27 Ocak 2019 Pazar, Gezgin Korsan Sohbet Toplantı İlanı


0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Cezmi Ük

  • * Gezgin Korsan
  • 95
    • Yaşadığı Şehir
  • gaziantep istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Dock and go
« : Ocak 06, 2019, 17:26:10 »
Sayın Korsanlarım,
Biraz önce yaz başında benetau 48 almış bir abimizle konuştum zor olmuyormu koca kayığı marinalarda yanaştırıp çıkarmak deyince yoook dedi dock and go diye bir sistem var onunla hooop diye otomatik hallediyorum dedi. Bu otomatik dock and go yelkenli kayık işinde yüzyılın kolaylığımı yoksa racona ters bir para tuzağımıdır
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 161
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #1 : Ocak 06, 2019, 18:08:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sayın Korsanlarım,
Biraz önce yaz başında benetau 48 almış bir abimizle konuştum zor olmuyormu koca kayığı marinalarda yanaştırıp çıkarmak deyince yoook dedi dock and go diye bir sistem var onunla hooop diye otomatik hallediyorum dedi. Bu otomatik dock and go yelkenli kayık işinde yüzyılın kolaylığımı yoksa racona ters bir para tuzağımıdır
Abi sözüne pek güvenilir bir abi değil galiba.
*

    Çevrimdışı Cezmi Ük

  • * Gezgin Korsan
  • 95
    • Yaşadığı Şehir
  • gaziantep istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #2 : Ocak 06, 2019, 18:20:28 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap yok abi sağlam, ama sistemi merak ettim cidden etkin mi? dar alanda manevrayı çok kolaylaştırıyor mu, bilirsiniz otomobil de de otomatik vitesciler manuelciler vardır otopilot gibi kullanışlı bir teknoloji mi
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.008
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #3 : Ocak 06, 2019, 18:30:56 »
Saildrive 360 derece dönebiliyor, başta da manevra pervanesi var. Bunların senkrozisasyonunu sağladığınız zaman tekneyi yan yan, başı bir tarafa kıçı bir tarafa gidecek şekilde yani istediğiniz şekilde yönlendirebilirsiniz. Her türlü manevra kolaylıkla yapılabilir de  gerek var mı tartışılabilir. Örneğin otomobilde park ederken ön ve arka tekerlekleri 90 derece çevirip yan yan bir yere girebilirsiniz. Gerekli mi?

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.189
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #4 : Ocak 06, 2019, 18:31:28 »
Dock and Go'dan sorumlu departman müdürü Tunç Aytunç'tur. Ona özel mesaj atın, buradan cevaplasın.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Cezmi Ük

  • * Gezgin Korsan
  • 95
    • Yaşadığı Şehir
  • gaziantep istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #5 : Ocak 06, 2019, 18:56:14 »
Teşekkürler korsanlarım. olmazsa olmaz değil ama olursa da fena olmaz olan bir sistem sanırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Metin Seval

  • * Gezgin Korsan
  • 108
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #6 : Ocak 06, 2019, 19:54:59 »
*

    Çevrimdışı Cezmi Ük

  • * Gezgin Korsan
  • 95
    • Yaşadığı Şehir
  • gaziantep istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #7 : Ocak 06, 2019, 20:02:01 »
Bence çok güzel yahu hele çoğu marinada iki kayığın arasında sigara kağıdı kadar bile boşluk olmadığı düşünülürse çok büyük konfor rahatlık
*

    Çevrimdışı Cezmi Ük

  • * Gezgin Korsan
  • 95
    • Yaşadığı Şehir
  • gaziantep istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #8 : Ocak 06, 2019, 20:09:26 »
Benim kapının önünde 50-60 cm lik bir kerata var malum 50 sinde göbek te var az biraz hiç eğilmeden giyiveriyorum ayakkabıyı o geldi birden aklıma hiç ıkınıp sıkılmadan terlemeden yap kıçtankaranı aç biranı bak keyfine
*
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #9 : Ocak 06, 2019, 20:31:35 »
Olsa olur çok lazım değil , olmasa daha iyi olur diye konuşulan faydası ve zararı  olmayan 30 bin Euro değeğrinde maydonoz  tadında
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*

    Çevrimdışı Cezmi Ük

  • * Gezgin Korsan
  • 95
    • Yaşadığı Şehir
  • gaziantep istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #10 : Ocak 06, 2019, 20:38:02 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap neee 30.000 euro mu !!! kayik fiyati bu yahu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.174
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #11 : Ocak 07, 2019, 09:11:59 »
Düşüncelerimi şurada anlatmıştım:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada 30.000 meselesi tam doğru değil. Çünkü o fiyata elektronik navigasyon (otopilot, chartplotter vs.) ve baş pervane de dahil. Yani siz zaten navigasyon otopilot gibi elektronikleri ve baş pervaneyi alacaksanız aradaki fark o rakamın üçte biri civarındaydı ben aldığımıda. Üstelik bize 2000 küsür euroluk katlanır pervane de vermişlerdi aynı pakette...
Değer mi derseniz, bu tekneyi 8 sezondur kullanan ve 10000den fazla mil yapmış biri olarak bugün olsa gene alırım.
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...
*

    Çevrimdışı Alp Coşkun

  • * Gezgin Korsan
  • 95
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #12 : Ocak 07, 2019, 10:03:11 »
Sanıyorum her yeni teknoloji, bir süre yadırganıyor, eleştiriliyor, gereksiz bulunuyor.

Otomatik vites, park sensörleri vb. birçok karasal teknolojilerde veya baş pervane gibi marin şeylerde de bunlar hep yaşandı. Büyük ihtimal oto pilot, chart plotter vs. bile ilk zamanlarında aynı süreci yaşamıştır.

Bunlar olmaksızın ustalığa erişenler için gereksiz olabilir, ancak imkan varsa ve sistem artık rüştünü ispat etti ise neden hayat kolaylaştırılmasın ki?




*
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #13 : Ocak 07, 2019, 10:33:53 »
2-3 paketi satınca tüm proje maliyetini kurtarmaya çalışılırsa
o yeni şey biraz yargılanır .
Aslında bütünü ile sorun bizim fakir ve gururlu olmamız .
 
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 545
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Dock and go
« Yanıtla #14 : Ocak 07, 2019, 11:25:13 »
Hadi dock & go maliyetli diyelim, ama pekçok teknede baş pervanesi var. Bende hiç biri yok.

Düşünüyorum da tek bir pervane hakkım olsa "kıç pervanesi" olsun isterdim. Zaten 90% demir atıp kıçtan kara yapıyoruz. Ben pervanenin çekme etkisi nedeniyle kıçı istediğim tarafa yönlendirmekte sıkıntı yaşıyorum. Bütün ustalık teknikleri bu konu üzerine odaklanmış durumda.

O nedenle neden baş pervanesinin neredeyse standart olup da 'kıç pervanesi' nin neredeyse hiç düşünülmemesini yadırgıyorum.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina