak yapılan iskeleler ve mevzuat hakkında bilgi
« Yanıtla #13 : Eylül 23, 2020, 19:29:41 »
Oo harika paylaşımlar!