16 Aralık '18 Pazar, Tunç Aytunç'un sunacağı "SARONİK, Atina'nın Güneyindeki Cennet" - Sohbet Toplantı Etkinliği


0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Mehmet Ali Zor

  • * Gezgin Korsan
  • 162
    • Yaşadığı Şehir
  • Yalıkavak / BODRUM
    • Tekne Adı
  • S/Y BELİNKA
Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #30 : Aralık 06, 2018, 19:29:09 »
Ben Topkapı-Karaköy dolmuşunda görmüştüm. Bildiğin şişman tüpü ocağa bağlar gibi dedantör ve hortum ile bağlamışlardı. Amerikan Chevrolet' ti galiba.
Rüzgâra hâkim olamıyorsan, yelkenlerini ona göre ayarla ve unutma ki hayat karşılaştığın güçlüklerle değil, gemiyi limana getirip getiremediğinle ilgilenir.
*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.147
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #31 : Aralık 07, 2018, 08:30:42 »
LPG'nin motor ömrünü kısalttığı doğru olabilir ama en kötü taksi 600.000km devirmeden motora anahtar vurmuyor. Bunun sebebi gelişen yağ teknolojisi olabilir zira eskiden 80-100 bin km arası segman 120-130 bin arası motor yapılırdı neredeyse arabalara. Özel kullanımda 600.000km çok uzun bir yol. hadi LPG kullanmadan 750.000km dayansın. LPG benzine oranla %15-%20 daha fazla yakar araçlar ama LPG'nin litresi çok daha ucuzdur. Bugün itibarı ile Benzin 6.13₺, Motorin 5.99₺ LPG ise 3.51₺.

Standartlara uygun bakımı yapıldığı taktirde LPG çok daha güvenli benzine göre ama bizde 1,5₺ contadan kaçıp 25 kuruşluk merdiven altı conta takılırsa durum tabii ki vahim olur. Avrupa'da bir çok lüks araç (makam arabaları) LPG kullanıyor.

Mahir'in çektiği dert karbüratörlü araçlardan kaynaklı. Sıralı sistemde o dert yaşanmıyor. Yukarıda Erol abi de zaten altını çizmiş o derdin. Benim bir tek aracımda LPG vardı. O da ısrarlara dayanamadığım için taktırmıştım 2009 senesinde. Hatta araç 6 silindir 3.7 cc motor olunca yakıtı yetiştirememiş ikinci bir aparat (pompa mı neydi) şimdi hatırlamıyorum takmışlardı. Fakat benim taktırdığım markadan mıdır bilemem üst devirlerde araç kasıyordu. Başka bir arkadaşımın aracını denediğimde ise ondaki kasmanın daha az olduğunu, nerede ise benzine yakın performans verdiğini görmüştüm. LPG'nin benzine nispeten daha kuru yakıt olmasından dolayı emme manifoltu üzerine yağ (genelde 2 zamanlı motor yağı)damlatan bir düzenek takmak isteyip istemeyeceğimi sormuşlar ve onay vermiştim. Bu sayede supap eğilmelerinin önüne geçildiği söyleniyor. Hatta Prins markalarda "Valve Care" diye bir aparat vardı.

Birçok ülkede LPG'li araçların AVM'lere girişi, feribotlara binmleri yasak değilken bizdeki uygulama neden böyle bilmiyorum. Bu konuda bilgisi olan aydınlatırsa sevinirim.

S/Y Maşallah
*

    Çevrimdışı Hüseyin Taşpatlatan

  • * Gezgin Korsan
  • 48
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Endless,Bursa ,tirilye
Ynt: 1978 Aracına LPG Takan ilk Türk
« Yanıtla #32 : Dün, 22:21:57 »
1974 yılında abimin almış olduğu 59 model kuyruklu Chevrolet arabada İtalyan gaz sistemi vardı, bagajda iki adet mutfak tüpü dururdu,araç hususi olduğu için 75 yılında 17 yaşında iken aldığım amatör ehliyetle kullanırdım.
Anahtarı uydurur tekerleklerin yerini işaretleyip kaçırırdık, tüpe ilave yapamadığımız için km hesabı yapıp kaçırdığımızı anlar fırça atardı.
Çok güzel günlerdi.
yaşam sevince güzel.