27 Ocak 2019 Pazar, Gezgin Korsan Sohbet Toplantı İlanı


0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 161
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Motoryat böyle zulüm görmedi.
« : Ocak 06, 2019, 20:50:10 »
Arabayla denemezsin şunu;




İnat etti, illa ki geçecek;

*
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #1 : Ocak 06, 2019, 21:06:15 »
Biraz Salak
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*

    Çevrimdışı İlker Erkman

  • * Gezgin Korsan
  • 1.295
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #2 : Ocak 07, 2019, 01:20:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biraz Salak
Çok iyimsersin Oktay korsan ne biraz salağı adam süzme salak
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 675
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #3 : Ocak 07, 2019, 16:43:43 »
Benim aklım almıyor nasıl böyle hatalar yapabiliyorlar. Hop teknem oldu her suda giderim cesareti mi bu? Ben ilk 55ft Azimutu adadan Pendik marinaya çekeke getirirken yusuf olmuştum. Tekne sahibi helal valla benim kaptandan iyi kullanıosun demişti. Dedim ben değil yusuf kullanıyo teknenizi.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 161
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #4 : Ocak 07, 2019, 19:23:54 »
Olayı biraz çözdüm:

Richmond köprüsü Thames nehri üzerindeki en eski köprü 1770 yılı :
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O zamanlardan beri köprünün altından tekneler çalışıyor. Thames nehrinin Londra su yolu ulaşımı, denize bağlantı ve tekne barınağı açısından rolü malum:
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bu tekne kazasının haberine ulaştım:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Thames nehrinin gün içi gelgit durumu malum. Haberdeki fotoda su yüksekliğine dikkat edin. Tekne prenses 60,  haberdeki gibi V57 değil, V ler flybridge değildir.


Ve köprünün sular çekilikken fotoğrafları. Haberde dediği gibi 7 feet yani 2 mt fark var. Tekne sular zirvedeyken geçmeye çalışıyor:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Arkadaş ya Thames nehrinde barınan bir motoryat yada akşam yemeği için denizden içeri girmeye çalışıyordu. Ama evdeki med-cezir çarşıya uymamış anlaşılan. Eğer sarhoşluk, kalp krizi gibi bir durum yoksa inanılmaz bir acemilik var ortada. Ve teknenin kıçını akıntıya kaptırınca olanlar olmuş anlaşılan.

Buda köprünün drone görüntüsü, çok hoş:



Yalnız göndermeden önce önizleme yaptım, bayağı bir araştırma olmuş, daha da araştırmam.
.
.
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 161
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #5 : Ocak 07, 2019, 19:36:09 »
Bu da merak edilen malum kişi. Köprüden çekilen fotolarda kendisiyle tanışabilirsiniz:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Meltem Anay

  • * Gezgin Korsan
  • 1.377
    • Yaşadığı Şehir
  • Eskişehir-Mytilene
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #6 : Ocak 07, 2019, 20:37:40 »
Ömer Korsan  çok güzel araştırma Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bir tek kaptanın bakış açısı eksik sanırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Setur Mytiline Marina
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 545
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #7 : Ocak 07, 2019, 20:40:45 »
Bizde haber olur, alt geçide sıkışır servis otobüsü. Derler adama burasi alçak, neden bakmadın diye. Adam şaşkın bakar, 'ya, hergün geçiyorum ben buradan'.

Bir gece önce belediye yeni asfalt dökmüştür de ondan sıkışmıştır.

Biraz ona benzemiş.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Cezmi Ük

  • * Gezgin Korsan
  • 95
    • Yaşadığı Şehir
  • gaziantep istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #8 : Ocak 07, 2019, 22:33:38 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bunlarda nehire su vermislerdir  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 161
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #9 : Ocak 08, 2019, 10:12:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ömer Korsan  çok güzel araştırma Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bir tek kaptanın bakış açısı eksik sanırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Onu da bulduk. Arkadaşların açıklaması:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 161
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #10 : Ocak 08, 2019, 10:20:54 »
Humiliating experience.

 I am very experienced but mostly at sea, but not so with dealing with a rivers tidal flows.

 The yacht makes 5 Kts over SOG with both engines in gear, though from Teddington to Richmond the boats port or stbd engines were only engaged, fwd and astern, to keep her positioned.

 The necessary tidal height calculations were completed and a phone call to the PLA boys in the area informed me that I should expect and increase of half a metre on listed tidal heights, this was also taken into consideration. As you could see once I had extracted myself from the bridge I squeezed through as with enough headway backing up my initial precaluculations.

 The problem I encountered was aligning the yacht up to the centre line of the arch as the arch has rather steep drop offs from the centre line. Once astern thrust had been engaged, the strong tidal flow started to push the stern to the starboard rather rapidly. This caught me unawares as the yacht obviously has a lot of power to hand, but not enough to stem the tide.

 I've certainly learnt a harsh lesson in coping with strong tidal currents, and narrow bridge arches.
*
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #11 : Ocak 08, 2019, 11:15:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Humiliating experience.

 I am very experienced but mostly at sea, but not so with dealing with a rivers tidal flows.

 The yacht makes 5 Kts over SOG with both engines in gear, though from Teddington to Richmond the boats port or stbd engines were only engaged, fwd and astern, to keep her positioned.

 The necessary tidal height calculations were completed and a phone call to the PLA boys in the area informed me that I should expect and increase of half a metre on listed tidal heights, this was also taken into consideration. As you could see once I had extracted myself from the bridge I squeezed through as with enough headway backing up my initial precaluculations.

 The problem I encountered was aligning the yacht up to the centre line of the arch as the arch has rather steep drop offs from the centre line. Once astern thrust had been engaged, the strong tidal flow started to push the stern to the starboard rather rapidly. This caught me unawares as the yacht obviously has a lot of power to hand, but not enough to stem the tide.

 I've certainly learnt a harsh lesson in coping with strong tidal currents, and narrow bridge arches.


Ne desin adamcağız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*

    Çevrimdışı İlker Erkman

  • * Gezgin Korsan
  • 1.295
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #12 : Ocak 08, 2019, 12:04:44 »
Yazdıkları doğru olabilir o zaman adamcağıza biraz haksızlık etmişiz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 161
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #13 : Ocak 08, 2019, 12:18:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yazdıkları doğru olabilir o zaman adamcağıza biraz haksızlık etmişiz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Köprünün önüne gelip geçemeyeceğini anladığında kaçmaya çalışmış ama akıntıya kıçı kaptırınca çok yapacak bir şey kalmamış. Benim tekne bundan 2 feet küçük ve o sıkıştığı yerde manevra yapmanın mümkün olmadığını çok iyi anlıyorum. Akıntıyla boğuşuyor ayrıca daracık yerde manevra yapamaya çalışırken. Marinada tonoz halatlarına yaslanıp, sıkışmıssın ve palamar botları yok ,kurtulmaya çalışıyorsun gibi..

Ammmaaa oraya kadar gelmesi salaklık zaten. Diyor ki nehirde tecrübem yok. E peki 57 feet tekneyi tecrüben olmadığı merada nasıl güdeceksin ki?
*
Ynt: Motoryat böyle zulüm görmedi.
« Yanıtla #14 : Ocak 08, 2019, 12:24:25 »
“Denizde gelgit tecrübem var ama nehirde gelgit tecrübem yok ...”

Ortadaki kemer bariz daha yüksek sen flybridge ten tekneye kumanda ediyorsun. ....

Basireti bağlanmış adamcağızın
Ama tarzı güzel , hoş ...
Oldu işte neyapalı canım, önümüzdeki maçlara bakcez ...
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...