0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Atilla Kaplan

  • * Gezgin Korsan
  • 566
    • Yaşadığı Şehir
  • Kalamış /İstanbul
    • Tekne Adı
  • Tiger , Setur Yalova marina D pnt
Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #45 : Eylül 07, 2020, 23:43:34 »
Murat kaptan SG yolda çevirdiği zaman ne diyelim. Ne önerirsiniz.

Benim özel minibüsüm var ve kış lastiği uygulamasına tabi değil . Kış gelince tüm ticarilere kış lastiği geçerli , polisler yolda çevirdikleri zaman mecburi kardeşim diyorlar . Memurlara kanunları okusam başıma neler gelir acaba Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 
Attila Kaplan /Tiger  Setur/Yalova  D pnt .     EMEKSIZ YEMEK OLMAZ
*

    Çevrimdışı Cenk Ayvacı

  • * Gezgin Korsan
  • 428
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • Ulusoy 14 Çeşme
Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #46 : Eylül 08, 2020, 02:42:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar Cenk kaptanım,

Terimlerle Sahil güvenlik görevlilerinin bile kafa karışıklığı var bizlerde olduğu gibi. Ama bunu onlara da net bir şekilde anlatmamız gerekiyor karşılaştığımızda.

Bizlerin sahip olduğu (ADB ile) kullandığımız tekneler “Özel tekne” statüsüne giriyor. Amatör tekne diye bir terim yok zaten.

Sportif ve gezi amaçlı (bazen tenezzüh diye de geçer) tekneler denildiği zaman da ticari statüye sahip tekne tanımlaması yapılmış olur.

Aslında örnek verecek olursak; sarı taksiler için geçerli bir yönetmelik çıktığında nasıl ki kendi özel araçlarımız için endişelenmiyorsak, burada da endişelenmememiz gerekiyor. 

Bunu net olarak heryerde bu şekilde dillendirmemiz gerek. Yoksa pratikte bizler bu uygulamayı sahiplenirsek; yanlış uygulamaya ve cezalandırmaya maruz kalır, hakkımızı mahkemelerde aramak zorunda kalabiliriz.

Bu genelgeyi sahiplenmememiz ve pratikte uygulama örnekleri yaratmamalıyız.
Yani bir “teamül hukuku” yaratmamamız gerekiyor. 



Murat korsan bu genelgenin özel tekneleri değil ticari gemileri/tekneleri kapsaması gerektiği hususunda hem fikiriz.

Konuyu netleştirmek için tarifleri de net yapmak gerekli. Ticari geminin/teknenin tanımı şöyledir : Suda ekonomik menfaat sağlama amacına tahsis edilen veya fiilen böyle bir amaç için kullanılan her gemi, kimin tarafından ve kimin adına veya hesabına kullanılırsa kullanılsın “ticaret gemisi” sayılır.

Bana göre genelgede tarif edilen 'sportif ve gezi maksatlı' gemi özel tekneleri tarif ediyor. Ticari tekneler için sportif ve gezi maksatlı tanımı yapılmaz.

Böyle bir tanımlama yapıldıktan sonra genelgeyi kontrol edecek sahil güvenlik/deniz polisi/liman yetkilisi/belediye görevlisine durumu nasıl izah edecek ve bahsettiğiniz teamül hukukunu nasıl inşa edeceksiniz.

Bence akıllara zarar, büyük haksızlıklara gebe bir durum söz konusu. Ben maalesef genelgeyi üstünüze alınmayarak getireceği haksız zararlardan kurtulabileceğinizi sanmıyorum.

Daha önce de değindim gibi, muhtemelen bu genelge iş bilmez biri tarafından hazırlanmış ve gene iş bilmez kişiler tarafından onaylanarak yürürlüğe girmiştir.

Selametle...
*

    Çevrimdışı Onur Gölge

  • * Gezgin Korsan
  • 68
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • EOS II, Bodrum
Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #47 : Eylül 08, 2020, 03:34:07 »
Cenk Korsan,
Merhaba,
"Ticari tekneler için sportif ve gezi maksatlı tanımı yapılmaz." diyorsunuz ama Ulaştırma Bakanlığı Gemi Cins Tanımları'nı yaparken 3701'de tam da bunu yapmış  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

3513 Gezinti (Tenezzüh) Gemisi
Belirli bir noktadan hareket ederek liman veya sınırlı liman seferi bölgeleri içerisinde önceden belirlenmiş bir rotada turist gezdiren ve aynı gün içerisinde turunu tamamlayan, denizde hareket etme kabiliyetine sahip ve denize elverişli 12’ den fazla yolcu taşıyan ticari yolcu gemileridir.

3701 Ticari Yat
Yat tipinde inşa edilmiş, kamarası, tuvaleti, lavabosu, mutfağı olan, ticari olarak gezi ve spor amacıyla yararlanılan, yük, yolcu veya balıkçı gemisi niteliğinde olmayan, taşıdığı yolcu sayısı 12’i (dahil) ya da kabotaj seferinde 100 mille sınırlı, en yakın karadan 20 milden fazla uzaklaşmamak şartıyla, taşıdığı yolcu sayısı 36 “yı (dahil) geçmeyen gemilerdir.

3702 Özel Yat ( Boyu 24 Metre Üzeri )
Yat tipinde inşa edilmiş, kamarası, tuvaleti, lavabosu, mutfağı olan, taşıdığı yolcu sayısı 12’yi geçmeyen, gezi ve spor amacıyla yararlanılan, özel yat amacıyla kullanılan ve ulusal standarda göre ölçüldüğünde boyu (LH) 24 metreden büyük olan gemilerdir.

3801 Özel Yat (Boyu 24 Metre Ve Daha Küçük )
Yat tipinde inşa edilmiş, kamarası, tuvaleti, lavabosu, mutfağı olan, taşıdığı yolcu sayısı 12’yi geçmeyen, gezi ve spor amacıyla yararlanılan, özel yat amacıyla kullanılan ve ulusal standarda göre ölçüldüğünde boyu (LH) 24 metreden büyük olmayan gemilerdir.

3705 İlkel Yapılı Ahşap Gemi (Wooden Ship of Primitive Build)
İlkel Yapılı Ahşap Gemi (Wooden Ship of Primitive Build): Kamarası, tuvaleti, lavabosu, mutfağı olan, gezi, spor ve eğlence amacıyla yararlanılan; ağırlıklı olarak ahşap malzemenin ve el ustalığının kullanıldığı; taşıdığı yolcu sayısı 36'yı (dahil) geçmeyen, geleneksel ve ilkel metotlarla inşa edilmiş, özel tasarımı haiz veya tarihi bir geminin kopyası veya benzeri olarak inşa edilmiş gemilerdir.


Sanıyorum Murat Korsan da ilk baştan beri bu tanımlara işaret ediyor ve denetime gelen SG'e bu durumu anlatmamızı ve gereksiz yere teamül oluşturulmamasını öneriyor. Doğru bir yaklaşım ama:

Genelgedeki ticari tanımı çok daha kapsayıcı (GATS harici tüm ticari gemiler) ise de odak noktamız olan hem 3701 Ticari Yat ve hem de 3801 Özel Yat için  yukarıda da görüldüğü üzere ortak olarak "gezi ve spor amacıyla yararlanılan" tanımı var..   
Genelgenin 6.Madde 3.Fıkrası da aynı tanımı kullanıyor:  ticari gemiler + sportif ve gezi amaçlı kullanılan gemiler + balıkçı gemileri diyor.
Ben buna kendim cevap bulamadım, izninizle Murat Korsan'dan yorumlamasını rica edelim..

Terim/tanım salatası olduğuna ben de katılıyorum.

*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.336
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #48 : Eylül 08, 2020, 07:34:37 »
Datça SG dün Palamutbükünde yaptığı kontrolde bizim için geçerli olduğu uyarısını yaptı. Bilginize...
S/Y TAJ, denizlerde, en güzel karantina  teknede...
*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.774
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina
Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #49 : Eylül 08, 2020, 09:27:15 »
Günaydınlar herkese,
Bir çok kişide kafa karışıklığı olduğu aşikar, buna SG de dahil. Genelgenin net yazılmadığı hususunda sizlerle hem fikirim.

Türkiye’de iki sektör devlet tarafından çok fazla takip edilir ve denetlenir. Bunlardan biri bankacılık sektörüdür, diğeri de petrol sektörü. Petrol sektöründe (istasyon değil) olduğum için bu tür yönetmelik, genelge vs yazıları ile uzun süredir başımız dertte. Zira orada da masa başında net yazılmayan bir çok yazı çıkar...

Bu yüzden şirketimizdeki avukatlarla bunları çok defa istişare eder, gerekirse bağlı olduğumuz dernek aracılığıyla yazı yazar (Pet-Der), açıklama isteriz.

Bu yazıda da ne yazık ki net yazılmayan genelleme yapan bir kısım var..

Şimdi kısaca yorumumu yazayım.

Bu tür yazılarda muhattabın net olarak yazılması gerekmektedir. Yazılmaması durumunda “içeriğinde şu anlam da var” diyerek kapsam altına alınması doğru değildir. En azından teoride!!

İsmi sadece Murat olanlar haftasonu sokağa çıkamaz diye bir genelge yazılırsa, bundan sadece ismi Murat olanlar etkilenir. İsmi Murat ile aynı anlamı taşıyan “Dilek”, “İstek” isimli vatandaşlar etkilenmez.

O yüzden genelgede “Özel Tekneler” ibaresi yer almadıkça bu genelgenin bizleri kapsadığı korkusunu ancak yanlış yorumlayan kolluk kuvvetleri nedeniyle taşımalıyız.

Yazıda “tüm siyah tank bulundurma zorunluluğu olan tekneler” ibaresi olmadan, tüm bunları yorumlayarak bu sınıf da girer, diğer sınıf da girer denirse zaten işin içinden çıkılamaz bir yere varırız.

Özet olarak, bu yazıda da muhattap net olarak yazılmadıkça kapsam altına girmememiz gerekir. Ceza yazılır mı yazılmaz mı bilemem; lakin, sonrasında bu tür savunma ile iptali kolay olur düşüncesindeyim. (Bir iki defa buna benzer işle ilgili dosyamız olmuştu)

Herkese selametler dilerim...




« Son Düzenleme: Eylül 08, 2020, 09:28:27 Gönderen: Murat Ayduk »
S/Y Mi Nina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #50 : Eylül 08, 2020, 10:35:25 »
Geçen yıl kendisine haksız ceza yazılan bir teknenin davası emsal mahkeme kararı olmasına rağmen hala sürüyor.
Keşke neyin ne olduğunu birilerinin canı yanmadan netleştirebilsek.

Bunu dernek senelerdir yapmadığına göre aramızdan işi bilen bir avukat yapmalı. Yürürlüğün iptali ile ilgili başvuru prosedürünü ben bilmiyorum ama muhakkak bu hukuksuz (hatta hukuksuzluğu devam ettiren ve çok daha ağırlaştıran) genelgenin iptal sürecine hakim hukukçular vardır aramızda.
*

    Çevrimdışı Cenk Ayvacı

  • * Gezgin Korsan
  • 428
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • Ulusoy 14 Çeşme
Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #51 : Eylül 08, 2020, 11:19:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cenk Korsan,
Merhaba,
"Ticari tekneler için sportif ve gezi maksatlı tanımı yapılmaz." diyorsunuz ama Ulaştırma Bakanlığı Gemi Cins Tanımları'nı yaparken 3701'de tam da bunu yapmış  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

3513 Gezinti (Tenezzüh) Gemisi
Belirli bir noktadan hareket ederek liman veya sınırlı liman seferi bölgeleri içerisinde önceden belirlenmiş bir rotada turist gezdiren ve aynı gün içerisinde turunu tamamlayan, denizde hareket etme kabiliyetine sahip ve denize elverişli 12’ den fazla yolcu taşıyan ticari yolcu gemileridir.

3701 Ticari Yat
Yat tipinde inşa edilmiş, kamarası, tuvaleti, lavabosu, mutfağı olan, ticari olarak gezi ve spor amacıyla yararlanılan, yük, yolcu veya balıkçı gemisi niteliğinde olmayan, taşıdığı yolcu sayısı 12’i (dahil) ya da kabotaj seferinde 100 mille sınırlı, en yakın karadan 20 milden fazla uzaklaşmamak şartıyla, taşıdığı yolcu sayısı 36 “yı (dahil) geçmeyen gemilerdir.

3702 Özel Yat ( Boyu 24 Metre Üzeri )
Yat tipinde inşa edilmiş, kamarası, tuvaleti, lavabosu, mutfağı olan, taşıdığı yolcu sayısı 12’yi geçmeyen, gezi ve spor amacıyla yararlanılan, özel yat amacıyla kullanılan ve ulusal standarda göre ölçüldüğünde boyu (LH) 24 metreden büyük olan gemilerdir.

3801 Özel Yat (Boyu 24 Metre Ve Daha Küçük )
Yat tipinde inşa edilmiş, kamarası, tuvaleti, lavabosu, mutfağı olan, taşıdığı yolcu sayısı 12’yi geçmeyen, gezi ve spor amacıyla yararlanılan, özel yat amacıyla kullanılan ve ulusal standarda göre ölçüldüğünde boyu (LH) 24 metreden büyük olmayan gemilerdir.

3705 İlkel Yapılı Ahşap Gemi (Wooden Ship of Primitive Build)
İlkel Yapılı Ahşap Gemi (Wooden Ship of Primitive Build): Kamarası, tuvaleti, lavabosu, mutfağı olan, gezi, spor ve eğlence amacıyla yararlanılan; ağırlıklı olarak ahşap malzemenin ve el ustalığının kullanıldığı; taşıdığı yolcu sayısı 36'yı (dahil) geçmeyen, geleneksel ve ilkel metotlarla inşa edilmiş, özel tasarımı haiz veya tarihi bir geminin kopyası veya benzeri olarak inşa edilmiş gemilerdir.


Sanıyorum Murat Korsan da ilk baştan beri bu tanımlara işaret ediyor ve denetime gelen SG'e bu durumu anlatmamızı ve gereksiz yere teamül oluşturulmamasını öneriyor. Doğru bir yaklaşım ama:

Genelgedeki ticari tanımı çok daha kapsayıcı (GATS harici tüm ticari gemiler) ise de odak noktamız olan hem 3701 Ticari Yat ve hem de 3801 Özel Yat için  yukarıda da görüldüğü üzere ortak olarak "gezi ve spor amacıyla yararlanılan" tanımı var..   
Genelgenin 6.Madde 3.Fıkrası da aynı tanımı kullanıyor:  ticari gemiler + sportif ve gezi amaçlı kullanılan gemiler + balıkçı gemileri diyor.
Ben buna kendim cevap bulamadım, izninizle Murat Korsan'dan yorumlamasını rica edelim..

Terim/tanım salatası olduğuna ben de katılıyorum.


Onur Korsan, ne demek istediğinizi tam olarak anlayamadım. 3701'deki ticari tekne tanımında, sportif ve gezi maksadıyla kullanılan ama ticari (yani bir kazanç elde ettiğiniz) tekneler ticari teknedir diye bir tanımlama yapılmıştır.

Genelgede sportif ve gezi maksatlı tekneler diyor, ticari olarak kullanılan sportif ve gezi maksatlı tekneler demiyor. Dolayısıyla genelgede belirtilen tekneler amatör denizcilikte kullanılan özel tekneler oluyor.

Bu durumda yetkililere durumu anlatamazsınız.

Selametle...
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.677
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #52 : Eylül 08, 2020, 12:21:03 »
Ben bu yönetmeliğin kasıtlı olarak ,son dönemde denize çıkmaya başlayan bu milleti yıldırmak amacı ile çıkarıldığı hakkındaki kuşkumu tekrarlıyorum.
Bu millet ne kumpaslar gördü , bu da onlardan birisi olabilir.

Devletin denizci toplum yaratma yolunda ,resmi politikasına da ters olan bu uygulamanın iptali için bir dilekçe örneği olursa -  hazırlar isek şahsen ben başvururum.

Kesilecek ceza muhakkak mahkemelerde iptal olur bu saçma yönetmelikle, ama onu beklememek lazım.

Fikrim budur.

Not : İki ayrı yerdeki sahil güvenlik de bizi kapsadığını söylüyor ise , fazla tartışmak gereksiz .
« Son Düzenleme: Eylül 08, 2020, 12:23:56 Gönderen: Öcal Turan »
*

    Çevrimdışı Özgür Ökten

  • * Gezgin Korsan
  • 3.606
    • Yaşadığı Şehir
  • Fethiye-Muğla
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • MARLIN
    • Gemi Trafik
Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #53 : Eylül 08, 2020, 13:13:44 »
Benim fikrim şöyle;

- Bu güncelleme ve önceki genelde özel tekneleri de kapsıyor. Çünkü hem yeni gemi atık alım sistemine hem de mavi kart sistemine (MKS) dahil özel tekneler de. İçinde tuvaleti olan ve hukuken gemi sayılan her deniz aracını ilgilendiriyor.

- 15 gün denizde geçirilen süredir. karada, marinada, barınakta duran tekneden 15 günde bir atık ver demenin manası yok. Binlerce tekne vardır özellikle bu salgın döneminde seyir yapmadan yatan.

- Kaç gündür denizde olduğunun takibi, kanıtlanması zor bir iş. Özel tekneler için kaptanın beyanı esas olmalı ancak bir anlaşmazlık durumunda marina, barınak kamera kayıtları, şahitler, telsiz kayıtları vb. gibi deliller gerekebilir.

- Bunun çıkma sebebi muhtemelen pandemi döneminde Göcek koylarında sabit duran, koyları bedava marina olarak kullanan, hiç yerinden kıpırdamadan hızlı botu ile patronunu alıp getiren orta boy motoryatlar ve bunlar hakkındaki "hiç kımıldamıyorlar, turmepa teknesi de görmedik, atıklarını ne yapıyorlar" şikayetleri nedeni iledir.

Muhtemelen bu şikayetler Ankara'da dayısı olan birine iletildi veya bir KÜP (Kalbur Üstü Person) bizzat gördü ve dayısını aradı, dayısı müsteşarı aradı, müsteşar yardımcısını, yardımcı öbürünün yardımcısını, o memuru, memur stajyeri filan derken alelacele, yarım yamalak bu güncelleme yazıldı ve yayınlandı.

Tahminin bir süre sonra burada dile getirilen şikayetler de aynı emir komuta zinciri içinde ilgili birime ulaşacak ve daha anlaşılır bir güncellemenin güncellemesi gelecek.

Netekim,
Koyları bedava marina olarak kullanan, bağladıkları yerden neredeyse sezon boyunca kımıldamayan ve kıyı-koy işgali dışında bir ihtimal denizi de kirleten özel teknelere bir denetim, kural, sınırlama gelmesi gerekiyordu. Umarım bu güncelleme yeniden mantıklıca güncellenip denizlerde uzun zaman geçiren özel teknelere bir çekidüzen verdirir hale gelir.

(Özel tekne deyip duruyorum çünkü ticari tekneler zaten her liman dışı seferinde, her yolcu değiştirdiğinde transitlog düzenlemesi ve atık teslimi yapmak zorundalar.. Ahlakı ve vicdanı olanlar uyguluyor.. Özel tekneleri buna zorlayan birşey yoktu..)
><(((º>
*

    Çevrimdışı Onur Gölge

  • * Gezgin Korsan
  • 68
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • EOS II, Bodrum
Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #54 : Eylül 08, 2020, 14:24:31 »
Cenk Korsan,


Aynı şeyi söylüyoruz. Ben de bu genelgenin bizim özel teknelerimizi de kapsadığını düşünüyorum ve ilk okuduğumdan beri de bunu söylüyorum.


Ama Murat Korsan'ın da haklı olduğu yer var.. O da tekne tanımlarının tam yapılmadığını ve itiraz edilmesi gerektiğini söylüyor..  Ki zaten, genelgenin kötü kaleme alındığı hepimizin ortak görüşü..  (Ama Murat Korsan haklı olsa bile, inancım o ki o maddeye açık seçik "özel yat" yazıp yine de o parayı alacaklar.. Çünkü para lazım.. Yani sebep konusunda Özgür Korsan'dan farklı düşünüyorum..)


SG de halihazırda özel tekneleri kapsadığını bildirmiş.. Yani uygulama da bu yönde olacak gibi görünüyor.. Umarım denildiği gibi süreç içinde daha uygulanır bir halş alır..


"Tartışma gereksiz" düdüğü çalındığına göre, ben bu konuyu kendi açımdan burada kesiyor ve ötvsiz mazotumu almaya koşuyorum..


Sevgiler..
*
Ynt: 15 günde bir atık vermek zorunlu hale geldi.
« Yanıtla #55 : Eylül 08, 2020, 18:50:41 »
ÖTV'siz mazot bizlere  YOK. Hiç ümitlenmeyin.
S/Y KOZA


Eğer teknenle berabersen dünyanın neresinde olursan ol her sabah evinde uyanırsın.