0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #30 : Aralık 29, 2018, 10:31:38 »
Ted Brewer Presents A Primer on Yacht Design

The Numbers (More Than You Ever Wanted To Know!)
(And please don't ask me what the Metric equivalents are!)


Bana sormayın kitap yazdım alın okuyun diyor kısaca...
Kim kendi Teknemi kendim çizeceğim , sonrada yapacağım diyorsa artık kitap Amazonda satılıyor
Hediyesi 13 Benjamin

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Aralık 29, 2018, 10:39:05 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    O. E.

Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #31 : Aralık 29, 2018, 10:56:49 »
Bu arada kendi Teknemi kendim yapacağım , hatta kısmen kendim çizeceğim (olan çizimi radikal olarak değiştirecek miş) diyenler var aslında ama hep söylüyorlar  ,kendi ortamlarında dalga geçiliyor ,horlanıyor, alay ediliyorlar...
Sayıları fazlaca bu vatandaşların Destek verilmesi lazım...En azından dalga geçmemek lazım
Hee he yaparsın dense bir nebze cesaretlendirilse ...
Fena mı olur
Bakarsın yaparlar ....


« Son Düzenleme: Aralık 29, 2018, 11:00:25 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    R. E.

Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #32 : Aralık 29, 2018, 11:59:11 »

Çok teşekkür ederim Köstekçi Kaptanım.

Doğru mu anladım bilmiyorum ama bu "Comfort ratio" denilen şey, keyifli seyir için "ne ka ekmek o ka köfte" hesabı. Yani tekne deplasmanlı, su altı hattı alan olarak daha genişse, direk doğru yere basıyorsa (ağırlığı doğru yere veriyorsa) daha iyi. Bir de bunu dünkü fırtınadan kalan soluganlar şeyttiriyor.. (doğru anladıysam solugan CR'da, ekmek çok köfte az durumu ortaya çıkarıyor).

Bir de diyorki elmalarla armutları kıyaslamayın. Armutları diğer armutlarla, elmaları diğer elmalarla kıyaslayın.. (orada bildiğim-duyduğum C. Archer dışında başka tekne markaları veriliyor)

Heh..
Bu keyifli seyir şeysi.. Hava kötülediğinde az dayak yenecek tekne için hesap. (aynı sınıf iki teknede).. Ben açıkça bu J B B serisinde aman aman bir fark olacağını sanmıyorum..

Sailboatdata sayfalarındaki Comfort ratio'nun anlamını, içeriğini merak etmiştim esas olarak.. Tekne hafifse oran düşük, tekne ağırsa, hacimliyse yüksek..

Kendi teknemin ağırlığını bilmediğimden öyle aman aman bir seyir deneyimim de olmadığından bir şey diyemeyeceğim. 5-7-8 bofort havada ada kuytusunda içinde de havuzlukta da uyunabiliyor. Tek tırsma demir tarar mı korkusu oluyor.. Yani ılık su denizciliği için çok gerekli bir konu değilmiş..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekne yapma işine hiç girmiyorum Oktay Kaptan.. O iş için keser, testere tutmadan başlayarak hiçbir konuda deneyimim yok. Uğraşacak enerjim de. Yapmaya girişenlere, yapanlara saygı duyuyorum tabiiki..






*

    M. K.

Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #33 : Aralık 29, 2018, 12:06:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mehmet korsan formüldeki uzunlukları foot cinsinden, ağırlıkları pound cinsinden girince bende saçma sapan değerler çıkmıyor. Sizde formüldeki birimlerinizi kontrol edin bence.

Efe korsanım formülü yerine koyunca
Comfort ratio CR=Displacement in pounds/ (.65 x (.7 LWL + .3 LOA) x B1.333)  ==23877/(0,65*((0,7*30,89)+(0,3*35,69))*(11,36*1,333))  =75,0453431 diyor
Oysa "Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap" diye bir site var orada hesaplatınca 44,49 çıkıyor. Bir şeyi yanlış yapıyorum ama ne anlamadım... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

LOA=35.69
LWL=30.89
BMax=11.36
Displacement=23877
SailArea=979.83
DisplacementToLWL=362
Max hull speed=7.45
SailAreaToDisplacement=18.91
LWLToBeam=2.72
motionComfort=44.49
capsizeRatio=1.58
« Son Düzenleme: Aralık 29, 2018, 12:14:47 Gönderen: Mehmet Köstekçi »


*

    R. E.

Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #34 : Aralık 29, 2018, 13:56:02 »

Çok da kafa yormayın. Dert etmeyin bu CR işini..  Ted Emmi'nin (tahayyül ettiği mi, uydurduğu mu, formüle ettiği mi diyeyim ?) icadı bu 'comfort ratio' zamane yelkenlileri için aman aman bir ölçü değil. Tekne büyüdükçe sadece 'CR' (seyir konforu) artmıyor. Sunduğu iç konfor da artıyor. (bulaşık makinesinden duş-tuvalet kabini alanına, içinde eğilmeden dolaşmaktan, içecek-gıda-yedek donanım malzeme-kıyafet saklama alanlarının genişliğine, misafir ağırlamaya kadar..)

Sadece forum üyelerinin değil, tüm dünyadaki yelkenli tekne meraklılarının teknelerini büyütme tutkusunun temeli de bu olmalı.. Benimki "menzili biraz genişletmek" idi..  Yoksa küçük teknede uygun rüzgardaki yelken seyrinin verdiği tat, her tür 'comfort'un da 'ratio'nun da üstünde.. 

Aman aman ölçü olmadığını sailboatdata'dan biraz zahmetli de olsa izlemeniz mümkün. Aynı boydaki farklı markaların CR'ları aşağı yukarı aynı. Geleneksel formlarla, planlarla üretilmiş ahşaplarınki zaten yüksek  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yoğurt kabı sınıflamasında diğer her şeyden sonra bakılacak parametre..