0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. G.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #30 : Eylül 07, 2020, 01:44:49 »
Hakan Korsan’a teşekkür ederim.. Madde 6/3 a) tabak gibi MKS ye tabi olan 12 kişiden az tenezzüh teknesi olan benim teknemi kapsıyor.. Dolayısıyla bu sitede yazıp çizen tekne sahibi olan neredeyse tüm korsanları.. (tuvaleti bulunmayan sandal vb kapsam dışı sadece)


MKS forumda daha önce sayfa sayfa tartışıldı. İlk olarak şunu söyleyeyim: Teorik olarak pis su tankı zorunluluğunu destekliyorum. Çünkü demirlediğim ve yüzdüğüm koylarda ne bulaşık suyu ne de “hacıbatmaz” sucuklar görmek istemiyorum..


Madem bu hafta tüm yazdıklarım eleştiri oldu, haftayı da böyle tamamlayalım ve Gelelim işin pratiğine.. Tekne sahibi olalı bir seneyi geçti.. Bu süreyi de devamlı Gökova Körfezi’nde geçirdim.. Teknemin üzerinde olduğum her gün en az bir defa denize atık basıldığına şahit oldum.. Atık miktarları da öyle az buz değil..  Halı gibi.. (istatistik isteyenler için de % 90 ticari gulet, % 5 kaptanlı motoryat, % 4 motoruat, %1 aylardır olduğu yerde bağlı, hareket yetisi meçhul yelkenli.. )


Peki ben neden devamlı bu örnekleri gördüm? Neden gördüm ama kafamı çevirdim? Çünkü: Sistem var mı? Yok. Tesis var mı? Yok. Denetim var mı? Yok. Niyet var mı? Hiç Yok. Peki ne var? Kanun var. Ha bir de üç beş talihsize yazılan ceza var.. Ayıptır..


Bu sıkılaştırıcı düzenlemeyi zaten bekliyordum.. çünkü para lazım.. “siz bize yetersiniz cevriyem” denildi, “ibanlım amman amman” diye şarkılar seslendirildi, ama toplanan altınlar, düğün masrafını bile çıkarmaya yetmedi.. yapacak bir şey yok.. efendi gibi davet ettik, icabet etmediniz.. ne yapalım, vergiler ve cezalar tıpış tıpış artacak..


15 günde bir haracı da bunun için.. yoksa kimsenin umrunda değil ne çevre, ne balıklar ne de mikrobiyal risk altındaki balıkadam.. ( ki zaten ciddi ciddi balıkadamlara gösterilen hassasiyeti okuduğumda, atıksu yönetmeliğinin hem niyetini hem de sonucunu pek güzel kestirmiştim..)


Bakın, geçen sezon.. yer Türkiye’nin turizm incisi.. Ne büyük limandaki ne de hususi marinasındaki atık su toplama makineleri çalışmıyor.. sadece özel bir atık su toplama gemisi arayan olursa, ikiletmeden koylara gidip atığı topluyor.. iyi de yüzlerce ticari guletin girip çıktığı dev liman.. iddiaya göre emiş sistemi çalışmadığı için akşam dönüşte guletler kendi tanklarındaki mayiyi limanın tankına kendi imkanları ile basıyorlar.. e hani bu sistem yönetmelikte kabul görmüyordu.. her güvertede emiş sisteminin takılacağı doğrudan tanka bağlı bir ağız bulunacaktı? Velhasıl, herkes kanuna uyuyor.. atığını vermek için başvuruyor.. kimi diyor ben 200lt. boşalttım, kimi diyor ben 300lt.. parasını şak ödüyor.. makbuzunu cırt alıyor.. devlet mutlu.. parayı aldı.. kaptan mutlu.. makbuzu aldı.. peki ya atıklar? Ya balıklar?   Ben de başka bir iş için dolanıyorum ortalıkta.. Dedim bana da 100lt. kesin o zaman hazır gelmişken.. olmaz dediler, sizin tekne burada değil.. denetim mekanizması girip çıkan tekneleri kaydediyor.. Hani bazı zamanlar olur ya kendinize “şu alemin bir salağı beni mi buldunuz?” dersiniz, hah işte o an sn. Çevre bakanı, sn. il ve ilçe çevre müdürleri ve sn. Sg komutanı ve bilimum memur sanki elele tutuşup beni ortalarına almış “vaaa-tan-daş ök-keşşş” diye kafa buluyorlar..


Belki büyük abiler, amcalar buraları okurlar diye ben yine de yazayım..
Ne zaman:
1) yegane amaç çevrenin korunması olur,
2) bu iş uğruna yatırım yapıp para harcamaya hazır olunur
[size=78%]3)Toplama tesisleri yeterli sayıya ve kapasiteye ulaşır[/size]
4) amatör tekneler için atıklar, tekneler atık tesislerine uzun süre sıra bekleyip yanaşarak değil, atık tesislerinin botları limana dönüp bağlayan teknenin başına gelip 3 dk içinde atığı “ücretsiz” çekecek şekilde toplanır
3) amatör tekne ile ticari tekne farklı kategorilerde değerlendirilir..
4) denetim mekanizması günlük ceza miktarını tutturmak için değil, “tek damla bile asla” prensibiyle denetimlerine başlar..


Hah! İşte o zaman..
Amaç bağcıyı dövmek değil, üzüm yemek, bu işten asıl mutlu olanlar da balıklar olur derim..


O güne kadar, pamuk eller cebe.. vergisiz motorini tanker tanker depolarımıza doldururken, hiç itiraz etmiyoruz biz amatör denizciler neticede.. şimdi de birazcık ödeme zamanı..




*

    A. K.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #31 : Eylül 07, 2020, 08:41:14 »
Onur kaptan ellerine sağlık


*

    Ö. T.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #32 : Eylül 07, 2020, 11:04:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O güne kadar, pamuk eller cebe.. vergisiz motorini tanker tanker depolarımıza doldururken, hiç itiraz etmiyoruz biz amatör denizciler neticede.. şimdi de birazcık ödeme zamanı..


Bu kısım izah edilirse iyi olur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. S.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #33 : Eylül 07, 2020, 12:02:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O güne kadar, pamuk eller cebe.. vergisiz motorini tanker tanker depolarımıza doldururken, hiç itiraz etmiyoruz biz amatör denizciler neticede.. şimdi de birazcık ödeme zamanı..


Bu kısım izah edilirse iyi olur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Al bende de o kadar Öcal Kaptanım. Onur Korsan'ın son paragrafa kadar yazdıklarına kelimesi kelimesine katılıyorum ama son paragrafta teşbih yamıyor gibi bir kafa karışıklığı durumu oldu bende:)


*

    M. A.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #34 : Eylül 07, 2020, 13:12:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan Korsan’a teşekkür ederim.. Madde 6/3 a) tabak gibi MKS ye tabi olan 12 kişiden az tenezzüh teknesi olan benim teknemi kapsıyor.. Dolayısıyla bu sitede yazıp çizen tekne sahibi olan neredeyse tüm korsanları.. (tuvaleti bulunmayan sandal vb kapsam dışı sadece)


MKS forumda daha önce sayfa sayfa tartışıldı. İlk olarak şunu söyleyeyim: Teorik olarak pis su tankı zorunluluğunu destekliyorum. Çünkü demirlediğim ve yüzdüğüm koylarda ne bulaşık suyu ne de “hacıbatmaz” sucuklar görmek istemiyorum..


Madem bu hafta tüm yazdıklarım eleştiri oldu, haftayı da böyle tamamlayalım ve Gelelim işin pratiğine.. Tekne sahibi olalı bir seneyi geçti.. Bu süreyi de devamlı Gökova Körfezi’nde geçirdim.. Teknemin üzerinde olduğum her gün en az bir defa denize atık basıldığına şahit oldum.. Atık miktarları da öyle az buz değil..  Halı gibi.. (istatistik isteyenler için de % 90 ticari gulet, % 5 kaptanlı motoryat, % 4 motoruat, %1 aylardır olduğu yerde bağlı, hareket yetisi meçhul yelkenli.. )


Peki ben neden devamlı bu örnekleri gördüm? Neden gördüm ama kafamı çevirdim? Çünkü: Sistem var mı? Yok. Tesis var mı? Yok. Denetim var mı? Yok. Niyet var mı? Hiç Yok. Peki ne var? Kanun var. Ha bir de üç beş talihsize yazılan ceza var.. Ayıptır..


Bu sıkılaştırıcı düzenlemeyi zaten bekliyordum.. çünkü para lazım.. “siz bize yetersiniz cevriyem” denildi, “ibanlım amman amman” diye şarkılar seslendirildi, ama toplanan altınlar, düğün masrafını bile çıkarmaya yetmedi.. yapacak bir şey yok.. efendi gibi davet ettik, icabet etmediniz.. ne yapalım, vergiler ve cezalar tıpış tıpış artacak..


15 günde bir haracı da bunun için.. yoksa kimsenin umrunda değil ne çevre, ne balıklar ne de mikrobiyal risk altındaki balıkadam.. ( ki zaten ciddi ciddi balıkadamlara gösterilen hassasiyeti okuduğumda, atıksu yönetmeliğinin hem niyetini hem de sonucunu pek güzel kestirmiştim..)


Bakın, geçen sezon.. yer Türkiye’nin turizm incisi.. Ne büyük limandaki ne de hususi marinasındaki atık su toplama makineleri çalışmıyor.. sadece özel bir atık su toplama gemisi arayan olursa, ikiletmeden koylara gidip atığı topluyor.. iyi de yüzlerce ticari guletin girip çıktığı dev liman.. iddiaya göre emiş sistemi çalışmadığı için akşam dönüşte guletler kendi tanklarındaki mayiyi limanın tankına kendi imkanları ile basıyorlar.. e hani bu sistem yönetmelikte kabul görmüyordu.. her güvertede emiş sisteminin takılacağı doğrudan tanka bağlı bir ağız bulunacaktı? Velhasıl, herkes kanuna uyuyor.. atığını vermek için başvuruyor.. kimi diyor ben 200lt. boşalttım, kimi diyor ben 300lt.. parasını şak ödüyor.. makbuzunu cırt alıyor.. devlet mutlu.. parayı aldı.. kaptan mutlu.. makbuzu aldı.. peki ya atıklar? Ya balıklar?   Ben de başka bir iş için dolanıyorum ortalıkta.. Dedim bana da 100lt. kesin o zaman hazır gelmişken.. olmaz dediler, sizin tekne burada değil.. denetim mekanizması girip çıkan tekneleri kaydediyor.. Hani bazı zamanlar olur ya kendinize “şu alemin bir salağı beni mi buldunuz?” dersiniz, hah işte o an sn. Çevre bakanı, sn. il ve ilçe çevre müdürleri ve sn. Sg komutanı ve bilimum memur sanki elele tutuşup beni ortalarına almış “vaaa-tan-daş ök-keşşş” diye kafa buluyorlar..


Belki büyük abiler, amcalar buraları okurlar diye ben yine de yazayım..
Ne zaman:
1) yegane amaç çevrenin korunması olur,
2) bu iş uğruna yatırım yapıp para harcamaya hazır olunur
[size=78%]3)Toplama tesisleri yeterli sayıya ve kapasiteye ulaşır[/size]
4) amatör tekneler için atıklar, tekneler atık tesislerine uzun süre sıra bekleyip yanaşarak değil, atık tesislerinin botları limana dönüp bağlayan teknenin başına gelip 3 dk içinde atığı “ücretsiz” çekecek şekilde toplanır
3) amatör tekne ile ticari tekne farklı kategorilerde değerlendirilir..
4) denetim mekanizması günlük ceza miktarını tutturmak için değil, “tek damla bile asla” prensibiyle denetimlerine başlar..


Hah! İşte o zaman..
Amaç bağcıyı dövmek değil, üzüm yemek, bu işten asıl mutlu olanlar da balıklar olur derim..


O güne kadar, pamuk eller cebe.. vergisiz motorini tanker tanker depolarımıza doldururken, hiç itiraz etmiyoruz biz amatör denizciler neticede.. şimdi de birazcık ödeme zamanı..




Onur kaptanım,
Tenezzüh teknesi sınıflamasına bizim tekneler girmiyor. Tenezzüh sınıflandırması ticari bir sınıflandırma.

Bu genelgenin bizi kapsamadığını tekrar yazıyorum. Ama Sahil Güvenliğin kafa karışıklığı yaşaması durumunda bunun kendilerine de detaylı açıklamamız gerekecektir.

*

    O. G.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #35 : Eylül 07, 2020, 13:39:25 »
Murat Korsan,

Merhaba,

Umarım "kimsenin canı yanmadan" mevzuat açıklığa kavuşur ve siz haklı çıkarsınız..

Öcal Korsan,

Merhaba,

Erkin Koray’ın çok sevdiğim bir lafı var..
“Ya bu kırk milyonda bir hata var, ya bende..”
Eskilerde internette gezinirken devamlı rastladığım bir bilgiydi bu, yatçıların motorini “tanker tanker” nasıl da paşalar gibi ötvsiz aldığı..  Herkes okuyor, herkes öğreniyor..

Demek ki diyorum, bunu bu kadar savunup söyleyen olduğuna göre.. hata bende..  Demek ki depoda mazotum azalmaya yakın, her zaman yaptığım gibi iki elime iki “tanker” alıp yürüye yürüye gittiğim benzinciden doldurduğum mazota çiftçim ötv öderken, ben “hep kayrılan ensesi kalın” olarak yırtıyorum..   
Kimsin diye soranlara cahillikten “vurma abi, amatör denizciyim" derken, ben aslında “armatör” denizciyim de, bu şuursuzluğumun bile  farkında değilim..

Misal, koskoca büyüklerimizden daha mı iyi bileceğim :
“abc nahiyesi mebusu  X YeZe,  Meclis’te’ yaptığı basın açıklamasında, özel yat sahiplerinin mazotun litresi için sadece 1,25 para ödediğini, çiftçilerin ise ÖTV nedeniyle mazotun litresine 3,45 para ödemek durumunda kaldığını ..”  bıdı bıdı..  bıdı bıdı..   bıdı bıdı..
“Madem tanker tanker mazotu hüpletenlerdensiniz, eh, tekkenin sandığına çok değil, siz de 15 günde bir üç beş bir şey atın ki, çorba kaynasın..” diyorlar.. diyorum..  Tabii umalım, Murat Korsan haklı çıksın..
*

    R. E.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #36 : Eylül 07, 2020, 13:52:37 »

Tenezzüh sınıflandırmasına girip girmediğini bilmiyorum teknelerimizin.
Ancak SG durdurduğunda önce mavi kart soruyor. Sonra da en son verdiğin atığın makbuzunu.. Onun da tarihine bakıyor. 2-3 gün önce bir arkadaşımın karşılaştığı bu.

 

*

    Y. U.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #37 : Eylül 07, 2020, 16:19:58 »
Değerli Amatör Denizciler,

Bildiğiniz gibi 2 Eylül 2020 günü eskisinin yerine Denizcilik Atıkları Uygulaması Hakkında yeni bir Genelge yayınlandı. Bu yeni genelgenin 6 (ç) 3) a) maddesinde 12 kişiden az taşıma kapasitesine sahip gemilerin seyrüsefer sırasında oluşan pis sularını ve çöplerini Onbeş günde en az bir defa atık kabul tesisi veya atık alma gemisine vermek zorunda olduğu belirtilmekte.

Burada tereddüt yaratan bazı hususlar var.
- Özel tekneler bu kapsamda mıdır?
- Bu 15 günlük süre neye göre hesaplanır?
- Atık alım tesisleri aşırı zamlar yaparak bu haraçtan azami şekilde faydalanmaya başladılar bunun kontrolü nasıl olacak?
- Çöplerle ilgili işlem nasıl yapılacak?

Yeterince atık alım tesisi yokken ve atık alım tesisleri tam anlamıyla soygunculuk yaparken korkarım bizleri son derece tehlikeli ve tamamen hukuksuz bir gelecek beklemekte.

Kaldırılan mavi Kart genelgesindeki bir madde, ki o genelgenin hukukla bağdaşmayan en önemli maddesi idi, bu genelgede de hem de eskiye göre çok daha ağırlaştırılarak tekrarlanmakta. (Belli ki daha önceki mahkeme kararlarına karşı denizciler aleyhine bazı değişiklikler yapılmış)

Öncelikle, 10. Maddenin 4. Bendinde gemi kaptanlarına atık kabul tesislerine veya atık alma gemilerine verilen atıklar için oluşturulan Atık transfer Formunu bulundurma zorunluluğu getirildi. Önceden bir mahkeme kararında da belirtildiği gibi bu atık alım yükümlülerinin bir sorumluluğu idi ve kaptan bundan sorumlu tutulamıyordu.

Genelgenin 11. Maddesinde “Gemilerden Atık Alınması ve Atıkların Kontrolü Yönetmeliği ile bu genelgede tanımlanan usul ve esaslara uygun olarak atıkların transferini gerçekleştirdiğini belgeleyemeyenlere Çevre Kanununun ilgili hükümleri gereğince idari yaptırım uygulanacaktır.” denmekte. Bu anlamda Çevre Kanununun uygulanabilir tek maddesi talep edilen belgenin verilmemesi ile ilgili olan 20 g maddesi. Cezası da 2020 yılında 22.109 TL.

Hukukta ceza suç işlendiğinde verilir. Suçun ise ispatlanması gerekir. Suçsuzluğun ispatlanması muz cumhuriyetleri dışında hiçbir hukukta yoktur. Buna “masumiyet karinesi” adı verilir ve suçu ispatlanıncaya kadar herkes suçsuz kabul edilir” anlamındadır. Çevre Kanununun son derece farklı amaçlı bir maddesine dayandırılarak amatör denizcilerin cezalandırılması, böylece belki de “teknesi varsa zengindir” düşüncesi nedeniyle devlete ortak edilmeye çalışılması söz konusu olabilir. Amatör denizcilerin bir an önce 60 günlük süreyi geçirmeden Danıştay nezdinde bu hukuksuz genelgenin iptali için gerekli girişimlerde bulunması şarttır.

Şu ana kadar Denizlerdeyiz Amatör Denizciler Derneği bu konuda mücadele başlatacağını söylediği halde, bir yıldan uzun süredir hiçbir girişimde bulunmadığı için bundan sonra da bulunması beklenmeden, aramızdaki hukukçuların devreye girmesi ve bu konuyu ele alması gerekmektedir.

Her şey yerli yerinde olsa ve hakikaten 15 günde bir ve herkes atığını makul ücretler karşılığı verebilse problem olmaz ama gerekli altyapı oluşturulmadan böylesine büyük cezalı bir kural pek çoğumuzun canını, üstelik haksız yere yakacaktır.

Bu konu yıllardır halının altına süpürülüyor ve sürekli büyüyor. Bana çıkmaz demeyin, size de çıkabilir.

Saygılarımla,

Yüce UYANIK
*

    E. D.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #38 : Eylül 07, 2020, 17:26:54 »
   
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O güne kadar, pamuk eller cebe.. vergisiz motorini tanker tanker depolarımıza doldururken, hiç itiraz etmiyoruz biz amatör denizciler neticede.. şimdi de birazcık ödeme zamanı..


Bu kısım izah edilirse iyi olur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

  Öcal hocam ben izah edeyim. Aslında sen cevabı biliyorsun ama ben de yazayım, yanlış bilenler olabilir. Marinalar ve limanlar gümrüklü sahalardır ve yurt dışına çıkarken aynı free shop larda olduğu gibi gümrüksüz alış veriş yapabilirsiniz. Bu çerçevede yurt dışına çıkış yapan her türlü gemi çıkarken belli bir miktarın altında olmamak kaydıyla (miktarı hatırlamıyorum) vergisiz mazot alabilir. Ancak bu mazotu yurt içinde kullanamaz. Durum bundan ibarettir. Ama bazı sorumsuz politikacılar ve her dönemin muhalifleri bunu, devlet yatı olan zengine kıyak çekerken benim fakir çiftçimi kazıklıyor, şeklinde gerçeği yansıtmayan bir algı operasyonunda kullanmaktadır. Bu algı da teknesi ("yatı") olan zengindir üst algısının bir parçası olarak süregeliyor. İşin acı olan tarafı da bu algıdan zarar görenlerin de buna bir şekilde inanıyor olması.
Not: Bu konu daha önce yazıldı, konuşuldu. Forumda araştırılırsa daha detaylı açıklamalar bulunabilir.
*

    A. K.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #39 : Eylül 07, 2020, 18:45:51 »
Erdal korsanım eğer belli bir miktar herhalde tonlarca ifade eder. Neyse, eğer bu miktarı alıp birde yurt dışına giden yat varsa harbi zengindir be hocam . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu yaz Bir  korsan 550 tl  benzin parası verdi diye milletin ağzı acık kaldı .
*

    R. E.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #40 : Eylül 07, 2020, 19:38:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Amatör denizcilerin bir an önce 60 günlük süreyi geçirmeden Danıştay nezdinde bu hukuksuz genelgenin iptali için gerekli girişimlerde bulunması şarttır.


Bu "gerekli girişimler" nelerdir?

Ömründe mahkemede, idari yargıda işi olmamış amatör denizcilerin Danıştay'a dava açmasının prosedürü nedir?

Herhalde yerel idare mahkemesine başvurulacak.
Peki bu nasıl olacak?
Bunu avukat amatör denizciler yapsa, biz de masrafına ortak olarak, vekaletname göndererek veya her ne yapılacaksa onu yaparak katılsak?


 
*

    E. D.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #41 : Eylül 07, 2020, 20:02:53 »
  Murat Ayduk korsan atık alımıyla ilgili değişikliğin amatör tekneleri kapsamadığını söylüyor ama bir taraftan da kesin biliyormuşuz gibi yazışmalar sürüyor. Bence önce işin aslı nedir bir öğrenmekte yarar var.

Aşağıdaki linklerde daha önce ÖTV siz yakıtla ilgili yazılanlar var. Bir göz atmak yararlı olabilir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #42 : Eylül 07, 2020, 20:58:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
vergisiz motorini tanker tanker depolarımıza doldururken, hiç itiraz etmiyoruz biz amatör denizciler neticede.. şimdi de birazcık ödeme zamanı..
Aa! En sevdiğim şehir efsanesi! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Daha önce de pek çok mecrada yazmıştım (örnek: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) ama asıl konuyu bulandırmadan kısacık özet geçeyim;

- transit yakıt (vergisiz) : yurtdışına çıkacak tüm gemiler (çıkış için transitlog düzenlenmiş olmalı) freeshopdan vergisiz rakı alır gibi direk rafineriden vergisiz yakıt alabilir, mühürlü tanker ile size özel geleceği için 10m3 ve üzeri alabilirsiniz, depoya sığmayan geri gider, bu yakıt sadece TR karasuları dışında kullanılabilir, alım yaptıktan sonra 24 saat içinde karasularından çıkılır, aksi durumda yakıt vergilendirilir.

- ötvsiz yakıt : tüm ticari TR bayraklı gemiler gerekli prosedürü (yakıt defteri, makine jurnali, harç, damga, muhasebe işleri vb.) tamamlayarak ötv'den arındırılmış yakıt alabilir.  Sadece belgesi olan firmalar tanker ile satar, marina istasyonundan alınmaz. Çok tüketimi olmayanlar için karlı değildir.



öZgür (mobil)

*

    C. A.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #43 : Eylül 07, 2020, 20:59:43 »
Evet ben de Murat Ayduk korsan'ın neye dayanarak amatör teknelerin bu genelgeye dahil edilmediğini söylediğini merak ediyorum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Genelgenin 6.maddesinin 3.kısmında genelgenin kapsamını açıklarken diyor ki,

MKS'ye tabi ticari gemiler, sportif ve gezi amaçlı kullanılan gemiler ile balıkçı gemileri.

Buradaki sportif ve gezi amaçlı kullanılan gemiler ibaresi amatör tekneleri tanımlamıyor mu?

Selametle...
*

    M. A.

Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #44 : Eylül 07, 2020, 23:27:28 »
Merhabalar Cenk kaptanım,

Terimlerle Sahil güvenlik görevlilerinin bile kafa karışıklığı var bizlerde olduğu gibi. Ama bunu onlara da net bir şekilde anlatmamız gerekiyor karşılaştığımızda.

Bizlerin sahip olduğu (ADB ile) kullandığımız tekneler “Özel tekne” statüsüne giriyor. Amatör tekne diye bir terim yok zaten.

Sportif ve gezi amaçlı (bazen tenezzüh diye de geçer) tekneler denildiği zaman da ticari statüye sahip tekne tanımlaması yapılmış olur.

Aslında örnek verecek olursak; sarı taksiler için geçerli bir yönetmelik çıktığında nasıl ki kendi özel araçlarımız için endişelenmiyorsak, burada da endişelenmememiz gerekiyor. 

Bunu net olarak heryerde bu şekilde dillendirmemiz gerek. Yoksa pratikte bizler bu uygulamayı sahiplenirsek; yanlış uygulamaya ve cezalandırmaya maruz kalır, hakkımızı mahkemelerde aramak zorunda kalabiliriz.

Bu genelgeyi sahiplenmememiz ve pratikte uygulama örnekleri yaratmamalıyız.
Yani bir “teamül hukuku” yaratmamamız gerekiyor.