27 Ocak 2019 Pazar, Gezgin Korsan Sohbet Toplantı İlanı


0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.714
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #15 : Şubat 08, 2011, 21:00:32 »
Sadece genovayı hesaplamak teknenin-sloop arma olduğunu kabul ediyoruz-yelken alanını isabetli bir şekide gösterir mi? Kesirli armalarda flok-genova özellikle küçükken upuzun bumbalar sayesinde çok büyük yelken alanlarına erişmek mümkün değil mi?
Kaldı ki kullanılan genovayı yüzde  olarak da ifade etmiyor bu hesap.
Kabaca bir değer olarak mı geçiyor?
S/Y Lotus
*

    Çevrimiçi Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.191
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #16 : Şubat 08, 2011, 21:06:16 »
Kesirli armada ön ıstralyanın direğe bağlandığı noktadan direk dibine olan mesafeyi kullanmak gerekiyor. Söylenmek istenen, fiziksel ölçülerin dışında arttırılan yelken alanının dikkate alınmaması. Çünkü o zaman teknelerin mukayese imkanı kalmıyor. Yani bir çeşit standardizasyon.
Tabii ki ana yelken alanını da ön yelken alanına eklemek lazım.
« Son Düzenleme: Şubat 08, 2011, 21:18:37 Gönderen: Orhan Barut »
*

    Çevrimdışı Özden Oğul

  • * Gezgin Korsan
  • 2.316
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • Destiny , Foça
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #17 : Şubat 08, 2011, 23:41:38 »
Haaaa!  Anladım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hiçbirimiz hepimiz kadar akıllı değiliz.
*

    mehmetsutcu

Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #18 : Şubat 09, 2011, 01:24:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Eğer kıyılarda gezineceksek bu oran 150-250 arasında , açık denizlere çıkacaksak 250-350 arasında olmalı. Oran ne kadar küçülürse tekne o kadar hızlı olacaktır.


Eğer doğru anlayıp hesabı da doğru yaptıysam benim kızçeyle uzaya bile giderim... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Deplasman 8930 lb
Su hattı 26.11 f.

8930/ (1016x0.26x0.26x0.26=)17.85 = 496     Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Deplasman kg cinsinden  olursa orijinal teknik verilerine göre 227,  950 kg da ilaveten yatak, yorgan, çarşaf, erzak, giyim, bot, bisiklet, dıştan takma ve bilumum ıvır zıvırı da koyarsak 280 gibi makul bi sonuca ulaşıyor...
Kendimizi de koyarsak... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zayıflıycam ama... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vay be benim Kızçe açıkdenizci çıktı.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 
*
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #19 : Şubat 09, 2011, 02:45:14 »
Bir pogo mini transat 6.50 için değerler ilginç...

Length wl; 6.50 m
Length oa; 6.50 m
Beam; 2.97 m
Draught; 1.58 m
Displacement; 890 kg
Ballast; 450 kg
Mast height 11.00m
Inside height 1.57m
Water ballast: not available
Mainsail; 24 m2
Genoa; 18 m2
Jib 12 m2
Storm jib; 4 m2
Spi; 72 / 48 m2

Bu verilere göre...
Deplasman/Boy Oranı 90,5
Balast oranı 0,505
Yelken Alanı/Deplasman Oranı 38,9 (main+jib)
*
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #20 : Ekim 26, 2012, 14:24:38 »
Orhan Korsan' ın bahsettiği, Deplasman/Boy ve  Yelken Alanı/Deplasman Oranı gibi önemli parametreleri hesaplamak için hazır ve kolay bir site;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada, hazır bu siteye girmişken; 25 soruluk Gezgin Korsan Test Sınav' ına da buyrun  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 
*
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #21 : Nisan 20, 2014, 22:38:07 »
Benim bir sorum olacak. Klasik yelkenli teknelerde ozellikle long keel tipi teknelerde teknenin boyu ile su hatti boyu arasinda 2 metreye yakin farklar oluyor. Ozellikle klasik yelkenlilerin tumu boyle.
Bu durum hizi etkiler mi? Bu nedenle mi modern tekneler kut burunlu ve su hatti maximumda ?
Selamlar saygilar
S/Y Boemar - Marinturk D65
*
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #22 : Nisan 21, 2014, 00:12:57 »
L.Hess'in dizayn ettiği BCC teknelerin özellikle Pardeylerin tekneleri bu sorunuzu cevaplar nitelikte.Bu teknelerde su hattı boyu tekne boyuna çok yakındır.Özkan  Gülkaynak'ın Kayıtsız'ı da M.Tanton dizaynı bu gurup teknelerdendir.Eski İngiliz iş teknelerinden Fifie'leri de buguruptan sayabiliriz.Sonuç olarak bütün longkeel teknelerin su hattı,tamboylarına göre çok kısa olmuyor.Bazı yarış teknelerinde su hattı klasını belirttiği için su hattı kısa tutuluyordu.Ama bu durumu bütün longkeel tekneler olarak genellememek gerekir.
 Sürati suhattı boyu muhakkak etkiliyor.William Fife'nin dizaynı TUIGA,MOONBEAM gibi teknelerde çok kısa olan su hattı derin draft ve balast ile hemen yanlayan teknede suhattı boyu biranda artıp denge ve sürat artıyor.Biliyorsunuz deplasman teknelerinde suhattı boyu ile hesaplanan max.hız formülü var.
S/Y BABA-TUNCA Yeşilköy Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #23 : Nisan 21, 2014, 08:20:25 »
Cevap icin tesekkurler Mustafa korsanım,
Benim icin aydınlatıcı oldu, özet olarak anladığım MOONBEAM modeli teknelerde motor la gitmeyeceksin, yelken yapacaksin  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Saka bir yana bu tip teknelerin iç hacimleride kucuk oldugundan (kullanılabilir alan olarak) bana mantıklı gelmiyorlardı. hele marina kiralarının tekne boyuna göre verildiği bir dönemde,
S/Y Boemar - Marinturk D65
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.012
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #24 : Nisan 21, 2014, 08:53:16 »
Eski tasarımlarda su hattı boyu genellikle tekne boyuna göre azdır. Gerekçesi ise:

Rüzgar azsa bayılmadan veya az bayılarak seyreder. Bu nedenle gövde hızına ulaşamaz ama sürtünme azaltıldığından mümkün olduğu kadar  hızlı gider. Yeterli rüzgar varsa tekne yatacaktır, bu yatıklık su seviyesinin üstündeki kısımları suya sokacak ve teknenin su altı boyu  uzayacaktır. Boy uzadığı için gövde hızı da artacaktır. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 839
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #25 : Ocak 29, 2017, 10:52:27 »


 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu hesaplamaların benim de anlayacağım şekilde hem de metrik sistemle ifadesi mümkün değil mi?

"gövde hızı" ile "yelkenli hızı" ayrımı arasında dağıldım.. Kayboldum sanırım..

*

    Çevrimdışı Kurmay Erbaş

  • * Gezgin Korsan
  • 331
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir & Çeşme
    • Tekne Adı
  • TANGAROA,ALAÇATI MARİNA
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #26 : Ocak 29, 2017, 22:02:04 »
Yeni teknoloji,teknenin yanlardan kanatlarla sudan kesilerek büyük sürate ulaşmasını sağlayan tasarımlar hakkında ne düşünüyorsunuz?Bunların bazı eski feribotlara uygulanmış örneklerini gördüm.Acaba bizim kullandığımız yelkenlilere bunu eklemek mümkün olur mu?
TANGAROA ALAÇATI MARİNA
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 839
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #27 : Aralık 28, 2018, 23:44:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
4. AVS(LPS) veya STIX Değeri

Teknelerin stabilitesi için 1979 Fastnet yarışlarına kadar AVS veya LPS denilen alabora olma açısı kullanıldı ve genel kural bu açının açık deniz tekneleri için 120 derece üstünde olması beklenirdi.

fastnet yarışlarında ortaya çıkan problemlerden sonra Avrupa Birliği bu konuda başka tanımlamalara gitti ve STIX(Stability Index) sayısını ön koşul olarak kabul etti.

Kabaca bir teknenin STIX değeri feet olarak boyu ile aynı olmalıdır. 31 feet bir teknenin STIX değeri 31 civarında olması gerekir.

Dalga>3m, Rüzgar 8-10 Bofor, açık deniz için STIX>32
Dalga<4m, Rüzgar<8 Bofor, Kıyı seferi için STIX>23
Yakın Kıyı için STIX>14
Kapalı Koylar için STIX>5

Yukarıdaki tanımlamalar Avrupa Normlarında belirlenmiştir.

Sailboatdata'da gördüğümüz "comfort ratio" nedir? Nasıl hesaplanır?

*
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #28 : Aralık 29, 2018, 09:27:10 »
Recep korsanım Ted Brewer amcam aşağıdaki gibi açıklamış ta;  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap google teyzenin saçma çevirisinden bişey anlaşılmıyor malesef... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

COMFORT RATIO (CR): This is a ratio that I dreamed up, tongue-in-cheek, as a measure of motion comfort but it has been widely accepted and, indeed, does provide a reasonable comparison between yachts of similar type. It is based on the fact that the faster the motion the more upsetting it is to the average person. Given a wave of X height, the speed of the upward motion depends on the displacement of the yacht and the amount of waterline area that is acted upon. Greater displacement, or lesser WL area, gives a slower motion and more comfort for any given sea state.

Beam does enter into it as as wider beam increases stability, increases WL area, and generates a faster reaction. The formula takes into account the displacement, the WL area, and adds a beam factor. The intention is to provide a means to compare the motion comfort of vessels of similar type and size, not to compare that of a Lightning class sloop with that of a husky 50 foot ketch.

The CR is : Displacement in pounds/ (.65 x (.7 LWL + .3 LOA) x B1.333). Ratios will vary from 5.0 for a light daysailer to the high 60s for a super heavy vessel, such as a Colin Archer ketch. Moderate and successful ocean cruisers, such as the Valiant 40 and Whitby 42, will fall into the low-middle 30s range.

Do consider, though, that a sailing yacht heeled by a good breeze will have a much steadier motion than one bobbing up and down in light airs on left over swells from yesterday's blow; also that the typical summertime coastal cruiser will rarely encounter the wind and seas that an ocean going yacht will meet. Nor will one human stomach keep down what another stomach will handle with relish, or with mustard and pickles for that matter! It is all relative.

Formülde değerleri yerine koyunca da saçma sapan bir rakam çıkıyor ortaya.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 30 la 40 arası idare eder; 40-42 arası iyiymiş sözde...
« Son Düzenleme: Aralık 29, 2018, 09:29:01 Gönderen: Mehmet Köstekçi »
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Efe Sarıoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 170
    • Yaşadığı Şehir
  • Denizli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maiden
Ynt: Tekne Alırken Dikkat Edilecek Performans Parametreleri
« Yanıtla #29 : Aralık 29, 2018, 10:01:35 »
Mehmet korsan formüldeki uzunlukları foot cinsinden, ağırlıkları pound cinsinden girince bende saçma sapan değerler çıkmıyor. Sizde formüldeki birimlerinizi kontrol edin bence.