27 Ocak 2019 Pazar, Gezgin Korsan Sohbet Toplantı İlanı


0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #30 : Ocak 10, 2019, 20:33:04 »
Fiyatlar da şöyle


Bu fiyatlar çıplağa yakın fiyatlar....
Biminisi ,spray hoodu ,Klima , webasto ,nakliye ,otomatik tramola ,performans yelkeni ,radar ,sonar vs yok.
Delta saç demir ile geliyor...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2019, 20:36:23 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*

    Çevrimiçi Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 563
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #31 : Ocak 11, 2019, 00:22:38 »
Ön kabini ferahlatmak için banyosunu iyice salona çekmişler. Arkada da genel banyo. Karşisında navigasyon masası  ve kapali duvarı. Salon-mutfak alanı bence çok boğucu olmuş. Teknenin 4kusur metre eni hep birşeylerle bölünmüş zigzaglı , hacim hissi vermiyor. Hep fotolarda ön kabin çift kapı açik o boğucu havayı kırmak için. Ben gezdiğimde begenmemiştim içini.

Senin tekne daha güzel. Hem güverte geçişi kolay olursa daha fazla kilo alırsın. Az spor iyidir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #32 : Ocak 11, 2019, 11:27:54 »
Mesleğim gereği tasarımı kullanım alanı vs gibi şeyleri çok inceledim..Nerdeyse yüzde seksende almıştım ama bazı aksaklıklar yüzünden olmadı..hala programımda olan tekne 2015 den sonra çıkan,2016 modelinde herşeyi oturtulmuş olan,büyüklerden oluşan dört kişilik bir aileye yıllarca hizmet verebilecek olan Jeanneau SO 479 idealimdir..
Büyüklüğüne rağmen,tek başınıza kullanabileceğiniz,lüks,kıvrak ve süratli bir teknedir..
Görüşmelerimde,rolbar takmak istemiyorsanız,hiç elektrik almadan bir hafta her donanıma yetecek olan,12 adet motorsiklet aküsü büyüklüğünde ionbatery takılacaktı...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Full,full anlaştığımda fiyatı indirimlerle 242.000 euroydu ve euro 3.28TL ydi (20.08.2016)
S/Y  SANSED
*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #33 : Ocak 11, 2019, 11:37:43 »
İçi de Dışı Gibi Değişik olmuş,
Klasik yerleşimin dışında....
Dediğim gibi Ben On kere alsa idim , İkisinin arasında tercih yapmak durumunda kalsa idim 449 alırdım...

Ancak Şu anda Almayı düşünsem 440 daha ağır basabilir....
Sebebi BENCE Taleb eğrisi kısıtlı tüketim mallarında Alım kararında Birinci öncelik "ELDEN ÇIKARMA HIZI ve ZARAR OLASILIĞI " olmalı diye kafanıza çakılan bir teori var...
Profesyonel Çalışırken bize verilen derslerde...

Mesela "CNB"  , AMEL , SWAN  süper tekneler , İkinci elleri na nay...
Sıfırını 800 bin Euro'ya alan Adam ,iki sene sonra kaça satacak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapResimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

600 Bin Euro isterse kim verir O parayı ,

600 Bin Veren 800 Bin vermez mi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teorik olarak verir.... Zaten Bir tekneye bu kadar para bağlıyan adamın  Akıllısını bulup
2 senelik Tekne al 200 Bin Kar et diye ikna etmek lazım.....

Zor iş....
İkna olmaz...Kolay kolay Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bunun en yaygın örneği Tofaş Kuş Serisi  , Renault 12 Toros arabalar...
Hem Sıfırda hem İkinci Elde efsanedir....
Kırılması güç Dünya rekorlarına sahiptir..

Tabii başlangıcında, Pazara yerleşme aşamasında  O zamanki konjüktürün büyük etkisi olmuştur....
Ancak sonraları Üreticileri inat ile Kasasını , Modelini asla değiştirmemişler ( Tembelikten ve Yeni kalıp maliyetinden ) İkinci elinde istemedende olsa korkunç bir derinlik yaratmışlardır.
Anadoluda, Halen Kuş Grubu ve Toros Otomobiller Peynir ekmek gibi satılmaktadır...
Fiyatları üç aşağı beş yukarı aynıdır...
Bu tarihi başarıdır, istenmeden kazanılmış olsa bile...

Dünyanın hiç bir yerinde 1984 Model ,1990 Model arabalar bu kadar revaçta olamaz...

Dönersek,
Tekne Piyasasında İkinci eli en kuvvetli olan hızlı fiyata satılan 2-3 Marka var ...
Nispeten satışı çok zarar ettirmiyor....
Üretimde olan tekneyi İkinci elde zararı az ve çok kolay satıyorsunuz...


Tüm Denizcilik Camiası JEANNEAU , BENATAU nun İkinci el değerini en çok koruyan marka olduğu konusunda mütabıktır herhalde...
İkisi aynı grubun firmaları...
Aşırı özen gösteriyorlar bu konuya


« Son Düzenleme: Ocak 11, 2019, 11:47:20 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*

    Çevrimiçi Cezmi Ük

  • * Gezgin Korsan
  • 117
    • Yaşadığı Şehir
  • gaziantep istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #34 : Ocak 11, 2019, 11:48:01 »
Emin hocam anlamış karın ağrımı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap maalesef jeanneau 440 benim boyumu ciddi şekilde aşar hele de  Euro 6.26 iken  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   . Bu arada Oktay korsanım benim hayatım tornavida pense ile geçiyor malum omurga vidaları kafaya takılan plaklar çekiç testere falan bizde de ortopedi kadar olmasa da çoktur. Anlaşılan cepteki Euro azaldıkça tornavida pense artacak. Ama çare yok alınacak bir kayık. Tabi yine meslektaşlarım beni çok iyi anlayacaklardır. Bizler hele özel sektörde çalışıyorsak ancak çalıştığımız sürece para kazanabiliyoruz, örneğin bugün işe gelmezsem yada yıllık izine dahi çıksam para kazanamam, gelir elde etmek için fiilen çalışmamız lazım. Bu yüzden hiçbirimiz uzun tatiller yapamıyoruz, Tabi dolayısı ile aktif kullanılmayan bir kayığın birim maliyeti daha artıyor. Benim mantığım şöyle diyelim ki kayığın   yıllık maliyeti 12.000 Euro eğer ben yılda 1 ayımı kayıkta geçiriyorsam bu keyfin bana aylık maliyeti 12.000 eurodur, yok 3 ay geçiriyorsam bana bu keyfin maliyeti aylık 4.000 eurodur...
Tabi bu madalyonun bir tarafı gelelim diğer tarafına; Canım vatanımda ortalama erkek yaşam süresi 2018 istatistiklerine göre 75 yıl civarında, eee çok şanslı değilsek, bunun son 5 yılı da sağlık problemleri ile geçecektir ( yarına çıkarmıyız o ayrı dava ben istatistiksel konuşuyorum ). Yani 50 yaşı da geçtik şunun şurasında çok şanslı isek geçireceğimiz 15-20 yazımız var demektir. Bunu da habire çalışayım damada geline bir şeyler daha bırakayım diye de heba etmemek lazım. Sözün özü bir kayık alınacak, elden geldiğince çok zaman kayıkta geçirilecek ( böylece birim maliyet te azalacak ), maalesef elde biraz tornavida olacak ( 2. el alınacağı için ), fazla misafir alınmayacak ( kayık küçük olduğundan ) 40-42 feet yeter denilecek. emekli olup 6 ayı kayıkta geçirileceği zaman büyütülecek, fuara gidilip kayıklar incelenecek, korsan dostların kayıkları ziyaret edilip incelenecek ( nasıl olsa birkaç davet kaptık bile  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  ), alım aşamasında Ahmet Çelenoğlu korsanımdan destek alınacak.... Geko sayfaları düzenli takip edilecek ( bazen poliklinikte iki hasta arasında bile baktığım oluyor )  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ocak 11, 2019, 11:49:55 Gönderen: Cezmi Ük »
*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #35 : Ocak 11, 2019, 11:56:35 »
Hocam Çok güzel düşünmüşsünüz,
42 Feet harika tekneler var
Geçtiğimiz günlerde bir Arkadaşımız sattı...Bir 42 İ
Hem çok hesaplı hem Harika donanımı vardı...
Arkadaşımız Ölürse Mezar taşına "TİTİZLİKTEN ÖLDÜ" yazdıracak kadar titiz...

Tekneyi değiştirdi Takas yapacaktı,aldığı yer ile...
Son anda kızdı , Üç günde başkasına sattı


Aklımızda olsun...
Bizimde...
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.016
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #36 : Ocak 11, 2019, 12:03:38 »
Konu başlangıçtaki linkten sapmış, iyi de olmuş ama ben yine de dönüp ilk mesaja baktım Söz konusu yazı HIN 'den bahsediyor ve önemini anlatıyor. HIN aslında otomobillerde bulunan şasi numarası veya kaporta numarasının eşdeğeri, üreticisini, üretildiği yılı ve seri numarasını kapsıyor ama Türkiye'de tek faydası sanırım üretim yılını belirlemek. Bizim resmi kayıtlarımızda motor seri numarası dikkate alınıyor ve HIN kullan ılmıyor. Yani teknenizi belirleyen motor seri numarasıdır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Cezmi Ük

  • * Gezgin Korsan
  • 117
    • Yaşadığı Şehir
  • gaziantep istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #37 : Ocak 11, 2019, 15:30:30 »
O zaman teknenin motorunun değişmesi gerektiğinde yasal bazı prosedürleri de mi olması gerekiyor ?
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.016
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #38 : Ocak 11, 2019, 16:11:15 »
Tekne motoru değiştirecekseniz öncelikle CE belgeli bir motor satın alacaksınız ve faturası ile birlkte Liman Başkalnlığına müracaat edeceksiniz. Eski motorun yerine yeni motoru teknenize kaydedecekler.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #39 : Ocak 11, 2019, 19:22:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne motoru değiştirecekseniz öncelikle CE belgeli bir motor satın alacaksınız ve faturası ile birlkte Liman Başkalnlığına müracaat edeceksiniz. Eski motorun yerine yeni motoru teknenize kaydedecekler.


Sn. Çelenoğlu
Araba Ruhsatlarında Şasi Nr ve Motor seri Nr yazılırken Kayıklarda sadece Motor seri Nr dikkate almışlar, Halbuki HULL NR ile yürüyor bütün yazışmalar imalatçı ve Acente ile , Faturası bile Hull numarası ile kesilmiş...Not olarak Motor seri numarası var elbette ama as olan Hull Numarası
Teşekkür ederiz bu bilgiyi atlamışız .....

Siz iyiki varsınız
Selamlar Hürmetler
« Son Düzenleme: Ocak 11, 2019, 19:26:27 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.016
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #40 : Ocak 11, 2019, 20:09:12 »
Bu konuda uluslararası eğilime uymadığımız doğru, motor bir tekne için önemlidir ama yelken vinçleri de önemlidir. Biz tekne satın alıyoruz motor değil. Bir şekilde HIN de kayıt altına alınmalı diye düşünüyorum.   

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.256
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #41 : Ocak 11, 2019, 20:31:21 »
Tekne almadan önce aşağıdaki sorulara cevap aranmalı:
1. Ne için tekne alıyorum.(Marina tekneciliği- Ege'de dolaşma -Dünya turu ( tekne tipi ve boyunu etkiler)
2. Tekneyi nereye bağlayacağım. Bağlamak istediğim yerdeki Marina'lar müsaitmi,  ücreti bana uyarmı.
3. En az 60 gün binebilecekmiyim. Yapılan araştırmalar 60 binmeyecekseniz almayın kiralayın diyor.
4. Evdeki vatandaşlar sizin gibi düşünüyormu.

Bu sorulara olumlu cevap alıyorsanız tekne alın. Alırkende aşağıdaki konulara dikkat edin.
1.Motor ve Elektroniklere sörvey raporu
2. Gövdeye sörvey raporu ( karada bir hafta sürüyor)
3. Teknenin genel görünümü . Örneğin motorun altında yağ, sintinede su, ortalık dağınık ve pis, tuvaletler kirli ise ben o tekneyi almam, çünkü sahibi ilgisiz biridir ve neresinden ne arıza çıkacağı belli olmaz.
4.Konforu size yeterlimi. Yatağına yatın, tuvaletine oturun, yüzünüzü yıkayın, havuzlukta yatın. Yatak kısaysa, darsa, girip çıkmak zorsa bir daha düşünün. Tuvalette ihtiyaçlarınızı sorunsuz giderebiliyormusunuz.
5. Test sürüşü yapın.
Son söz: KARADAKİ TEKNE DENİZDE, DENİZDEKİ TEKNE KARADA ALINIR
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 563
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #42 : Ocak 11, 2019, 20:52:42 »
Her ruhsat çıkarken faturası vs dosyasina giriyor. Orada HIN var. Yani dolaylı kayıt diyelim.

Motor seri numarası tam kıstas sayılmaz. Örneğin motorsuz tekneye evrak çıkarılabiliyor.

YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #43 : Ocak 11, 2019, 21:13:22 »
Hakkı kaptanın Son sözünü çok beğendim...
Denizdeki tekne Karada, Karadaki ise Denizde alınır...

Doğru tespit
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*

    Çevrimdışı İbrahim Sofu

  • * Gezgin Korsan
  • 566
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Uşak
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Uşak İletişim
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #44 : Ocak 11, 2019, 23:35:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu konuda uluslararası eğilime uymadığımız doğru, motor bir tekne için önemlidir ama yelken vinçleri de önemlidir. Biz tekne satın alıyoruz motor değil. Bir şekilde HIN de kayıt altına alınmalı diye düşünüyorum.   


Ahmet ağabey hazır motor konusundan bahsedilmişken bir sorum olacak. Neden kara araçlarındaki motorlar km. veya mille denizde kullanılan motorlar ise motor saati ile anılıyor.