0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. E.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #15 : Ekim 17, 2021, 16:21:49 »
Bir bilgi de ben vereyim. Aynı sorunu ben de 2 ay içinde Marmaris Adaköy Marina da yaşadım. 29 feet teknem için geçen yıl 12.000 TL yerine  33.000 TL fiyat vererek. Kibarca seni istemiyoruz demişlerdi. Efe korsanımla telefonla da konuşmuştuk. Ama özellikle buradan herkese ileteyim istedim. Marinaların doluluk oranlarını biliyorlar ve buna göre ne kazıklasak kardır diyorlar. Adım gibi eminim diğer marinalarda yer açılsın. Albatros ve Adaköy de eski fiyatlarına geri dönecekler. Yazık gerçekten...


*

    M. E.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #16 : Ekim 17, 2021, 23:36:17 »
Adaköy Marina için , Cooks Club gibi seçkin bir otel işleten grubun nasıl olurda marinası bu şekilde düzenlenir hala anlamadım. Tuvalet ve duş konusu ( marin ofislerin arkasında ama bu yıl sonuna yenilerini yapıyorlar galiba) problem, tamir ve bakımlar için ayrılmış bir alan olmaması gibi düzensizlikleri var.
Artıları; palamar hizmeti ve personeli iyi, denizi temiz, sakin bir Marina oluşu diyebilirim.

 Siz Adaköy yerine daha makul fiyatlı yer bulabildiniz mi?


*

    M. T.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #17 : Ekim 18, 2021, 01:33:33 »
Yeni marina ve marinette’ler yapilmadan bu sorunlar cozulmez. Tekne sayisi ve boyutlari arttikca 30 feet civari teknelerin isi zor. Bakalim bu sene yurt disindan kac adet tekne gelecek, kac adet sifir tekne sahiplerine teslim edilecek.

Mucev’in yeni marina/marinette/iskele yapma plani varmi? Mevcut belediye iskelelerini bu vakfa devretmek, isletmek ayri, ilave tesisler acmak ayri. Marina insasi uzun ve maliyetli. Onun yerine su anki restoran iskeleleri gibi… korunakli koylarda 30-40 teknelik de olsa ufak marinetteler acilmasi bir nebze durumu rahatladir.

Mucevle konusmak lazim. Kim konusur, nasil konusur? Amator denizci dernegi var midir? Herkes teknesini Mugla il sinirlari icine baglamayi tercih ediyor, bu bolgede marinalarin bos kalmasi bence mumkun degil. Fiyat artisindan kacan teknelerin bir daha ayni yere geri donecegini sanmam. Isletmeler bu hesabi kitabi yapmislarki fiyatlari 2-3 katina cikartiyor.


*

    B. E.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #18 : Ekim 18, 2021, 09:07:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Adaköy Marina için , Cooks Club gibi seçkin bir otel işleten grubun nasıl olurda marinası bu şekilde düzenlenir hala anlamadım. Tuvalet ve duş konusu ( marin ofislerin arkasında ama bu yıl sonuna yenilerini yapıyorlar galiba) problem, tamir ve bakımlar için ayrılmış bir alan olmaması gibi düzensizlikleri var.
Artıları; palamar hizmeti ve personeli iyi, denizi temiz, sakin bir Marina oluşu diyebilirim.

 Siz Adaköy yerine daha makul fiyatlı yer bulabildiniz mi?

Mutlu kaptanım selamlar,

Şu anda İçmeler Limanında yani belediyenin yerine koydum. Fiyatı oldukça makul hizmet kalitesi de Adaköye yakın. (çünkü bence Adaköyde marinadan çok bir barınak seviyesinde) Maliyet ucuz olduğundan ufak bir maliyet ile kendime özel tonoz attırdım ve bu sene oradayım. Seneye belki farklı bölge veya değişikliği tekrar değerlendirebilirim. Ama O fiyatlara Adaköye gideceğime Yachtmarin e veya diğer yerlere giderim. En azından gerçek marina olur. Tuvalet, duş, teknik imkan...vs olur. Sevgiler...


*

    M. T.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #19 : Ekim 21, 2021, 07:33:50 »
Karacasogut iskelesi genisletiliyormus... simdi Facebook da gordum. Boyle bir de resim / plan paylasilmis.

Altina yazilan yorumlarda bazi kisiler karsi cikmakta.. otekiler ise teknelerin baglanacak yer bulamadigi icin alarga da kaldigini bu sebepten koya daha az tekne sigdigini belirtmisler. Iskelenin genisletilmesini olumlu karsilamislar.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    E. S.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #20 : Ekim 21, 2021, 12:47:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Karacasogut iskelesi genisletiliyormus... simdi Facebook da gordum. Boyle bir de resim / plan paylasilmis.

Altina yazilan yorumlarda bazi kisiler karsi cikmakta.. otekiler ise teknelerin baglanacak yer bulamadigi icin alarga da kaldigini bu sebepten koya daha az tekne sigdigini belirtmisler. Iskelenin genisletilmesini olumlu karsilamislar.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İçinde bulunduğumuz günlerde özellikle Türkiye'nin güney batısında çok ciddi bir bağlama kapasitesi yetersizliği yaşanıyor. Pek çok marinada yer bulunmuyor, yer olanlarda fahiş fiyatlar istiyor. Bu şartlar altında bağlama kapasitesini arttıracak bu haber kulağa hoş geliyor lakin muçev'in bu uygulaması kanun dışı. 50 m2 dükkan inşaatı için Çed raporu istenirken marina inşaatı için çevre il müdürlüğü Çed'e gerek yoktur diye görüş bildirmiş. Ayrıca Karacasöğüt antik bir liman. Pek çok Stk ve çevre koruma örgütü bu marina inşaatının hem çevre hem tarih açısından büyük risk ve tahribat oluşturacağı yönünde hem fikir. Teknesini daha ekonomik olarak buraya bağlayabileceğini düşünen bir kaç kişi inşaat konusuna olumlu bakarken, büyük çoğunluk bedava bile olsa bu hukuksuz yapı içerisinde yer almak istemiyor.
Okluk zaten elden gitti, Karacasöğüt de giderse Gökova körfezinde alargada kalabilecek kapalı koy, doğal liman kalmayacak.
*

    S. B.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #21 : Ekim 21, 2021, 18:40:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Karacasogut iskelesi genisletiliyormus... simdi Facebook da gordum. Boyle bir de resim / plan paylasilmis.

Altina yazilan yorumlarda bazi kisiler karsi cikmakta.. otekiler ise teknelerin baglanacak yer bulamadigi icin alarga da kaldigini bu sebepten koya daha az tekne sigdigini belirtmisler. Iskelenin genisletilmesini olumlu karsilamislar.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İçinde bulunduğumuz günlerde özellikle Türkiye'nin güney batısında çok ciddi bir bağlama kapasitesi yetersizliği yaşanıyor. Pek çok marinada yer bulunmuyor, yer olanlarda fahiş fiyatlar istiyor. Bu şartlar altında bağlama kapasitesini arttıracak bu haber kulağa hoş geliyor lakin muçev'in bu uygulaması kanun dışı. 50 m2 dükkan inşaatı için Çed raporu istenirken marina inşaatı için çevre il müdürlüğü Çed'e gerek yoktur diye görüş bildirmiş. Ayrıca Karacasöğüt antik bir liman. Pek çok Stk ve çevre koruma örgütü bu marina inşaatının hem çevre hem tarih açısından büyük risk ve tahribat oluşturacağı yönünde hem fikir. Teknesini daha ekonomik olarak buraya bağlayabileceğini düşünen bir kaç kişi inşaat konusuna olumlu bakarken, büyük çoğunluk bedava bile olsa bu hukuksuz yapı içerisinde yer almak istemiyor.
Okluk zaten elden gitti, Karacasöğüt de giderse Gökova körfezinde alargada kalabilecek kapalı koy, doğal liman kalmayacak.

MUÇEV denen "şey"in malum beşli çetenin +1 elemanı olduğu çok net.

Muğla yöresinden sorumlu Mehmet Ağar'ın ifşa olmadan önce adeta Menteşeoğulları Beyliği edasıyla yaptığı bu girişim şu an tüm kanunsuzluğu ile ifşa edilmiş halde.

Bağlanma sıkıntısı çeken korsan kardeşlerimize çok ağır bir etik görev düşüyor.
*

    E. S.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #22 : Ekim 22, 2021, 12:18:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. B.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #23 : Ekim 22, 2021, 18:53:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #24 : Ekim 22, 2021, 19:29:54 »
Tarihi alanlar ve ören yerlerine duyulan hassasiyeti paylaşıyor olmakla kekova daha mı önemsiz, yada bodrum belediye marina da su altı  şehri daha mı önemsiz diye düşünüyorum.Hem marina yetersiz diye şikayetlerimiz hem çevre hassasiyetimiz konuyu bir açmaza doğru sürüklüyor.Mevcut marinalarin konumunu begenmiyorken mucev marina önemli bir boşluğu dolduracak zannımca.Evet marina yapılması çevreyi kirletir ama alargacilik daha az kirletmiyor bana göre.Bu yaz raca restaurantin arkasında yol üzerindeki çöp konteynerlerinden  taşmış ortalığa saçılmış çöplerin kimseyi rahatsız etmeyişi karşısında çok şaşırmıştım.Marina içinde cif ile tekne yıkayan komşumu sikayet edip etmemek arasında çok kararsızlık yaşamıştım.Geldigimiz noktada bulunduğumuz marina içinde ki olumsuzlukları ve çevreyi kirleten faaliyetleri engelleyecek davranış ve tutum içerisinde olmaya başlarsak karacasöğüt te yapılacak marinanin hizmetlerinden faydalanirken aynı zaman da çevreye zarar vermesini engelleyebiliriz.Aksi takdirde yönetim zafiyeti başladığı nokta da yassah hemşehrim diyen muktedirlerden pek bir farkımız kalmaz diye düşünüyorum.
*

    M. C.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #25 : Ekim 22, 2021, 23:17:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tarihi alanlar ve ören yerlerine duyulan hassasiyeti paylaşıyor olmakla kekova daha mı önemsiz, yada bodrum belediye marina da su altı  şehri daha mı önemsiz diye düşünüyorum.Hem marina yetersiz diye şikayetlerimiz hem çevre hassasiyetimiz konuyu bir açmaza doğru sürüklüyor.Mevcut marinalarin konumunu begenmiyorken mucev marina önemli bir boşluğu dolduracak zannımca.Evet marina yapılması çevreyi kirletir ama alargacilik daha az kirletmiyor bana göre.Bu yaz raca restaurantin arkasında yol üzerindeki çöp konteynerlerinden  taşmış ortalığa saçılmış çöplerin kimseyi rahatsız etmeyişi karşısında çok şaşırmıştım.Marina içinde cif ile tekne yıkayan komşumu sikayet edip etmemek arasında çok kararsızlık yaşamıştım.Geldigimiz noktada bulunduğumuz marina içinde ki olumsuzlukları ve çevreyi kirleten faaliyetleri engelleyecek davranış ve tutum içerisinde olmaya başlarsak karacasöğüt te yapılacak marinanin hizmetlerinden faydalanirken aynı zaman da çevreye zarar vermesini engelleyebiliriz.Aksi takdirde yönetim zafiyeti başladığı nokta da yassah hemşehrim diyen muktedirlerden pek bir farkımız kalmaz diye düşünüyorum.

Karacasöğüt ,şu an Gökova da denizcilerin Marmaris e ulaşmasını sağlayan bir  kavşak noktası yapılan marina sezonda 12 aylık yerleşen teknelerin sürekli yatmasından dolayı yer olmayacağından ihtiyacı olan denizciler sıkıntı yaşayacaktır.
Okluğun devre dışı kalmasından sonra sıkışma çözümsüzlüğe gidecektir.
Marina yapılıp yerin artması kalıcı tekneleri çoğaltacak ,ihtiyaç gidermeye gelindiğinde yer sorunu had safhaya varacaktır.
Bence bu tür kavşak noktalarına en azından yazın  günü birlik için ciddi bir kontenjan ayrılmalı , kışın da sadece kasım mayıs arası kışlama olmalı . Mevcut düzende dışarıda kalanın ne hali varsa görsün olmamalı.
*

    M. E.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #26 : Ekim 23, 2021, 11:45:36 »
Mehmet kaptanim sizin bakış açınızdan degerlendirmemistim konuyu.Bahsetiginiz durumda ayrı bir handikap ve endişenizi paylaşıyorum.
*

    O. G.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #27 : Ekim 23, 2021, 17:07:12 »
Mehmet Korsan çok doğru bir noktaya işaret ediyor.
Özellikle hub olan bağlama yerlerinde ve marinalarda "puantaj" sistemi uygulansa ne kadar güzel olur..
Sezonda olduğu yerde bağlı yatan birçok tekne var.. (misal benim teknem.. Akdeniz'de kurulu en büyük midye yetiştirme tesisiyim, ayda bir de midyelerimi dolaştırmaya çıkıyorum.. İki turlayıp dönüyorum..)
Oysa yan komşum pire gibi, ilk fırsatta palamar çözer, dönüşünü uzatır durur.. Sezonun önemli kısmı denizde..
Marina yönetimi onun sezonda boşalttığı yeri yıllık bağlama ücretinin çok üzerinde günlük olarak kiralayabiliyor.. Benim bulunduğum yerden ise yıllık bağlama ücreti dışında para kazanamıyor..

Bu yılki fiyat listesine göz attım.. Yıllık bağladığım yerin günlüğü 1 birime gelmişken, işletme bunu sezonda günlük bağlamada 8 birim olarak fiyatlamış..
Komşumun bu yılki 16 haftalık sıcak sezonda olmadığı zamana kabaca 12 hafta desek, 12 hafta x 7gün x 8 birim= 672 birim ediyor..
Alışveriş, misafir indirip bindirme, tamir vs. için günlük gir çık yapan da çok tekne var ve bu 672 birim aslında çok çok daha da yüksek, ama ortalamada demek ki işletme komşumun boş bıraktığı yerden birbuçuk yıllık bağlama parası daha kazanmış.. Ne güzel..

Komşum marina için bulunmaz hint kumaşı iken, ben değilim..
O altın yumurtlayan tavuk, ben? Yarıştaki katlalan pervane gibi handikap puanıyım..
Ama yıl sonunda, ikimiz de "aynı" yıllık bağlama ücretini ödüyoruz..

Dolayısıyla beni de komşum gibi olmaya özendirecek "keyfimin kahyası" dışında hiç bir nedenim yok..
Cumartesi kafama eserse marinada takılır, akşam güneşinin keyfini çıkarırım..  Pazar günü evde geç bi kalvaltı ederim, öğleyi geçe şöyle bir tekneye uğrar, tozlanan güverteyi yıkar, bir kahve içer eve dönerim.. Zamanım müsait.. Denize açılmayı özlediğim zaman çıkabilirim..
Ama madem fark yok, haftasonu koylar kalabalık, çıkmam, haftaiçi açılırım.. Marinaya pazartesi sabahı dönsem de olur, koy şahane, aklı olan ayrılmaz, ama Pazar gecesi en sevdiğim dizi var, affetmem, döner hemen bağlarım.. Bizim buralar Russel'a kitabını oturup bir daha yazdıracak "aylaklığa övgü"yü özüyle yaşayan tekneci dolu..

Oysa ki, marina yönetimi halihazırda tuttuğu tekne çıkış kayıtlarından sezon sonunda bir puantaj hesaplaması yapsa, yıllık sözleşmede belirttiği günlük "bulunmama" ücretlerini sezon sonunda nakden iade etse, takip eden bağlama yılı ücretinden daha da avantajlı olarak düşmeyi teklif etse, marinalar yeni yıl için fiyat verirken bu puantaj sistemine göre fiyatlandırma yapsa, bağlı olan marina iyi puantajlı müşterisini kaybetmek istemese, diğer marinalar indirimli fiyatla kendilerine çekmeye çalışsa..

Yani yükü tüm tekne sahiplerine eşit olarak değil, puantaj üzerinden dağıtsa, hem içerdekiler hem kapıda bekleyen tekne sahipleri bir nefes alsa, işletme de daha fazla kazansa..

Bu yazdıklarım özel marinalarda çok rahat uygulanabilir olmakla beraber, özellikle belediye vs.nin işlettiği, daha insaflı bağlama ücretleri olan  ve girenin bir daha asla çıkmadığı bağlama yerlerinde daha da önem kazanıyor.. 
Hele özel işletme olmayan öyle yerler var ki şu anda aslında sadece "günlük" bağlamaya hizmet vermesi lazım.. Çünkü yoğunluk ve talep çok fazla, buralarda tüm tekne sahiplerinin eşit hakkı var, ama buralar 365gün boyunca bir midye tesisi tarafından (Ah bu ben!) işgal edilmiş durumda olduğundan bağlama değil kazık çakma tesisi olarak hizmet veriyor.. Düşünsenize.. İskelenin en manzaralı yerine 365gün çakılı kalmayı, gecelik bağlayıp ayrıldığımız restoranlara teklif etsek? Yemek içmek yok? Ne derlerdi?

Benim bağladığım yer hub olduğundan vızır vızır, boş yer yok, misafirlerden erken gelenler tek tük boş yere sığışıyor.. Geç kalanlar?  Adam ailesiyle yoldan gelmiş.. Bağlayacak.. Ama yer yok.. Niye? Çünkü :
  - Müdürüm, selam, yer yoksa haftasonları alargaya çıkabilirim.. Yeni yılda da indirim yaparsınız?
  - Boşver indirimi.. En sevdiğim müşterim olmaya ne dersin?

Özetle işletmeler "bağlıllık" indirimi değil "bağlamama indirimi" yapsalar, hayat hepimiz için daha kolay olacak..
« Son Düzenleme: Ekim 23, 2021, 17:21:04 Gönderen: Onur Gölge »
*

    A. K.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #28 : Ekim 23, 2021, 17:14:11 »
Eger denizcilik gelişsin istiyorsak kalıcı barınakların veya frenklerin tabiriyle marinaların yapılması lazım. Eğer marina az , talep çok olursa fiyatlar aşırı yüksek oluyor, o zaman bazı arkadaşlar alargacı oluyor. eğer marina yapılmaya başlanırsa istemezük oluyor. Aynı baz istasyonları gibi . İstasyon istemezük ama telefonu isterük.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bence marinaya EVET ama en doğal koyda, sit alanında, boğazın yanında değil olarak tartışmamız lazım .

 Her zaman marinalar sosyal çekim merkezleri olup olaylar hep bunun etrafında gelişir. O yüzden allahın dağında marina olmaz , dolayısıyla ucuz denizde olmaz . Hepimiz hesap yapmayı biliyoruz , marinanın , kıymetli alan kirası , 7/24 personel , bakım maliyetini hesaplayın ve gelirlerini hesaplayın. bizim istediğimiz maliyette marina açılamayacağını göreceksiniz.

"en iyi ürünü , en iyi hizmeti, en ucuz fiyatı, istediğiniz  yerde birarada bulamazsınız

Şunu kabul etmek lazım . Deniz doğası nedeniyle pahalı malzemeler gerektirir => denizle uğraşmak pahalıdır=>
parasız, denizle uğraşılmaz.
*

    M. T.

Ynt: Marmaris-Datca cevresi Marina arayisi
« Yanıtla #29 : Ekim 25, 2021, 00:15:40 »
Sezon da ikmal icin gunubirlik kullanim ( max. 2 ya da 3 gun diyelim teknede bir ariza vs. varsa ) 10-15 teknelik bir yer birakilirsa guzel olur. Online rezervasyon sistemi ile… ikmal / tamirat yapmak isteyen tekne rezervasyonunu ve odemesini yapar. Gider baglanir…

Gocek icin botla bile karaya cikacak yer yok deniliyordu, botla karaya cikmak icin de ufak, alcak bir iskele lazim her yere. (dinghy dock)

Bu konulari Mucev ile konusmak lazim, burda sabaha kadar yazalim cizelim… amator denizcinin ihtiyaclarini ve fikirlerini dinlemelerini saglamak lazim. Kim konusur? Gezgin Korsanlar mi? ADF mi?

Hic yoktan iyi ama 50 teknelik iskele cozmeyecek baglanma ihtiyacini…Denizlerimize her yil 100-150 tekne belki daha fazlasi ilave olmakta.

Onumuzdeki 3 sene icinde 1000 teknelik baglanma yeri ihtiyaci ongormek lazim. Guney sahillerinde, Demre marina sezondaki yogunlugu cozmez.

Arz/Talep dengesi bozulunca hersey fiyatlara yansiyacak, daha fazla parayi veren dudugu calacak.