0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. D.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #15 : Kasım 13, 2018, 13:14:38 »
Tekne eski de olabilir, amatör ruhsatlıysa eski motoru değişecekseniz sıfır CE li motor takacaksınız.


*

    N. D.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #16 : Kasım 14, 2018, 09:14:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    T. Ö.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #17 : Kasım 20, 2018, 14:21:06 »
Bilgi veriyorum.
Dün itibariyle liman başkanlıklarına giden yazıda 01.01.2016 tarihinden sonraki üretimlere 2013/53/EU standardı aranacağı, bu tarihten öncekilerde ise sadece 94/25 CE standardına uygun belgenin yeterli olduğu bilgisi yer alıyormuş.
Bana, artık sorun kalmadı başvurunuzu yapabilirsiniz dediler.


*

    N. D.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #18 : Kasım 20, 2018, 14:50:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bilgi veriyorum.
Dün itibariyle liman başkanlıklarına giden yazıda 01.01.2016 tarihinden sonraki üretimlere 2013/53/EU standardı aranacağı, bu tarihten öncekilerde ise sadece 94/25 CE standardına uygun belgenin yeterli olduğu bilgisi yer alıyormuş.
Bana, artık sorun kalmadı başvurunuzu yapabilirsiniz dediler.
Gözünüz aydın , darısı başımıza ...


*

    H. A. T.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #19 : Kasım 20, 2018, 21:06:50 »
Yanı artik ce belgesi olmayan 2 zamanlı motorlar falan faturasıyla isletilebiliyor mu?

*

    Z. G.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #20 : Aralık 14, 2018, 11:27:57 »
Ülkede işler karışık bu sıralar , hiç kimse  ne yaptığını bilmiyor ,
Turizm mezunu mühendisler ,
İşletme okumuş maliye bakanları ,
İlk  okul mezunu doktorlar milletvekili adayı .
Biz oturmuş amotör denizciliğin sorunlarının çözümünü bekliyoruz .
Bindirildik bir alamete gidiyoruz kıyamete .

« Son Düzenleme: Aralık 14, 2018, 11:30:03 Gönderen: Zerin Güney »
*

    Ç. Ş.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #21 : Şubat 18, 2019, 18:17:43 »
Sayın dostlar yeni geldim foruma,
yeni aldığım 3.20 şişme bot için de CE belgesi isteyecek mi liman başkanlığı kayıt için Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ç. Ş.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #22 : Şubat 26, 2019, 20:26:20 »
Sorumun cevabına kendim ulaştım, evet isteniyor hem motor ve hem de bot için. Boy ve bg ne olursa olsun.

Bir de buraya yazayım belki forumda yoktur. Liman kaydını kendinize ait bot ve motor için istediğiniz limana yaptırabiliyorsunuz. Kullandığınız yerdeki limana kayıt şartı aranmıyor.

Fuarda ADF yetkilisinden aldığım bilgidir.
*

    Ü. Ö.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #23 : Şubat 26, 2019, 23:53:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sorumun cevabına kendim ulaştım, evet isteniyor hem motor ve hem de bot için. Boy ve bg ne olursa olsun.

Bir de buraya yazayım belki forumda yoktur. Liman kaydını kendinize ait bot ve motor için istediğiniz limana yaptırabiliyorsunuz. Kullandığınız yerdeki limana kayıt şartı aranmıyor.

Fuarda ADF yetkilisinden aldığım bilgidir.

Tabanı katlanabilir ve ya şişme katlanabilir bot 4m den küçük ise kayıt gerekmez diye biliyorum.

Ama isin icine motor girince ne oluyor, Adf den ziyade işlemi yapacak olan liman başkanlığina sorun.
*

    Ç. Ş.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #24 : Şubat 27, 2019, 12:20:48 »
Haklısınız, teşekkürler. İstanbul için bu liman kaydı yapılan yer neresidir ?
*

    O. Ö.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #25 : Mart 21, 2024, 14:24:36 »
Tekne sıfır ama motor sıfır olmasa da ce belgesi isteniyor. Aslında bu ce konusu yeni değil. Tamam 2013 ve sonrasında bir takım yeni uygulamalar geldi ve geliyor. CE uygunluk beyanı aslında "Avrupa Birliği Ekonomik Alanında" ürünlerin serbestçe ticari dolaşımına olanak sağlayan "Avrupa Normlarına Uygunluk" belgesidir.

Ürünlerinizin ilgili direktiflere uygunluğu teknik bir dosya ile kanıtlarsınız. Elbette ürün ile ilgili (örneğin tekne motorları) bir takım minimum şartları da yetkilendirilmiş laboratuvarlar da test ederek bu uygunluk beyanına hak kazanırsınız.

Burada Avrupa menşeili motorlarda vb ce işareti zaten zorunlu. Diğer ülkeler de Avrupa'ya ürün satmak istiyorlarsa ce belgesini almak zorunda olduklarından AEA yani "Avrupa Birliği Ekonomik Ticaret Alanı" giderek büyüyor. AB'ye üye olmasa da ce belgesi almak için gerekenleri yapıyorlar.

CE belgesi Avrupa Birliği’nin yeni yaklaşım direktifleri kapsamında uyulması mecburi olan ürünlere koyulan bir işarettir. Bu kapsama giren ve Avrupa Birliği üye ülkelerin piyasasına sunulacak bu ürünlerde bu işaret zorunludur. Ürünlerin Avrupa piyasalarında serbestçe dolaşabilmeleri için bir nevi sahip olmaları gereken bir pasaport gibi düşünülebilir. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Neden bunları yazdım konu hakkında tecrübeliyim çünkü işim buydu bir zamanlar. CE işaretiyle ilgili yardımcı olabilirim.
« Son Düzenleme: Mart 21, 2024, 14:25:37 Gönderen: Oğuz Öztürk »
*

    M. Z.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #26 : Nisan 22, 2024, 12:51:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bilgi veriyorum.
Dün itibariyle liman başkanlıklarına giden yazıda 01.01.2016 tarihinden sonraki üretimlere 2013/53/EU standardı aranacağı, bu tarihten öncekilerde ise sadece 94/25 CE standardına uygun belgenin yeterli olduğu bilgisi yer alıyormuş.
Bana, artık sorun kalmadı başvurunuzu yapabilirsiniz dediler.

Merhaba, İki zamanlı faturalı ce belgeli deniz motorumu liman başkanlığına kaydettiremedim. Motorun CE belgesinde 94/25 CE Standardı var ama liman başkanlığı bu olmaz diyor. illa 2013/53/EU standardı olacak diyor. Nerde ve nbasıl çözebildiniz dönüş yapabilir misiniz.
*

    M. Z.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #27 : Nisan 22, 2024, 12:52:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne sıfır ama motor sıfır olmasa da ce belgesi isteniyor. Aslında bu ce konusu yeni değil. Tamam 2013 ve sonrasında bir takım yeni uygulamalar geldi ve geliyor. CE uygunluk beyanı aslında "Avrupa Birliği Ekonomik Alanında" ürünlerin serbestçe ticari dolaşımına olanak sağlayan "Avrupa Normlarına Uygunluk" belgesidir.

Ürünlerinizin ilgili direktiflere uygunluğu teknik bir dosya ile kanıtlarsınız. Elbette ürün ile ilgili (örneğin tekne motorları) bir takım minimum şartları da yetkilendirilmiş laboratuvarlar da test ederek bu uygunluk beyanına hak kazanırsınız.

Burada Avrupa menşeili motorlarda vb ce işareti zaten zorunlu. Diğer ülkeler de Avrupa'ya ürün satmak istiyorlarsa ce belgesini almak zorunda olduklarından AEA yani "Avrupa Birliği Ekonomik Ticaret Alanı" giderek büyüyor. AB'ye üye olmasa da ce belgesi almak için gerekenleri yapıyorlar.

CE belgesi Avrupa Birliği’nin yeni yaklaşım direktifleri kapsamında uyulması mecburi olan ürünlere koyulan bir işarettir. Bu kapsama giren ve Avrupa Birliği üye ülkelerin piyasasına sunulacak bu ürünlerde bu işaret zorunludur. Ürünlerin Avrupa piyasalarında serbestçe dolaşabilmeleri için bir nevi sahip olmaları gereken bir pasaport gibi düşünülebilir. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Neden bunları yazdım konu hakkında tecrübeliyim çünkü işim buydu bir zamanlar. CE işaretiyle ilgili yardımcı olabilirim.

Benim faturalı CE belgeli deniz motorumu kaydetmediler. Yasaklandı diyor nasıl oluyorsa
*

    Ö. U.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #28 : Nisan 22, 2024, 13:51:17 »
İki zamanlı motorların, benzinle yağı karıştırarak yaktığı ve yanmış yağı atık olarak bıraktığı için yasaklandığını duymuştum ben de. Sanırım artık iki zamanlı motorlar bu bahsedilen standardın dışında kalacaklar bundan sonra.
*

    T. Ö.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #29 : Nisan 22, 2024, 15:04:46 »
Murat Zengin kaptanım merhaba. usa bayraklı teknemi 2018 sonunda Türk bayrağına geçirdim. Kendim başvurduğumda CE sorunu vardı sonra benim teknem 2002 model olduğu için üretim yılı itibariyle eski CE standardının kabul edileceği söylendi. Tekne ve servis botunu 2018 de Marmaris Netsel marina arkasındaki gümrük müdürlüğü yanında olan bir gümrük komisyoncusuna giriş yaptırdım. Sorun çıkmadı. İşlemi kendim yapmadım.