0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
O güne kadar, pamuk eller cebe.. vergisiz motorini tanker tanker depolarımıza doldururken, hiç itiraz etmiyoruz biz amatör denizciler neticede.. şimdi de birazcık ödeme zamanı..
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapO güne kadar, pamuk eller cebe.. vergisiz motorini tanker tanker depolarımıza doldururken, hiç itiraz etmiyoruz biz amatör denizciler neticede.. şimdi de birazcık ödeme zamanı..Bu kısım izah edilirse iyi olur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan Korsan’a teşekkür ederim.. Madde 6/3 a) tabak gibi MKS ye tabi olan 12 kişiden az tenezzüh teknesi olan benim teknemi kapsıyor.. Dolayısıyla bu sitede yazıp çizen tekne sahibi olan neredeyse tüm korsanları.. (tuvaleti bulunmayan sandal vb kapsam dışı sadece)MKS forumda daha önce sayfa sayfa tartışıldı. İlk olarak şunu söyleyeyim: Teorik olarak pis su tankı zorunluluğunu destekliyorum. Çünkü demirlediğim ve yüzdüğüm koylarda ne bulaşık suyu ne de “hacıbatmaz” sucuklar görmek istemiyorum..Madem bu hafta tüm yazdıklarım eleştiri oldu, haftayı da böyle tamamlayalım ve Gelelim işin pratiğine.. Tekne sahibi olalı bir seneyi geçti.. Bu süreyi de devamlı Gökova Körfezi’nde geçirdim.. Teknemin üzerinde olduğum her gün en az bir defa denize atık basıldığına şahit oldum.. Atık miktarları da öyle az buz değil.. Halı gibi.. (istatistik isteyenler için de % 90 ticari gulet, % 5 kaptanlı motoryat, % 4 motoruat, %1 aylardır olduğu yerde bağlı, hareket yetisi meçhul yelkenli.. )Peki ben neden devamlı bu örnekleri gördüm? Neden gördüm ama kafamı çevirdim? Çünkü: Sistem var mı? Yok. Tesis var mı? Yok. Denetim var mı? Yok. Niyet var mı? Hiç Yok. Peki ne var? Kanun var. Ha bir de üç beş talihsize yazılan ceza var.. Ayıptır..Bu sıkılaştırıcı düzenlemeyi zaten bekliyordum.. çünkü para lazım.. “siz bize yetersiniz cevriyem” denildi, “ibanlım amman amman” diye şarkılar seslendirildi, ama toplanan altınlar, düğün masrafını bile çıkarmaya yetmedi.. yapacak bir şey yok.. efendi gibi davet ettik, icabet etmediniz.. ne yapalım, vergiler ve cezalar tıpış tıpış artacak..15 günde bir haracı da bunun için.. yoksa kimsenin umrunda değil ne çevre, ne balıklar ne de mikrobiyal risk altındaki balıkadam.. ( ki zaten ciddi ciddi balıkadamlara gösterilen hassasiyeti okuduğumda, atıksu yönetmeliğinin hem niyetini hem de sonucunu pek güzel kestirmiştim..)Bakın, geçen sezon.. yer Türkiye’nin turizm incisi.. Ne büyük limandaki ne de hususi marinasındaki atık su toplama makineleri çalışmıyor.. sadece özel bir atık su toplama gemisi arayan olursa, ikiletmeden koylara gidip atığı topluyor.. iyi de yüzlerce ticari guletin girip çıktığı dev liman.. iddiaya göre emiş sistemi çalışmadığı için akşam dönüşte guletler kendi tanklarındaki mayiyi limanın tankına kendi imkanları ile basıyorlar.. e hani bu sistem yönetmelikte kabul görmüyordu.. her güvertede emiş sisteminin takılacağı doğrudan tanka bağlı bir ağız bulunacaktı? Velhasıl, herkes kanuna uyuyor.. atığını vermek için başvuruyor.. kimi diyor ben 200lt. boşalttım, kimi diyor ben 300lt.. parasını şak ödüyor.. makbuzunu cırt alıyor.. devlet mutlu.. parayı aldı.. kaptan mutlu.. makbuzu aldı.. peki ya atıklar? Ya balıklar? Ben de başka bir iş için dolanıyorum ortalıkta.. Dedim bana da 100lt. kesin o zaman hazır gelmişken.. olmaz dediler, sizin tekne burada değil.. denetim mekanizması girip çıkan tekneleri kaydediyor.. Hani bazı zamanlar olur ya kendinize “şu alemin bir salağı beni mi buldunuz?” dersiniz, hah işte o an sn. Çevre bakanı, sn. il ve ilçe çevre müdürleri ve sn. Sg komutanı ve bilimum memur sanki elele tutuşup beni ortalarına almış “vaaa-tan-daş ök-keşşş” diye kafa buluyorlar..Belki büyük abiler, amcalar buraları okurlar diye ben yine de yazayım..Ne zaman:1) yegane amaç çevrenin korunması olur,2) bu iş uğruna yatırım yapıp para harcamaya hazır olunur[size=78%]3)Toplama tesisleri yeterli sayıya ve kapasiteye ulaşır[/size]4) amatör tekneler için atıklar, tekneler atık tesislerine uzun süre sıra bekleyip yanaşarak değil, atık tesislerinin botları limana dönüp bağlayan teknenin başına gelip 3 dk içinde atığı “ücretsiz” çekecek şekilde toplanır3) amatör tekne ile ticari tekne farklı kategorilerde değerlendirilir..4) denetim mekanizması günlük ceza miktarını tutturmak için değil, “tek damla bile asla” prensibiyle denetimlerine başlar..Hah! İşte o zaman..Amaç bağcıyı dövmek değil, üzüm yemek, bu işten asıl mutlu olanlar da balıklar olur derim..O güne kadar, pamuk eller cebe.. vergisiz motorini tanker tanker depolarımıza doldururken, hiç itiraz etmiyoruz biz amatör denizciler neticede.. şimdi de birazcık ödeme zamanı..
Amatör denizcilerin bir an önce 60 günlük süreyi geçirmeden Danıştay nezdinde bu hukuksuz genelgenin iptali için gerekli girişimlerde bulunması şarttır.
vergisiz motorini tanker tanker depolarımıza doldururken, hiç itiraz etmiyoruz biz amatör denizciler neticede.. şimdi de birazcık ödeme zamanı..