0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. V.

Ynt: 24 volt sisteme 12 volt tenvirat
« Yanıtla #15 : Kasım 12, 2020, 10:27:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
@Hakan Varal; 30A yazıyor bunda. Alternatörler 110A en az o araçlarda. Patlatmaz mı?

@Orhan abi, 12v cihazlar zarar görmez mi?

Tamam Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Birde bunu incele derim. 24Vdc to 12Vdc 2400W 200A Arabanın 24 Voltundan alıp (Alternatör vs.) , 12 V Akülerini bu ara malzeme ile şarj edebilirsin.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not: Bir önceki gönderdiğim linkteki malzeme Çıkışı 30 A. (Benim kullandığım teknede 85 lik Fiat motor var. Alternatörü de epeyce büyük. Patlatmadan çalışıyor. Ama bağlı olan cihaz Akü beslemiyor. Direk Lamba, Radar, Sintine pompası vs. beslemeyi yapıyor.)


*

    A. Ç.

Ynt: 24 volt sisteme 12 volt tenvirat
« Yanıtla #16 : Kasım 12, 2020, 11:11:35 »
Alternatör 110A verebiliyorsa ve 110A veriyorsa 12 V x 110A = 1320 W eder, %10 kadar sürtünme vs kayıp koyarsak 1500 W eder. 1 kW yaklaşık 1,35 HP'dir, yani alternatör tam güçte çalışsa bile 1,35 x 1,5 kW= 2Hp enerji ister. 8-10 Hp bir motor için çok olabilir ama 50 Hp için kayıp çok az olur.


*

    A. D.

Ynt: 24 volt sisteme 12 volt tenvirat
« Yanıtla #17 : Kasım 12, 2020, 22:09:02 »
Bugün Hakan abiye telefonda da söyledim. 24V to 12V battery to battery charger bütün sorunu giderir. 12V akü bankını 24V akü bankı üzerinden şarj edersin gibi görünüyor ama değil. 24V akünün voltajı yükseldiği anda devreye girip 24V Akü üzerinden beslenerek 12V aküler doldurur. Voltaj düştüğü anda kapanıp devredışı kalır. 24V aküleri boşaltmaz iki akü bankı birden şarj olur.


*

    A. Ç.

Ynt: 24 volt sisteme 12 volt tenvirat
« Yanıtla #18 : Kasım 12, 2020, 22:18:02 »
Tüketiciye yönelik elektirk sitemlerini mümkün olduğu kadar basit tutmakta yarar var. En doğrusu her şeyi 24V ile çalıştırmak. Tek tük 12V cihaz varsa 24 - 12 V dönüştürücü yeterli olur, aslında cihazlarını 24 V'unu bulmak daha doğru görünüyor. 12V bağımsız bir sistem kurup bunu 24 V üzerinden veya bağımsız bir alternatörden şarj etmek veya 24 V üzerinden üzerinde şarj varken şarj etmek bana aşırı uçuk görünüyor, ne kadar basit o kadar iyi. 


*

    M. Ö.

Ynt: 24 volt sisteme 12 volt tenvirat
« Yanıtla #19 : Kasım 13, 2020, 08:51:31 »
Hakan Karavana mı geçtin? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    A. D.

Ynt: 24 volt sisteme 12 volt tenvirat
« Yanıtla #20 : Kasım 13, 2020, 15:38:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tüketiciye yönelik elektirk sitemlerini mümkün olduğu kadar basit tutmakta yarar var. En doğrusu her şeyi 24V ile çalıştırmak. Tek tük 12V cihaz varsa 24 - 12 V dönüştürücü yeterli olur, aslında cihazlarını 24 V'unu bulmak daha doğru görünüyor. 12V bağımsız bir sistem kurup bunu 24 V üzerinden veya bağımsız bir alternatörden şarj etmek veya 24 V üzerinden üzerinde şarj varken şarj etmek bana aşırı uçuk görünüyor, ne kadar basit o kadar iyi.

Ahmet abş sende haklısın ancak 24V dan 12V a çevirici arızalandığı zaman 12V olan ürünler bozulabiliyor. 12V dan 24V a sorun yok. En fazla alet çalışmaz. Dediğim cihaz akü şarj cihazı 24V sistemin var ama bazı ürünlerin 24V da çalışamıyor. İnverterin de yok ya da koymak istemiyorsun ve 12V sistemini kullanmak için bir akü aldın ayırdın. O aküyü şarj edebilmenin yolu her gördüğün 220V yerinde aküyü ayrı bir redresörle şarj mı edeceksin. Kimse uğraşmaz. Onun yerine böyle karavanlar için geliştirilmiş bir ürün var. Arabadaki alternatörü değiştirip sistemi 12 ye döndürme şansın da yok beyin vs herşey 24V ile çalışıyor. Cihazı 24V ile 12V akü grubu arasına koyuyorsun. Cihaz 24V aküyü kontrol ediyor, tepesine bir yerden bişey gelip voltaj yükseldiği zaman ve 24V akü dolduğu zaman hop devreye giriyor 24V a gelen gücü allayıp pullayıp makyajını yapıp 12V akülere veriyor, onları doldurmaya başlıyor ve doldururkende redresör gibi şarj ediyor. Yani dolu akünün kafasına allah ne verdiyse basıp bozmuyor. Çok da karmaşık bir sistem değil. Kablolaması gayet basit
*

    A. Ç.

Ynt: 24 volt sisteme 12 volt tenvirat
« Yanıtla #21 : Kasım 13, 2020, 15:48:18 »
şimdi 24 V bir sistemimiz var, şarj sistemi, aküler, kablolar ve sigorta veya anahtar paneli var. Devreye 12 V olarak ikinci bir sistem koyuyoruz, 24 V'tan 12 V'u şarj edecek bir değiştirici var, 12 V akü var, onun kabloları var ve ikinici bir panel var, bunun aracılığı ile 12 V'u dağıtıyoruz. Büyük olasılıkla teknelerde olduğu gibi bir 220 V bağlantısı da vardır, bu kadar çok elektrik bana hiç de kullanıcı dostu gelmedi.
*

    S. T.

Ynt: 24 volt sisteme 12 volt tenvirat
« Yanıtla #22 : Kasım 13, 2020, 23:45:42 »
Aynı sorun bende de var,okudum,araştırdım sordum..aklıma yatan en iyi çözüm konvertör olayı..
24 volt konvertör,bir tane bara....kaç tane 12 volt cihaza gidecekse ,yeterli amperde 24-12 konvertör al,24 volt önce konvertöre girecek 12 volt olarak çıkacak bu çıkışı baraya götür,ordan cihazlara dagıt..sıcaklık,aşırı akım vb korumalı konvertörler var onlardan kullan..30 amper sanırım yeter karavana..ama piyasada satılan 40-50 liralık çin malı ucuz oto konvertörlerine çok güvenme..tabi sigortaları unutma..
« Son Düzenleme: Kasım 13, 2020, 23:47:19 Gönderen: Servet Tunç »
*

    S. T.

Ynt: 24 volt sisteme 12 volt tenvirat
« Yanıtla #23 : Kasım 14, 2020, 00:24:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bu ikisi işini görür..yine bilenleri dikkate al,ben böyle yapıyorum..
*

    A. D.

Ynt: 24 volt sisteme 12 volt tenvirat
« Yanıtla #24 : Kasım 14, 2020, 08:28:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
şimdi 24 V bir sistemimiz var, şarj sistemi, aküler, kablolar ve sigorta veya anahtar paneli var. Devreye 12 V olarak ikinci bir sistem koyuyoruz, 24 V'tan 12 V'u şarj edecek bir değiştirici var, 12 V akü var, onun kabloları var ve ikinici bir panel var, bunun aracılığı ile 12 V'u dağıtıyoruz. Büyük olasılıkla teknelerde olduğu gibi bir 220 V bağlantısı da vardır, bu kadar çok elektrik bana hiç de kullanıcı dostu gelmedi.
Yok abi 220v girişi falan. ufacık bir cihaz. İki akü grubu arasına koyuyorsun o kadar. Hakan abi zaten iveco otobüsü karavan olarak baştan sonra restore edecek. Herşeyi 24V olarak bulmak için çırpınacağına bu şekilde kullanacak. Zaten kablolama sistemi baştan sonra yeniden yapılacak. Düşük akımdan yüksek akıma konvertör kullanırken problem yok bozulursa en fazla cihazlar çalışmaz ama 24V dan 12V a o tip cihaz kullandığın zaman alet bozulduğu zaman 12V bağlı cihazların çoğu bozulur. Cihazlar bozulmasada 12V sistemli cihazların hiç birini kullanamazsın tek bir cihaz yüzünden.