16 Aralık '18 Pazar, Tunç Aytunç'un sunacağı "SARONİK, Atina'nın Güneyindeki Cennet" - Sohbet Toplantı Etkinliği


0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 726
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« : Kasım 21, 2018, 22:42:12 »
Geçmiş olsun dileklerimle başlamak istiyorum. Beklemediğimiz bir şeyi yaşadı güney Ege. Umarım sadece Marmaris'le sınırlıdır ama sanırım değil, Fethiye'de de hasar var duyumları aldım. Dilerim yanlıştır.

Doğal afet geldi geçti. Şimdi yaraları sarma, hasar tespiti ve envanter çıkarma zamanı..

O kadar çok soru var ki...

"Nasıl olur da direk kırılır"dan tutun "nasıl olur da ponton kırılır"a, neden bu kadar hasar olduya kadar..

"sigorta nasıl olsa hasarımızı öder" omuz silkmesi bencilce bir tutumdur. Bunu düşünenler lütfen konuşmasın..

Akl-ı selim düşünüp her birinin cevabının açıklıkla verilmesi gerekiyor. Bu Marmaris değil de Kuşadası, Ayvalık, İstanbul vs vs vs olabilirdi. Doğal afet tamam da insan yanlışlıkları var mı?

Varsa nerede?

Bunları ciddiyetle düşünüp tartışmak gerekiyor.

21. yüzyılda doğa önünde ne kadar aciz olunduğunu göstermesi bir yana, olayın bu kadar maddi hasarlı olmasında insan olmak kaynaklı zaafiyetler neler..

Bir de çok temel bir nokta varki.. Bunu ayrı başlıkta hep beraber ve içtenlikle konuşmamız gerekir.

Bu Oktay Eryılmaz Kaptan'ın şu ifadelerinin hem kendisinde, hem satır aralarında vardır:

"Çoğu zaman Marinaların Fiyatlarını makul bulmasamda ticari bulurum.
Yani Pahalı bulsamda ,adamları haksız bulmam çünkü fiyatı Arz ve Talep belirler....
Yatırım yapmış olanın yatırımından azami faydayı sağlaması ilkesi serbest Ekonominin temel ilkesi olarak görülmelidir ..

Her Fiyatı hoş görürüm , Pahalı bulursam Ucuzunu ararım.
Çünkü Bilirim ki Bu fiyattan müşteri bulursa fiyat artar bulamazsa Düşer...
Yatırımcının ,İşletmecinin fiyat politikası bu temele oturur...

Ancak Marinalarda hiç hoş görmediğim Tekneleri Pazarda Salatalık gibi Dizmeleri...
Bir çok marinada Tekneler birbirine yapışık ....


Bence çözümün tekne aralıklarını açarak bir nebze daha Teknelere konfor ve güvenlik sağlıyabileceğini düşünüyorum.

Bizim Marinada Tekne araları en az 75 cm....
Biz O yüzden orayı seçtik....
Bu konuda Marina Yönetimleri kendiliklerinden bir şey yapmaz yapamaz dediğim gibi Ticari kaygıları , ve güdüleri onlara engel olur.
Ancak Kamu idaresinin basit Bir yönetmelikle kolayca halledebileceği bir konudur...
Fiyatları ne kadar zıplatır onu bilemem"

Bu konu 19. yüzyılın 2. yarısını ve 20. yüzyılın tamamının tartışmalarına dahil soruları tazeliyor.

Şimdi adını hatırlayamadığım Avusturyalı antimarxist iktisatçı, "tamam üretelim de pazar olmayınca fiyatı nasıl belirleyeceğiz?" sorusu marxist bir cevaba kavuşsaydı muhtemelen Malta buluşması ile 20. yüzyıl bitip, Berlin duvarı ile de o bitiş, dünyaya ilan edilmezdi.

Haklısınız, bizim dışımızda, amatör denizciliğimizin tümüyle dışında tartışmalar ama bir şekilde Marmaris felaketi gibi bizi vuran da bir konu. İnsan olmanın, ülkeye aidiyet ve mensubiyet taşımanın dışında bir konu değil. Bunu unutmayalım..

Şimdi önce yaralarımızı saralım, hasar tespiti yapalım ve şapkamızı önümüze koyup düşünelim..

Bir şeyi de unutmadan.. "Arz ve talep" toplumsal bir şeydir.. Tüm özelliklerini bu toplumsallığa bağlı kazanır..


« Son Düzenleme: Kasım 21, 2018, 22:47:10 Gönderen: Recep Ertürk »
*

    Çevrimiçi Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 726
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #1 : Kasım 21, 2018, 22:46:41 »

Düzelttim ve sildim..
*
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #2 : Kasım 22, 2018, 01:54:04 »
Recep Hocam ,
Zorlar ülkesinde yaşıyoruz.
Üstüne bizler kendi hayatlarımızı dahada zorlaştırıyoruz...
İki sene evvel Hayatımda Marina Ücreti diye bir şey duymamıştım , öyle bir derdim yoktu..
Hasbelkader bir tekne edindik , Nur topu gibi Marina Ödemesi sahibi olduk...

Marina işletmesi olan bir adamla muhabbet etsek eminim o da nereden bulaştık bu işe diye ağlaşır.
Herkes tercihlerinin esiri elbette.
Ne Kimse kimseye ne zorla Yelkenli Tekne satıyor nede zorla kimse kimseyi Marina sahibi yapıyor.

Marina sahibi başlangıç fizibilitesi gereği yatırım kararı vermiş , büyük ihtimal öngörülenin çok üstünde bir maliyet ile işi bitirmiş
Ehil profesyonelleri işe almış dükkanı açmıştır.

Artık tek hedefi vardır yatırdığı parayı geri almak...
Bunun için başlangıç fizibilitesinde olan hedef profesyonellere verilir...
Örneğin 8 senede yatırımın falan miktarı geri gelecek denir...
Ona göre Senelik kar enflasyondan arındırılarak veya Döviz bazında belirlenir.
Bu hedef her sene şartlara göre revize edilir...

Yönetim Kurulu, Patron ,CEO artık her kim bakıyor ise o işlere
Sene sonunda bakar verilen hedef tutulmuş mu ,tutulmamış mı ?
Tutulmuşsa teşekkür tutulmamışsa vedalaşma yemeği yenir profesyonellerle ...
Marinalar para kazanmak için kurulmuş Ticari kuruluşlardır, Hiç bir koşulda Sosyal sorumluluk projeleri
Gibi davranamazlar..

Bilmem ne derneği gelsinde indirim yapalım amanda denizcilik yaygınlaşsın gelişsin diye bir tasaları olmaz.
Sene sonunda Yönetim kurulunun önüne gidecek performans çizelgesindeki hedefi yakalamak derdinde olur Genel Müdürü Marinanın.
O tablodaki rakam Teşekkür mü Veda yemeğine mi davet edileceğini belirler...

Kapitalizm maalesef Mr Benjamin Franklinden başka hatırlı kişi , ulvi amaç bilmez...
« Son Düzenleme: Kasım 22, 2018, 02:03:25 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #3 : Kasım 22, 2018, 19:16:32 »
İnternetteki Denizci camiası Marina Fiyatlarından haklı olarak şikayetçi ....
Yapabilecek bir şey var mı
Bence Yok...
Çünkü Talep çok , Marinalar Full Göcekte  sıra kuyruk kıyamet....
Yani Ekonominin genel kuralına göre fiyatlar düşmeyecek...
Keynes Yine haklı çıkacak...

O zaman başka yollar bulunacak , Kim bulacak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?

İnternetteki Denizci Camiası ,
Yani Bu Forum ve Buradan oluşmuş Uzantıları ...
Sivil insiyatif denebilecek Bir Forum , Birde Dernek gibi bir şey...

Başka Bir camia yok zaten, Bizim Marinada 200 adetten fazla tekne var.
Bir tanesi bile Forumlarda , Derneklerde falan yok...

Sivil toplum insiyatifi aslında bir baskı, çıkar grubudur, O amaç ile kurulur zaten...
Yiyelim İçelim Gezelim Tozalım ralli yapalım için sivil toplum örgütü kurulmaz,
Yatch Clup kurarsın , Dernek kurup Klüp gibi işler yaparsan  kimse ciddiye almaz...
Eleştirmek için değil öyle görünüyor keyif üyelerinin kimse karışamaz
Öylede oluyor zaten...

Bir yerlerde okudum

Birileri bir yerlerde Sorunları Germeden halletmek lazım demiş, birileride inanmış walla çok doğru söylüyor diye düdüğü öttürüyor...
Hee germeden halledin bekliyoruz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Peki Ciddi bir Dernek Katılımcı Demokratik Güçlü bir Organizasyon meydana getirilse bir baskı grubu olabilir mi ....

Bence Olamaz ...
Sayı az

76 Milyon nüfusun içerisinde 2000 Kişi Marinalar pahalı diye şikayet etse hergün tepinse ne olacak ...Feryat etse ağlasa ne olacak.
Adı Yatçı olan adamın feryadına kim inanır ...

Bu Okluk için İmza kampanyası başlatılmış .....

Mavi Yolculuklar bitmesin , Bu koy halka kapatılmasın diye ....

Yahu 76 Milyon Nüfusun kaçı Oklukta Mavi yolculuğa çıkıyor....
Veya Kaçı gelip Bu koylarda tatil yapıyor....

Böyle bir istek ile yola çıkılır mı...

İmza kampanyası yapıyorsun 50.000 - 100.000 imza topladın...

Ya Güvenlikli bölge ilan edilsin diyenler kampanya yapar 2 Milyon imza toplarsa ne olacak...

Lobby faliyetleri hemen üstelik hiç gücün yokken Kantitatif hale getirilir mi...






« Son Düzenleme: Kasım 22, 2018, 19:26:26 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #4 : Kasım 23, 2018, 15:48:44 »
Marmaris hortumunun ardından sayısını kesin bilmemekle birlikte tahminen 10-20 arası tekne hurdaya çıktı.

Sahipleri paralarını alıp gidecekler, sigorta şirketleri de bu tekneleri satacaklar. Alanlarda tamir edip (boyalı eşek misali) piyasaya sürecekler.

Önümüzdeki dönemde tekne alacakların çok ciddi bir survey sonrası tekne  almalarını tavsiye ederim.
« Son Düzenleme: Kasım 23, 2018, 15:50:24 Gönderen: Sinan Bozkurt »
*

    Çevrimdışı Alattin Doğdu

  • * Gezgin Korsan
  • 67
    • Yaşadığı Şehir
  • Muğla-Ula-AKYAKA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Flying Carpet
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #5 : Kasım 24, 2018, 01:12:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Marmaris hortumunun ardından sayısını kesin bilmemekle birlikte tahminen 10-20 arası tekne hurdaya çıktı.

Sahipleri paralarını alıp gidecekler, sigorta şirketleri de bu tekneleri satacaklar. Alanlarda tamir edip (boyalı eşek misali) piyasaya sürecekler.

Önümüzdeki dönemde tekne alacakların çok ciddi bir survey sonrası tekne  almalarını tavsiye ederim.

Bir tekne ne zaman hurdaya cıkar derseniz bence sadece denizin dibini boylarsa ve cikartmak zor ise hurda oldu derim. diregi kırılan bir teknenin veya vardevelası kırılmış,biminisi kopmuş teknelerin hurdaya cıkarılacagını hiç düşünmüyorum.keşke olsada uyguna tekne alabilse insanlar.kendi leri tımarlayıp yola koyulurlar.iskeleye kıçını vurmuş bir tekne hurdaya cıkarılıyorsa eger sigortacılarada yazık.yaşanılan dogal afet 1 dk kadar sürüyor karayiplerdeki gibi 2 gün boyunca tekneler fırtınada yıpranmıyor.  Bence tekne alıcak kişi  surveyden önce teknenin eski sahibine güvenmeli,sonra kendi gözlemine ve inandiriciliga en sonda survey raporuna.
Bu arada ben survey işinin bütcemi asacagi icin pahalı oldugunu düşünürüm
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.897
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #6 : Kasım 24, 2018, 08:29:07 »
Sigorta şirketleri onarım maliyeti için ödeyecekleri para ile teknenin sigorta bedelini kıyaslayarak hareket ederler. Eğer ödenmesi gereken onarım bedeli teknenin değerini geçiyorsa tekne bedelini sahibine öderler. Tek bir darbe, bir tekne için günlerce küçük darbeler almaktan daha yıpratıcı olabilir. Tekne bedelinin %1-2'si gibi küçük bir sörvey bedeli bütçenizi aşıyorsa, zaten tekne işine hiç girmemelisiniz.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #7 : Kasım 24, 2018, 09:14:27 »
Merhabalar,
Denizcilikte deneyim açısından çok başlarındayım ama survey konusunda biraz deneyim edindim açıkcası. İlk yelkenli teknemi alma çabası içerisinde geçen son zamanlarda öğrendiğim şey survey'in kullanılmış tekne alırken olmazsa olmaz bir şart olduğu. Survey yapacak kişinin deneyimi ve referansları bu konuda belirleyici. Yani sadece survey yaptırmak değil, doğru kişiye survey yaptırmak gerekiyor. Hele ilk teknesini almaya çalışanlar için bu konu çok daha hayati bir önem taşıyor. İnsan hayal etmekten yorgun bir şekilde tekne bakarken aslında güvertesine adım attığı tekneyi değil hayallerini görüyor. Yelken açmış giderken kendini hayal etmekten gözünün önündeki sorunları görmüyor. Tekne almak amacıyla ilk defa bir tekneye adım attığımda 1 saat boyunca içine dışına bakıp ve tekne sahibinin anlattıklarına kulak verdikten sonra deneyimli denizci bir abimle konuştuğumda bana sorduğu sorulara yanıt veremediğimde açıkca anlamıştım nerede hata yaptığımı. Profesyonel yardım alarak değerlendirdiğim ilk tekneyi almaktan vazgeçmem 30 dk sürdü. Kusursuz bir profil içinde sunulan teknenin charter geçmişi, baş kısımda ve salon alt kısımda delaminasyonun başladığını, motorun komple sökülüp gönderildiği İzmir'de motor bloğu boyanarak işgüzar bir motor bakım sürecinden geçtiğini böylelikle anlayabilmiştim. Gözden kaçan diğer bir konu da arma. Açıkcası ilan üzerine bağlantı kurduğum kişiler tekne hiç yorulmadı, marina denizciliği yaptık, yelken açmadık dediğinde daha çok tedirgin oluyorum. Zira kullanılan bir yelkenliden daha riskli geliyor bana. Diğer bir konu da ilgi duyulan teknenin detaylarına hakim olabilmek. Üretim yılı ve o dönemin daha sonra ortaya çıkmış sorunları internetten kolaylıkla bulunabiliyor. Kişisel olarak yapılacak araştırmalara eklenecek profesyonel destek daha sonra ortaya çıkabilecek katastrofik sorunları önleyebilir. Bir de tekneye bakarken bunda bir bit yeniği var arayıp bulacağım demek, hayallerle buğulanmış gözlerle bakmaktan daha mantıklı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Hangi bütçede bir tekne bakılıyor olursa olsun gelecekte yapılacak bakım, marina vesaire  tüm masraflar düşünüldüğünde işin erbabından alınacak raporla ilerlemek bence de akılcı olan.
*
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #8 : Kasım 24, 2018, 09:15:55 »
Bilhassa karadayken devrilen teknelerde ciddi hasar var. Sigorta şirketi sahibine değerini ödeyip, tekneyi de kaça kaç satacaklar.

Pazarlıkların şimdiden başladığını duyuyorum. Alıcıların tekne geçmişini iyi incelemesinde fayda var.
*
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #9 : Kasım 25, 2018, 13:13:05 »
Marmaris'te bulunduğum 2 günde hortum nedeniyle bordası delinmiş 4-5 yaşlarında bildiğimiz markalardan iki tekne gördüm ve şoka uğradım.

Kullanılan malzeme çok ince ve sanki dayanıksız. Eski tekneler çok daha sağlam diye hep duyarım. Doğruluk payı var gibi.

Konu hakkında bilgisi olan varsa bilgilenmek isterim.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.897
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #10 : Kasım 25, 2018, 13:21:56 »
Tekne gövdelerinin inceldiği doğrudur. Eski tekneler çok daha kalın malzemeden yapılıyordu. Fiberglas bilinir hale geldikçe gücü ortaya çıktı ve malzeme inceltildi. Tekneler suda yüzmek için inşa edilirler, hiç biri ciddi darbelere karşı dayanıklı değilidir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.352
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #11 : Kasım 26, 2018, 13:18:25 »
Acaba düşen teknelerin isimlerini değil de; marka modellerini mi paylaşsak gelecekteki alım yapacak korsanlar için? (sigorta işlemleri bittikten sonra en azından)
S/Y Mi Nina
*
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #12 : Kasım 26, 2018, 13:21:32 »
Acaba Teknelerin sigortalarında Hasar kaydı sorgulanamıyor mu ?
Arabalarda Tramere bakabiliyorsun
Teknelerde bakılmıyor mu...?
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #13 : Kasım 26, 2018, 19:14:38 »
Benim tavsiyem önümüzdeki dönem tekne almayı düşünenlerin Marmaris'e kısa bir ziyaret yapıp pert tekneleri kendi gözleriyle görmeleri.
*

    Çevrimdışı Tuğcan Özcan

  • * Gezgin Korsan
  • 13
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
    • Tekne Adı
  • Pia
Ynt: Marmaris felaketi ardından.. Sorular, sorunlar..
« Yanıtla #14 : Kasım 26, 2018, 20:27:28 »
Haftasonu marinadaydim ancak karada devrilen tekneleri goremedim, kaldirmislar. Hasar goren Hotel ve India pontonlarindaki tekneler karaya aliniyor, akabinde pontonlarda onarimin baslayacagi bilgisini aldim. Liftlerin bulundugu yerin kenarinda bir direk mezarligi olusturmuslar, manzara gercekten korkutucu. Zarar goren teknelerin bazilari hala pontonda bagli. Umarim policelerinde herhangi bir muafiyet soz konusu degildir ve sahipleri sigorta sirketlerinden odemelerini eksiksiz alabilirler.